Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teillä 16-17 vuotias jouluna ottaa joulupöydässä aikuisten kanssa alkoholia?

Vierailija
16.11.2022 |

Miten on?

Kommentit (288)

Vierailija
1/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Aikuisena sitten, jos haluaa.

Vierailija
2/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on saanut tilkan punaviiniä jos on halunnut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei juoda alkoholia jouluna

Vierailija
4/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eikä meillä ole tarjolla alkoholia joulupöydässä. Mun isä oli juoppo ja jokaikinen jouluaatto se oli kännissä ja sitä sai pelätä.

Vierailija
5/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa

Vierailija
6/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aattona vedetään lärvät koko perheen voimin! Tästä jo monivuotiset perinteet.

Vierailija
7/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ennen 18v synttäriään edes halunnut maistaa. Saa nähdä, miten tämä 18v tekee nyt tulevana jouluna, mutta luulen hänen pitäytyvän edelleen alkoholittomissa.

Vierailija
8/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käyttö ei ole normaalia elämää. Jos on niin heikko, ettei kestä elämää ilman päihteitä, niin on jotain vikaa päässä.

Vierailija
9/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarjonnut. Olutta ja kuivaa siideriä laitan joulupöytään. Punaviiniä ei meillä juo kukaan.

Vierailija
10/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei jouluna nautita viunaa. En ymmärrä miksi pitäisi. Muille toki sallin ja kukin tavallaan.

Vierailija
11/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä kotiimme alkoholia juovia aikuisia, jouluna erityisesti

Itsekään emme hakkaa lapsia

Vierailija
12/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut maistaa ihan pienen huikan silloin kun lapsi on itse tajunnut pyytää maistettavaksi, koska meillä ei tehdä alkoholista mörköä. Kahdeksanvuotias kun maistaa ensimmäistä kertaa kuivaa valkoviiniä pisaran, niin toista kertaa ei todennäköisesti ihan lähivuosina tule.

Se vain on aikuisten juoma, mutta yhtä pientä viinilasia enempää (ruoan kanssa) en lukioikäiselle anna, eikä ole halunnutkaan. Minusta alkoholi ei kuulu jouluun, mutta muuten kun syödään vähän hienommin, niin teinit saavat ruuan kanssa pienen määrän jos tahtovat.

Vierailija
13/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo ole lupia kyselleet, oma-aloitteisia kun ovat.

Vierailija
14/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Maistaa annetaan ihan tilkka.

Kukaan ei ole meillä jouluna humalassa.

Vierailija
15/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kuulunut aterioihin aperatiivit ja ruuan kanssa sopivat viinit sekä juhlamaljat ymv. Oikea juoma ruuan kanssa tuo maut esiin ja kuuluu sivistykseenkin tietää mitä juomaa minkäkin kanssa. Yhdestäkään lapsesta ei ole alkoholistia tullut. Alkoholin nauttiminen ei ole sama asia kuin ryyppääminen. Pikku sivistysero siinä joka kertoo ihmisestä kyllä aika paljon.

Vierailija
16/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mut ei olis kelvannutkaan. Nyt täysi-ikäisiä, mutta edelleenkään eivät tykkää viinistä.

Vierailija
17/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa ei polta alkoholia tuon ikäisellä, joten en kannata maksakirroosia lapsille.

Vierailija
18/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Perseet olalla on perinteisesti oltu joulut ja juhannukset koko suku. Vauvasta vaariin.

Vierailija
19/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa aika kielteistä suhtautumista viiniin ruokajuomana. Okei, olen itse "kahden kulttuurin" perheestä, mutta saanut maistaa alkoholipitoisia juomia kyllä jostain 12-vuotiaasta lähtien. En ole koskaan nähnyt kumpaakaan vanhemmistani humalassa, vaikka viiniä oli useinkin tarjolla ruokajuomana. Ja alkoholi ei ole koskaan ollut myöskään mikään kielletty hedelmä, eli ei ole ollut mitään juuri aikuistuneen ja vapautuneen kaatokännivaihetta elämässä.

Omia lapsia ei ole ja olen jo niin vanha, että ei myöskään tule, mutta jos olisi, niin saisivat kyllä maistaa viiniä halutessaan. Miellän tuon "ottaa alkoholia" tyyliin viinilasilliseksi, mikään puoli pulloa Jallua kinkun kyytipojaksi ei ole oman käsitykseni mukaisesti ruokailuun ylipäätään sopiva lähtökohta.

Vierailija
20/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai ja saa. Lasin punaviiniä, kuten muutkin, jos haluaa. Tekopyhyys ei ole meidän juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi