Mitä isomman hankinnan haluaisit tehdä mutta jätät ostamatta koska varat eivät riitä?
Kiinnostaisi kuulla mistä hankinnoista muut suomalaiset haaveilevat tai mihin säästätte pidempiaikaisesti.
Itse haaveilen sähköautosta kovastikin mutta toistaiseksi vielä ajan 300e arvoisella -97 corollalla.
Sähköautoa varten saan pienituloisena/tulottomana säästää varmasti loppuikäni.
Tee kolmekymppinen
Kommentit (78)
Hyvä kysymys. En keksi mitään!
Tietenkin voisi olla aina parempi auto tai hienompi kämppä, mutta nyt on niin hyvä ettei paremmalta väliä. No ehkä kakkosasunto olisi kiva.
Sohva, sänky, keittiönpöytä. Kaikki nämä kyllä löytyy, mutta niin huonoja että haluaisin kunnolliset uudet.
Lapsen, vilpittömästi ei ole varaa. Olen 38 v, kaupungilla vakituisessa virassa ja asun yksin. Ei olisi varaa moiseen. En omista myöskään autoa tms. (Ei provo vaan rehellinen kokemukseni asiasta)
asuntovene tai hieman fiinimpi asuntoauto. Olisi siihen oikeastaan varaakin, mutta taidan olla luonteeltani niin pihi, että pitää ensin säästää 2X siihen menevä summa ettei tunnu siltä, että on tuhlattu rahaa johonkin tyhmään.
Sähköläskipyörä.
Sillä pääsisi jo ympäri vuoden kulkemaan työmatkat (18km/suunta)
Tesla Model S Plaid. Pitää odottaa, että niitä tulee käytettyinä myyntiin
Mökki. Tosin pitäisi olla myös kumppani ja auto. Ehkä jää seuraavaan elämään kun ikäkin tulee vastaan eikä kukaan huoli 👵
Ferrari 430 avomalli olisi hieno. Tuttavalla oli joskus saman merkin 360 avo ja siitä asti on tehnyt mieli hankkia ferrari kun olin sen kyydissä.
Omakotitalo. Näin yksin asuvana kelpaisi joku pieni "mummonmökki", kunhan siinä vain olisi pihaa ympärillä. Ehkä semmoisen pystyisin jopa hankkimaankin, mutta työskentelen epävarmalla alalla ja muutto toiselle paikkakunnalle voi olla ennemmin tai myöhemmin edessä, sellaisen myyminen voikin sitten olla hankalampi homma... Ja tuskin varat riittäisivät sen kesämökkinä tms. pitoon.
Polkupyörä.