Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu, että en enää vaan kestä näitä hylkäyksiä työelämässä

Vierailija
17.11.2022 |

Jälleen kerran määräaikainen työsuhde päättyy, enkä saanut vakipaikkaa. Teen aivan hirveästi töitä, venyn ja venyn ja suoritan ja raadan, jotta tekisin vaikutuksen työnantajiin ja että joku palkkaisi minut vakituiseksi. Vaan niin ei käy.

Koko ajan sitä on joko työttömänä tai sitten jossakin pätkätyössä tai sitten jossain työssä josta maksetaan aivan liian vähän palkkaa ja jota terveyteni ei kestä. No sellainenkin kelpaisi jos vain niitä töitä saisi. Tällä hetkellä olen ihan uskomattomassa burn outissa, mutta ei tässä ole varas jäädä saikullekaan, kun en ole kohta työsuhteessa. Pitää uupumuksesta huolimatta etsiä uusi paikka, taas kerran. Ja mitään lomia ei ole tiedossa. luoja tietää koska sellaiseen on mahdollisuus.

Olenko ainoa joka on tällaisessa tilanteessa? Miten tätä oikein jaksa?

Ajattelin hyvin usein kuolemaan koska tunnen itseni niin kelvottomaksi.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja jaksamista! Ei ole sinun vikasi että työnantajat ketjuttavat lyhyitä työsuhteita tai ottavat aina uusia tilalle. Toivottavasti löydät vielä hyvän työpaikan jossa sinua arvostetaan! Sinä et ole millään tavalla kelvoton.

Vierailija
2/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, pätkätyöt eivät ole sinun vikasi. Nykyaikana on tämmöistä, vakityötä ei mielellään työnantaja antaisi kenellekään, koska vakkareilla on enemmän oikeuksia kuin määräaikaisilla ja niistä on vakeampaa päästä eroon.

Oma jaksaminen ja terveys nyt kaiken edelle, vaikka sitä onkin rahattomana vaikeaa priorisoida. Et ainakaan ylisuorita enää ja suostu kaikkeen! Ei töissä useinkaan ole sellaista oikeudenmukaisuutta, ettå paljon töitä tekevät/ hyvin töitä tekevät sais automaattisesti jäädä. Enemmän vaikuttaa vaikka henkilökemiat pomojen kanssa.

Mulle alettiin esim tarjoamaan kovempaa palkkaa, kun en enää suostunutkaan heti hymyssä suin kaikkeen paskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla särähti korvaan tää pahasti, että pidät itseäsi epäkelpona ja ajattelet usein kuolemaa. Todella selkeät masennuksen merkit!! Olisko kuitenkin hoitoon ja saikulle?? Et taida voida kovinkaan hyvin

Vierailija
4/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla sosiaalinen ekstrovertti, jotta saa vakituisen paikan ja hyvän palkan. Työnteko on siinä jutustellessa vain sellainen välttämätön paha joka hoituu vasemmalla kädellä jotenkuten.

Vierailija
5/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ärsyttää. Teen parhaani joka pätkässä, mutta ikinä ei vakituiseksi näytä pääsevän. Olen hyvä työssäni, mutta ujo ja varmaan liian hiljainen. Noh, uutta matoa koukkuun, huoh... Maanantaina olin haastattelussa vakipaikkaan, en päässyt. Eiköhän tästä taas uusi pätkä löydetä.

Vierailija
6/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla särähti korvaan tää pahasti, että pidät itseäsi epäkelpona ja ajattelet usein kuolemaa. Todella selkeät masennuksen merkit!! Olisko kuitenkin hoitoon ja saikulle?? Et taida voida kovinkaan hyvin

Luuletko, että ihmisillä on varaa sairastaa? Pitää tienata edes sitä pientä palkkaa tai masentuu köyhyydessään aivan roskalaatikko tasolle. Luottotiedot menee ja koko elämä sekaisin. Siihen vielä pää sekaisin turhista lääkkeistä, kun oikea lääke olisi se vakituinen normaali työ.

Vierailija
7/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että ihmisillä on varaa sairastaa? Pitää tienata edes sitä pientä palkkaa tai masentuu köyhyydessään aivan roskalaatikko tasolle. Luottotiedot menee ja koko elämä sekaisin. Siihen vielä pää sekaisin turhista lääkkeistä, kun oikea lääke olisi se vakituinen normaali työ.

No mielummin lääkkeet kuin hauta!

Vierailija
8/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne valittajat yleensä päääse jatkoon. Ei terveys kestä.. no nyt on taas burnout.. saikkukoneet on oma lajinsa.

Vierailija
9/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla on tälläistä ettei palkata hyviä työntekijöitä?

Vierailija
10/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla sosiaalinen prsreikä ja ottaa kunniat muiden duuneista niin kuin Seija teki. Ja kun pomo tulee paikalle niin vaihdetaan aggressivisesta ku sipäästä sössöttäväksi pikkutytöksi. Onneksi on jo eläkkeellä nyt.

Vierailija
11/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä millä alalla ap on, mutta esim. kahviloiden työntekijöitä potkitaan pihalle siinä vaiheessa kun kokemus nostaisi palkkaa. Helpompi palkata tilalle aina joku uusi ja maksaa sille pientä palkkaa kun se on harjoittelija.

Vierailija
12/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt näitä äitiyslomasijaisia, jotka olettavat sivuuttavansa äitiyslomalaisen ja pitävät henkilökohtaisena loukkauksena tämän paluuta töihin. Määräaikaisessa työsuhteessa on peruste määräaikaisuudelle, ei sitä perhevapaalaista voi irtisanoa siksi, että sijainen haluaa sen pestin.

Vierailija
13/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän raataa, sitä enemmän saa töitä siitä palkkioksi "Kun sä olet niin hyvä tekemään." Muuta ei sitten saakaan.

Vierailija
14/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä palkataan mutta niitä on vaan liian vähän.

Vierailija
15/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt näitä äitiyslomasijaisia, jotka olettavat sivuuttavansa äitiyslomalaisen ja pitävät henkilökohtaisena loukkauksena tämän paluuta töihin. Määräaikaisessa työsuhteessa on peruste määräaikaisuudelle, ei sitä perhevapaalaista voi irtisanoa siksi, että sijainen haluaa sen pestin.

Sit on myös sellaisia äitiyslomalaisten sijaisia, jotka hakee rinnakkaista avautunutta vakipaikkaa, mutta siihen palkataankin talon ulkopuolelta joku pomon opiskeluaikainen kaveri.

Vierailija
16/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lannistu! Tällä toinen samanmoinen. Kuvittelin joskus opiskelemaan lähtiessä, että maisterina saan hyvän työpaikan ja elän ns. normaalin elämän. No enpä saanut. Edes oman alan kesätöitä en saanut, hakijoita oli aivan liikaa ja sama on jatkunut ikuisesti.

Olen tehnyt pätkätöitä koko urani ajan ja tietenkin joustanut, ollut valmis tekemään kaikkea valittamatta, ollut hyvä tyyppi ja tullut kaikkien kanssa toimeen loistavasti, mutta ei. Vakityötä en ole saanut, pelkkiä määräaikaisuuksia ja keikkoja. 20 vuoden aikana olen ollut vaikka minkälaisissa töissä, joten olen tosiaan jokapaikanhöylä, joka ainakin on hyvä oppimaan uutta ja tutustumaan uusiin ihmisiin.

Myös minulle on tuttuja nuo ap:n kokemat turhuuden tunteet. Ja tälläkin palstalla jotkut trollit dissaa työttömiä. Vihaan TE:n logoa ja koen nuo työttömien ohjaustapahtumat täysin turhina. En hyödy niistä mitään, sillä osaan tehdä hyvän CV:n ja hakemuksen - hakijoita vain on liikaa.

Enää en suostu syyllistymään siitä, että olen ikuinen työnhakija. Tällainen tämä yhteiskunta ja maailma vaan on. Keskityn uranluomisen sijaan kaikkeen muuhun elämään, vapaa-aikaan, harrastuksiin ja kaikkeen, mikä tuottaa minulle iloa. Moni hyvä asia maailmassa on sellainen, ettei siihen tarvita rahaa. Tosin jatkuvassa rahapulassa ahdistelu ei ole kivaa, joskus olisi kiva ostaa asioita kaupasta ilman kilohintojen tuijottelua. Mutta tähän olen tottunut jo opiskelijana, joten eipä se suuri muutos ole. Ennemmin on ihmeellistä, kun tilille välillä tulee palkka. Miten rikkaita ja huolettomia työssäkäyvät onkaan!

Vierailija
17/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut sijaisena vaan työ oli muusta syystä määräaikainen. -ap

Vierailija
18/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä hyvällä omatunnolla vapaata työpätkien välissä. Lepää ja tee asioita, joista nautit.

Vierailija
19/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää edes laita hakemuksia. Alkoi niin käydä psyyken päälle ne jatkuvat, et ole tullut valituksi viestit.

Ollaan sit suosiolla työttömänä vaan. Elättäköön mua muut.

Vierailija
20/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakassa tätä tapahtuu. On vakkareita ja niitä jotka ketjutetaan montakertaa. Itsekin olin sellainen ja lopulta ilmoitin että joko te lopetatte tämän pelin tai etsin kokonaan uuden paikan. Halusivat minut koska sain vakkaripaikan. Samalla muutama muukin vakinaistettiin. Ketjutuksella pelataan työnantajan pussiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme