Mikä oikeasti auttaa nukkumiseen?
Ja ennenkaikkea pitää unessa?
Paljon keinoja on kokeiltu. Mikä teillä auttoi?
Kommentit (104)
Jos herään yöllä enkä pääse takaisin uneen niin käyn vetämässä käteen. Auttaa.
En osaa mikä auttaisi pitämään unessa, mutta tarpeeksi vahva (3mg) melatoniini auttaa kyllä mua nukahtamaan tunnin pari ennen nukkumaan menoa otettuna.
Mutta mulla myös aamuyön heräily ongelmana, kurjaa.
Autoimmuunisairauden lääkitys niin nukun nykyään ensimmäistä kertaa viiteenkymmeneen vuoteen kohtalaisesti jopa ilman unilääkkeitä joinakin öinä.
L-tryptofaani auttaa minua nukkumaan hyvin.
Mene ulkoilemaan. Sisällä nysväily ei ainakaan.
Nussiminen. Nussittuna nukkuisit paremmin.
Hommaa harrastus itsellesi. Lenkkeily yms.... Ei ihminen nuku jos virtaa on kuin pienessä oravassa. Palstailu ei ainakaan auta yhtään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
En osaa mikä auttaisi pitämään unessa, mutta tarpeeksi vahva (3mg) melatoniini auttaa kyllä mua nukahtamaan tunnin pari ennen nukkumaan menoa otettuna.
Kokeile eri antihistamiineja tuon melatoniinin kanssa. Itsellä on ollut apua niistä, ja niillä ei ole pahoja sivuvaikutuksia & niitä saa helpommin.
En tiedä, ei auta mulla mikään jatkuvaan heräilyyn. Kaikkea mahdollista lääkettä yms olen kokeillut. Tämä on mulla jo niin kroonista että pakko vaan hyväksyä, raskasta on:(
N60v
Vierailija kirjoitti:
Hommaa harrastus itsellesi. Lenkkeily yms.... Ei ihminen nuku jos virtaa on kuin pienessä oravassa. Palstailu ei ainakaan auta yhtään asiaa.
Minulle palstailu helpottaa unensaantia, pää tyhjenee sopivasti.
ouraa useamman vuoden käyttäneenä olen todistanut sen yleisimmän neuvon todenmukaisuuden ainakin itseni kohdalla; liikunta. Kun se on tarpeeksi pitkäkestoista, ei liian rasittavaa ja säännöllistä, sen enemmän nukun syvää unta ja paremmin palaudun. Esimerkiksi reipas ulkoilu 1-2 h, uinti ja sauna, tunnin pyöräily liian paljon jatkuvasti kovaa treenaaminen vie unta, mutta esim kerta viikkoon puoleentoista on sekin unen kannalta hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile eri antihistamiineja tuon melatoniinin kanssa. Itsellä on ollut apua niistä, ja niillä ei ole pahoja sivuvaikutuksia & niitä saa helpommin.
Mikä olisi hyvä ilman reseptiä saatava antihistamiini?
Silloin kuin jaksoin panostaa niin. Säännöllinen rytmi aina suht samaan aikaan ehkä puolentoista tunnin heitto sallitaan ja tämä myös viikonloppuisin. Nykyään 3 vuorotyössä ja en saa aikaiseksi parannusta. Nukun miten sattuu ja liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle palstailu helpottaa unensaantia, pää tyhjenee sopivasti.
Sama, usein säästän hyvän ketjun iltalukemiseksi. Ei vaan auta aamuyön heräilyyn.
Oletko kokeillut akupunktiota, mulla auttoi. 😴💤
Vierailija kirjoitti:
Hormonikorvaushoito.
Mistä tiedän että tarvitsen hormonikorvaushoitoa?
AV palsta vähemmälle