Mistä google tietää kauppojen kävijämäärät
Meillä on liike ja google kertoo milloin meillä ruuhkaa ja milloin hiljaista eli millä satelliitin voimilla ne vahtii joka liikkeen, kun eihän ne nyt arvioltakaan ilmoitella noita.
Voisiko perustua pankkikortilla maksamiseen?
Eikä me itse ainakaan ole mihinkään kerrottu kävijämääriä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan sijainti päällä puhelimessa.
Ja miksi pitäisikään olla?
Mihin sitä päällä olemista tarvitaan?
Ei tarvitsekaan olla. Google osaa ilmankin seurata tekemisiäsi ja menemisiäsi. Sori siitä.
No miten muka?
Olen eri, mutta minulla on suurimman osan aikaa puhelin lentokonetilassa. Eli ei ole verkossa ollenkaan.Siksi, etten halua vastata puheluihin kun olen liikenteessä, kaupoissa, ravintolassa, teatterissa ym.
On se vaan ihme Google, jos se pystyy seuraamaan henkilön olemista ja menoja, vaikka puhelin ei edes ole verkossa.
Sulla menee nyt puurot ja vellit sekaisin. Sijaintitieto on eri asia kuin lentokonetila. Emme me voi tietää, missä tilassa sinun puhelimesi on, kun et sitä aiemmin kertonut. Eikä google pelkän puhelin kautta sinua muutenkaan seuraa. Valoja päälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoveli valvoo enemmäb kuin kukaan edes käsittää. Tietävät tasan tarkaan missä milloinkin olet ollut ja mitä ostanut ym.
Mitä helvettiä joku Google tarvii tai sitä kiinnostaisi, missä joku Pihtiputaan mummo tai Kärsämäellä asuva pappa käy ja liikkuu?
Sillä ei ole hittojakaan väliä Googlelle.
Oletko koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin mainonta?
Hukkaan menee mainonra noille mummeille ja papoille.
Eivät käytä somea.
Lukevat puhelimesta ainoastaan uutiset. Jos niitäkään.
Sikäli mikäli heillä edes älypuhelimia onkaan.
Edelleen on myynnissä vanhuksille tavallisia peruspuhelimia, joissa nettiä ei ole ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoveli valvoo enemmäb kuin kukaan edes käsittää. Tietävät tasan tarkaan missä milloinkin olet ollut ja mitä ostanut ym.
Mitä helvettiä joku Google tarvii tai sitä kiinnostaisi, missä joku Pihtiputaan mummo tai Kärsämäellä asuva pappa käy ja liikkuu?
Eivät käytä somea.
Sikäli mikäli heillä edes älypuhelimia onkaan.Edelleen on myynnissä vanhuksille tavallisia peruspuhelimia, joissa nettiä ei ole ollenkaan.
No siihenhän se google varmaan kaatuu, kun joku yksittäinen mummo ei heidän mainoksiaan hyödynnä :D:D:D:D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät käytä somea.
Sikäli mikäli heillä edes älypuhelimia onkaan.Edelleen on myynnissä vanhuksille tavallisia peruspuhelimia, joissa nettiä ei ole ollenkaan.
Miksi luulet, että mainontaa hyödyntääkseen tarvitsee olla somessa? Entä mikä saa sinut ajattelmaan, että peruspuhelimia myydään vain vanhuksille?
Vierailija kirjoitti:
Olen luullut, että pelastusviranomaiset voivat käyttää puhelimen sijaintitietoja etsiäkseen minua jostain (kun en enää muista, missä olen enkä kykene puhumaan puhelimeen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Android puhelimissa käytetään gmailia. Google seuraa ja tallentaa käyttäjiensä sijaintia, jos sitä ei ole erikseen kieltänyt.
Gmail on sähköposti. Ei se liity tähän mitenkään eikä kaikilla sitä ole käytössä.
Gmail on osa sitä google tiliä, johon kaikki tiedot sidotaan. Android puhelimia ei voi käyttää ilman sellaista. Voit katsoa missä olet pyörinyt täältä: https://www.google.com/maps/timeline
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan olla. Google osaa ilmankin seurata tekemisiäsi ja menemisiäsi. Sori siitä.
Mutta miten?
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa aina, kun eräs sukulaiseni sanoo, ettei uskalla ostaa mitään verkkokaupoista tms. koska niissä pitää antaa nettiin tietoja. Voi kun tietäisi kuinka paljon se "netti" kerää hänestä tietoja ilman, että hänellä on siitä mitään hajua :D
Kuka jaksaa joka kerta nauraa samaa vanhaa juttua? Vaikutat vähän yksinkertaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Android puhelimissa käytetään gmailia. Google seuraa ja tallentaa käyttäjiensä sijaintia, jos sitä ei ole erikseen kieltänyt.
Totta, eipä ole tullut mieleenkään mihin kaikkeen sitä voi käyttää.
Tosin meidän asiakkaista suurella osalla taitaa olla vanha Nokian luuri taskussa, kun vanhuksia...
Ap
Ei niiden tarvitse tietää jokaista kaupassa käynyttä. Tilastotiede tulee avuksi kun on tarpeensi dataa. Helppo homma laskea todellinen kävijämäärä kun voidaan arvioida kuinka monella on Android puhelin ja paikkatietojen jako päällä.
Jos et käyttäjänä maksa mitään niin silloin sinä olet se tuote jota myydään.
Googlen koko miljardibisnes on datan kerääminen ja sen myynti mainostajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Google analytics tietää hyvinkin paljon asioita. Puhelimissa on paikannin, jota ei ole edes vaikea käyttää hyväkseen.
Mut jos on sijainti, gps, pois päältä?
Ja todellako uskot siihen, että kun asetuksista sen otat pois, niin paikannus todellakin loppuu?
Ihailtavan naivia.
jotkut aktivistit tekivät feikki ruuhkia kaduille viemällä sinne kärryllisen android puhelimia.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/digitoday/art-2000006142886.html
Tässä aiheesta.
"Googlen mukaansuositut ajat perustuvat nimettömiin käyttäjiin, jotka ovat ottaneet Google-sijaintihistorian käyttöönsä."
tietäis edes aukioloajat mutta ei
Vierailija kirjoitti:
Seuraa vaikka olisi kieltänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraa vaikka olisi kieltänyt.
Tiedon saa myös muilta, jotka käyttävät Googlen palveluita. Esim. Verkkosivuilta, peleiltä ja sovelluksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimesta. Samalla tavalla sinulle myös kohdennetaan mainontaa, kun algoritmi näkee missä kaikkialla vietät aikaa ja miten pitkään.
Kohdennettu mainonta. Hih. Minä olen sallinut Googlelle kaiken mahdollisen sallittavissa olevan ja silti minulle mainostetaan kattoremonttia. No, eihän siinä mitään. Jos taloyhtiö nyt sitten suostuisikin kattoremonttiin ja minä päättäisin sen yksinäni maksaa, niin remonttifirma todennäköisesti vetoaisi siihen, että he eivät tee kattoremontteja kerrostaloihin. Ja tätä kutsutaan sitten "kohdennetuksi mainonnaksi".
Kehitys ei ole vielä kehittynyt. Jännä kuinka paljon kaljaa ostavia ei kohdenneta katkon piiriin jo ennen kirroosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/digitoday/art-2000006142886.html
Tässä aiheesta."Googlen mukaansuositut ajat perustuvat nimettömiin käyttäjiin, jotka ovat ottaneet Google-sijaintihistorian käyttöönsä."
Kun tarpeeksi monta nimentöntä käyttäjää pöhisee yhdellä alueella, voidaan jo tehdä algoritmisia johtopäätöksiä ja kas: aika todenmukaiseltahan se näyttää.
Ainakin pankkikortit toimii verkossa, yleensä 4 g yhteys toki olen nähnyt 3 g verkossakin olevia pankkipäätteitä jotka ei kohta enää toimi.
Ilmaisia lounaita ei ole, ei myöskään googlehakuja tsi sähköpostiosoitteita. Ilmaisuus perustuu siihen dataan joka meistä kerätään ja jonka voi myydä mainostajille.