Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä omat vai yhteinen peitto miehen kanssa?

Vierailija
14.11.2022 |

Miten saatte jaettua yhteisen peiton ettei toinen vie sitä yön aikana?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin aikoinaan miestä, jolla oli iso sänky ja iso peitto, joka siis yökyläilyjeni aikaan toimi yhteispeittona. Toimi yllättävän hyvin, ei tarkoittanut että pitäisi nukkua lusikassa koko yö vaan tilaa riitti hyvin. Olen nyksälle muistaakseni pari kertaa puhunut yhteispeitosta mutta ei ole lämmennyt. Jos ei olisi tuota aiempaa kokemusta niin en kyllä itsekään uskoisi, että yhteispeitto voisi toimia. 

Vierailija
42/88 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen peitto. Jos vaimo ehdottaisi omia peittoja olisi edessä ero.

Samoin. Avioliitossa kaikki on yhteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ihostellaan/hiostellaan yhden peiton alla ja sitten nukutaan omissa peitoissa.

Vierailija
44/88 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen 230cm leveä peitto, ennen nukuttiin kahdella pienemmällä mutta hyvin on tuolla yhdellä isollakin nyt pärjätty.

Vierailija
45/88 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat. Aikaisemmin meillä oli yhteinen peitto ja miehelle jäi siitä vaan kulma, kun mä omin sen muuten 😂

Vierailija
46/88 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen 150 cm peitto jo 10 vuotta. Jos puoliso nyt haluaisi eri peitot, olisi kyllä keskustelun paikka. Itse yrittäisin ensin ainakin kokeilla leveämpää peittoa ja jopa sopeutua nukkumaan lämpimämmässä jos olisi siitä kiinni.

Vierailija
47/88 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat peitot, mutta joka yö kömmitään viekkuun ihostelemaan.

Tuli oksennusta suuhun, kun tuon luin. 

Koeta nielaista.

Vierailija
48/88 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat. Ihan kuten tyynytkin on omat. Ja pyyhkeet.

Vierailija
49/88 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi, naisen peitto ja naisen vara peitto jota minä saan aina välillä vähän lainata

Vierailija
50/88 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se iso yhteinen peitto mahdu edes pyykinpesukoneeseen?

Vierailija
51/88 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyynykin?

Vierailija
52/88 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme halua haistella pierun ja muiden hajujen kyllästämää huoneilmaa yön jäljiltä, joten kummallakin omat huoneet ja hajut. Erikseen on vielä yhteinen huone, jossa nussitaan ja ollaan lähekkäin eli siellä ei tehdä muuta. Sinne mennään myös vain suihkun kautta ja petivaatteet pestään joka kerta 95 asteessa.

Olisitte hoidattaneet ne tautinne.

Vierailija
53/88 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen tuplaleveä peitto. Jos olisi omat, niin mun mies kömpisi kuitenkin sen mun peiton alle eikä siitä sitten riittäisi molemmille. Helpompi näin.

Vierailija
54/88 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat peitot.  Yhteinen nyt vaan ei toimi meillä, mies on peittorosvo. Lisäksi mun peiton alla tai mun pehvan takana nukkuu terrieri, joka ei suostu miehen puolella nukkumaan kun mies pyörii unissaan niin paljon. Koiruus taitaa olla ainoa tyyppi, jonka kanssa peiton jaan.

Huvitti kun anoppi miesystävänsä kanssa korosti, miten pitää olla yhteinen peitto että on sitä läheisyyttä kun saman täkin alla nukutaan. Juu, se miesystävä petti,  useammankin kerran,  ja anoppikin älysi lopulta, että peitto tosiaan heiluu muuallakin koosta ja en- mä-enää-lupauksista riippumatta. 

Vierailija
55/88 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt hyvät ihmiset kuvitelko, että tällainen esihistoriallinen ajatus avioliitosta pätee nykypäivänä. Kyllä jokainen on ihan yksilönsä ja pariskuntia on niin erilaisia. Samoin tavata nukkua. Ei avioliitossa kaiken todellakaan tarvitse olla yhteistä. Kuulostaa tosi riippuvaiselta ajatukselta siitä, millaisia odotuksia ihmisellä on suhteen toiselle osapuolelle.

Nukkumisjärjestelyt riippuvat aina kustakin ihmisestä, ei parisuhdestatuksesta.

Joillekin oikea ratkaisu on erilliset Makuuhuoneet tai sängyt, kuten monissa kulttuureissa ja maissa on yleistä - pariskunta nukkuu eri huoneissa tai makuuhuoneissa on molemmilla omat sängyt. 

Löytyy myös tutkimuksia, joiden mukaan eri sängyissä nukkuvat pariskunnat ovat pitkässä yhteiselämässä onnellisempia parisuhteeseen kuin ne, jotka nukkuvat yhdessä samassa sängyssä saati saman peiton alla. 

Meillä kiva parisuhde, kestänyt jo 20v, ja nukumme samassa makkarissa. Molemmilla omat 120 leveät sängyt.

Ihanaa pötkötellä välillä vierekkäin, mutta molemmat haluamme nukkua omissa sängyissämme omilla peitoilla. Omat patjat, omat peitot ja tyynyt. 

Miehellä lisäksi cpap käytössä öisin, joka häiritsee minun untani, niin herkkäunisena Meillä on vähän pakko olla omat sängyt. Nukuimme yli 10v samassa sängyssä, ja se oli suhteen alussa kivaa, mutta pitkässä suhteessa, kun on oltu pidempään, kaipaa oman nukkumisrauhan.

Cpap ei siis ole ainut syy, miksi nukumme ehdottomasti eri vuoteissa, mutta toki yksi tärkeistä syistä.

Unta takana omissa vuoteissa reilu 7v. Suhde voi hyvin ja läheisyyttä on jopa enemmän kuin silloin, kun jaoimme sängyn (lukuunottamatta ekoja kuherruskuukausivuosia). Nyt nukumme molemmat hyvin ja jaksamme paremmin molemmat ja se tuo energiaa lisää kaikkeen elämään, myös seksielämään. 

Vierailija
56/88 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat peitot, mulla on paksumpi peitto kuin miehellä ja rullaan siihen sisään kuin makuupussiin yön aikana, joten ei tulisi yhteisestä peitosta mitään.  

Vierailija
57/88 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen. Paripeitto on niin suuri, että tuota ongelmaa ei ole, että toinen veisi peiton. Päinvastoin, silloin kun nukuttiin kahdella yhden hengen peitolla vein miehen peiton aina unissani, paripeitto korjasi ongelman.

Vierailija
58/88 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri peitto ja eri huonekin

Vierailija
59/88 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat peitot, omat sängyt, sama huone. Pitkään oli yhteinen vuode ja kokeiltiin siinä yhteistä peittoa, mutta minä rohmuan peiton nukkuessani. Omankin peittoni kanssa useimmiten herään kyljeltäni, peitto mytättynä siihen syliin ruttuun.

Vierailija
60/88 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat peitot. Ihan käytännön syistä, helpompi pestä ja löytää lakanoita yhden hengen peittoon kuin jättipeittoon. Lisäksi tarvitsen lämpimämmän peiton kuin mies. Yhden pienen peiton alla nukkumisesta ei tule mitään, jompikumpi rohmuaa sen.