Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se teistä hieno näkymä ikkunoista jos näkee peltoa?

Vierailija
13.11.2022 |

Itsestäni ei oo.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on. 

Vierailija
2/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se!

Vierailija
4/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoititko "pidätkö peltonäkymästä"?

Vierailija
5/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avara näkymä on aina hieno.

Vierailija
6/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa pellossa? Paljon parempi kuin metsä, koska pelloilla näkyy eläimiä joita tiirailla.

Vierailija
7/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Keväästä syksyyn saa seurata kasvukautta. Talvella pellolla näkee metsän eläimiä ja jälkiä kimmeltävällä hangella.

Vierailija
8/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun peltonäkymäni ainakin on. Kumpuavaa peltomaisemaa, keskellä menee pieni joki, joka tosin on nykyään nin "syvällä" että itse vettä ei ikkunasta näy. Jokilaakson taustalla metsää, jonka taakse aurinko laskee. On todella upea niin kesällä kuin talvellakin, syksyllä kynnön jälkeen ei niinkään.

Vierailija
9/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää ääretöntä peltoa? Ei hevletti, tykkään puista. Kun viimeksi olin muuttamassa ja etsin asuntoa, mietin, mitä haluan ikkunoistani nähdä. Päädyin tähän minimiin: puita ja taivasta.

Ostin asunnon, jonka ikkunoista näkyy puita ja taivasta, toki vähän muutakin. Mutta mun elinehto on nämä. Puut eri vuodenaikoina, lumikuormassa, lehtevinä, myrskyssä, leppoisassa kesätuulessa, lintuja täynnä. Oravia. Ja taivas, ah.

Muutin yhteen Suomen tiheimmin asuttuun paikkaan 150-vuotiaiden honkien keskelle korkealle kalliolle. Olen tässä lähiössä onnistunut bongaamaan jäniksiä, kauriin, ketun, joutsenia, hanhia.

Pelto on ihmisen luoma luonnoton monokulttuuri, jossa pörisee kymmeniä tunteja vuodessa pahanhajuisia koneita, johon levitetään lietelantaa, jota myrkytetään ja nyljetään toistuvasti. Se on yhtä elävä ja idyllinen kuin täytetty poro.

Vierailija
10/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kiva asua pellon naapurissa kun pelloille levitetään lantaa ja ties mitä muuta. Haisee aika pitkälle. Ja kivat pölinät kun maata käännetään.

Vierailija
11/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jos siellä näkyy myös pensaita, eläimiä, puro, ehkä järven pala, puita ja kivoja asioita. Tähdet ja kuu. Askeettinen pelto olisi tylsä hiukan, kliininen.

Vierailija
12/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin luonnontilaisempaa maisemaa katsoisin, mutta naapurin seinän ainakin voittaa.

Vierailija
13/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kiva asua pellon naapurissa kun pelloille levitetään lantaa ja ties mitä muuta. Haisee aika pitkälle. Ja kivat pölinät kun maata käännetään.

Puhutaanko tässä nyt luonnon peltoniitystä jota välillä hoidetaan vai lietepellosta jonka haju on kowa?

Vierailija
14/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvella voi kuvitella, että se on järvi

Vierailija
15/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, aivan ihana.

Vierailija
16/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko tässä nyt luonnon peltoniitystä jota välillä hoidetaan vai lietepellosta jonka haju on kowa?

Onko meillä oikeasti jotain ympärivuotisia lietepeltoja muualla kuin jätevedenpuhdistamon vieressä?

Vierailija
17/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta eu haluaa, että suomen pellot ennallistetaan soiksi. viheät tietenkin ovat innolla mukana

Vierailija
18/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt lapsuuteni ja nuoruuteni peltomaisemissa ja paljon tylsempää maisemaa ei voi olla.

Vierailija
19/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaistalon tyttönä tykkään kyllä peltomaisemasta. Ja maalaistalon tyttönä tiedän, että ilman peltoja kenelläkään meistä ei olisi pöydässään ruokaa. No, ehkä joku Linkola eli pelkällä kalalla ja metsämarjoilla.

Vierailija
20/51 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin aikoinaan niin, että ikkunasta näkyi marketin takapihalle. Pahemmalta jokapäiväinen pakokaasu haisi kuin lanta 3 vrk vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi