Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on lokakuun sähkölaskun yli 800 euroa

Vierailija
13.11.2022 |

Asutaan vanhassa 180 neliön sähkölämmitteisessä omakotitalossa. Nyt ollaan laskettu sisälämpötila 10-12 asteeseen ja otettu lämminvesivaraaja pois päältä. Ollaan sisällä toppavaatteissa ja nukutaan untuvamakuupusseissa. Onneksi on puilla lämpiävä pihasauna ja iso pata, jossa lämmittää vettä.
Jos sähkön hinta pysyy korkealla, niin näin mennään läpi talven.

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samaa luokkaa. Kaiken lisäksi nyt tuli sähköyhtiöltä ilmoitus, että hinta nousee joulukuussa 50%! Yritän etsiä edullisempaa sopimusta, mutta hankalaa tuntuu olevan. 

Vierailija
22/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkäs firmat teillä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh heijaa! Meillä puolta vähemmän neliöitä ja just perjantaina tuli 265 euron lasku joka sekin jo järkytti aivan riittävästi.

Eihän tuollaista laskua ole tullut edes talvipakkasilla! Ja nyt on tosiaan vielä ollut poikkeuksellisenkin lauhaa eli lämmitykseen ei ole kulunut sähköä edes normaalilla tavalla + on entisestään vähennetty sähkönkulutusta eikä esim ole enää saunottu viikoittain.

Ja tosiaan seuraava lasku (vaiko vasta sitä seuraava?) on taatusti isompi koska hinta nousee taas per kwh. Eikä edes ihan vähän vaan tuollaisen 50-60%..

Vierailija
24/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme palsta. Luulin, että täältä saisi vähän ymmärrystä ja vertaistukea. Sen sijaan tulee haukkumista ja suunsoittoa sekä ilkkumista, että meilläpä onkin pienet laskut.

Ihme porukkaa.

AP

Vierailija
25/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asutte noin ahtaasti? Oletteko köyhiä?

Vierailija
26/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä oli siis lokakuun kulutus kilowattitunteina?

Vierailija
27/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten äkkiä tilaamaan ssitä ilmalämpöpumppua, jos 2 kerrosta niin molempiin oma

Vierailija
28/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä isohkossa puukiertovesilämmitteisessä omakotitalossa alle 15 euroa. Sähköä on kulutettu ihan normaalisti.

Törsäsin pienessä ok talossa niin oli lokakuun pörssisähkö lasku 19e. Kovin päiväkulutus 12 kWh, muuten 3-4 kwh.

Hmm, puulämmitys, ei ilmanvaihtoa, ei lämminvesivarajaa, ei tv:tä, ei, tietokonetta, eikä saunaa. Niinä päivinä kun pestään koneellinen pyykkiä 40 asteessa istutaan pimeässä eikä tehdä ruokaa? Astiat pestään käsin kylmässä vedessä? Ei ulkovaloja, ei lämmintä varastoa tai autotalloa?

Jo pelkästään jääkaappi, tunti uunin käyttöä ja lämminvesivaraajan normikäyttö tekee 4, 5kWh. Pyykinpesukoneellinen ja astianpesukoneellinen +2kWh.

Vaikea uskoa että noin vähällä selviää

Vierailija
29/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

936kWh lokakuussa

10

Vierailija
30/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme palsta. Luulin, että täältä saisi vähän ymmärrystä ja vertaistukea. Sen sijaan tulee haukkumista ja suunsoittoa sekä ilkkumista, että meilläpä onkin pienet laskut.

Ihme porukkaa.

AP

Tää on mennyt aika sairaaksi. Yksinäisyysketjussa suurin osa oli ilkkumassa, että mulla ainakin on kavereita.

En tiedä mikä ihmisiä vaivaa. Eivät ainakaan hyvin voi, koska kuka normaali tulisi nostamaan itseään muiden kustannuksella.

Tsemppiä.

Vierailija
31/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2.144 kWh

AP

Vierailija
32/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa iso lasku. Kuinka monta asujaa teillä on? Varmaan monta lasta kun on noin paljon tilaa.

Teillä ei kuitenkaan ole vastiketta maksettavana. Omakotiasujan kuluthan tulee paljon halvemmaksi kuin se. ( Näin olen täältä lukenut.)

Jos ottaisitte kämppiksiä: muutama lapsi menisi samaan huoneeseen ja vuokraisitte paria huonetta vieraille.

Vierailija
33/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi kulutus ainakin.

Ihmettelen miten tää s firmojen touhu on mahdollista oikeusvaltiossa.

Vierailija
34/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita vielä marraskuussa sähköpattereita päälle, mutta joulukuussa on luultavasti jo pakko laittaa, niin joulukuun sähkölasku tulee olemaan todella suuri.

Vierailija
35/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

936kWh lokakuussa

Jos tämä oli nyt oikeasti aloittajan kulutus niin se olisi reilut 30kWh per päivä. Ison talon lämmitys toki syö sähköä, mutta ehkä lämpöä voisi nostaa edes osassa huoneista silloin kun niissä oleillaan?

Vierailija
36/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2.144 kWh

AP

Meillä oli jotain 2200+kWh, ja siis 800kWh vähemmän kuin vuosi sitten. Itseasiassa viimeisen viiden vuoden aikana tämä on pienin kulutus lokakuulle. Katsoin myös lämpökäyrät, eikä niissä nyt niin hirveästi ole ollut eroa. Ensi kuun lasku on nyt alkukuun kulutuksen perusteella samaa luokkaa.

Ihan hirveästi ei olla vielä vedetty sähkönkulutusta alas, lähinnä siksi, että mies ei tajua rautalangasta vääntämälläkään, että sähkönkulutus nostaa sähkölaskua ja kuluttamisen vähentäminen helpottaa mun taakkaa, kun maksan laskua. Miehen mielestä lämmitys pitäisi tehdä pelkästään ilpillä ja sähköenergialla toimivalla lattialämmityksellä, puiden poltto on kuulemma turhaa. Lattialämmityksen tavoitelämpötilaa ei saa laskea, mutta koska miehellä on kuuma, niin pitää sitten ikkunaa auki. Onneksi oli syyskuuta (pienempi sänhkönhinta), kun oli jättänyt autotallin ovet auki ja lämmityksen puhaltamaan koko yöksi. Olen kysynyt, että mistä kuvittelee, että saan revittyä rahat kuukaudesta toiseen, mutta ei mene perille. Helppoahan se on, kun ei tarvitse itse maksaa eikä huolehtia.

Vierailija
37/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittävä lasku, mutta lämpötilan laskeminen noihin lukemiin valitettavasti aiheuttaa moninkerroin isommat laskut tulevaisuudessa. Kastepiste siirtyy rakenteisiin ja kosteus alkaa aiheuttaa vaurioita jne. Talon lämmittämisessä ei ole kyse vain mukavuudesta, sillä on merkitystä myös talon kunnon kannalta. Talo pitää olla rakennettu kylmillään oloa ajatellen, jotta se kestää myös kylmää.

Vierailija
38/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isohkon omakotitalon sähkönkulutus saatu laskettua noin tuhanteen kwh/kuukausi, mutta kyllähän sille hintaa tulee, kun Vattenfallin hinta on 55 senttiä/kwh. Ei paljon naurata. Ja täytyy kyllä ihmetellä tätä vastausten sävyä. Mutta ap, ette ole yksin tässä kurjassa tilanteessa.

Vierailija
39/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirvittävä lasku, mutta lämpötilan laskeminen noihin lukemiin valitettavasti aiheuttaa moninkerroin isommat laskut tulevaisuudessa. Kastepiste siirtyy rakenteisiin ja kosteus alkaa aiheuttaa vaurioita jne. Talon lämmittämisessä ei ole kyse vain mukavuudesta, sillä on merkitystä myös talon kunnon kannalta. Talo pitää olla rakennettu kylmillään oloa ajatellen, jotta se kestää myös kylmää.

Yritetään pitää lämpötila vähän kastepisteen yläpuolella, kuten jo aiemmin kerroin, ettei tulisi vaurioita. Yhdeltä rakennusinssiltä kysyin ja suositteli, että yli 10 asteen pitää olla.

Vierailija
40/134 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2.144 kWh

AP

Meillä oli jotain 2200+kWh, ja siis 800kWh vähemmän kuin vuosi sitten. Itseasiassa viimeisen viiden vuoden aikana tämä on pienin kulutus lokakuulle. Katsoin myös lämpökäyrät, eikä niissä nyt niin hirveästi ole ollut eroa. Ensi kuun lasku on nyt alkukuun kulutuksen perusteella samaa luokkaa.

Ihan hirveästi ei olla vielä vedetty sähkönkulutusta alas, lähinnä siksi, että mies ei tajua rautalangasta vääntämälläkään, että sähkönkulutus nostaa sähkölaskua ja kuluttamisen vähentäminen helpottaa mun taakkaa, kun maksan laskua. Miehen mielestä lämmitys pitäisi tehdä pelkästään ilpillä ja sähköenergialla toimivalla lattialämmityksellä, puiden poltto on kuulemma turhaa. Lattialämmityksen tavoitelämpötilaa ei saa laskea, mutta koska miehellä on kuuma, niin pitää sitten ikkunaa auki. Onneksi oli syyskuuta (pienempi sänhkönhinta), kun oli jättänyt autotallin ovet auki ja lämmityksen puhaltamaan koko yöksi. Olen kysynyt, että mistä kuvittelee, että saan revittyä rahat kuukaudesta toiseen, mutta ei mene perille. Helppoahan se on, kun ei tarvitse itse maksaa eikä huolehtia.

Ihan kun mun mies!

Se on vuosia kuvitellut että mä oon tehty rahasta. Toisaalta MINÄ teen 3 työtä ja se vaan yhtä.

Mutta miksiköhän mulla on 3 duunia? Itse asiassa melko epäreilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän