Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä google tietää kauppojen kävijämäärät

Vierailija
12.11.2022 |

Meillä on liike ja google kertoo milloin meillä ruuhkaa ja milloin hiljaista eli millä satelliitin voimilla ne vahtii joka liikkeen, kun eihän ne nyt arvioltakaan ilmoitella noita.
Voisiko perustua pankkikortilla maksamiseen?
Eikä me itse ainakaan ole mihinkään kerrottu kävijämääriä.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Android puhelimissa käytetään gmailia. Google seuraa ja tallentaa käyttäjiensä sijaintia, jos sitä ei ole erikseen kieltänyt.

Vierailija
2/44 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Android puhelimissa käytetään gmailia. Google seuraa ja tallentaa käyttäjiensä sijaintia, jos sitä ei ole erikseen kieltänyt.

Totta, eipä ole tullut mieleenkään mihin kaikkeen sitä voi käyttää.

Tosin meidän asiakkaista suurella osalla taitaa olla vanha Nokian luuri taskussa, kun vanhuksia...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuksesta

Vierailija
4/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimesta. Samalla tavalla sinulle myös kohdennetaan mainontaa, kun algoritmi näkee missä kaikkialla vietät aikaa ja miten pitkään.

Vierailija
5/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google analytics tietää hyvinkin paljon asioita. Puhelimissa on paikannin, jota ei ole edes vaikea käyttää hyväkseen. 

Vierailija
6/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google analytics tietää hyvinkin paljon asioita. Puhelimissa on paikannin, jota ei ole edes vaikea käyttää hyväkseen. 

Mut jos on sijainti, gps, pois päältä?

Vierailija
7/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gmail on sähköposti. Ei se liity tähän mitenkään eikä kaikilla sitä ole käytössä. 

Vierailija
8/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut jos on sijainti, gps, pois päältä?

Sitten on. Ei se paikannusta estä. 

Vierailija
9/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveli valvoo enemmäb kuin kukaan edes käsittää. Tietävät tasan tarkaan missä milloinkin olet ollut ja mitä ostanut ym.

Vierailija
10/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan sijainti päällä puhelimessa.

Ja miksi pitäisikään olla?

Mihin sitä päällä olemista tarvitaan?

Vierailija
11/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa aina, kun eräs sukulaiseni sanoo, ettei uskalla ostaa mitään verkkokaupoista tms. koska niissä pitää antaa nettiin tietoja. Voi kun tietäisi kuinka paljon se "netti" kerää hänestä tietoja ilman, että hänellä on siitä mitään hajua :D

Vierailija
12/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitsekaan olla. Google osaa ilmankin seurata tekemisiäsi ja menemisiäsi. Sori siitä. 

Vierailija
13/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Google omistaa koko Androidin. Helppohan siitä on dataa vetää joka välistä.

Vierailija
14/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoveli valvoo enemmäb kuin kukaan edes käsittää. Tietävät tasan tarkaan missä milloinkin olet ollut ja mitä ostanut ym.

Mitä helvettiä joku Google tarvii tai sitä kiinnostaisi, missä joku Pihtiputaan mummo tai Kärsämäellä asuva pappa käy ja liikkuu?

Sillä ei ole hittojakaan väliä Googlelle.

Vierailija
15/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä sitä tarvitaan esim. urheilusovellukseen, jos haluaa seurata reittejään tms. Mutta et kai luule, että sijantitietojen ollessa pois päältä sinua ei voida paikantaa?

Vierailija
17/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä joku Google tarvii tai sitä kiinnostaisi, missä joku Pihtiputaan mummo tai Kärsämäellä asuva pappa käy ja liikkuu?

Oletko koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin mainonta? 

Vierailija
18/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitsekaan olla. Google osaa ilmankin seurata tekemisiäsi ja menemisiäsi. Sori siitä. 

No miten muka?

Olen eri, mutta minulla on suurimman osan aikaa puhelin lentokonetilassa. Eli ei ole verkossa ollenkaan.

Siksi, etten halua vastata puheluihin kun olen liikenteessä, kaupoissa, ravintolassa, teatterissa ym.

On se vaan ihme Google, jos se pystyy seuraamaan henkilön olemista ja menoja, vaikka puhelin ei edes ole verkossa.

Vierailija
19/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No heihin Googlella ei ole pääsyä, koska heillä on vanhat näppäin-nokialaiset käytössä. Noin muuten, Google tekee paljonkin asioita ihmisten tiedoilla. Ota asioista selvää äläkä riehu. 

Vierailija
20/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimesta. Samalla tavalla sinulle myös kohdennetaan mainontaa, kun algoritmi näkee missä kaikkialla vietät aikaa ja miten pitkään.

Kohdennettu mainonta. Hih. Minä olen sallinut Googlelle kaiken mahdollisen sallittavissa olevan ja silti minulle mainostetaan kattoremonttia. No, eihän siinä mitään. Jos taloyhtiö nyt sitten suostuisikin kattoremonttiin ja minä päättäisin sen yksinäni maksaa, niin remonttifirma todennäköisesti vetoaisi siihen, että he eivät tee kattoremontteja kerrostaloihin. Ja tätä kutsutaan sitten "kohdennetuksi mainonnaksi".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme