Tukka, jossa sekä vaaleaa että tummaa
Miksi sanotaan hiuksia, joissa on sekä tummaa että vaaleaa väriä?
Kommentit (21)
Salt and pepper englanniksi tuo väri mutta en tiedä onko suomenkielistä vastinetta. Mulla on aina ollut tuollainen tukka, yleensähän se tulee kun tumma tukka alkaa harmaantua mutta mulla oli jo teininä sekä hentoisempia vaaleita hiuksia että vahvempia tummia. Ja niin että niitä vaaleita oli enemmän lähellä kasvoja ja ohimoilla, mutta jonkun verran seassa joka puolella. Ihokarvat mulla on aina ollut muuten ihan vaaleita vaikka hiukset keski/tummanruskeat luonnostaan, niin kai se jotenkin se perus ihokarvan väri sitten tulee osin hiuksissakin läpi.
Kuvaa mitä tarkoitat? Liukuvärjäys, juurikasvu, raidat...
Mulla on luonnostaan ohimoilta tumma ja päältä vaalea hius
Jos hiukset ovat luonnostaan osittain vaaleat ja osittain tummat, mikä on käsite?
Englanniksi "tabby" eli kirjava.
Minun hiukseni olivat ennen vaaleat, mutta niskaosa oli tummanruskea. Nyt hiukseni ovat harmaan, beigen ja valkoisen raidalliset, ja niskaosa on edelleen tummanruskea. Nutturalla aika erikoinen näky.
Minulla on tummanruskeat hiukset, joista osa kasvaa jo valkoisena. Kutsun sitä vanhenemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minun hiukseni olivat ennen vaaleat, mutta niskaosa oli tummanruskea. Nyt hiukseni ovat harmaan, beigen ja valkoisen raidalliset, ja niskaosa on edelleen tummanruskea. Nutturalla aika erikoinen näky.
Uskomatonta, tabby oli minulle uusi sana.
Vierailija kirjoitti:
Kissa joka osaa kirjoittaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa joka osaa kirjoittaa!
Voi asian noinkin nähdä. Englanninkielinen kampaaja kyllä ymmärtää heti, mistä on kysymys.
Dirty Blonde on myös englanninkielessä käytetty sana.
Mulla on kans ihan läpikuultavia hiuksia osa, osa taas lähes mustia ja paksumpiakin kuin muut hiuskarvat. Keskiruskealta tuo kokonaisuus näyttää. En ole kyllä koskaan kuullut että sille olisi joku oma nimi. Ihan oma väri on päässä.
Maantievärinen.