Kuinka monella naisella oikeasti vyötärönympärys alle 80cm?
Eikö ihminen ole silloin aika hoikkarakenteinen? Olisi kiva, jos itsellä olisi, mutta jo suolistosairaus tämän estää, kun turvotusta. Toivoisin silti pääseväni siihen laihduttamalla, koska kerrotaan yli 80cm vyötärön olevan yksi diabetesriski :(
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi alle 80 cm on kyllä aina ihmetyttänyt minuakin. Kuinka moni siihen oikeasti "pääsee"? Itse olen ollut lähes anorektinen nuorena, silloin on ollut alle vyötärö 80cm, mutta olin edelleen hoikka silloinkin kun se oli 85 cm. Nyt on jo enemmän, lasten ja iän myötä, jo nahka on löystynyt et menee helposti yli.
Että joku järki näihin.
Minä pääsen vielä, mutta kohta en enää. Olen 156 cm lyhyt. Ennen lapsia vyötärö oli noin 63 cm. Lasten jälkeen kolmekymppisenä 68 cm, koska keskisauma levisi ja jonkunlainen vatsalihasten erkanema on siitä lähtien ollut. Se lähtisi pois vain kirurgin veitsen avulla.
Lasten jälkeen tilanne on se, että perinteiset vatsalihasliikkeet, punnerrukset tai lankutus kasvattavat vyötärönympärystä heti jopa 5-6 cm, ja sen saa jumpattua takaisin pakettiin muutaman viikon kovalla työllä.
Nyt 50-vuotiaana vyötärö on jo 76 cm, ja sen erkaneman jumppaaaminen pakettiin on yhä hitaampaa, jos on tullut harrastettua vääränlaista liikuntaa. Toisaalta liikuntahan on hyvä asia, ei siitä kannata luopua.
Kohta siis mennään yli 80 cm rajan, ja ihan varmasti myös monet sairauksien riskit ovat kasvamassa. Lopulta kuolen, tuskin nuoruuden vyötärön mitoilla (ellen kovasti kuihdu - mutta hei varmaan saisi semmoisenkin tutkimuksen, että yli 70v naisilla KAPEA vyötärö on riski, koska ne pois kuihtuvat ja hauraat mummot OVAT hoikkia, terveet ja vahvat mummelit eivät niinkään!).
Minkälainen jumppa sitten kaventaa vyötäröä jos perinteiset vatsalihasliikkeet kasvattavat?
Mä oon tässä tehnyt ahkeraa vatsalihastreeniä ja kauhistuin kun huomasin vyörärön kasvaneen tuon 6 cm. Tarkoitus oli pienentää...Painovanne eli hulahula yli 2 kg painolla.
Mulla on 1,5 kg vanne, jota oon pyörittänyt lähes päivittäin monta kuukautta. Ei tuloksia. Auttaiskohan tuo jos olisi yli 2 kg..?
Mulla on vatsassa ja vyötäröllä paljon rasvaa ja heikot vatsalihakset. Haluaisin kaventaa vyötäröä, mutta enpä nyt tiedäkään mikä olisi paras keino laihduttamisen lisäksi. Vatsalihasten treenaaminen olisi varmaan muuten tärkeää mutta ei kyl huvittaisi saada lisäsenttejäkään vyötärölle.
Tosin tullut tässä myös mieleen että onkohan se sittenkään niin paksu kun on 78 cm. Oon kuvitellut että tuo 80 on joku superlihavan merkki.
Yksi syy voi olla, että istumme liikaa. Istuessa keho "menee kasaan" ja kehon faskia eli tiukka kalvo, joka ympäröi lihaksia ja lihasryhmiä on "muotoutunut" lyyhistyneen, istuvan ihmisen vartalolle.
Toinen syy voi olla vääränlainen liikunta, eli raskailla painoilla tehdyt harjoitteet lisäävät lihasmassaa vyötärölle ja vyötärö näyttää tönköltä.
Jos syynä itsellä on näiden kahden yhdistelmä tai erikseen niin tiimalasivyötärön löytämiseen myös lyhyttorsoisella naiselle voi löytyä apua erilaisista faskian venyttämiseen ja hieromiseen tarkoitetuista harjoitteista esim.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ympärys 78cm ja mitat 172/55, että kai tässä ollaan aika lähellä ylipainon riskejä sitten.
Itsellä myös vyötärönympärys 78cm ja pituus 172. Paino 65kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa että naisten housujen vyötäröosa osuu aina lantion kohdalle ja vatsa, mutta sen mitat laitetaan aina tehtaalla "vyötärön" mukaan ja liian kapeita.
Mulle taas housujen vyötäröt on yleensä liian leveitä ja pitää käyttää vyötä.
Mulla on aika paksut (lihaksikkaat) jalat ja pillifarkkumuodissa ne housut, jotka saan pohkeiden kohdalta vedettyä jalkaan on sitten vatsalta aivan järkyttävän löysät. Siis niin, ettei auta edes vyö, kun melkein tuplakoko vatsalta :D Bootcut-malli mulle ehdottomasti paras housuissa.
Vyötärönympärys 79 cm. Pituus 159 cm ja paino 62 kg.
Alavatsassa pehmeä lölllö sekä selkään tuppaa rasva kertymään. Testosteroni mitattu verikokein ja oli normaalia korkeampi. Painonpudotus on hidasta.
Mulla vyötärö on joku 72 cm ja lantio lähemmin sata eli kunnon tiimalasi.
N25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi alle 80 cm on kyllä aina ihmetyttänyt minuakin. Kuinka moni siihen oikeasti "pääsee"? Itse olen ollut lähes anorektinen nuorena, silloin on ollut alle vyötärö 80cm, mutta olin edelleen hoikka silloinkin kun se oli 85 cm. Nyt on jo enemmän, lasten ja iän myötä, jo nahka on löystynyt et menee helposti yli.
Että joku järki näihin.
Minä pääsen vielä, mutta kohta en enää. Olen 156 cm lyhyt. Ennen lapsia vyötärö oli noin 63 cm. Lasten jälkeen kolmekymppisenä 68 cm, koska keskisauma levisi ja jonkunlainen vatsalihasten erkanema on siitä lähtien ollut. Se lähtisi pois vain kirurgin veitsen avulla.
Lasten jälkeen tilanne on se, että perinteiset vatsalihasliikkeet, punnerrukset tai lankutus kasvattavat vyötärönympärystä heti jopa 5-6 cm, ja sen saa jumpattua takaisin pakettiin muutaman viikon kovalla työllä.
Nyt 50-vuotiaana vyötärö on jo 76 cm, ja sen erkaneman jumppaaaminen pakettiin on yhä hitaampaa, jos on tullut harrastettua vääränlaista liikuntaa. Toisaalta liikuntahan on hyvä asia, ei siitä kannata luopua.
Kohta siis mennään yli 80 cm rajan, ja ihan varmasti myös monet sairauksien riskit ovat kasvamassa. Lopulta kuolen, tuskin nuoruuden vyötärön mitoilla (ellen kovasti kuihdu - mutta hei varmaan saisi semmoisenkin tutkimuksen, että yli 70v naisilla KAPEA vyötärö on riski, koska ne pois kuihtuvat ja hauraat mummot OVAT hoikkia, terveet ja vahvat mummelit eivät niinkään!).
Minkälainen jumppa sitten kaventaa vyötäröä jos perinteiset vatsalihasliikkeet kasvattavat?
Mä oon tässä tehnyt ahkeraa vatsalihastreeniä ja kauhistuin kun huomasin vyörärön kasvaneen tuon 6 cm. Tarkoitus oli pienentää...Painovanne eli hulahula yli 2 kg painolla.
Omistan tuollaisen painavan hulavanteen mutten osaa käyttää sitä.
FinTerveys-tutkimus on laskenut keskimääräiset vyötärönympärysmitat 30 ikävuodesta eteenpäin. 30-39-vuotiailla naisilla se on 83,4 cm, ja 70-79-vuotiailla, johon ikäryhmään itse kuulun, se on jopa 93,9 cm! Joten ei tässä huolta, oma vy on sentään reilusti alle keskiarvon, vaikka se mittanauha välillä ikävästi näyttää 86-88 cm. Paino 60-62 kg, pituus 162 cm.
Ihmeen hoikkavyötäröistä porukkaa täällä näyttää ilmoittautuvan. Ne paksumpivyötäröiset ovat vähemmistönä täällä, mutta eivät todellisuudessa, keskiarvon perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy voi olla, että istumme liikaa. Istuessa keho "menee kasaan" ja kehon faskia eli tiukka kalvo, joka ympäröi lihaksia ja lihasryhmiä on "muotoutunut" lyyhistyneen, istuvan ihmisen vartalolle.
Toinen syy voi olla vääränlainen liikunta, eli raskailla painoilla tehdyt harjoitteet lisäävät lihasmassaa vyötärölle ja vyötärö näyttää tönköltä.
Jos syynä itsellä on näiden kahden yhdistelmä tai erikseen niin tiimalasivyötärön löytämiseen myös lyhyttorsoisella naiselle voi löytyä apua erilaisista faskian venyttämiseen ja hieromiseen tarkoitetuista harjoitteista esim.
Vai että vääränlainen liikunta. Uskooko joku, että hyvän lihaskunnon vuoksi roteva vyötärö on terveysriski?
Vyötärö 91 cm mutta se on kapea koska lantio 126 cm. Pituutta 171 cm ja ikää 33v. Taulukoiden mukaan painan liikaa. Näytän ihan sopusuhtaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulla on jotain 62cm. Olen muutenkin kapea, liivien ympäryskin on 65. BMI on 19. Ja vyötäröön kertyy viimeisenä paino, olen mallia tiimalasi.
Miten voit olla mallia tiimalasi, jos olet muutenkin kapea ja liivien ympäryskin samaa luokkaa kuin vyötärönympärys? Vai onko sinulla sitten isot rinnat ja vyötäröön sekä liivien ympärykseen verrattuna leveät hartiat ja lantio? Tosin sitten ei ole muutenkin kapea..
Minulla on isot rinnat, joten kyllä silloin mielestäni tiimalasi olen. Kun rintojen ympärys ja lantio on lähes sama. Rintojen alta mitta on sitten se kapea ja liivit on 65G. Myös hartiat on samassa linjassa lantion kanssa. Joten en ole kyllä päärynä. Siro silti, ne on ne mittasuhteet mitkä sen tekee. Xs kokoa.
Riippuu mitoista. Vyötärön pitäisi olla selkeästi yli 20cm pienempi kuin lantion ja rinnanympäryksen. Tiimalasivartalolla on yleensä enemmänkin kurvikas kuin siro, vaikka olisikin "hoikka". Toki saatat silti olla tiimalasi.
Rinnanympärykseen ei kyllä tule verrata mitään, povi (rinnat) on aivan yksilöllinen asia, toisilla iso, toisilla pieni ja monilla siltä väliltä.
Mulla on tällä hetkellä 72, hoikimmillaan ollut 68. Kyllähän se kehonrakenteesta paljon riippuu miten iso tai pieni mitta on.
Lajeina mulla juoksu ja kuntosali
Kuinka monella miehellä muna 5 sm.
Vierailija kirjoitti:
Mun vyötärö oli 71m kun painoin 55 kiloa, 79cm/60kiloa ja 81cm/65kiloa, 4 raskautta noiden mittojen aikana ja suora vartalonmalli.
Pituutta 164cm eli normaalipainoinen
Aika samat mitat, 164/63 kg. Ei raskauksia.
Kolme koiraa.
Olen 160 cm. Aiemmin painoa oli 65 kg vyötärö 85 cm. Lopetin viinin lipittämisen ja paino on nyt 56 kg ja vyötärö 72 cm. Aikaa meni vajaa vuosi.
Mulla on vyötärö ympyrys jotain 69-70. Olen tosi hoikka just vyötärö kohdalta, ja muutenkin. Olen myös tosi pitkä ja laiha kukkakeppi. Olen vain tälläinen rakenteeltani, en liho vaikka syön normaalisti. Pituus 180cm, paino jotain 60-62 kg.
Mulla mitat 172cm/82 g, vyötärön mitta 102cm, joten lähellä feminististä keskiarvoa, mikään adonis en siis ole.
Minulla vyötärö 100cm ja painan 71kg 159cm pituudella. Pääsisinkö alle 80cm vyötäröön vasta alle 50 kiloisena? 60 kilon painoisena en ainakaan, koska joskus painanut sen verran eikä silti riittänyt.