Mikä oikeasti auttaa nukkumiseen?
Ja ennenkaikkea pitää unessa?
Paljon keinoja on kokeiltu. Mikä teillä auttoi?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisella annoksella otatte ketipinoria nukkumiseen?
Voiko käyttää muiden lääkkeiden tai luontaistuotteiden kanssa? Itsellä verenpainelääkitys, antibiootti, imovane ja mirta.
On ollut joskus reseptillä melatoniini mutta ei toiminut. Nyt toimii yksi ksupan imeskeltävä lyhytvaikutteinen melatoniini.
Eikö ole sama asia käyttää kaupan 1,9mg vahvuista melatoniinia vaikka 2-3 kuin reseptimelatoniinia?Ohoh, syötkö siis päällekkäin 3-4 eri nukahtamis/unilääkettä? 😯
Mä nukun sikeästi jo puolikkaalla 25 mg tabletissa ja oon seuraavana päivänäkin vetämätön zombi. Mies nukkuu 100 mgllä ja on seuraavana päivänä ihan normaali.
Melatoniinista, sen määristä ja ottamisajasta olen saanut tosi vaihtelevia ja ristiriitaisia mielipiteitä. Joskus osastolla mulle syötettiin 9mg ja sen jälkeen hoitajan vastaanotolla hän kauhisteli tuota määrää. Jostain olen lukenut että yli 3 mgn annoksista ei ole apua.
Kannattaa aina selvittää luontaistuotteiden ja lääkkeiden yhteisvaikutukset. Itsellä alkoi olemaan joskus jo hallusinaatioita kun otin yskänlääkettä ssri-kuurilla.
Ketipinor ainakin vahvistanee muita sedatoivia aineita.
Verenpainelääke on verenpaineeseen, mirtatsapiini 3,85 on nukkumiseen ja imovane puolikas tarvittaessa. Melatoniini voi toimia 1-10mikrogrammalla tai voi olla toimimatta jos unettomuus ei johdu melatoniinin puutteesta.
Näistä mirtatsapiini ja imovane on nukkumiseen. Eli 2 eri lääkettä jotka kyllä vahvistaa toistensa vaikutusta. Lähinnä ajattelin että jos vaihtaisi ketipinoriin.
Miten sinä, oletko suoraan saanut ketipinorin univaikeuksiin vai kokeiltiinko ensin miedompua troppeja?
Miehillä auttaa masturbointi en tiedä toimiiko naisilla?
Unihypnoosi auttaa minua. Esim youtubesta löytyy hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketipinor. Ainoa lääke mikä on auttanut minua, nukahdan, nukun ja herään 3-4 aissa mutta nukahdan uudestaan.
Liikun joka päivä, syön terveellisesti, en stressaa, syön estrogenia mutta mikään ei auttanut ennen tätä lääkettä.
Ketipinor pitää itsenikin kyllä unessa, mutta väsymys on silti pahempi seuraavana päivänä kuin pari vuorokautta valvoneena.
Sitä voi olla n. viikon ajan ennen kuin keho tottuu. Tai sitten sinulla on liian iso annos. Se on yksilöllistä ja ainakin minä tarvitsen kesällä isomman annoksen kuin talvella, koska kesällä on liian valoisaa.
"Kehon tottuminen" tarkoittaa toleranssin nousua väsymysvaikutukseen. Jossain vaiheessa annosta täytyykin nostaa jos käyttää jatkuvasti. Ja itselläni oli puolikas 25mg pilleristä annoksena.
Kunnon sänky ja tyyny. Sitten vain katsot jotain roskaa telkkarista, niin varmasti tulee uni.
Lyrica omalla kohdalla. Herään vasta aamulla, enkä tiedä yöstä yhtään mitään muuta, kuin unet joita näen. Ihanaa saada nukkua viimein.
Vierailija kirjoitti:
Lyrica omalla kohdalla. Herään vasta aamulla, enkä tiedä yöstä yhtään mitään muuta, kuin unet joita näen. Ihanaa saada nukkua viimein.
Nykyään Lyrica taitaa olla niin kiven alla että lekuri laittais pihalle jos sitä.menis pyytämään unettomuuteen.
Mulla ei auttanut sekään.
Minulla on lääkärin toteama epätyypillinen unirytmi. Kolmivuorotyö sopii minulle paremmin kuin normi 7-15. Käytän korvatulppia, meillä on pimennysverhot joka huoneessa ja otan magnesiumsitraatin ennen nukkumaanmenoa.
Max 4 tasamittaa kahvijauhetta per vrk niin saa nukuttua varhaisaamun tunnit. Tämä ongelma tulee ikääntymisen myötä.
Teen ite kolmivuorotyötä jossa vuoro vaihtuu joka viikko.
Itelläni loppui huono, levoton nukkuminen ja punkassa pyöriminen kun hommasi painopeiton ja pari tuhtia halityynyä. Eipä ole myöskään enää satunnaisia lonkka ja/tai hartiajumeja
Minulla on ollut ongelmana heräily aamuyöllä ja vaikeus nukahtaa uudelleen.
Tyynyn siirtäminen jalkopäähän, siis nukkumisasennon kääntäminen jostain syystä todellakin auttaa nukahtamaan.
Taas täysin nukkumatta viime yö. On kokeiltu painopeitto. Pään kääntäminen eri suuntaan auttaa joskus. Uni hypnoosit lähinnä ärsyttää
Olen kuullut (niinkuin täälläkin sanotaan) että histec voisi auttaa nukkumaan. Voiko sitä kokeilla ihan "hyvillä mielin", kun se on kuitenkin allergialääke?
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut (niinkuin täälläkin sanotaan) että histec voisi auttaa nukkumaan. Voiko sitä kokeilla ihan "hyvillä mielin", kun se on kuitenkin allergialääke?
En ymmärrä kysymystä. Moni lääke voi auttaa nukkumaan vaikka se olisi ties mihin vaivaan. Turhaa rahanmenoa se on jos ei auta mutta sitä jokainen muukin on. Lukaise pakkausseloste ennen ostoa.
En viitsi kertoa, mikä auttoa minua, koska joku univaikeuksista kärsivät tulee kuitenkin huutamaan kurkku suorana, että "KAIKILLE EI TOMI SAMAT NEUVOT KUIN SINULLE!!!!"
Vierailija kirjoitti:
En viitsi kertoa, mikä auttoa minua, koska joku univaikeuksista kärsivät tulee kuitenkin huutamaan kurkku suorana, että "KAIKILLE EI TOMI SAMAT NEUVOT KUIN SINULLE!!!!"
Nukut kun saat tarpeeksi huomiota. Hyvää tai huonoa, kunhan on huomiota?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut ongelmana heräily aamuyöllä ja vaikeus nukahtaa uudelleen.
Tyynyn siirtäminen jalkopäähän, siis nukkumisasennon kääntäminen jostain syystä todellakin auttaa nukahtamaan.
Tätä mä tein jo ala-asteella, mutta ei ole mikään iso poppakonsti mulle.
Jos uniongelma on uusi asia, kannattaa lukaista muutama kirja aiheesta.
Ohoh, syötkö siis päällekkäin 3-4 eri nukahtamis/unilääkettä? 😯
Mä nukun sikeästi jo puolikkaalla 25 mg tabletissa ja oon seuraavana päivänäkin vetämätön zombi. Mies nukkuu 100 mgllä ja on seuraavana päivänä ihan normaali.
Melatoniinista, sen määristä ja ottamisajasta olen saanut tosi vaihtelevia ja ristiriitaisia mielipiteitä. Joskus osastolla mulle syötettiin 9mg ja sen jälkeen hoitajan vastaanotolla hän kauhisteli tuota määrää. Jostain olen lukenut että yli 3 mgn annoksista ei ole apua.
Kannattaa aina selvittää luontaistuotteiden ja lääkkeiden yhteisvaikutukset. Itsellä alkoi olemaan joskus jo hallusinaatioita kun otin yskänlääkettä ssri-kuurilla.
Ketipinor ainakin vahvistanee muita sedatoivia aineita.