Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päihdepsykoosi - mistä päihteestä, kuinka isoista annoksista tulee?

Vierailija
31.03.2023 |

?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin yksilöllistä, ei voi sanoa.

Vierailija
2/27 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistään mitään, eli mikä on yleisin olettamus?

Olen kuullut deliriumista, ja käsittääkseni se vaatii alkoholia paljon. Onko sama päihdepsykoosissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut deliriumista, ja käsittääkseni se vaatii alkoholia paljon. Onko sama päihdepsykoosissa?

Jotkut ovat "jääneet matkalle" jo ensimmäisistä LSD-kokeiluista

Yhden nuoren tiedän Forssasta joka meni kannabispsykoosiin parin kuukauden kokeilujen jälkeen.

Vierailija
4/27 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi voi tulla tavan ryyppyreissusta jos on alttiutta.

Vierailija
5/27 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksesta, jos sinulla on siihen geneettinen alttius. Ei kannata uskoa Yrttimiestä, hän valehtelee ja yrittää perustella päihteidenkäyttöään ja siitä johtuvaa työkyvyttömyyttään täällä joka päivä.

Vierailija
6/27 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattaisiko googlata vähän asiantuntevimmilta sivuilta kuin joku vauvapalsta?

Vierailija
7/27 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattaisiko googlata vähän asiantuntevimmilta sivuilta kuin joku vauvapalsta?

Av tietää kaiken

Vierailija
8/27 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksesta, jos sinulla on siihen geneettinen alttius. Ei kannata uskoa Yrttimiestä, hän valehtelee ja yrittää perustella päihteidenkäyttöään ja siitä johtuvaa työkyvyttömyyttään täällä joka päivä.

Riski kannabispsykoosille on pieni 1/15 000.

Vierailija
9/27 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pitääkö sitä kannabista poltella monta kertaa päivässä, jotta psykoosi tulee? Paljon on paljon?

Siis henkilö, jolla ei ole ennen ollut psykoosia. Yritän selvittää, valehteleeko hän.

Vierailija
10/27 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin amfetamiinista mutta ei johdu itse aineesta vaan siitä ettei nuku. Kyllä viikon vähillä unilla alkaa päässä viirata. Vainoharhaisuudella alkaa ja psykoosiin päättyy. Ei tietenkään aina.

Vierailija
11/27 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä sen kaverin tekemisistä tai juttujen tasosta huomaat hyvin nopeasti onko psykoosi päällä vai ei..

Vierailija
12/27 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse tunnen yhden, joka meni psykoosiin otettuaan vahvaa amfetamiinia pienen määrän. Yleensähän amfetamiinipsykoosi tulee valvomisesta ja runsaasta käytöstä, mutta tällä tuli ihan nukutun yön jälkeen kun otti liikaa. Tämä meni ohi kolmessa päivässä.

Toisen tunnen, jolla oli suvussa psykoosia, meni vuosien päihdekäytön (kannabis, piri, opioidit, kaikkea veti) ja traumaattisten kokemusten jälkeen sellaiseen psykoosiin ettei enää ikinä elä omatoimisesti.

Kolmas veti yhtä tutkaria ja meni psykoosiin melkein saman tien ja hakeutui itse hoitoon, ei sen takia että olisi kuvitellut sitä tarvitsevansa, vaan siksi että ajatteli olevansa turvassa siellä paikassa hoitajien keskellä. Muutamassa päivässä oli kunnossa.

Yksi pitkäaikainen alkoholinkäyttäjä oli jonkunlaisessa psykoosissa, ei vaikuttanut delirium tremensiltä, mutta ehkä oli. Selviytyi vähän, mutta kuoli jonkun viikon ajan.

Vierailija
13/27 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pitääkö sitä kannabista poltella monta kertaa päivässä, jotta psykoosi tulee? Paljon on paljon?

Siis henkilö, jolla ei ole ennen ollut psykoosia. Yritän selvittää, valehteleeko hän.

No usko nyt ettei sitä jotkut av-mammat sulle pysty todistamaan! Miksi sä täällä kyselet tuollaisia lääketieteelliä kysymyksiä, vie se henkilö lekuriin.

Vierailija
14/27 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki päihteet voivat aiheuttaa psykooseja. Myös kahvi ja tupakka. Alkoholipsykoosi on yleisin Suomessa hoidettava psykoosi ja niitä on yli 4000 joka vuosi.

Vierailija
15/27 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat "jääneet matkalle" jo ensimmäisistä LSD-kokeiluista

Yhden nuoren tiedän Forssasta joka meni kannabispsykoosiin parin kuukauden kokeilujen jälkeen.

"kannabispsykoosi" tulee sekakäyttäjille.

Vierailija
16/27 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enimmillään poltin lähes päivittäin kun kasvatin kukkaa noin kolme vuotta. Se osui vuosituhannen vaihteen paikkeille. Välillä kun satoa oli reippaasti niin poltin niin paljon ettei se enää mennyt päähän. Muutaman päivän tauko niin toimi taas. En saanut psykoosia ja seinään lopetus oireetkin oli lievät. Noin viikon hikoilutti, nukuin huonosti ja ruoka ei oikein maistunut. Siinäpä ne oli kaikki oireet.

Lysti loppui kun poliisit vei kasvit ja lampun. Oikeudesta tuli sakkotuomio. Sen jälkeen olen ostanut tuntemattomilta henkilöiltä sen minkä poltan

Vierailija
17/27 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No usko nyt ettei sitä jotkut av-mammat sulle pysty todistamaan! Miksi sä täällä kyselet tuollaisia lääketieteelliä kysymyksiä, vie se henkilö lekuriin.

Vein, mutta hänet kotiutettiin parin päivän jälkeen, kun psykoosi meni ohi.

Henkilö itse väittää, ettei ole kuin vähän poltellut kannabista, ja yhden kerran ottanut amfetamiinia. Kyselen, koska mietin, puhuuko hän totta.

Vierailija
18/27 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse tunnen yhden, joka meni psykoosiin otettuaan vahvaa amfetamiinia pienen määrän. Yleensähän amfetamiinipsykoosi tulee valvomisesta ja runsaasta käytöstä, mutta tällä tuli ihan nukutun yön jälkeen kun otti liikaa. Tämä meni ohi kolmessa päivässä.

Toisen tunnen, jolla oli suvussa psykoosia, meni vuosien päihdekäytön (kannabis, piri, opioidit, kaikkea veti) ja traumaattisten kokemusten jälkeen sellaiseen psykoosiin ettei enää ikinä elä omatoimisesti.

Kolmas veti yhtä tutkaria ja meni psykoosiin melkein saman tien ja hakeutui itse hoitoon, ei sen takia että olisi kuvitellut sitä tarvitsevansa, vaan siksi että ajatteli olevansa turvassa siellä paikassa hoitajien keskellä. Muutamassa päivässä oli kunnossa.

Yksi pitkäaikainen alkoholinkäyttäjä oli jonkunlaisessa psykoosissa, ei vaikuttanut delirium tremensiltä, mutta ehkä oli. Selviytyi vähän, mutta kuoli jonkun viikon ajan.

Mikä on tutkari?

Vierailija
19/27 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt?

Vierailija
20/27 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt?

Yllä kerron. Selvitän, puhuuko eräs henkilö totta. En tiedä, mihin uskoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi