Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Finnair ulkoistaa 450 lentoemäntää ja stuerttia

Vierailija
16.11.2022 |

Finnair suunnittelee ensi vuoden aikana 450 matkustamohenkilökunnan työpaikan ulkoistusta. Suomalaisia ei ulkoistettaville reiteille juurikaan päädy vaan nämä menee ulkomaisille henkilöstövuokrausfirmojen kautta.

Jos suunnitelma toteutuu on Finnair tällöin ulkoistanut liki puolet matkustamohenkilökunnastaan.

Kommentit (149)

Vierailija
1/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saavat palveluhenkisempiä emoja tilalle. Nyt nämä omasta mielestään elitistiset emot eivät muuta tee kun juoruavat keskenään.

Vierailija
2/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saavat palveluhenkisempiä emoja tilalle. Nyt nämä omasta mielestään elitistiset emot eivät muuta tee kun juoruavat keskenään.

Lehdissä on ainakin tasaisin väliajoin näiden juttuja ärsyttävistä matkustajista yms. En ole viitsinyt otsikkoa enempää lukea, joten voi olla että on vain saman jutun uusinnasta kyse, mutta ei tällaisia juttuja pitäisi palveluammatin harjoittajilta kyllä tulla alunperinkään mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työvoimapula

Vierailija
4/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo saapui Suomeen, ulkomaalaisille samat mahdollisuudet!

Vierailija
5/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair voisi vaihtaa tuon nimensä alkuosan.

Vierailija
6/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair on Suomen valtion enemmistöomistuksessa, joten Finnairin säästöohjelmat ovat veronmaksajan edun mukaisia.

Toki sääli lentoemoja, mutta käsittääkseni aika harva tuossa työssä tekee koko uraansa kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Joku ihminen sinne tarvitaan töihin (kun ei ole vielä robottia hoitamaan asiaa) joten eipä palvelun kuluttaja siinä mitään häviä.

Vierailija
8/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnair voisi vaihtaa tuon nimensä alkuosan.

"Osta Finnair-hintaan, matkusta Norralla" -air.

On ne epeleitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Joku ihminen sinne tarvitaan töihin (kun ei ole vielä robottia hoitamaan asiaa) joten eipä palvelun kuluttaja siinä mitään häviä.

Tilalle tulee ulkomainen halpatyövoima. Asioi siinä sitten sujuvasti ukkumukkuukkuu kielellä matkan ajan. Tyhmä asiakas kun ei ymmärrä kaikkia kieliä sujuvasti.

Vierailija
10/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saavat palveluhenkisempiä emoja tilalle. Nyt nämä omasta mielestään elitistiset emot eivät muuta tee kun juoruavat keskenään.

Missä kohtaa luki että palvelu paranee? Et ilmeisesti ymmärtänyt että loputkin palvelut ajetaan alas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saavat palveluhenkisempiä emoja tilalle. Nyt nämä omasta mielestään elitistiset emot eivät muuta tee kun juoruavat keskenään.

Mitä palveluja kuvittelet saavasi?

Vierailija
12/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair on kyllä yhtiö, josta en tule ikinä enää ostamaan lentoja. Enkä ole oikeastaan ostanut enää viimeiseen 10 vuoteen. Pääsen onneksi kotimaastani muillakin lentoyhtiöillä Suomeen vierailulle, jos on tarve. Niin luokattoman huonoa palvelua ja aivan ylihintaan. Yrityksellä ei tunnu olevan mitään pitkän ajan strategiaa mihinkään (olen lukenut vuosiraportit ja seurannut muutenkin tuon touhuja), vaan päämäärättömästi haahuillaan ja touhuillaan. Lyhyen ajan suunnitelmat ovat todella käpysiä ja täysin hutijuttuja. En käsitä, miten huono yrityksen johto voi olla. Se etu tässä heidän sekoilussaan on, että itse johtajana tiedän mitä en ainakaan tee tai teen täysin päinvastaisesti meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla nyt ulkoistettavilla reiteillä matkustaa enimmäkseen muita kuin suomalaisia.

Eri asia on pitäisikö valtionyhtiön kuitenkin huolehtia että työpaikat jäävät suomeen?

Vierailija
14/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Joku ihminen sinne tarvitaan töihin (kun ei ole vielä robottia hoitamaan asiaa) joten eipä palvelun kuluttaja siinä mitään häviä.

Itsepalveluna tuo toimisi. Kun matkustaja näyttää boarding passin lentokoneen portilla, hän ottaa samalla tarjoiluvaunusta mukaan nimikoidun doggy bagin missä on lennon eväät alkoholittoman juoman kanssa (kaukolennolla ja/tai muu etukäteen tilattu sapuska).

Ja kun ei tarvita montaa lentoemoa per lento jakamaan ruokaa kärryistä niin riittää että lennolla on yksi stuertti (mies siksi että jos häirikköjä taltutettavana), joka hoitaa kuulutukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saavat palveluhenkisempiä emoja tilalle. Nyt nämä omasta mielestään elitistiset emot eivät muuta tee kun juoruavat keskenään.

Mitä palveluja kuvittelet saavasi?

Esimerkiksi hymy ja ystävällinen käytös ilman nenänvartta katsomista olisivat kivoja.

T. Eri (usein lentävä)

Vierailija
16/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Joku ihminen sinne tarvitaan töihin (kun ei ole vielä robottia hoitamaan asiaa) joten eipä palvelun kuluttaja siinä mitään häviä.

Itsepalveluna tuo toimisi. Kun matkustaja näyttää boarding passin lentokoneen portilla, hän ottaa samalla tarjoiluvaunusta mukaan nimikoidun doggy bagin missä on lennon eväät alkoholittoman juoman kanssa (kaukolennolla ja/tai muu etukäteen tilattu sapuska).

Ja kun ei tarvita montaa lentoemoa per lento jakamaan ruokaa kärryistä niin riittää että lennolla on yksi stuertti (mies siksi että jos häirikköjä taltutettavana), joka hoitaa kuulutukset.

Trajoiltavan ruoan määrä ei määritä lentoemojen määrää vaan turvallisuusmääräykset. Vaikkei ruokaa tarjoiltaisi, emoja olisi sama määrä.

Vierailija
17/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saavat palveluhenkisempiä emoja tilalle. Nyt nämä omasta mielestään elitistiset emot eivät muuta tee kun juoruavat keskenään.

Mitä palveluja kuvittelet saavasi?

Esimerkiksi hymy ja ystävällinen käytös ilman nenänvartta katsomista olisivat kivoja.

T. Eri (usein lentävä)

Luuletko sinä höpönassu että Finnairin lentohenkilöstön palkanalennukset ja irtisanomiset auttavat hymyilemään?

Vierailija
18/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Joku ihminen sinne tarvitaan töihin (kun ei ole vielä robottia hoitamaan asiaa) joten eipä palvelun kuluttaja siinä mitään häviä.

Itsepalveluna tuo toimisi. Kun matkustaja näyttää boarding passin lentokoneen portilla, hän ottaa samalla tarjoiluvaunusta mukaan nimikoidun doggy bagin missä on lennon eväät alkoholittoman juoman kanssa (kaukolennolla ja/tai muu etukäteen tilattu sapuska).

Ja kun ei tarvita montaa lentoemoa per lento jakamaan ruokaa kärryistä niin riittää että lennolla on yksi stuertti (mies siksi että jos häirikköjä taltutettavana), joka hoitaa kuulutukset.

Trajoiltavan ruoan määrä ei määritä lentoemojen määrää vaan turvallisuusmääräykset. Vaikkei ruokaa tarjoiltaisi, emoja olisi sama määrä.

Finski lentää koneitaan minimimiehityksellä verrattuna muihin yhtiöihin.

Vierailija
19/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lennän vuodesta riippuen 20-100 työlentoa Finskillä + omat lennot päälle ja olen aina saanut kotimaisilta lentoemoilta hyvä palvelua. Ulkkarimiehistöissä on enemmän vaihtelua.

Vierailija
20/149 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnair on Suomen valtion enemmistöomistuksessa, joten Finnairin säästöohjelmat ovat veronmaksajan edun mukaisia.

Toki sääli lentoemoja, mutta käsittääkseni aika harva tuossa työssä tekee koko uraansa kuitenkaan.

Saako ihmisiä kohdella työssä huonosti sillä verukkeella, että hän ei tee koko uraansa tietyssä firmassa? Aika moni ihminen joutuu nykyään vaihtamaan alaa. Ei se ole mikään syy ulkoistamiseen.