Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin vedätte rajan miehen naispuolisten ystävien suhteen?

Vierailija
13.11.2022 |

Haittaako jos mies puhuu tunnin mittaisia maratonipuheluita naiskaverin kanssa lohduttaen tätä puheillaan ja kehuen, että 'älä välitä siitä' 'sä olet ihana ihminen, aito ja sydän täyttä kultaa'. Tai häiritseekö jos mies lähtee ystävättären luokse viinilasille, näkee viikottain tenniksen peluun merkeissä, pitää ystäviä ja puolisoa samanarvoisina?

Kommentit (252)

Vierailija
81/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on aina varalla vähintään 2-3 miestä.

Miehille neuvo, pitäkää tekin naispuolisia kavereita varalla. Älkää olko hölmöjä, älkää luottako vaimonne viattomuuteen ja hyvyyteen.

-sivusta

Miten kaveria pidetään varalla? :D Meinaatko että joku naispuolinen kaverisi alkaa suhteeseen kanssasi kun niin päätät?

Tuota ei pidä ottaa kirjaimellisesti.

Minulle on käynyt noin useammkinkin. Eli nainen joka on jollain tapaa tuttuni ja naimisissa, on lähentynyt ihan tavallisilla syillä. Kysyttiin neuvoa yhdessä asiassa, haluttiin tietää harrastuksesta, kysyttiin nähtäisiinkö kahvilla kun oltiin vanhoja koulukavereita eikä nähty vuosiin.

Ihan ystävyyttä toki. Sitten kävi ilmi että liitoissa oli ongelmia ja alettiin vihjailla muutakin. Jos miehen kanssa välit korjaantuvat, yhteydenpito loppuu täysin. Mikä kertonee jotain.

Kysykää minulta näistä. En ole kovin miehekäs, mutta hyvää keskusteluseuraa. Täydellinen laastarimies.

Tämä.

Samat kokemukset. Se juuri ettei yritetä suoraan "vaihtaa lennosta", vaan ollaan kavereita ja tarkkaillaan. Vihjaillaan ehkä hienovaraisesti, ikään kuin kokeillaan kepillä jäätä samalla kun katsotaan miten nykyisessä liitossa käy.

Miehenä sitä ei voi aina tietää mistä on kyse. Yritetäänkö vaihtaa miestä? Harkitaanko sellaista vielä? Kartoitetaanko kysyntää? Etsitäänkö laastaria? Varmaa on vain että jos naisen liitossa alkaa menemään hyvin taas, yhteydenpito hiljenee ja loppuu.

Vierailija
82/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kyllä ole mikään naistenmies, että en ole edes miettinyt tätä asiaa mitenkään. Aiemmin, reilu 12 v sitten, seurustelin nuorena alle 20 v "miehen" kanssa, jolla oli juurikin sellaisia kuvitelmia, että mitä enemmän saa ihailua tytöiltä ja naisilta, sitä onnistuneempi on elämässä tai jotain... Tämä oli sellainen, jonka naissuhteita olisi tyttöystävänä olla vahtimassa jos olisi hänet tahtonut "pitää omanaan". Mutta ei normaaliälyistä aikuista miestä tarvitse vahtia niinkuin lasta vaan hän vetää ihan itse itselleen ne asiallisen käytöksen rajat ja pystyy pitämään niistä kiinni. Mieheni on vielä aika suora ja omaehtoinen sekä introvertti tyyppi. Ei sellainen naurattaja ja supliikki, mikä vetoaisi ehkä useampaan naiseen. Uskon, että hän kiinnostaisi kyllä muita naisia jos hakeutuisi itse saataville, mutta tosiaan kun ihminen on aikuinen ja osaa olla järkevä niin ei hän leiki koko ajan siinä sopivan ja ei-sopivan rajalla. Mies soittelee ja vastailee kyllä äidilleen ja siskolleen maratonpuheluihin ja hänellä on myös naiskollegoita, joiden kanssa juttelee joskus pitkät pätkät aiheesta, mutta ei mitään tuollaisia jatkuvasti lohdutettavia roikkujia ystävinä, ei miehiä eikä naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin tai myöhemmin miehesi panee ystäväänsä.

Ai nytkö naiset haluavatkin seksiä ja suhteen kaverimiesten kanssa? Muissa ketjuissa on valitettu, että juuri kaverimiehet eivät saa koskaan.

Vierailija
84/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin tai myöhemmin miehesi panee ystäväänsä.

Ai nytkö naiset haluavatkin seksiä ja suhteen kaverimiesten kanssa? Muissa ketjuissa on valitettu, että juuri kaverimiehet eivät saa koskaan.

Ei ne välttämättä saakaan. Voi olla että niitä käytetään laastareina ja egoboostereina jos saadaan kehuja ja hyväksyntää.

Vierailija
85/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin mielessäni tehnyt kaikenlaisia rajoja, joiden yli en tulevan mieheni toivoisi menevän. Sitten rakastuin mieheen, joka on ylittänyt sellaisetkin rajat, joita en osannut ajatellakaan. Esim seksi lähisukulaisen kanssa. Naisystäviä on joka suunnassa, en tunne heitä. Olen vain kuullut tai vilaukselta nähnyt esim. lapsen joulujuhlassa. Minulle heitä ei esitellä, enkä tiedä suhteiden syvyyttä enkä tasoa. Myös entiset avovaimot 5kpl (lapsia yhden kanssa) pyörii jutuissa usein.

Olen vuosien varrella vajonnut jonnekin mustaan räpiköimään. En pysty lähtemään. Kaikki pystymiset ovat siellä samassa suossa.

Narsismi ja traumaside. Pelasta itsesi. Youtubesta etsi Narsiati vs Minä. Myös englanninkielistä apua on pilvin pimein. Tsemppiä!

Vierailija
86/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on valmis olemaan parisuhteessa ,siihen pitää  molempien panostaa eikä huudella oikeuksiensa perään...

Kunnioita ja huomioi puolisoasi jolloin kummankaan ei tarvitse miettiä onko suhde kunnossa.

Tilaisuus tunnetusti tekee varkaan...joten rajoja pitää olla

sivu

Rajoja? Tarkoitatko noilla rajoilla sen kumppanin ystäviä? Jos tarkoitat et saa koskaan tervettä parisuhdetta.

Olen eri, mutta veikkaan että rajoilla tarkoitetaan omia rajoja sen suhteen, miten pahasti arvoiltaan yhteensopimattoman ihmisen kanssa on järkeä tavoitella parisuhdetta.

Vierailija
87/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas osa naisista mustasukkaisia🙄. Kyllä suhteessa pitää saada valita ystävänsä. Luottaa siihen, että toinen ei petä.

En ikinä koskisi varattuun mieheen. Enkä ystävä mieheen.

Hyvä, että sinulla on moraali. Valitettavasti on paljon naisia, jolle varattuun koskeminen ei tuota mitään ongelmia. Mutta minun kannaltani on yhdentekevää, mitä ne naiset ajattelevat, kyse on kuitenkin minun suhteestani, ja siitä mitä minä pidän tärkeänä elämässäni. Ja siihen kuuluu se, että mieheni ei vietä vapaa-aikaansa muiden naisten kuin minun kanssani. Tykkäsit siitä tai et.

Olet todella kammottava tyyppi, hrrr.. Onneksi oma vaimoni ei ajattele samalla tavoin, olisi jäänyt jokunen näyttely, konsertti ja tapahtuma kokematta - tai olisi pitänyt mennä kovin usein yksin näihin aktiviteetteihin.

Olemme käyneet myös lastemme sekä naispuolisten ystävieni lasten kanssa yhdessä mm. Muumimaailmassa ja Ähtärin eläinpuistossa jne.

Järkyttävä ajattelumalli sinulla kerta kaikkiaan. Sanoisin, että sun kannattaisi varmaan jutella jonkun kanssa näistä sun pelkotiloistasi eikä haittaisi, vaikka joku myös kertoisi sinulle millaista henkistä väkivaltaa vaatimuksinesi harjoitat puolisoasi kohtaan.

Hei kiitos tästä kohteliaisuudesta, mitä minulle suot ihan minua tuntematta. Mutta jännästi täällä tehdään oletuksia mieheni kurjuudesta, vaikkei hän itse ole siitä kertomassa. Entä jos tuo raukka onkin ihan samaa mieltä tästä elämäntyylistä?

Jos miehesi on tyytyväinen tuohon vahtimiseen, se tarkoittaa että hän ei itsekään luota itseensä. Eli haluaa muita ja kokee vahtimisen tarpeelliseksi.

Niin, tämä on varmasti ihan totta. Pitkään liittoon on mahtunut kaikenlaista, ja tämä aloite siihen, ettei pidettäisi kahdenkeskisiä ystävyyssuhteita vastakkaiseen sukupuoleen, tuli häneltä itseltään ja hän vaikuttaa hyvin tyytyväiseltä elämäänsä näin. Itselläni on myös mieskavereita, joiden kanssa tavataan välillä kolmestaan.

Minun paras miespuolinen kaverini on kuollut, mutta jos hän olisi elossa, en osaisi kuvitella että mieheni kieltäisi meitä tapaamasta kahden kesken. Varmaan tutustuttaisin heidät toisiinsa, mutta eihän miehelläni ole samaa yhteistä historiaa 20 vuoden taakse saakka kuin minulla ja edesmenneellä ystävälläni oli. Emme olisi voineet keskustella samalla tavalla. Vähintäänkin olisi joutunut koko ajan selittämään, mistä ja kenestä puhumme.

Mieheni naispuoliset ystävät ja tuttavat ovat enimmäkseen hänen kavereidensa vaimoja, tietääkseni hän ei tapaa ketään naispuolista ystävää kahden kesken. Mutta en ole koskaan tentannut, ketä kaikkia on ollut paikalla esim. mökkiviikonlopuissa tai ylipäänsä kyläreissuilla. Enkä yleensä lähde itse mukaan em syistä eli tuntisin vain itseni ulkopuoliseksi, kun en tunne ihmisiä enkä tapahtumia, joista keskustellaan. Kukaan mieheni ystävistä tai heidän puolisoistaan ei liioin ole tuntunut sellaiselta, johon kokisin tarvetta tutustua lähemmin.

Vierailija
88/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se riippuu miehestä.

Mutta ylipäänsä kannustan myös omia ystäviä siihen että minä en ole se ainoa uskottu.

Jos mies selittää, että kaverinaiselle hän on paras aito ystävä niin se on iso red flag

Näin kävi ja suhteeksi se sitten kasvoi. Mies vakuutteli, että hän vain halusi sitä lämmintä huomiota ja tunsi itsensä merkitykselliseksi kun sai lohdutella, mutta asiat johtivat toiseen. Mies ei halunnut aloittaa suhdetta mutta nainen rakastui.

Ei ollut onnellinen loppu kenellekään ja kaikki me kolme + naisen mies ja useampi meidän lapsista kuormitetaan nyt terapiapalveluita...

Että mitä tämä elämä on jos ei voi luottaa toisen sanaan ja "tunteilleen ei voi mitään ". Parempi pitää etäisyyttä?

Vierailija
89/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ylipäänsä kannustan myös omia ystäviä siihen että minä en ole se ainoa uskottu.

Jos mies selittää, että kaverinaiselle hän on paras aito ystävä niin se on iso red flag

Näin kävi ja suhteeksi se sitten kasvoi. Mies vakuutteli, että hän vain halusi sitä lämmintä huomiota ja tunsi itsensä merkitykselliseksi kun sai lohdutella, mutta asiat johtivat toiseen. Mies ei halunnut aloittaa suhdetta mutta nainen rakastui.

Ei ollut onnellinen loppu kenellekään ja kaikki me kolme + naisen mies ja useampi meidän lapsista kuormitetaan nyt terapiapalveluita...

Että mitä tämä elämä on jos ei voi luottaa toisen sanaan ja "tunteilleen ei voi mitään ". Parempi pitää etäisyyttä?

Mies ei halunnut aloittaa suhdetta. 🤣 Kaiken tekin uskotte.

Vierailija
90/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

88 / korjaan että ei halunnut aloittaa Virallista suhdetta, seurustelemaan avoimesti. Jos tuosta nyt jäi epäselväksi.

Mistä tiedän, että suhde ei jatkunut? Koska itse lohduttelin tuota naista viikko toisensa jälkeen 😣

Vierailija
91/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko, että aina kun on nainen tarjolla, mies on halukas aloittamaan suhteen? Miten sitten Ensitreffit alttarilla sarjassa niin ei tapahdu? Miksi kaikki naiset eivät ole suhteessa, jos kerran riittää, että ilmaisee jollekin miehelle haluavansa tämän? Tälläkin palstalla on lukemattomia miehiä, jotka ovat sanoneet etteivät huoli niitä naisia, jotka olisivat heistä kiinnostuneita.

Vierailija
92/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on valmis pettämään, miksi hänelle olisi ongelma valehdella siitä onko noudattanut asettamiasi rajoja vai ei? Ei rajojen asettaminen mitään auta kuitenkaan.

Vierailija
93/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhua saa, mutta jos lihaa pannaan kissalta piiloon, niin siinä menee raja.

Vierailija
94/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"puheillaan ja kehuen, että 'älä välitä siitä' 'sä olet ihana ihminen, aito ja sydän täyttä kultaa'. Tai häiritseekö jos mies lähtee ystävättären luokse viinilasille, näkee viikottain tenniksen peluun merkeissä, pitää ystäviä ja puolisoa samanarvoisina?"

Kutsukaa mua vanhanaikaiseks, mutta mies ei kyllä saa naiskavereiden kanssa vetää mitään maratonpuheluita, kahdenkeskeisistä viini-illoista puhumattakaan.

Vierailija
95/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjenuorani on, että ketään ei kahlita. Miehelläni - kuten myös itselläni -saa olla ystäviä, sukupuoleen katsomatta. Emme olisi yhdessä, jos nämä ystävät kiinnostaisivat enemmän, kuin me toisiamme.

Eli jos luotto puolisoon on noin heikko, niin miksi jatkaa?

Vapaa suhde?

Vierailija
96/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on valmis pettämään, miksi hänelle olisi ongelma valehdella siitä onko noudattanut asettamiasi rajoja vai ei? Ei rajojen asettaminen mitään auta kuitenkaan.

No minä olen tuo tämän ketjun hirviö, kontrolloiva monsteri, joka kirjoitteli tuonne aikaisemmin. Tottakai mies pystyy valehtelemaan, ja pystyn itsekin. Mutta itse koen, että kyse on enemmänkin sovituista rajoista, siitä mikä on suhteessamme sopivaa, ja mistä olemme molemmat samoilla linjoilla. Jos valehdella täytyy, niin sittenhän nuo rajat eivät ole molemmille sopivat, ja se on taas toinen ongelma.

Vierailija
97/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas osa naisista mustasukkaisia🙄. Kyllä suhteessa pitää saada valita ystävänsä. Luottaa siihen, että toinen ei petä.

En ikinä koskisi varattuun mieheen. Enkä ystävä mieheen.

Hyvä, että sinulla on moraali. Valitettavasti on paljon naisia, jolle varattuun koskeminen ei tuota mitään ongelmia. Mutta minun kannaltani on yhdentekevää, mitä ne naiset ajattelevat, kyse on kuitenkin minun suhteestani, ja siitä mitä minä pidän tärkeänä elämässäni. Ja siihen kuuluu se, että mieheni ei vietä vapaa-aikaansa muiden naisten kuin minun kanssani. Tykkäsit siitä tai et.

Olet todella kammottava tyyppi, hrrr.. Onneksi oma vaimoni ei ajattele samalla tavoin, olisi jäänyt jokunen näyttely, konsertti ja tapahtuma kokematta - tai olisi pitänyt mennä kovin usein yksin näihin aktiviteetteihin.

Olemme käyneet myös lastemme sekä naispuolisten ystävieni lasten kanssa yhdessä mm. Muumimaailmassa ja Ähtärin eläinpuistossa jne.

Järkyttävä ajattelumalli sinulla kerta kaikkiaan. Sanoisin, että sun kannattaisi varmaan jutella jonkun kanssa näistä sun pelkotiloistasi eikä haittaisi, vaikka joku myös kertoisi sinulle millaista henkistä väkivaltaa vaatimuksinesi harjoitat puolisoasi kohtaan.

Et ole kyllä normaali sinäkään. Ellet sitten joku meditoiva uusmies hippiliini.. hrrr

Jos sinulta ei irtoa tuon parempaa argumentointia, kannattaa jättää painamatta "LÄHETÄ" painiketta. Ei mennyt tunteisiin, mutten viitsi käyttää aikaani 0-tason viestien lukemiseen. Ei tarvitse vastata, kiitos. 

Et halua käyttää aikaasi nollapostauksien lukemiseen, mutta luet AV:tä. Ok. Eiku siis 😂

Vierailija
98/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vitsi nämä eri sukupuoliset "ystävät".

Saako biseksuaaleilla olla ollenkaan ystäviä ollessaan parisuhteessa?

En tiedä? Saako sinulla ja puolisollasi olla? Minua, ja suurinta osaa ei oikeastaan kiinnostele saako sinun bi-suhteessasi olla millaisia ystäviä, koska olemme heteroita emmekä edes teoreettisella tasolla seurustelisi koskaan bin kanssa. Eli kysymys ei ole validi kuin bi-henkilöiden kohdalla, joten te teette toki itse niin kuin parhaaksi näette. Muut puhuvat omista suhteistaan, eivät sinun bi-suhteestasi.

Vierailija
99/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on aina varalla vähintään 2-3 miestä.

Miehille neuvo, pitäkää tekin naispuolisia kavereita varalla. Älkää olko hölmöjä, älkää luottako vaimonne viattomuuteen ja hyvyyteen.

-sivusta

Miten kaveria pidetään varalla? :D Meinaatko että joku naispuolinen kaverisi alkaa suhteeseen kanssasi kun niin päätät?

Tuota ei pidä ottaa kirjaimellisesti.

Minulle on käynyt noin useammkinkin. Eli nainen joka on jollain tapaa tuttuni ja naimisissa, on lähentynyt ihan tavallisilla syillä. Kysyttiin neuvoa yhdessä asiassa, haluttiin tietää harrastuksesta, kysyttiin nähtäisiinkö kahvilla kun oltiin vanhoja koulukavereita eikä nähty vuosiin.

Ihan ystävyyttä toki. Sitten kävi ilmi että liitoissa oli ongelmia ja alettiin vihjailla muutakin. Jos miehen kanssa välit korjaantuvat, yhteydenpito loppuu täysin. Mikä kertonee jotain.

Kysykää minulta näistä. En ole kovin miehekäs, mutta hyvää keskusteluseuraa. Täydellinen laastarimies.

Tuttua minullekin. Olen kyllä ihan miehekäs, mutta kovin kiltti ja avulias. Nuorena oli naisia ja miehiä kavereina, vain miehet jäivät kavereiksi kun tytöt alkoivat seurustelemaan. Sitten myöhemmin aina joku noista naisista kyseli ihan vain kuulumisia kun ei olle oltu pitkään aikaan tekemisissä. AINA siellä kuulumisten kyselyn taustalla oli juuri tullut ero miehestä, ja olkapään tarve. Ihan jokainen kerta. Joskus kävin kaljalla kuuntelemassa vuodatusta, mutta en enää viimeiseen 8 vuoteen jotka olen ollut vaimoni kanssa ydessä. Hän se silmäni avasi kun kysyi että miksi ravaisin joidenkin tuntemattomien ihmisten olkapäänä kun minulla on ihan oikeitakin ystäviä ja läheisiä. Niinpä, en miksikään. Nyt olen vain vastannut että kiitos kysymästä, hyvin menee, ja jos tulee ehdotus näkemisestä, niin vastaan että nyt on niin kiireinen elämäntilanne etten kerkeä.

M39

Vierailija
100/252 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos samaan sänkyyn tulee, niin pitää olla valmis myös naistenväliseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi