Tuntuu, että en enää vaan kestä näitä hylkäyksiä työelämässä
Jälleen kerran määräaikainen työsuhde päättyy, enkä saanut vakipaikkaa. Teen aivan hirveästi töitä, venyn ja venyn ja suoritan ja raadan, jotta tekisin vaikutuksen työnantajiin ja että joku palkkaisi minut vakituiseksi. Vaan niin ei käy.
Koko ajan sitä on joko työttömänä tai sitten jossakin pätkätyössä tai sitten jossain työssä josta maksetaan aivan liian vähän palkkaa ja jota terveyteni ei kestä. No sellainenkin kelpaisi jos vain niitä töitä saisi. Tällä hetkellä olen ihan uskomattomassa burn outissa, mutta ei tässä ole varas jäädä saikullekaan, kun en ole kohta työsuhteessa. Pitää uupumuksesta huolimatta etsiä uusi paikka, taas kerran. Ja mitään lomia ei ole tiedossa. luoja tietää koska sellaiseen on mahdollisuus.
Olenko ainoa joka on tällaisessa tilanteessa? Miten tätä oikein jaksa?
Ajattelin hyvin usein kuolemaan koska tunnen itseni niin kelvottomaksi.
Kommentit (87)
Minä olen ollut nyt samalla työnantajalla monta vuotta pätkissä. Paikat ja määräaikaisuuden syyt ovat vaihdelleet. Kyllä, tunnen samoin kuin ap, että usko alkaa mennä. Välillä olen ollut todella pahassa jamassa, selvästi burn outissa ja masentunut, mutta eihän saikulle voi jäädä, koska sitten ei saa enää seuraavaa pätkää. Tämä on todella kuluttavaa, sitä ei pysty ulkopuolinen ymmärtämään. Kun vakkarit pääsee lomille ja saa lomarahat, itse joudut hakeutumaan työttömäksi ja odottelemaan liiton rahoja. Nyt yritän ajatella positiivisesti, että onhan minulla sentään töitä, mutta kyllä se epävarmuus kuitenkin aina painaa. Vähiä rahoja ei oikein uskaltaisi käyttää, kun ei tiedä millainen pätkä on seuraavaksi luvassa.
Sama juttu. Olemme olleet kohta puolison kanssa 30 vuotta yhdessä emmekä ole saaneet asuntolainaa, koska en saa vakituista työtä ja puolisolla pieni palkka.
Keväällä, kun työ loppuu menen lääkäriin ja sanon, että olen 100 % loppu ja masentunut, en jaksa enää ikinä mennä opettelemaan mitään.
Mulla oli iäisyyksiä samoin. Päättelin, että oon liian hyvä sijainen, ni mua ei haluta menettää yhteen paikkaan vakituiseksi 😎
Sähkötukea saa, jos tulot korkeintaan 27000.
Vierailija kirjoitti:
Sähkötukea saa, jos tulot korkeintaan 27000.
Eikä sähkönsiirtoa huomioida ja omavastuu 400 kuukaudessa.
Itse olen myös kurkkuani myöten täynnä työelämää ja olen vasta 26 vuotias. En tiedä rehellisesti sanoen jaksanko enää. Minusta ei pidetä missään. Itse työtä vastaan en varsinaisesti ole mutta jatkuvasti jokin mättää henkilökemioissa. En tiedä mitä tehdä.
14v työttömänä ollut jatkaa.
Kaikkein hauskin tapahtuma mun työttömyyden aikana on ehdottomasti ollut yksi työllistymistä edistävä kurssi reilu vuosi sitten. Siellä yhdessä lähetettiin hakemuksia eri työpaikkoihin ammattilaisten avustuksella ja laitettiin CV vimosen päälle kuntoon. Toi kurssi kesti kuukauden ja 2 ja puolen viikon aikana pääsin yhteen puhelinhaastatteluun. 3 viikon jälkeen sain kurssin vetäjältä tekstiviestin missä luki:
Kurssi on teidän osaltanne päättynyt tehottomana.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣