Mikä oikeasti auttaa nukkumiseen?
Ja ennenkaikkea pitää unessa?
Paljon keinoja on kokeiltu. Mikä teillä auttoi?
Kommentit (104)
ulkoilu ja urheilu, säännöllisyys ja kesto tärkeämpiä kuin tahti
Hiukan viileä asunto, nukun hyvin.
Histec tai Sedix. Antihistamiinia vain puolikas tabletti niin nukuttaa yöllä, muttei koko seuraavaa päivää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut akupunktiota, mulla auttoi. 😴💤
On kerran kokeiltu. Ei toiminut. Minulla usein vaikuttaa päinvastoin piristävästi monet asiat kuten piikkimatto tai ärsyttävästi kuten unirentoutukset, musiikit ja suhinat.
Kaikki liikunta ehdotukset on taas keränny eniten alapeukkuja lol, kertoo hyvin tämän palstan ihmisistä.
Viina ja lääkkeet varmaan toimisi paremmin ;)
Menkääs ulos välillä, ei se raitis ilma pure :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut akupunktiota, mulla auttoi. 😴💤
On kerran kokeiltu. Ei toiminut. Minulla usein vaikuttaa päinvastoin piristävästi monet asiat kuten piikkimatto tai ärsyttävästi kuten unirentoutukset, musiikit ja suhinat.
Kirkasvalolamppu aamulla vei koko yön unet.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki liikunta ehdotukset on taas keränny eniten alapeukkuja lol, kertoo hyvin tämän palstan ihmisistä.
Ulkoilen päivittäin koiran kanssa. Tänäänkin meren äärellä. Työni on myös fyysisesti tosi raskasta ja kroppa on väsynyt, aivot ei.
Kuluttaa energiaa tarpeeksi jossakin touhussa. Pimeys. Viileähkö makuuhuoneen lämpötila. Raikas ilma. Tärkeimpänä mielenrauha. Eli elää sillä tavalla että on hyvä omatunto ja usko hyvään.
Jätä alkoholi ja kofeiini kokonaan.
Kofeiinia on jopa suklaassa ja teessä, joten tiukkaa se pois jättäminen tekee.
Minulla auttaa lihasrelaksantti. Ilmeisesti keho niin jumissa, ettei uni tule. Ei varmasti terveellistä, mutta käytän niitä, kun seksi, liikunta ja meditaatio ei auta.
Minulla auttoi kun lopetin kahvin juonnin illalla. Enää en juo kahvia kuin aamulla ja iltapäivällä kun ennen join kahvia vielä illallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilen päivittäin koiran kanssa. Tänäänkin meren äärellä. Työni on myös fyysisesti tosi raskasta ja kroppa on väsynyt, aivot ei.
No sitten ongelma on se että et palaudu ja ylivirittynyt kroppa ei saa lepoa. Saunaa hierontaa meditaatiota kropalle. Pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä sen koiran kanssa, kuuntele vaikka äänikirjaa. Mielelle pähkinöitä; tee käsitöitä tai opettele jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut lapsesta asti huono nukkumaan ja teinistä asti olen harrastanut liikuntaa säntillisesti tunnin joka päivä. Jos sitä lisään niin uni vaan vähenee. Sit kun vielä urheilee univajeessa, niin ylikunnon vaara on suuri.
Eiköhän suurin osa unettomista ole kokeillut kaiken mahdollisen ennenkuin turvautuu lääkkeisiin.
Nää "käy kävelyllä, oletko koettanut melatoniinia ja kofeiinin vähentämistä" on vaan suoraan vttuilua kroonisesti unettomalle.
Painoa 51 kiloa jos vielä ajattelit ehdottaa laihdutusta.
Todellakin viina ja lääkkeet toimii parhaiten.
Lopettakaa alkon lipittäminen aamusta iltaan, se on varmaan isoin syy siihen miksi kukaan ei nuku tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Kaiki me olemme yksilöitä,jos sinulla huolia ja tresiä,uni ei tule läkärin.Itselläni autaa laadukaaseen uneen paljon ulkoilua päivittäin.Helpoa kun en töissä ,eikä lapsia kotona.Joten väkisin rytmitin päiväni kellon soimaan aamut 6.Ovesta ulos kello 9.Sästä huolimatta pakotin itseni kävelee. Palun puoleltapäivin ja lounas.Alussa olin poikki puhki.Salein 30 minutin päikärit.Kello soi siis.Väkisin ylös.Koti askareita. Joku välipala ja takaisin ulos kello 14.todella yksin yhdistin sen kävelylenkin mukaan kenties tulomatka kaupankautta?Kotona olitiin alussa kello 15. Usein myöhemmin vasta.Päivälisen söin ja syön aina saman aikaan kello 16.30-17. Ei sinä mitään takaisin ulos joko kello 17-18. Tai 18-19.Iltapala kevyt aina 19. Kyllä alkaa päivä olla täys.Kenties tv.Tai kirja nukun joka ilta välillä 21-22 .Putkeeen aamun ilman kello kun orjallisesti homaa tein 4-6 viikon.Tuli elämän tapa myös viikon loppuna.Mutta asun yksin en töissä sepä se!En myöskän ole some F.B/ instagram.En käytä alohoia en tupakka.Molemmat vie yö unet!
Tuo onkin tavallaan hyvä jos voi järjestää noin itsellä tuntuu ettei vuorokauden tunnit riitä ja on monia asioita jotka eivät pyöri ilman minua. Lisäksi omat ja läheisten terveyshuolet. Jos näin ajattelee niin eipä ole kumma että valvottaa. Mikä tähän auttaa niin sitä en kyllä tiedä.
Hyvä sänky, tarpeeksi korkea(t) tyyny(t), sopiva lämpö makuuhuoneessa (erilainen eri ihmisille - kaverini nukkuisi vaikka pakkasessa, minä en saa unta jos nenä on kylmä), hiljainen nukkumaympäristö, hämärää tai pimeää, ei ruudun tuijotusta 2-3 tuntia ennen sänkyyn menoa, ja sänkyyn mennään vasta kun väsyttää ja nimenomaan silloin kun väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut lapsesta asti huono nukkumaan ja teinistä asti olen harrastanut liikuntaa säntillisesti tunnin joka päivä. Jos sitä lisään niin uni vaan vähenee. Sit kun vielä urheilee univajeessa, niin ylikunnon vaara on suuri.
Eiköhän suurin osa unettomista ole kokeillut kaiken mahdollisen ennenkuin turvautuu lääkkeisiin.
Nää "käy kävelyllä, oletko koettanut melatoniinia ja kofeiinin vähentämistä" on vaan suoraan vttuilua kroonisesti unettomalle.
Painoa 51 kiloa jos vielä ajattelit ehdottaa laihdutusta.Vooiii, haluatko sä tikkarin?
Todellakin viina ja lääkkeet toimii parhaiten.
Syön pitkin päivää trypofaani pitoisia tuotteita, siis maito, soija pitoisuus tuotteita. Katso googlesta tarkemmin tuotteet. Jätin pois myös alkoholin. Sopivasti ulkoilua päivässä auttaa myös.
Kaiki me olemme yksilöitä,jos sinulla huolia ja tresiä,uni ei tule läkärin.Itselläni autaa laadukaaseen uneen paljon ulkoilua päivittäin.Helpoa kun en töissä ,eikä lapsia kotona.Joten väkisin rytmitin päiväni kellon soimaan aamut 6.Ovesta ulos kello 9.Sästä huolimatta pakotin itseni kävelee. Palun puoleltapäivin ja lounas.Alussa olin poikki puhki.Salein 30 minutin päikärit.Kello soi siis.Väkisin ylös.Koti askareita. Joku välipala ja takaisin ulos kello 14.todella yksin yhdistin sen kävelylenkin mukaan kenties tulomatka kaupankautta?Kotona olitiin alussa kello 15. Usein myöhemmin vasta.Päivälisen söin ja syön aina saman aikaan kello 16.30-17. Ei sinä mitään takaisin ulos joko kello 17-18. Tai 18-19.Iltapala kevyt aina 19. Kyllä alkaa päivä olla täys.Kenties tv.Tai kirja nukun joka ilta välillä 21-22 .Putkeeen aamun ilman kello kun orjallisesti homaa tein 4-6 viikon.Tuli elämän tapa myös viikon loppuna.Mutta asun yksin en töissä sepä se!En myöskän ole some F.B/ instagram.En käytä alohoia en tupakka.Molemmat vie yö unet!