Mikä on rankinta, jos on 4-5 lasta?
Kommentit (7)
kaikkien kanssa. Kun aina ei onnistu mennä yksin, jos mies on esim työreissussa. Ja vanhin (6v) ei uskalla vielä olla hetkeäkään yksin kotona.
Muuten kyllä pärjäillään mutta tuo vie hermot.
t. 4n yh
Mulle tuli ensimmäisenä mieleen, että on tosi rankkaa lähteä ulkoilemaan näin talvella, kun pitää pukea niin paljon päälle. Mulla on viisi lasta, joista kolme on vielä täysin autettavia pukemisessa. Hiki nousee aina pintaan, ennen kun ollaan päästy edes ulos.
asioissa, eli helposti käy nin että ei muista/jaksa/viitsi pitää itsestään tarpeeksi huolta, aina muiden tarpeet menee sun omien asioiden edelle. Mulla hävis elämästä parikyt vuotta, kun olin kotiäitinä kuudelle lapselle. Nuorin on vielä aika pieni, ja nyt kun aikaa on enemmän, tuntuu kun olisi herännyt satavuotisesta unesta. Yritän nyt kuunnella itseäni, ja tehdä asioita ihan omaksi ilokseni, ja pitää itsestäni parempa huolta.
joista kolme ensimmäistä tehty hyvin peräkkäin, olin silloin kotiäitinä yli kuusi vuotta. Nämä lapset ovat kaikki jo täysikäisiä, ja kaksi poissa kotoa.
Neljäs on nyt 12-vuotias, kolmonen oli viiden kun nelonen syntyi. Tuo väli oli hyvä, kolmonen ja nelonen ovat erittäin hyvät kaverit keskenään, ja se helpottaa kovasti arjessa. Viitonen on vielä vauva, ja hänellä riittää hoitajia.
Raskainta on ollut tavallaan aloittaa vauva-aika aina uudelleen, varsinkin vitosen kanssa joutui orientoitumaan aivan alusta. En todellakaan enää muistanut miten raskasta tämä vauvan kanssa yksin kotona oleminen onkaan. Muuten ei voi sanoa, että näillä ikäeroilla tämä olisi mitenkään kovinkaan raskasta, tai hankalaa. Kaipaan vaan aikuiskontakteja, ja kumma kyllä, ihan sitä sosiaalista työyhteisöäkin.
Meillä on viisi lasta. Neljän vanhimman ikäerot on 2 - 3 vuotta, mutta neljännen ja nuorimman ikäero kuusi vuotta. No, jos jotain rankkaa etsii, niin se on se, ettei nuorimmalla ole oikein kavereita.
riippuu tietenkin millä välillä lapset ovat syntyneet