Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin, miksi minun yh-äitinä pitää kantaa häpeää.

Vierailija
13.11.2022 |

Tämäkin palsta on täynnä kommentteja, joissa kerrotaan, että yh-äitinä en kelpaa kenellekään, ja että olen yhteiskunnan varoilla elävä kuluerä.

Miksi kukaan ei kuitenkaan puhu näistä asioista:

- kasvatan lapseni yksin, ja hyvin kasvatankin. Todella kannan vastuun äitiydestäni.
- Se, miksi minusta tuli yh-äiti, ei ollut edes oma päätökseni; mies halusi uuteen parisuhteeseen toisen kanssa. Minulle jäi automaattisesti vastuu lapsista.
- Yh-äitinä ollessani olen hankkinut itselleni akateemisen koulutuksen a tällä hetkellä aloittelemassa työeämää

Olisi kohtuullista, että myös mies kantaisi vastuun siitä, että perheemme hajosi.

Kysyn vielä: miksi vastuuta kantava ihminen nähdään tässä yhteiskunnassa niin negatiivisessa valossa?

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä.

Vierailija
42/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole mitään hävettävää. Kannat vastuusi ja kasvatat lapsesi, hatunnosto siitä. Niillä vanhemmilla, jotka yrittävät luistella velvollisuuksistaan, on hävettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yh enkä ainakaan kokenut eron jälkeen, etten kelpaisi kenellekään. Yksi eron jälkeinen seurustelusuhde päättyi koska toiveet suhteelta eivät sopineet kovin hyvin yksiin, mutta sittemmin löysin sopivamman kumppanin, jonka kanssa olen nyt toimivassa suhteessa.

Vierailija
44/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikka ap onkin "aloittelemassa työelämää", niin ei se sitä muuta, että 99,999999999999% yh:oista on tuilla ja elatusmaksuilla eläviä lokkeja

Tilastokeskuksen työssäkäyntitilaston mukaan vuonna 2019 yksinhuoltajavanhempien työttömyys oli 12,4 prosenttia, ja vuonna 2020 luku oli 16 prosenttia. Ollaan siis aika kaukana tuosta sinun ilmoittamastasi luvusta...

ja yksinhuoltajat, jota saavat tukia, osuus on 100%

Vierailija
45/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen kyllä että pariutumisessa yh on alempaa kastia kuin sellainen jolla taakkaa lapsista ja kuvioissa pyörivistä existä ei ole. Olen itse mieluummin yksin kuin katselen oman kattoni alla yhtäkään toisen naisen alapäästä tullutta huonosti kasvatettua kakaraa. Olen sitä mieltä että yh-vanhemmat vaan pariutumaan keskenään niin ovat pois pilaamasta muiden elämiä uusperhe sekoiluillaan. Kokeiltu on rakkauden huumassa, ei enää, Ansaitsen parempaa.

Lapseton nainen

Eihän yh:lla voi olla mitään mukana pyöriviä exiä, jos hän kerran on yh. Yh= yksinhuoltajuus, ei yhteishuoltajuus. Tarkistapa käyttämäsi termit. Huomaa, että järki ei päätä pakota. Yksinhuoltajuus on juuri parasta, koska se karsii sovinistimiehet pois läheltä. VAPAUS on tärkein arvo elämässä.

Vierailija
46/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nostat kaiken maailman tukia olet siinä mielessä kuluerä. Jos teet liian monta lasta varoihisi nähden ties kuin monelle miehelle niin että veronmaksajat elättää teitä en arvosta sinua. Jos sen sijaan käyt töissä ja olet alunperin mitoittanut lasten määrän niin että pystyt ne itse elättämään vaikka yksin (sama olisi miehen kohdalla) niin ei mitään valittamista.

En ole yksinhuoltaja mutta sinä toivottavasti kuolet ihan pian, olet pelkkä sontakasa.

No huh, ei kommenttini mielestäni ansainnut ihan noin tunteisiin mennyttä vastausta. Kai tämän meidän yhteiskunnan ajatus on että kaikki suunnilleen elättävät itsensä eivätkä täysin vapaaehtoisesti kuormita tukisysteemiä? Olen nähnyt näitä holtittomia lisääntyjiä, lasta kolmelle eri isälle, mutta voi olla että näissä tapauksissa naisella ei ole ollut ns. kaikki inkkarit kanootissa.

Uuden veronmaksajan kasvattaminen niillä pienillä tuilla mitä yh:t saa ei ole mitään pahaa lokkeilua. Aika halvaksi tulee yhteiskunnalle. Ne tuet ei ole mitenkään sen suurempia yh:lle kuin muillekaan, yh-korotus on joku 50 e kuussa lapsilisään, muuten ei ole tukia. Samat kuin muillekin työttömille, sossu auttaa viime hädässä. Toisin kuin muut työttömät, nämä tapaukset hoitaa lapsia.

Vierailija
47/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yh-äiti yhdessä ole mitään hävettävää. Äiti voi olla hyvä tai huono ihan riippumatta siviilisäädystä.

Vierailija
48/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä itsestäni ja lapsistani. En ole pitänyt itseäni huonona, vaikka olen yksinhuoltaja sanan varsinaisessa merkityksessä. Pärjään hyvin.

Vierailija
49/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nostat kaiken maailman tukia olet siinä mielessä kuluerä. Jos teet liian monta lasta varoihisi nähden ties kuin monelle miehelle niin että veronmaksajat elättää teitä en arvosta sinua. Jos sen sijaan käyt töissä ja olet alunperin mitoittanut lasten määrän niin että pystyt ne itse elättämään vaikka yksin (sama olisi miehen kohdalla) niin ei mitään valittamista.

Moni ydinperhekin nostaa yhteiskunnan tukia, joten eihän ongelma olekaan yksinhuoltajuus vaan se köyhyys. Ei miehen/isän läsnäolo perheessä tarkoita, etteikö porukka voisi olla kuluerä. Itse asiassa aika moni mies nimenomaan on yhteiskunnan kuluerä tavalla tai toisella, moni vielä useallakin tavalla.

Vierailija
50/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta o hauskaa, että tällä palstalla on miehiä, jotka valittavat, etteivät löydä naista. Samaan aikaan haukutaan yh-äitejä.

Olisiko kuitenkin niin, että niitä naisia kyllä on tarjolla, mutta miehille kelpaa vain nuori, lapseton nainen?

Ei minulle yh:na kyllä olisi kelvannut mies, joka on vasta etsimässä ensimmäistä parisuhdettaan. Tai edes mies, jolla ei vielä ole lapsia mutta joka haluaa niitä.

Ihan hyvä vaan, että kokematon etsii toista kokematonta. Se on sitten eri asia, kuinka pahasti on myöhässä, jos tekee sitä vasta kolmekymppisenä tai vielä vanhempana.

Vierailija
51/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinperheillä on myös lapsilisät, joten jos ne niin paljon häiritsevät niin sitten ei auta kuin muutto ulkomaille.

Vierailija
52/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole yksinhuoltaja mutta sinä toivottavasti kuolet ihan pian, olet pelkkä sontakasa.

No huh, ei kommenttini mielestäni ansainnut ihan noin tunteisiin mennyttä vastausta. Kai tämän meidän yhteiskunnan ajatus on että kaikki suunnilleen elättävät itsensä eivätkä täysin vapaaehtoisesti kuormita tukisysteemiä? Olen nähnyt näitä holtittomia lisääntyjiä, lasta kolmelle eri isälle, mutta voi olla että näissä tapauksissa naisella ei ole ollut ns. kaikki inkkarit kanootissa.

Uuden veronmaksajan kasvattaminen niillä pienillä tuilla mitä yh:t saa ei ole mitään pahaa lokkeilua. Aika halvaksi tulee yhteiskunnalle. Ne tuet ei ole mitenkään sen suurempia yh:lle kuin muillekaan, yh-korotus on joku 50 e kuussa lapsilisään, muuten ei ole tukia. Samat kuin muillekin työttömille, sossu auttaa viime hädässä. Toisin kuin muut työttömät, nämä tapaukset hoitaa lapsia.

tyypillinen työtön yh vuokralla: tuet nettona 2000e.

tyypillinen työssäkäyvä vela: tuet 0e

eli ero on 2000e eikä 50e

Vierailija
53/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun esivanhempasi olisivat mitoittaneet lapsensa niin, mitä pystyy yksin elättämään, ei olisi syntynyt yhtään lasta etkä sinä olisi siinä aukomassa päätäsi.

Vierailija
54/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyypillinen työtön yh vuokralla: tuet nettona 2000e.

tyypillinen työssäkäyvä vela: tuet 0e

eli ero on 2000e eikä 50e

siis HUOM nettona

Vierailija
55/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikka ap onkin "aloittelemassa työelämää", niin ei se sitä muuta, että 99,999999999999% yh:oista on tuilla ja elatusmaksuilla eläviä lokkeja

Tilastokeskuksen työssäkäyntitilaston mukaan vuonna 2019 yksinhuoltajavanhempien työttömyys oli 12,4 prosenttia, ja vuonna 2020 luku oli 16 prosenttia. Ollaan siis aika kaukana tuosta sinun ilmoittamastasi luvusta...

Mitä tukia nyt tarkalleen ottaen paheksut? Lapsiperheitä ylipäätään tuetaan Suomessa paljon, onko mielestäsi väärin että lapsiperheitä ylipäätään tuetaan, vai hiertääkö vain yksinhuoltajaperheet? Pitäisikö yksinhuoltajille jättää antamatta tukia joita annetaan kahden vanhemman perheille? Vai korpeaako sinua sittenkin se, että se maisemista häipynyt isä joutuu myös maksamaa lapsistaan?

Vierailija
56/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun esivanhempasi olisivat mitoittaneet lapsensa niin, mitä pystyy yksin elättämään, ei olisi syntynyt yhtään lasta etkä sinä olisi siinä aukomassa päätäsi.

joka olisi maapallolle vain hyvä asia

Vierailija
57/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksiköhän. Olisit meittinyt sitä silloin kun menit yhteen sen miehen kanssa

ja viimeistään silloin kun päätit porsia

Porsija- palstahullu on täällä oliko yllätys?

Vierailija
58/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno väistö. Ensin valehdellaan ummet lammet tilastoista ja sitten kun tämä osoitetaan, aletaan selittelemään miten kamalaa on kun yh:t saa tukia (mitä saa muutkin lapsiperheet).

Vierailija
59/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksiköhän. Olisit meittinyt sitä silloin kun menit yhteen sen miehen kanssa

Sekoitat nyt kaksi asiaa. En halveksu yh-äitejä. Omakin äitinikin oli sellainen.

Haluan kuitenkin parisuhteeseen lapsettoman naisen, koska minullakaan ei ole lapsia enkä halua kasvattaa jonkun muun miehen lapsia. Itse asiassa haluaisin naisen olevan myös yhtä kokematon kuin minäkin, mutta se näyttää jo olevan liikaa vaadittu.

Vierailija
60/169 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yh-äiti, sillä jäin leskeksi ensimmäisestä avioliitostani. En välittänyt typeristä kommenteista silloin enkä myöhemmin. Arvostin itse itseäni, samoin lapseni. Enkä todellakaan olisi huolinut uutta miestä, jos hän ei olisi kunnioittanut ja rakastanut sekä minua että lastani, jonka hän on nyttemmin adoptoinutkin.

Niin leskeneläkkeet jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi