Onko teillä omat vai yhteinen peitto miehen kanssa?
Miten saatte jaettua yhteisen peiton ettei toinen vie sitä yön aikana?
Kommentit (88)
Yhteinen peitto ollut aina. Kylässä on eri peitot ja silloin toinen aina vie toiselta peiton.
Me ollaan aina yhteisen peiton alla, olkoon peitto tarkoitettu 80 cm leveään sänkyyn tai kuten kotona 180cm leveään sänkyyn. Tuollaisessa 80 cm leveään sänkyyn tarkoitetun peiton alla ollaan usein lusikassa tai sitten kasvot vastakkain kiinni toisissamme ja siis jalat on kietoutuneet yhteen ja kädet toistemme ympärillä. Vähän leveämmässä peitossa olemme myös lusikassa tai kiinni toisissamme toisella tapaa, mutta ehkä aavistuksen tilavammin. Jos edes uskallan ehdottaa omia peittoja niin mies ei sano mitään vaan heittää mun peiton pois ja tulee kiinni. Välillä on lomamatkoilla nukuttu myös 80 cm sängyssä yhdessä ja yllättävän hyvin mahdumme. Olemme molemmat 170cm pitkiä ja painamme 60-70 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat peitot, mutta joka yö kömmitään viekkuun ihostelemaan.
Tuli oksennusta suuhun, kun tuon luin.
Mitä ihmeen oksettavaa on oman rakkaan ihokontaktissa? Sanavalinnatko tökkivät? Minusta tuo on ennemminkin herkullisesti sanoitettu.
Miksi pariskunnasta pitäisi tulla kun kaksoset jos seurustelee, että ollaan koko ajan samalla sohvalla, samassa sängyssä, sama tili ja sama peitto. Tuulipuvutkin. Ellei sitten tykkää siitä että on samassa, koko ajan. Tai kyljessä kiinni. Sitten kun eroaa, nolottaa kun oli niin "kauhean" ihmisen kanssa. Luultavasti erillinen peitto toimii paremmin, yhteispeitto on varmaan koekäyttöä varten, kiskovat eri kulmia ellei ole suuri.
Vaimo nukkuu sängyssä
Minä laittialla, peitto sänkynä!
Nukutaan eri huoneissa, enkä mä käytä peittoa. Joskus yöllä vilustaa, niin hetkeksi vedän shaalia päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli oksennusta suuhun, kun tuon luin.
Mitä ihmeen oksettavaa on oman rakkaan ihokontaktissa? Sanavalinnatko tökkivät? Minusta tuo on ennemminkin herkullisesti sanoitettu.
Olen eri, mutta todellakin "viekkuun ihostelemaan" tökkii pahasti.
Emme halua haistella pierun ja muiden hajujen kyllästämää huoneilmaa yön jäljiltä, joten kummallakin omat huoneet ja hajut. Erikseen on vielä yhteinen huone, jossa nussitaan ja ollaan lähekkäin eli siellä ei tehdä muuta. Sinne mennään myös vain suihkun kautta ja petivaatteet pestään joka kerta 95 asteessa.
Omat tietenkin. Sinkkuna mulla oli sellainen paripeitto. Siihen oli kyllä mukava kääriytyä yksin.
Aina ollaan nukuttu omilla peitoilla. Tästäkin aiheesta jännä juttu monien vuosien takaa. Asuttiin silloin eri paikkakunnalla. Ruettiin illalla normaalisti nukkumaan ja juurikin omilla peitoilla kuten aina. Aamulla havahduin kylmyyteen ja yritin repiä puolison peittoa koska luulin että oli ottanut minun peiton. Hän havahtui siihen. Herättiin sitten kummatkin ihmettelemään että meillä on vaan yksi peitto päällä, että missä toinen. Onko tippunut sängystä. Nousin pystyyn ja näin että yksi peitto oli jonkun matkan päästä sängystä lattialla viikattuna. Ei ole tiedossa että kumpikaan kävelisi unissaan, mutta teoriassa mahdollista. Olisi pitänyt saada se yö videolle.
Yhteinen peitto kotona ja mökillä. Ollut jo parikymmentä vuotta. Ei ole mitään ongelmaa, vaikka kääntyilisi yöllä. Peitto kun on riittävän iso.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pariskunnasta pitäisi tulla kun kaksoset jos seurustelee, että ollaan koko ajan samalla sohvalla, samassa sängyssä, sama tili ja sama peitto. Tuulipuvutkin. Ellei sitten tykkää siitä että on samassa, koko ajan. Tai kyljessä kiinni. Sitten kun eroaa, nolottaa kun oli niin "kauhean" ihmisen kanssa. Luultavasti erillinen peitto toimii paremmin, yhteispeitto on varmaan koekäyttöä varten, kiskovat eri kulmia ellei ole suuri.
Siinä on joku sellainen biologinen juttu. Rakkaan ihmisen läheisyys ja kosketus vapauttaa mielihyvää aikaasaavia hormoneja.
Suosittelen. Kannattaa joskus kokeilla. Sen jälkeen yksin nukkuminen tuntuu aina vähän vajaavaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin?
Eri peitot, minä en tosiaankaan halua ketään niin lähelle koko yöksi, että ois yhteinen peitto.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo nukkuu sängyssä
Minä laittialla, peitto sänkynä!
Nukun siis lattialla
Yhteinen tosi iso peitto. Nukuttiin joskus eri peittojen alla ja aina joku kiskoi peittoa ja jonkun kinttu jäätyi tms. Yhteinen peitto on hyvä, kun ei haittaa, vaikka molemmat sitä öisin potkii. Se vain pyörii ympäri ja peittoa riittää silti. Tarvittaessa toisesta voi silti nukkua kauempana tai toinen voi nukkua peiton päällä ja toinen kaulaa myöten peiton alla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yksi iso peitto, mutta se on jäänyt vähälle käytölle. Tarvitsen oman reviirini nukkuakseni hyvin. Ihminenhän vaihtaa asentoa monesti yön aikana, ja saman peiton alla nukkuessa niihin toisen liikkeisiin heräilee, jollei ole tavattoman sikeäuninen.
Paino sanalla reviiri. Narsistinen ex ei voinut sietää mun omaa tilaa. Olin kietoutunut peittoon, vaikka hänellä oli oma täsmälleen samanlainen, hän ei voinut sietää että minulla on jotain yksityistä. Oma tila peiton sisällä vaan tunki kätensä ja itsensä saman peiton alle.
Yritin pysyä rauhallisena ja kysyä haluatko tämänkin peiton. Peitot oli samanlaisia. Ei. Tarkoitus oli vain saada huomiota kiusaamalla.
No kokeilin sitten mennä saman peiton alle kainaloon niin etten käännä selkää, kun senkin hän koki että huomio on pois hänestä.
No ei käynyt sekään, mikä kävi hänelle. Aina piti olla päinvastoin ja mahdollisimman kiusaksi.
Nukkumisen loukkaaminen on perusasioihin kajoamista. Ei tarvi kenenkään mieliksi jakaa peittoa eikä kuvitella että olisi oikeutettu toisen nukkumisesta päättämään.
Ääni omille peitoille.
Omat peitot. Mies on peittorohmu!!
Samoin kunnon oksetus.