Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toppakengät 1990-luvulla

Vierailija
14.11.2022 |

Muistaako joku minkä merkkisiä toppakenkiä oli ysärillä katukuvassa, saattoi olla jo kasarillakin, tai aiemmin. 

Niitä myytiin muistaakseni Halpahallissa, oli saatavilla monessa eri värissä. Ainakin valkoinen, musta, vihertävät/turkoosi jne.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moonbootsit? Semmoisia taisi olla jo 70-luvulla, jos semmoisia tarkoitat.

Vierailija
2/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kasarin ja ysärin toppasaappaat taisi olla vähän sirompia kuin Moonbootsit...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä? Mulla oli sellaiset viimeksi vuonna 1984.

N58

Vierailija
5/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filan moonbootsit.

Vierailija
6/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rubberduck:in Snowjogger tais olla niiden nimi! Semmonen tarra varressa!

Vierailija
7/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ollu 80-lukua...

Vierailija
8/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moonbootseja en tarkoittanut :)

Tsekkaan noi muut vaihtoehdot.

Vierailija
9/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena oli Reima toppasaappaat muusta en tiedä. 

Vierailija
10/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en itse tunnista tätä merkkiä, mutta tuon tyylisiä oli kyllä, mitä googlella löytyy näitä mainittuja kenkiä. Taisivat suurimmaksi osaksi olla ihan merkittömiä, mitä itse kukanenkin tuolloin käytti. Talvilenkkareuksi ainakin täällä niitä sanottiin.

Vierailija
11/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-90 -luvun taitteessa ainakin oli sellaiset pehmeät toppakengät talvella varmaan kaikilla, ei tosin tuollaiset kuin jonkun linkkaamana. Minulla on hämärä mielikuva, kuin niitä olisi kutsuttu talvilenkkareiksi, vaikka ei niillä saappailla ollut lenkkareiden kanssa kyllä mitään tekemistä.

Vierailija
13/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuon tyyliset 80-90 luvun taitteessa, tosin halpahallista ostetut kopiot, merkkinä BeFree.

Vierailija
14/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en itse tunnista tätä merkkiä, mutta tuon tyylisiä oli kyllä, mitä googlella löytyy näitä mainittuja kenkiä. Taisivat suurimmaksi osaksi olla ihan merkittömiä, mitä itse kukanenkin tuolloin käytti. Talvilenkkareuksi ainakin täällä niitä sanottiin.

Joku muukin muisti samoin, eli en ollut väärässä mielikuvani kanssa! T. Edellinen

Vierailija
15/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kengät, meillä oli ala-asteella varmaan kaikilla sellaiset 80-luvun loppupuolella ja 90-luvun loppupuolella. Eivät olleet moonbootsit. Meillä niitä nimitettiin talvilenkkareiksi, en tiiä oliko ko. nimitys yleisesti käytössä. Tuskinpa niillä suurimmalla osalla mitään merkkiä oli, varmaan sai edullisesti mistä tahansa marketista, halpahallista yms. Kuomat on vähän samantapaiset, mutta nuo talvilenkkarit oli minusta vähän sirommat ja niissä oli myös pehmeämmät varret tai yleensäkin pehmeämpää se matskua. Ja tosiaan vaikka missä väreissä sai.

Vierailija
16/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kengät, meillä oli ala-asteella varmaan kaikilla sellaiset 80-luvun loppupuolella ja 90-luvun loppupuolella. Eivät olleet moonbootsit. Meillä niitä nimitettiin talvilenkkareiksi, en tiiä oliko ko. nimitys yleisesti käytössä. Tuskinpa niillä suurimmalla osalla mitään merkkiä oli, varmaan sai edullisesti mistä tahansa marketista, halpahallista yms. Kuomat on vähän samantapaiset, mutta nuo talvilenkkarit oli minusta vähän sirommat ja niissä oli myös pehmeämmät varret tai yleensäkin pehmeämpää se matskua. Ja tosiaan vaikka missä väreissä sai.

Vierailija
17/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopinta oli melko liukasta kangasta, mikä topattu vanulla tms.

Noi oli tosi yleisiä. Niitä näki teineillä ja juopoilla. Häiritsee kun en muista merkkiä.

Fila voi olla vaihtoehto, mutta en löydä mistään kuvaa.

Vai olisko ne olleet kotimaists merkkiä?

En ole vanhoista lehdistäkään löytänyt kuvia vastaavista

Vierailija
18/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvilenkkareita oli. Epäilen, että olikohan ne mitään merkkiä tai sitten lapsena en paljoa merkkejä katsellut tai edes tiennyt. Kuoman talvikengät muistuttavat niitä nykyisin.

Vierailija
19/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun noita ei enää ole. Tai jos olis, niin maksaisivat varmaan jotain älyttömiä summia ja olisivat joku trendi-merkkituote made in China.

Vierailija
20/64 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy yhdeltä postimyyntikuvaston aukeamaalta sellaisia, mutta harmi, kun haalarin lahkeet ovat kenkien päällä

http://nuoruusdisko.blogspot.com/2018/01/ysarin-talvimuotia-lumilinnoje…