Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nainen lyö miestä?

Vierailija
06.11.2006 |

Osaatteko kertoa miksi nainen käy suuttuessaan mieheen käsiksi?

Raapii ja lyö. Kyseessä on ns. kiltti mies, joten itsepuolustuksesta ei ole kyse. Tätä tapahtuu usein.

Onko paikalla ketään, joka tunnustaa tekevänsä näin? Kerrotko syyn miksi teet niin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein taustalla joku lapsuuden trauma tai sitten mielenterveyden ongelma. Tai vaan tyhmä.

sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
2/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on jotain " vikana" päänsisällä. Normaalisti ihminen ei kuitenkaan lyö, oli sitten mies tai nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko psykologeja/psykiatreja paikalla?

t. ap

Vierailija
4/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nainen haluaa jollain noin drastisella tavalla herättää mies huomaamaan että nyt on tosi kyseessä. Tai sitten naista on alkanut inhottemaan mies niin hirveästi, että vaikka hän verbaalisesti (kuten suurin osa naisia) purkaakin niin mies sulkeutuu eikä päästä asioita esille ja naisella ei ole enää muita keinoja kommunikoida. Ehkä hän ajattelee, että mies ymmärtää väkivaltaa kun sehän on miesten tapa kommunikoida lukkotilanteessa.

Vierailija
5/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen " käynyt käsiksi" mieheeni. En nyt varsinaisesti lyönyt(jos tällä tarkoitetaan nyrkillä lyömistä)Olen purrut ja kynsinyt ja läpsinyt ja potkinut miestäni.

Ja tähän löytyy syy: PMS

Mulla on paha siis todella paha pms.

Ja mieheni on todella kiltti ja ihana!

Vierailija
6/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne laukaisee väkivaltaisuuden?

Vierailija
7/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä muutenkaan koko päivänä ollut osoittanut mitään huomiota meidän perheeseen. Ja meillä oli riitaa. Mies ei minua lyö, mutta en nyt tunne olevani mitenkään mieleltäni sairas! Meni vaan yksinkertaisesti hermot, koska joku osaa olla niin IDIOOTTI, TUNTEETON PASKA joskus:D Ja mulla on muuten ihana lapsuus, mutta joskus mut saatettiin hakata mailalla mustelmille jne.. En tiedä juontaako juurensa siitä, mutta lapsilleni olen reilu ja " pehmeä" :)

Vierailija
8/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyömisen taustalla on aina piilevä ja tukahdutettu viha. Psykoanalyytikot väittävät, että tuo viha on lapsuudenaikaista vihaa omia vanhempiaan kohtaan, sitä vihaa, jota ei ole saanut ilmaista silloin lapsena. Siksi se on painettu villasella ja piilotettu. Ja aikapommin tavoin se sitten ryöpsähtää, kun sitä ei osata kanavoida oikein.

Toinen teoria on se, että ihminen kostaa toisiin ihmisiin sitä, mitä itse on kokenut. Jos lapsena vanhempi on käynyt käsiksi omassa neuvottomuudepuuskassa ja koska häntä itseään on lyöty, niin sitten sinä menet ja " kostat" sen eteenpäin.

Vierailija
9/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mikä tilanne laukaisee väkivaltaisuuden?

- riitatilanteet, (ei väliä mistä asiasta riita on puhjennut)

- jos mies ei tarpeeksi huomioi naista (esimerkiksi jos on enemmän ihmisiä ja mies seurustelee jonkun toisen kanssa), niin nainen voi läpsiä/lyödä miestä

Nämä nyt ainakin tiedän ja olen nähnyt näin tapahtuneen.

t. ap

Vierailija
10/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolloin nainen kärsii erilaisista fyysistä sekä psyykkisistä oireista.

Pahimpia on nuo psyykkiset oireet. Jolloin mielialat heittelee.

Nainen saattaa ihan ilman syytäkin olla raivoisa. " kaikki ärsyttää" .

Minulla tuo on tosiaan niin paha että tarvitsisin varmaan jotain psyykelääkkeitä tai jotain. Olen silloin herkimmilläni ja tarvitsisin paljon rakkautta. Loukkaannun silloin helposti jos mies ei huomioi.

Muuten olen ihan täysijärkinen tapaus ja rauhallinen ihminen. Emme muuten riitele koskaan muulloin kun pms aikoihin.

Hormonien heilahtelu saattaa saada minut yhtäkkiä vain itkemään tai sitten puran vihaa mieheeni tai alan käyttäytyä itsetuhoisesti.

On naisia jotka pms:n takia ovat tehneet itsemurhan tai tappaneet miehensä.

Vierailija
11/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti totta, että hormonit vaikuttavat elämääsi ja tunteisiisi noin paljon. Mutta hormonit EIVÄT ohjaa käyttäytymistäsi. SINÄ olet vastuussa siitä, miten käyttäydyt. Suosittelen, että selvität itsellesi, miksi hormonihuuruissasi käyttäydyt niin kuin käyttäydyt.

Tilanteesi on verrattavissa alkoholin käyttöön. Ei ole alkoholin vika, että ihmisiä tapetaan. Kyllä kännäilijän on itse otettava vastuu teoistaan. Kyllä siihen löytyy syy, miksi joku tappelee juovuspäissään ja joku toinen ei.

12

Vierailija
12/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIlmiini osui lauseesi " puran vihaa mieheeni tai käyttäydyn itsetuhoisesti" . Tuo on erittäin tyypillistä ihmiselle, joka on täynnä sitä vihaa. Toiset kohdistavat sen ulospäin, toiset sisäänpäin. Mutta syy on sama: lapsuudenaikainen tukahdetettu viha.

Vierailija
13/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pms:ää voida verrata alkoholismiin.

Vierailija
14/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan onnellinen lapsuus. Sitä paitsi en ole aina tuollainen " raivohullu" , vaan tiettyinä päivinä kuukaudessa.

Vierailija
15/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lyömisen taustalla on aina piilevä ja tukahdutettu viha. Psykoanalyytikot väittävät, että tuo viha on lapsuudenaikaista vihaa omia vanhempiaan kohtaan, sitä vihaa, jota ei ole saanut ilmaista silloin lapsena. Siksi se on painettu villasella ja piilotettu. Ja aikapommin tavoin se sitten ryöpsähtää, kun sitä ei osata kanavoida oikein.

Toinen teoria on se, että ihminen kostaa toisiin ihmisiin sitä, mitä itse on kokenut. Jos lapsena vanhempi on käynyt käsiksi omassa neuvottomuudepuuskassa ja koska häntä itseään on lyöty, niin sitten sinä menet ja " kostat" sen eteenpäin.

Vierailija
16/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ajattelisin. Itselläni ei ko ongelmaa, mutta nykyinen mieheni kertoi entisen vaimon lyöneen häntä usein.

Mieheni on taitava puhumaan ja hän haluaa käsitellä vaikeitakin asioita. Hänellä on tapana sanoa myös totuuksia, mutta ilkeä hän ei missään nimessä ole. Eikä hän yritä manipuloida.

Kieltämättä joillekin voi olla ärsyttävää se, ettei hän kiertele eikä kaartele, eikä menetä malttiaan, vaan juttelee rauhallisesti. Eikä edes mene asiattomuuksiin.

Vierailija
17/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä.

Vierailija
18/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lyönyt nyrkillä, mutta läpsinyt, pamauttanut tyynyllä/sanomalehdellä päähän ym. Minut siihen on ajanut valtava raivo ja turhautuminen, kun sanat eivät enää riitä. Olen mielestäni verbaalisesti miestäni taitavampi riitatilanteissa ja saan joskus puhuttua hänet " lukkoon" eli mies tavallaan sulkeutuu eikä enää kommunikoi mitenkään, istuu vaan sohvalla puhumattomana. Se saa riitatilanteessa minut joskus niin raivoihini, että saatan käydä kimppuun. Ylpeä en siitä ole ja jälkikäteen mietin aina, että sai olla viimeinen kerta, mutta kun tilanne sitten taas joskus on päällä, raivo valtaa minut päästä varpaisiin niin, että unohdan kokonaan hyvät lupaukseni. Olen ilmeisesti aggressiivinen luonne - jo kouluaikana painin poikien kanssa koulun pihalla ihan verissä päin muiden tyttöjen hyppiessä narua. Kotona minua ei ole pahoinpidelty, mutta tukkapöllyä olen kyllä joskus saanut.

Vierailija
19/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti on ollut pari tilannetta joissa olen ollut niiiiin ärsyyntynyt ja vihainen, että olen tönäissyt miestä ja on oiekasti tehnyt mieli lyödä tms.

Minulla on hormonit välillä niin sekaisin, että en hallitse tunteitani, ja joskus jotkut asiat menevät sitten niin yli.. (mies ei tajua vaan jankkaa vaan jotain, eikä vaan tajua mitään (siltä tuntuu))

Vierailija
20/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen läpsinyt, tukistanut ja repinyt mieheni vaatteita. Muutamia kertoja. Kaikki kerrat ovat olleet tilanteita, joissa olen kokenut itseni täysin avuttomaksi, pelokkaaksi ja jotenkin häväistyksi, mutta myös uhmakkaaksi ja räjähtävän vihaiseksi.

Olen kielellisesti lahjakas, joten kielellisen ilmaisun puutteet eivät ainakaan ole taustalla. Niiden sijaan lapsuuden kokemuksista löytyy mistä valita syntipukkeja. Olen alkoholistin tytär, fyysisesti kuritettu ja täynnä (vasta viime aikoina tiedostettua) vihaa äitiäni kohtaan. Olen oireillut itsetuhoisesti kauan.

Ikävä kyllä, aggressiivisuuteni näkyy myös suhteessa lapsiini.