Olipahan taas Tori-ostaja...
Myyn kahta pihatuolia vitosella. Haluan ne vain pois nurkista.
Nyt sitten taas ostajaehdokas ei pysty varmistamana, että milloin pääsee hakemaan ne, vaan haluaa, että istun kotona koko illan, ja hän sitten rimpauttaa, kun on tulossa.
A. En anna osoitetta ennen kuin on ensin selkeästi vahvistanut että ylipäätään tulee ja B. En tietenkään anna puhelinnumeroani tuntemattomalle.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Mitä pelkäät? Ettet vain olisi vainoharhainen? Muistuu vielä hyvin aika jolloin torissakin näkyi puh nro kaikille.
Millä lailla pelkään? Miksi ihmeessä antaisin täysin vieraalle ihmiselle osoitteeni ja puhelinnumeroni? Vain täysi idiootti tekee jotain tuollaista.
Ei minulla ole koskaan ollut puhelinnumero siellä näkyvissä, enkä minä jaksa vitosen takia edes päivystää jonkun tuloa tai ei-tuloa, vaan haluan sopia selkeän noutoajan kirjallisesti ja sitten se on siinä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä pelkäät? Ettet vain olisi vainoharhainen? Muistuu vielä hyvin aika jolloin torissakin näkyi puh nro kaikille.
Kun sen ekan kerran saat jonkun häirikön riesaksesi, niin sitten tiedät, miksi omia tietoja ei kannata kaikille jaella. Suurin osa ei varmasti olekaan millään lailla "uhkia", mutta se riittää, että ne pari hullua on liikenteessä ja törmäävät sattumoisin sinuun.
Mä oon laittanut tällaisissa tapauksissa "ilmoita pari tuntia ennen aika, jotta osaan olla paikalla". Joskus tiedän olevani koko illan kotona ja silloin ei tarvitse ilmoitella aikaa tarkemmin. "Maksa etukäteen mobilepaylla, niin jätän tavaran oven taakse odottamaan sinun vastuullasi" on myös ihan kätevä näille hankalille ostajille.
Sanot että tähän ja tähän aikaan voi noutaa. Jos ei passaa, niíin ehkä muitakin ostajaehdokkaita on.
ja nämä hinnasta tinkaajat kans ärsyttäviä😫painukoot huutokauppaan tinkaamaan!
Noin 100 toteutuneen torikaupan kokemuksella viime vuosilta: ihminen joka haluaa varata tuotteen itselleen, mutta ei ole valmis sopimaan noutoa, ei tule tuotetta koskaan hakemaan. Nämä on niitä jotka ehkä saa 10e rahaa perjantaiksi, jos kaveri maksaa velat.
Lopeta kirjeenvaihto ja odota oikeaa ostajaa.
Tai jätä pihalle paikkaan X ja sano, että kun on maksanut, niin ilmoitat osoitteen
Itse olen laittanut ilmoituksiin että sujuva nouto menee etusijalle ja näille aikaveivaajille ilmoitan että joku aikahaarukka täytyy tietää, ilmoitan osoitteen vasta lähempänä noutoaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla on ollut joku tuote myynnissä vaikka kuukauden, voin ihan mielelläni tiputtaa hintaa, jos vain saan tuotteen menemään. Mutta tinkaus pitää tulla heti eikä niin, että ensin viestitellään asiasta ja on noutokin sovittu ja sitten vasta aletaan tinkaamaan.
Annan aina puhelinnumeron ja maksu mobilepaylla ennakkoon, niin ei tarvitse arpoa ostaako vaiko ei. Maksun jälkeen kerrot mistä tuolit voi noutaa. Laitat ne pihaan odottamaan ja hakee kun hakee. Ei siihen sinua tarvita. Miksi asioista pitää tehdä väkisin vaikeita. Suurin osa kun ei ole mitään hulluja stalkkereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla pelkään? Miksi ihmeessä antaisin täysin vieraalle ihmiselle osoitteeni ja puhelinnumeroni? Vain täysi idiootti tekee jotain tuollaista.
Ei minulla ole koskaan ollut puhelinnumero siellä näkyvissä, enkä minä jaksa vitosen takia edes päivystää jonkun tuloa tai ei-tuloa, vaan haluan sopia selkeän noutoajan kirjallisesti ja sitten se on siinä.
ap
Mee hoitoon.
Itsellä kävi tässä taannoin niin, että sovittiin päivä ja henkilö maksoi jo mobilepaylla tuotteen. Ei päässytkään hakemaan ja ehdotti itse että jätä ulos. Jätin ulos ja mieheni oli sitten ollutkin kotona kun tämä hakija oli käynyt portailta erään säilytysarkun päältä hakemassa pussin. Mieheni oli kuullut kuinka tämä tavaran hakija oli avannut myös sen arkun ja kurkkinut sinne sisälle. Onneksi emme säilytä siellä muuta kuin kierrätysroskia mutta ärsytti että hänen piti kurkkia sinne. Miksi
Vierailija kirjoitti:
Annan aina puhelinnumeron ja maksu mobilepaylla ennakkoon, niin ei tarvitse arpoa ostaako vaiko ei. Maksun jälkeen kerrot mistä tuolit voi noutaa. Laitat ne pihaan odottamaan ja hakee kun hakee. Ei siihen sinua tarvita. Miksi asioista pitää tehdä väkisin vaikeita. Suurin osa kun ei ole mitään hulluja stalkkereita.
No meille ei voi tulla pihaan noin vain, koska meillä on usein koirat siellä, enkä myöskään halua, että meidän pihalla hiippailee ketä sattuu, joiden maktaan voi lähteä muutakin kuin ne tuolit. Tai joka jättää pihaportin auki, jolloin koirat on seuraavaksi kadulla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Myyjä ei tässä ole mielestäni vaikea. Jos ostajalla on vaikeuksia kertoa koska on tulossa hakemaan, on ostaja se joka hankaa vastaan. Ei kaikilla ole mahdollisuutta jättää tavaroita minnekään pihatien varteen, kaupunkien omakotitaloissa kun jätät jotain ulos, se katoaa puolessa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mee hoitoon.
Täällähän on mielenterveyspotilaita liikkeellä.
Viimeksi kun itse olin sopinut kontaktittomasta noudosta, joku edellinen hakija olikin napannut myyjän kuistilta myös sen minulle tarkoitetun ja minun maksamani tavaran.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kävi tässä taannoin niin, että sovittiin päivä ja henkilö maksoi jo mobilepaylla tuotteen. Ei päässytkään hakemaan ja ehdotti itse että jätä ulos. Jätin ulos ja mieheni oli sitten ollutkin kotona kun tämä hakija oli käynyt portailta erään säilytysarkun päältä hakemassa pussin. Mieheni oli kuullut kuinka tämä tavaran hakija oli avannut myös sen arkun ja kurkkinut sinne sisälle. Onneksi emme säilytä siellä muuta kuin kierrätysroskia mutta ärsytti että hänen piti kurkkia sinne. Miksi
Kyllä minäkin kurkkaisin. Siellä voi olla jotain syötävää esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tori on juuri sellainen kauppapaikka, jossa käytetyistä tuotteista tingitään. Jos et kestä sitä, älä myy torissa rojujasi.