Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin vedätte rajan miehen naispuolisten ystävien suhteen?

Vierailija
13.11.2022 |

Haittaako jos mies puhuu tunnin mittaisia maratonipuheluita naiskaverin kanssa lohduttaen tätä puheillaan ja kehuen, että 'älä välitä siitä' 'sä olet ihana ihminen, aito ja sydän täyttä kultaa'. Tai häiritseekö jos mies lähtee ystävättären luokse viinilasille, näkee viikottain tenniksen peluun merkeissä, pitää ystäviä ja puolisoa samanarvoisina?

Kommentit (252)

Vierailija
221/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta monen vuoden ajalta voin kertoa, ettei minulla ole koskaan ollut "kaverimiestä", joka olisi kieltäytynyt seksistä, jos olisin sitä ehdottanut tai siihen suostunut. Viimeistään silloin kun molemmat ovat kännissä.

Vierailija
222/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettepa luottavaisia ja sinisilmäisiä, ilmankos suurin osa miehistä kertoo pettäneensä kiinni jäämättä... 

Olen mieluummin sinisilmäinen kuin niin surkeassa suhteessa että pitää kytätä ja rajoittaa. Kertakaikkiaan käytän energiani mieluummin ihan muuhun.

Jos ei mieheensä voi edes luottaa niin mitä iloa siitä on?

Ei meillä tarvitse kytätä ja rajoittaa. Kun on sovittu, että kumpikaan ei vietä vapaa-aikaansa vastakkaisen sukupuolen seurassa, niin juuri silloinhan koko asiaa ei tarvitse miettiä?

Mitä tuo on jos ei rajoittamista? "Ollaan sovittu.." Minulla ei ole valtaa puolisoni ystäviin eikä hänellä minun. Meillä kummallakin on oikeus omaan elämään vaikka parisuhteessa ollaan. Hänellä on sekä naisia että miehiä ystävinä, ei ole minulta pois. Niin kauan kun parisuhde on etusijalla eikä hän tee kenenkään kanssa sellaista mistä ei voisi kertoa, kaikki on ok. Joka asiaa ei tietenkään tarvitse raportoida, mutta selän takana ei säädetä. Hän on täysin vapaa harrastamaan seksiä kenen kanssa haluaa, aivan kuten minäkin. Todennäköisesti lusikat menevät jakoon jos seksihalut kohdistuvat parisuhteen ulkopuolelle, mutta ei minun elämäni siitä parane, että murehtisin sitä etukäteen. Olemme parisuhteessa niin kauan, kun valitsemme olla. Ei halu siitä kahletimalla parane.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuista ihmistä voi kieltää tai vahtia.

Vierailija
224/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mä rakastaisin mun miestäni, niin saattaa olla että todella läheinen naispuolinen ystävä ei olisi ok. Nyt hänellä on töissä ties mitä flirttiä ja yhden työkaverin kanssa toisinaan soittelevatkin ja mä vaan toivon, että rakastuisivat jo toisiinsa ja mies vihdoin haluaisi erota.

Vierailija
225/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettepa luottavaisia ja sinisilmäisiä, ilmankos suurin osa miehistä kertoo pettäneensä kiinni jäämättä... 

Olen mieluummin sinisilmäinen kuin niin surkeassa suhteessa että pitää kytätä ja rajoittaa. Kertakaikkiaan käytän energiani mieluummin ihan muuhun.

Ei meillä tarvitse kytätä ja rajoittaa. Kun on sovittu, että kumpikaan ei vietä vapaa-aikaansa vastakkaisen sukupuolen seurassa, niin juuri silloinhan koko asiaa ei tarvitse miettiä?

Mitä tuo on jos ei rajoittamista? "Ollaan sovittu.." Minulla ei ole valtaa puolisoni ystäviin eikä hänellä minun. Meillä kummallakin on oikeus omaan elämään vaikka parisuhteessa ollaan. Hänellä on sekä naisia että miehiä ystävinä, ei ole minulta pois. Niin kauan kun parisuhde on etusijalla eikä hän tee kenenkään kanssa sellaista mistä ei voisi kertoa, kaikki on ok. Joka asiaa ei tietenkään tarvitse raportoida, mutta selän takana ei säädetä. Hän on täysin vapaa harrastamaan seksiä kenen kanssa haluaa, aivan kuten minäkin. Todennäköisesti lusikat menevät jakoon jos seksihalut kohdistuvat parisuhteen ulkopuolelle, mutta ei minun elämäni siitä parane, että murehtisin sitä etukäteen. Olemme parisuhteessa niin kauan, kun valitsemme olla. Ei halu siitä kahletimalla parane.

Siis, jos kaksi ihmistä, parisuhteessa, ovat molemmat sitä mieltä, etteivät halua puolisonsa olevan vapaa-ajalla tekemisissä kahdenkeskinen vastakkaisen sukupuolen kanssa, ja ovat valmiita myös itse elämään toivotulla tavalla. Kuka siinä rajoittaa ja ketä?

Vierailija
226/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin seurustella nykyisen aviomieheni kanssa niin nämä ystävät ei halunneet miehelleni suhdetta kun oli ollut pitkään sinkkuna ja hänen taloa pidettiin mukavana bilepaikkana.

Eli mun ei tarvinnut karsia näitä naisystäviä ollenkaan kun jäivät pois automaattisesti.

Oma kokemus miehistä ystävinä on se, että jossain vaiheessa alkaa seksin ja seurustelun vonkaus, että en oikein usko näihin ystävyyksiin.

Vierailija
227/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta monen vuoden ajalta voin kertoa, ettei minulla ole koskaan ollut "kaverimiestä", joka olisi kieltäytynyt seksistä, jos olisin sitä ehdottanut tai siihen suostunut. Viimeistään silloin kun molemmat ovat kännissä.

Sama kokemus. Ja esteenä ei ole oma avioliitto tai hänen lukuisat tapailusuhteet. Aina onnistuu, jos vain saadaan aikataulullisesti järjestymään.

Mainittava vielä että mies vietti juhannusta yhden vakinaisensa mökillä ja sieltäkin lähetteli koko ajan seksiviestejä. Nainen ei ilmeisesti huomannut mitään.

Vierailija
228/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti onkin se että et voi tietää kannattaako mieheesi luottaa, joten luotat häneen sokeasti. Kaikki eivät pysty luottamaan sokeasti keneenkään, ja se on tervettä, sillä kuka tahansa ihminen pystyy pettämään lupauksensa. Se on sitten sitä tasapainoilua sen kanssa että pystyy olemaan luottavainen ja onnellinen vaikka tietää ett ämies voi milloin tahansa lipsauttaa jonkun toisen kanssa.

Vierailija
229/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin sama kokemus. Ei vaikka 20 vuotta oltiin oltu jo kavereita, sieltä se lähentely-yritys sitten tuli, kun erosi parin vuoden suhteestaan. Jos silloin olisin vastannut lähentelyyn, niin olisin päässyt pettämään tämän ystäväni kanssa miestäni. 

Vierailija
230/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä ja seurustelukumppanisi että "ole sopineet" toistenne kanssa mitään? Mistä ihmeestä sitte nedes tiedät oletteko suhteessa edes ? Kyllä meillä ainakin on sovittu aika paljon tässä vuosien varrella kaikenlaista, ihan yhteenmuttamisesta naismisiinmenoon, ja siihen ollaanko eksklusiivisia toisillemme vai ei.

Vierailija
231/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan logiikalla biseksuaalit eivät voisi tavata koskaan ketään muuta kuin puolisoaan :D

Vierailija
232/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan logiikalla biseksuaalit eivät voisi tavata koskaan ketään muuta kuin puolisoaan :D

Sinulle on sanottu useaan kertaan jo että saat biseksuaalina tehdä omat sopimuksesi kumppanisi kanssa sellaiseksi kuin itse haluat. Me, ketkä emme pidä vastakkaisia sukupuolia "ystävinä" olemme ihan heteroita, jotka eivät seurustele bityyppien kanssa. Se on siis ihan kriteeri ettei homoa tai bitä, vain hetero käy.

Vierailija
233/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ihmeen palstan logiikalla? Eiköhän jokainen luo oman logiikkansa omaan suhteeseensa yhteistyössä kumppanin kanssa, ei palstan. Toivottavasti.

Vierailija
234/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vedä rajoja miehelleni, hän vetää ne itse itselleen.

Meiläl ei rajoja vetele kumpikaan kellekkään, sillä on täysin päivänselvää että rakastamme toisiamme emmekä halua muita.

Eihän ystävyyssuhde tarkoita, että haluaisitte muita😅 Mieheni omat rajat tarkoittaa sitä, että hän itse on päättänyt mikä on hänen mielestään liikaa - eli asioita, joita ei haluaisi minun tekevän miespuolisten kavereiden kanssa. Saman teen minä, ei siinä mitään hänen käskyjä tarvita, vaan itse pidän huolen, etten tee mitään, mikä saattaisi loukata kunppania.

Vierailija
235/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sitten vain hankkinut huonoja kavereita. Itsellä monta miespuolista kaveria, välillä olemme jopa olleet sinkkuja samaan aikaan ja silti kukaan ei ole koskaan tehnyt mitään aloitetta mihinkään. Nykyään yksi miespuolisista lapsuudenystävistäni on myös mieheni paras ystävä. Silti hengailemme usein tämän kaverin kanssa myös kaksistaan harrastuksemme parissa.

Vierailija
236/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vedä rajoja miehelleni, hän vetää ne itse itselleen.

Meiläl ei rajoja vetele kumpikaan kellekkään, sillä on täysin päivänselvää että rakastamme toisiamme emmekä halua muita.

Eihän ystävyyssuhde tarkoita, että haluaisitte muita😅 Mieheni omat rajat tarkoittaa sitä, että hän itse on päättänyt mikä on hänen mielestään liikaa - eli asioita, joita ei haluaisi minun tekevän miespuolisten kavereiden kanssa. Saman teen minä, ei siinä mitään hänen käskyjä tarvita, vaan itse pidän huolen, etten tee mitään, mikä saattaisi loukata kunppania.

Meidän ei tarvitse vetää rajoja ettemme tekisi jotain mikä loukkaa toista, koska emme tee niin kun rakastamme toisia. Teillä tuollainen ehkä on tarpeen, että joutuu miettimän voiko nyt tehdä kaverin kanssa näin, vai loukkaako se kumppania, meidän ei tarvitse, koska emme halua tehdä sellaisia asioita :)

Vierailija
237/252 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sitten vain hankkinut huonoja kavereita. Itsellä monta miespuolista kaveria, välillä olemme jopa olleet sinkkuja samaan aikaan ja silti kukaan ei ole koskaan tehnyt mitään aloitetta mihinkään. Nykyään yksi miespuolisista lapsuudenystävistäni on myös mieheni paras ystävä. Silti hengailemme usein tämän kaverin kanssa myös kaksistaan harrastuksemme parissa.

Tämä voi muuttua ihan milloin tahansa. Minunkin 30v ystävänäni ollut, ja useaan kertaan samaan aikaan sinkkuillut 30 v ystävyyden jälkeen yritti minua. Teille vain ei vielä ole käynyt näin, tai miehesi ei ole kertnoust sinulle mitä hänen naisystävänsä on yrittänyt.

Vierailija
238/252 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi todennäköisesti tämmöiset ovat huonoja kavereita muutenkin, tekevät helposti ohareita jne. Eivät ymmärrä sen enempää kaveruuden kuin parisuhteiden päälle, vaan itsekkäästi ajavat omaa etuaan.

Jos joku on oikeasti ystäväsi hän ei tahdo rikkoa parisuhdettasi, vaan tukee sitä, jos se on sinulle hyvä. Ihan sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
239/252 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säbä porukan saunaillassa tultiin siihen tulokseen että raja on kortsun käytössä. Jos on kumi välissä niin sitten homma on ok, mutta paljaalla suuhun, pimppiin tai peppuun ei käy.

Vierailija
240/252 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vedä rajoja. Meillä mies on itse vetänyt selkeät rajat. On myös kertonut minulle sen. Hän on hyvin sosiaalinen tyyppi. Parisuhteessa hän on huvin luotettava ja perhekeskeinen.

Ihan hyvä se on puhua ne rajat. Etenkin alussa. Kun ne on puhuttu läpi, niin on helpompi.

Tai itse olen ollut se epämääräisempi puhumaan, vaikka on ne rajat itsellä ihan sisäänrakennettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi