Mökille tulossa illalla vieraita. Aion tarjota lihaperunalaatikkoa ja punaviiniä. Mahtaako kelvata vieraille?
He tuovat mukanaan kuulema jälkiruuan. Saunotaan myöskin.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Tee myös salaattia.
Salaatti ei junttiruokaa pelasta.
Lidlissä ei ole tiramisua muutakuin jäätelönä.
Vierailija kirjoitti:
Kutsutte vieraita mökille marraskuisena maanantai-iltana. Mikäs sen mukavampaa. :)
En lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee myös salaattia.
Syö sinä vaan sushia ja intialaisia curryjä. Et taida osata edes tehdä ruokaa. Lihaperunalaatikko ei ole junttiruokaa. Jos joku on juntti niin se olet sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö lihaa enkä juo tai maistele punkkua, maanantaina ainakaan. Joskus valkoviini-lasillinen. Ei kelpaisi minulle.
'
Ihme niuhottaja. Sanot ei kiitos, otan vettä ja sitte salaattia kun se lihaperunalaatikko on liian raskas mun ruuansulatukselle!
En syö lihaa eettisistä syistä, et varmaan sinäkään, jos katsot Animalian salaa kuvattuja filmejä ihan kotoisen Suomen eläinten tehotuotannosta sekä teurastamoon kuljetuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö lihaa enkä juo tai maistele punkkua, maanantaina ainakaan. Joskus valkoviini-lasillinen. Ei kelpaisi minulle.
Mutta sua ei ole tonne kutsuttukaan.
Enkä kyllä kylmänä marraskuun pimeänä maanantaina sinne menisikään halpaa punaviiniä juomaan.
Ei viininlitkuja suomimiehelle, vaan votkaa-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee myös salaattia.
Syö sinä vaan sushia ja intialaisia curryjä. Et taida osata edes tehdä ruokaa. Lihaperunalaatikko ei ole junttiruokaa. Jos joku on juntti niin se olet sinä.
Sörsselisi ovat köyhien ja junttien ruokaa. En koskisi pitkällä tikullakaan saati tarjoilisi moista ravintoköyhää moskaa. Niin sinähän sen itsestäsi sanoit joten käyhän peilin edessä sanomassa tämä itsellesi Jos joku on juntti niin se olet sinä. Olen huippukokki kaukana Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on isolla tontilla kaksi mökkiä ja vieraat saa jäädä yöksi joten pääsevät omimaan toisen mökin itselleen. t.ap
So whats the point ?
Vierailija kirjoitti:
ei mun lihaperunalaatikossa ole ollenkaan maitoa tai kananmunaa. Laitan kermaa sekaan. t.ap
Ja ylipainoa on?
-Viera- kirjoitti:
Ei viininlitkuja suomimiehelle, vaan votkaa-
Lasi lähdevettä kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on isolla tontilla kaksi mökkiä ja vieraat saa jäädä yöksi joten pääsevät omimaan toisen mökin itselleen. t.ap
Niin, eihän näistä kukaan töissä käy.
Kuulostaa herkulliselta :) Onpa täällä katkeria, surullisia trolleja joita ei tasan kutsuta kenenkään mökille koskaan, SAD!
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen laittamaan lihaperunasoselaatikkoa, ei sitä perinteistä, jossa on munamaidosta tulevia hyytymiä seassa. Munan valkuainen ei oikein hyvälle maostu punaviinin kanssa, mieluummin sherryä.
Suomessa on tehty perinteistä perunalaatikkoa munamaidolla ja syöty hyvällä ruokahalulla vuosisatoja.
Missä hienotunteisuus ja alkeelliset käytöstöstavat? Vieraat nauttivat ja ovat kiitollisia siitä kaikesta vieraanvaraisuudesta mitä tarjotaan. Ja tässä tapauksessa se on perunalaatikko ja punaviini.
Jos haluaa niuhottaa ja olla epäystävällinen, niin yhtähyvin voi kieltäytyä kutsusta ja murjottaa kotona neljän seinän sisällä tai kutsua itse ystäviä kylään ja tarjota perunasoselaatikkoa, ilman keltuaisia ja valkuaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa herkulliselta :) Onpa täällä katkeria, surullisia trolleja joita ei tasan kutsuta kenenkään mökille koskaan, SAD!
Paljon kiinnostaa lähteä korpeen homeiseen mökkiin syömään kylmää ja huonoa ateriaa. NOT!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää ei sitten vissiin ole sun suosikkivieraita. :)
Miten niin?
Kyllä minulle ainakin kelpaisi paremmin kuin hyvin.
Kannattaa mennä hotelliin tai jäädä kotiin, jos ei kelpaa🙄No siten niin että mökkikutsut on perkeleestä kesälläkin. Mutta kutsu mökkeilemään marraskuussa ja maanantaina on silkkaa v-ttuilua.
Niin on, kesä ajoitettu tärkeämmille ystäville.
onko ap kumisaappaat jalassa vieraita vastassa ja tarjoaa heti tervetuliaismaljat?
Tää on hyvä.
Mammat taivastelemassa mökkeilyä marraskuisena maanantaina.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko mahdollisesti avata, miksi päätit juuri näin myöhäissyksyisenä maanantaina kutsua vieraita ja nimenomaan juuri mökille?
Ja vieläpä itsellesi melko tuntemattomia ihmisiä (tuntemattomia päätellen siitä, että et tiedä, millaisesta ruuasta he pitävät)?
Aika monet asuvat vielä mökillä, niin kuin mekin, kun mökiltä lyhyt matka töihin ja lapsilla kouluun ja syksy on ollut lämmin.
Mekin tavataan yleensä ystäviä mökillä, kun tilaa enemmän ja kaupunkiasunto on kuin läävä ja käydään vain siellä kääntymässä ja nukkumassa viikolla. Ei sinne vieraita viitsi kutsua.
Miksi pitää välttämättä tietää mikä on ap:n motiivi kutsua vieraita mökille tai miksi ovat marraskuisena maanantaina mökillään? Heillä on ehkä lomaa, ovat ehkä jo eläköityneet tms. mitä se palstalaisille kuuluu mitä kukin tänään tekee? Kyse oli lihaperunalaatikosta ja punaviinistä tarjoiltuna vieraille.
Ap:lle toivotan viihtyisää mökki-iltaa vieraineen!