Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nainen lyö miestä?

Vierailija
06.11.2006 |

Osaatteko kertoa miksi nainen käy suuttuessaan mieheen käsiksi?

Raapii ja lyö. Kyseessä on ns. kiltti mies, joten itsepuolustuksesta ei ole kyse. Tätä tapahtuu usein.

Onko paikalla ketään, joka tunnustaa tekevänsä näin? Kerrotko syyn miksi teet niin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsepuolustukseksi ensin. Vaikka siis nykyinen mies ei löisikään. Esm. riitatilanteissa saattaa tulla uhattu olo ja ainoana keinona voi tuntua siltä, että jos ensin lyö oikein lujaa ja pääsee tekemään yllätyshyökkäyksen voi päästä pakoon.

Aika vaikee selittää, mutta ehkä joku tajus mitä ajan takaa...

Vierailija
22/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos jonain päivänä sen tekisin, voisin olla varma että lentäisin kun keihäs kaaressa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen kokenut itseni täysin avuttomaksi, pelokkaaksi ja jotenkin häväistyksi, mutta myös uhmakkaaksi ja räjähtävän vihaiseksi.

" Minä tunnen nyt näin, koska..." (mutta ei " koska sinä olet taas sitä ja tätä)

Tai sitten " minä tunnen nyt näin, mutta en tiedä miksi"

Vierailija
24/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyönyt muutaman kerran miestäni. Sama kuin parilla edellisellä, olen kielellisesti lahjakas ja älykäs, ei ole minullakaan kiinni siitä että ilmaisukeinoja puuttuisi, paitsi että siinä tilanteessa puuttuu. Noita tilanteita voi luonnehtia niin että keinot on loppuneet kesken, olen tuntenut itseni hirveän hylätyksi ja yksinäiseksi ja se on saanut pintaan hirveää raivoa. Kaikki kerrat (3-4, en muista tarkkaan) on tapahtuneet raskaus- tai imetysaikana joten hormonien heittelyllä on varmasti merkitystä.

Ekan kerran jälkeen olin hyvin torjuva enkä suostunut ajattelemaan tai puhumaan asiasta, mutta sittemmin olen joutunut tosi syvään itseinhoon ja häpeään ja olen myös halunnut puhua asiasta, ja on puhuttukin paljon vaikka se hävettää hirveästi. En tiedä mistä olen lyömisen mallin saanut koska kotonani en muista muuta kuin yhden lyömiskerran (jompikumpi vanhemmista löi minua, tilanne oli tosi vaikea, olin hysteerinen enkä muista edes kumpi vanhempi se oli). Minulle se on kuitenkin selvästi keino purkaa jotain silmitöntä turhautumista ja hylätyksi tai kaltoinkohdelluski tulemista, ei välttämättä kuitenkaan niin että olisin uhri vaan ehkä juuri toisinpäin, en tahdo sietää sitä että mies sanoo minun olevan liian hallitseva (syynä se että isäni on aina väittänyt minun olevan manipuloiva, itsekäs jne ja inhoan niitä piirteitä itsessäni).

Viimeksi kun näin tapahtui sitä edelsi miehen kommentti että " lopeta nyt se komentelu" tai jotain, kun olin pyytänyt että hän lähtee hetkeksi ulos että tilanne ei mene liian pitkälle. Keskustelujen myötä oli sitä ennen ja on sen jälkeenkin sovittu että vaikka ongelma on minun niin yritetään ratkaista sitä yhdessä niin, että minä yritän muistaa että riitaa ei aina tarvitse voittaa vaan viisas ratkaisu on se että lähden pois tilanteesta, ja mies puolestaan yrittää suuttuessaankin huomata että hän osaa hallita tunteensa paremmin kuin minä, ts. hän voi " antaa periksi" . Ja on sovittu että mieluummin toinen lähtee ulos hetkeksi.

Tästä aiheesta muuten löytyy todella vähän mitään tietoa tai neuvoja netistä, kun olen yrittänyt etsiä omien tunteiden tutkimiseksi. AV oli paras lähde silloinkin. Toivottavasti tästä ketjusta on jollekin muulle apua. Minulle ainakin oli avuksi se, kun sain lukea että en ole ainoa joka on miestä lyönyt, ja monella oli samanlaisia tunteita kuin minulla.

Vierailija
25/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatkutin:

Ehkä nainen on tottunut siihen, että mies lyö ja lyö sitten tavallaan itsepuolustukseksi ensin. Vaikka siis nykyinen mies ei löisikään. Esm. riitatilanteissa saattaa tulla uhattu olo ja ainoana keinona voi tuntua siltä, että jos ensin lyö oikein lujaa ja pääsee tekemään yllätyshyökkäyksen voi päästä pakoon.

Aika vaikee selittää, mutta ehkä joku tajus mitä ajan takaa...

Vierailija
26/27 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...läimäyttäneeni miestä muutaman kerran. Eikä minulla ole traumaattista lapsuutta eikä muitakaan patoutumia. No mikä minut siihen ajoi? Joskus mieheni saa humalassa käsittämättömiä kiukkukohtauksia, häneen ei saan minkäänlaista kontaktia. Poskelle läpsäyttäminen on ollut viimeinen " herätysyritys" ! Siinä tilanteessa ei todellakaan sanat tehoa! En ole todellakaan väkivaltainen ihminen! Ja jos minä joskus sattuisin saamaan vastaavan " kohtauksen" humalassa, miehelläni on täysi oikeus läpsäyttää minua! Ja hänkään ei todellakaan ole väkivaltainen ihminen!

Vierailija
27/27 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEASTI tarkistin viestin päivämäärän,et oisko tää joku nostettu vanha ketju johon olen joskus vastannut,mutten muka muista. TÄYDELLEEN kuin mun kirjoittama!!