Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu, että en enää vaan kestä näitä hylkäyksiä työelämässä

Vierailija
17.11.2022 |

Jälleen kerran määräaikainen työsuhde päättyy, enkä saanut vakipaikkaa. Teen aivan hirveästi töitä, venyn ja venyn ja suoritan ja raadan, jotta tekisin vaikutuksen työnantajiin ja että joku palkkaisi minut vakituiseksi. Vaan niin ei käy.

Koko ajan sitä on joko työttömänä tai sitten jossakin pätkätyössä tai sitten jossain työssä josta maksetaan aivan liian vähän palkkaa ja jota terveyteni ei kestä. No sellainenkin kelpaisi jos vain niitä töitä saisi. Tällä hetkellä olen ihan uskomattomassa burn outissa, mutta ei tässä ole varas jäädä saikullekaan, kun en ole kohta työsuhteessa. Pitää uupumuksesta huolimatta etsiä uusi paikka, taas kerran. Ja mitään lomia ei ole tiedossa. luoja tietää koska sellaiseen on mahdollisuus.

Olenko ainoa joka on tällaisessa tilanteessa? Miten tätä oikein jaksa?

Ajattelin hyvin usein kuolemaan koska tunnen itseni niin kelvottomaksi.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarpeeksi venyy, niin työnantaja pitää sitä vakiona, normina.

Vierailija
22/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Täällä yksi yli 30-vuotias maisteri, joka ei ikinä ole ollut vakitöissä. Pelkkää pätkää vain. Työttömyyttäkin koettu. En saanut minäkään "normaalia elämää" omakotitaloineen, lapsineen, lomasuunnitelmineen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla sosiaalinen ekstrovertti, jotta saa vakituisen paikan ja hyvän palkan. Työnteko on siinä jutustellessa vain sellainen välttämätön paha joka hoituu vasemmalla kädellä jotenkuten.

Ja pitää olla huikea somenäkyvyys ja persoona brändätty niin että työnantaja tuntee palkanneensa sen voittavan ratsun jonka kiito vetää koko firman menestykseen!

Vierailija
24/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sentään pätkätöitä. Osa ei saa niitäkään.

Vierailija
25/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänä aamuna telkkarissa taas vinguttiin, kuinka tänne on välttämätöntä saada kymmeniätuhansia ulkomaalaisia vuosittain tekemään töitä...

Jokin tässä yhtälössä ei toimi...

Vierailija
26/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Täällä yksi yli 30-vuotias maisteri, joka ei ikinä ole ollut vakitöissä. Pelkkää pätkää vain. Työttömyyttäkin koettu. En saanut minäkään "normaalia elämää" omakotitaloineen, lapsineen, lomasuunnitelmineen..

Ja on niitä maistereita, jotka eivät ole saaneet edes yhtä kuukausipalkkaa.

Vierailija
27/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Oma lukunsa vielä suoritusarviot, joissa raataminen ei näy jos palkka on sidottu arvioon. Yliopistossa monen määräaikaisen osaamista vähätellään. En tiedä, tehdäänkö samaa yhtä paljon vakituisille, mutta vakituisen työmaine ei ole samalla tavalla vaakalaudalla.

Yritä siinä sitten päätellä, valitaanko töihin osaamisen perusteella ja onnistuuko valittu osaamisen osoittamisessa jos saa paikan, suorittaako valittu sen jälkeen työtä osaamistaan vastaavalla tasolla ja näkyykö tehty työ arvioinnissa.

Vierailija
28/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tänä aamuna telkkarissa taas vinguttiin, kuinka tänne on välttämätöntä saada kymmeniätuhansia ulkomaalaisia vuosittain tekemään töitä...

Ei toimi ei. Olen hakenut marketteihinkin töihin. Mun sijaan on palkattu venäläisiä ja virolaisia naisia. En ymmärrä miten mä olin huonompi? Samalla tessillä olisin tullut töihin.

Vierailija
29/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kun on toisinpäin. Duunimestoissa ei mitään vikaa. Mut kaipaa vaihtelua ja eri työtä. Odottaa jo et määräaikainen loppus ja pääsis toisiin töihin.

Ja ite oon toisissa paikoissa kaiken häärääjä ja tietäjä. Toisissa mestoissa sivummalla.

Silti puolessa välissä koko homma kyllästyttää ja haluais jo muualle töihin.

Vierailija
30/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin just Helsingin kaupungilta avoimen työpaikan ilmoitusta. Melko suoraan ilmoitettiin siellä, että asettavat etusijalle vähemmistöihin kuuluvia työnhakijoita. Suosivat ns. positiivista syrjintää.

Miten h-tissä tällaisesta on tullut normikäytäntö? Toisten, kantisten, pitää tehdä useita tutkintoja, kokemusta pitää olla enemmän kuin lääkäri määrää, mutta sitten positiivisella syrjinnällä kätevästi virat koplataankin vähemmistöön kuuluville eli kantikset rajataan niiden kivojen kampaviinerityöpaikkojen ulkopuolelle...

Outoa...

Vierailija
31/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää edes laita hakemuksia. Alkoi niin käydä psyyken päälle ne jatkuvat, et ole tullut valituksi viestit.

Ollaan sit suosiolla työttömänä vaan. Elättäköön mua muut.

Älä lannistu. Jos ei hae, ei ainakaan tule valituksi. Näin mä ajattelen.

Sitten katson sitä työpaikkailmoitusta ja tsemppaan itseäni, että en oikeasti olisi halunnutkaan olla mikään kaikkia palloja ilmassa pitävä kaikkien kanssa eri kielillä minglaava matkustamaan valmis joustava ja organisointitaitoinen näköalapaikan stressilelu. Joku arvo on minunkin mielenterveydelläni. Moni työpaikassa oleva on siellä kiinni 24/7 ja todella hajalla, edes lomilla ei kykene rentoutumaan. Mikään palkka ei korvaa menetettyä vapaa-aikaa tai todellista hyvinvointia.

Vierailija
32/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ikinä ymmärtänyt edes sitä suomalaisten pakkomiellettä vakituisesta työpaikasta, omasta asunnosta tai mistään muustakaan. Mielelläni itse olen määräaikaisessa työsuhteessa ja sitä kautta kokeilen eri asioita ja tiedän, että olen siinä työssä vain sen aikaa. Harmi vain, ettei nouta määräaikaisuuksia master of engineerinä ole pahemmin tarjolla, joten aika usein olen vakituisessa jonkun aikaa ja etsin uutta. Lisäksi omaa asuntoa en ikinä tule hankkimaan niin on helpompi seilailla pitkin Suomea ja ulkomailta. Kivaa vaihtelua elämään. Toki koitan ymmärtää teitä, joille se vakituinen työsuhde on joku meriitti ja elinehto, mutta en vain ymmärrä. Kuten ette te varmaan myöskään mun touhuiluja. Joten tasoissa ollaan.

Aloittajalle sanon sen verran, että työ ei mittaa ihmisyyttäsi. Työ on sitä, millä saat itsellesi kaiken sen minkä joku lähes mielikuvitushahmo, on päättänyt tuoda markkinoille tai päättänyt tehdä kaikille tarpeelliseksi. Tuoko se onnellisuuden? epäilen. Toki joku katto pään päällä on kiva, mutta jonkun aikaa sitä elää vaikka autossa. Jos ei ole autoa niin Suomessa valtio pitää huolen omistaan. Suomalaiset köyhät on vain oppineet aivan liian hyvään. Eli alat etsimään sitä hyvää jostain muusta ja elä päivä kerrallaan. Eihän tuollainen alle 1/3 osuus sun elämästä saa päättää sitä, miten sä näet itsesi ihmisenä tai arvosi ihmisenä. Sulla on yli 2/3 osaa elämästä kuitenkin kaikkea muuta.

Vierailija
33/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin just Helsingin kaupungilta avoimen työpaikan ilmoitusta. Melko suoraan ilmoitettiin siellä, että asettavat etusijalle vähemmistöihin kuuluvia työnhakijoita. Suosivat ns. positiivista syrjintää.

Miten h-tissä tällaisesta on tullut normikäytäntö? Toisten, kantisten, pitää tehdä useita tutkintoja, kokemusta pitää olla enemmän kuin lääkäri määrää, mutta sitten positiivisella syrjinnällä kätevästi virat koplataankin vähemmistöön kuuluville eli kantikset rajataan niiden kivojen kampaviinerityöpaikkojen ulkopuolelle...

Outoa...

Eikö toi ole laitonta?

Tai ehkä pitää keksiä itsellenkin joku vähemmistöstatus?

Vierailija
34/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä ja mitä ovat ne virkaköpien vinkumat ulkomaalaiset työelämämme vahvistukset? Ne kymmenettuhannet vuotuiset?

Miksi heidät asetetaan kotimaisten työttömien tai "virkaheittojen" edelle? Mitä seksikästä niissä ulkkareissa oikein on?

Siinäpä kuumottavia kysymyksiä...

Vierailija
35/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä vielä moi. Kiitos kaikille ja nyt ihan hurjasti siitä, että olette jaksaneet tsempata minua. Tämä päivä on ollut poikkeuksellisen vaikea, olen vain itkenyt ja itkenyt ja itkenyt itkemään päästyäni. Joskus vaan tulee tällaisia hetkiä kun tuntuu että ei jaksaisi enempää.

Minäkin asun yksin ja olen yksin kaikesta vastuussa, joten ei oikein sillä tavalla edes pysty turvautumaan kehenkään toiseen tässä uupumuksen syvimmässä kuopassa. No, ehkä se taas tästä. Keväällä ja kesällä se ainakin helpottaa, koska valosta saa energiaa ja silloin kaikki on muutenkin aavistuksen helpompaa. Tämä talvi vaan pitäisi jotenkin tarpoa lävitse.

Vierailija
36/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä "kokeillaan" positiivista työsyrjintää, Maikkarin uutinen:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/helsinki-kokeilemassa-positiivista-…

Vierailija
37/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin määräaikainen eikä jatkoa ole vielä tiedossa, stressaa. Olen aikamoinen esiintymisjännittäjä ja ujohko, mutta silti tykkään kuitenkin jonkin verran olla ihmisten seurassa. Ihmisten seurassa on mukavaa jos ei tarvitse olla huomion keskipisteenä. Se ei tietenkään työelämässä riitä kun pitää olla aina esittämässä ja kehittämässä itseään muiden edessä. 

Vierailija
38/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää edes laita hakemuksia. Alkoi niin käydä psyyken päälle ne jatkuvat, et ole tullut valituksi viestit.

Ollaan sit suosiolla työttömänä vaan. Elättäköön mua muut.

Älä lannistu. Jos ei hae, ei ainakaan tule valituksi. Näin mä ajattelen.

Sitten katson sitä työpaikkailmoitusta ja tsemppaan itseäni, että en oikeasti olisi halunnutkaan olla mikään kaikkia palloja ilmassa pitävä kaikkien kanssa eri kielillä minglaava matkustamaan valmis joustava ja organisointitaitoinen näköalapaikan stressilelu. Joku arvo on minunkin mielenterveydelläni. Moni työpaikassa oleva on siellä kiinni 24/7 ja todella hajalla, edes lomilla ei kykene rentoutumaan. Mikään palkka ei korvaa menetettyä vapaa-aikaa tai todellista hyvinvointia.

Olen jo lannistunut. Kun vuosikausia yrittää, eikä kelpaa, niin en mä enää jaksa. Aikani yritin tuollakin ajatuksella mutta lopulta annoin periksi.

Vierailija
39/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi ei. Olen hakenut marketteihinkin töihin. Mun sijaan on palkattu venäläisiä ja virolaisia naisia. En ymmärrä miten mä olin huonompi? Samalla tessillä olisin tullut töihin.

Sama. Etenkin kun ei ole saanut edes haastattelukutsua.

Vierailija
40/87 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poiminta tuosta Maikkarin uutisjutusta:

"Eli halutaan parantaa jonkun tiettyyn ryhmään kuuluvan henkilön asemaa tai olosuhteita, oli se sitten vieraskieliseen tai johonkin muuhun aliedustettuun ryhmään kuuluva henkilö..."

Kaipa tämä on sitten perimmiltään vihervasemmistoa äänestävien tahtotila. Eikö tällä porukalla ole valta Helsingin kaupungissa?