Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnair ulkoistaa 450 lentoemäntää ja stuerttia

Vierailija
16.11.2022 |

Finnair suunnittelee ensi vuoden aikana 450 matkustamohenkilökunnan työpaikan ulkoistusta. Suomalaisia ei ulkoistettaville reiteille juurikaan päädy vaan nämä menee ulkomaisille henkilöstövuokrausfirmojen kautta.

Jos suunnitelma toteutuu on Finnair tällöin ulkoistanut liki puolet matkustamohenkilökunnastaan.

Kommentit (149)

Vierailija
142/149 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräinen gloria on aina kuulunut näihin lentohenkilökunnan etuihin. Tunkua alalle on ollut aina, olipa palkka mitä vain. Peruspalkka on pieni, mutta henkilöstöedut muhkeat moniin aloihin verrattuna (perheen ja läheisten matkaedut, sairaus- ja eläkekassat, bonukset ym ym). En ymmärrä miksi vielä kehtaavat valittaa. Palkka on aivan oikealla tasolla. Kun ei sopua synny, muualta saa kyllä henkilökuntaa!

Vierailija
144/149 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnairin lentoemännät ovat niin olevinaan, en tiedä miksi. Minua on aina ärsyttänyt se, että kun tekevät töitä, puhuvat omista asioistaan. Mielestäni tämä ei sovi asiakaspalveluun. Olen itse lentoemäntä, työskentelen muilla yhtiöillä. Meillä keskitytään työntekoon, eikä omien asioiden puhumiseen kabiinissa. Finnairin lentoemännät ovat kautta aikojen olleet kamalia kanoja, kulkevat nokka pystyssä. Ihmettelen miksi. Samaa työtä tekevät kuin muutkin lentoemännät.

Onneksi ei katkeruus paista tästä viestistä yhtään. Taidat olla niitä emoja, jotka ovat hakeneet ensisijaisesti finskille, Niin, kaikki eivät sinne pääse.

Vierailija
145/149 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa ylimieliset ja nipottavat vallanhaluiset k-päät. Kauniita ja ystävällisiä thaikkuja tilalle!

Vierailija
146/149 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
147/149 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
148/149 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan suostuisi stuertiksi, jos en saisi lentää koneen sisällä.

Vierailija
149/149 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu joutua työttömäksi, mutta kyllähän tekevälle töitä löytyy. Pelkästään hyviä kokemuksia Finnairin lennoista; aina olleet fiksut lentoemännät ja stuertit ja kaikki pelannut ensiluokkaisesti. Liekö sitten tulevista ulkoistuksista johtuvaa tai ei - niin toivottavasti asiakaspalvelutehtävässä oleva työntekijä ymmärtää hakeutua hoidon piiriin, jos on niin voimakkaat pakko-oireet ettei pysty laskeutumisen aikana kasvot yleisöön päin olemaan kaivelematta kynnenalusia, purematta kynsinauhoja ja pyöräyttämällä sormea nenässä ja pyyhkimällä tuotoksia hameeseensa. Oli tosi kivaa katsella, varmaan ulkomaiset turistitkin tykkäsivät kovasti! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan