HS selvitti: Hätätueksi tarkoitettua koronarahaa valui myös suurituloisille tähtiartisteille
Kuppasivat ihan kunnolla, vaikka tulot oli satoja tuhansia. Jutussa lista näistä. Ihmettelen, miten pokka riittää.
Kommentit (132)
Paljos ne toimeentulotukiasiakkaat sai sitä tukea, oliko edes 100 € koko ajalta?
Olemme tasa-arvoisia eiku...
Artikkelin mukaan 60 muusikkoa on palauttanut tuen. Olisi hienoa, jos nämä nimet julkistettaisiin. Kannattaisin ihan periaattesta.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla Taiken naisella on ratkaisu tähän rahanlappamisongelmaan: taitelijoillekin sosiaaliturva koronan tapaisissa poikkeustilanteissa. Samalla tavalla kuin yrittäjille annettiin väliaikaisesti oikeus työttömyysturvaan. Tällä mallilla olisi säästetty pitkä penni ja jokainen turhaan miljonääreille maksettu euro olisi voitu periä takaisin.
Nimenomaan näin. Nyt rahat jaettiin täysin päin per*että. Pitäisi käydä juridiikka tarkkaan läpi, että onko mitenkään mahdollista periä rahoja takaisin. Todennäköisesti ei ole. Saisivat palauttaa rahat vapaaehtoisesti, jos on vähäisintäkään moraalia. Nythän nimenomaan ne jotka oikeasti olisivat apua tarvinneet, eivät välttämättä saaneet mitään.
Vierailija kirjoitti:
Artikkelin mukaan 60 muusikkoa on palauttanut tuen. Olisi hienoa, jos nämä nimet julkistettaisiin. Kannattaisin ihan periaattesta.
Joo, ehdottomasti pitäisi julkaista lista tuen palauttaneista. Iso plussa niille.
Ihan normaalia Suomessa, sillä meillä ei ole korruptiota.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on edes hakenut, jos kerran on palauttanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on hakenut, jos on ollut epävarmuus elannosta ja on palauttanut, kun on kuitenkin pärjännyt. Ja mitä väliä, jos kuitenkin loppupeleissä löytyy omatunto, niin multa niin iso plussa näille.
60 on palauttanut, kuinkahan monelle näitä on jaettu? Yritän hahmottaa jaetun rahapotin suuruutta.
Ps. Monroesta olen erityisen pettynyt, oon luullu, et se on hyvä tyyppi. Ei ole edes köyhä tausta, ei ole ruokarahasta puutetta, kuten monella, monella muulla "tavismuusikolla".
M a r i n i n hallitus jakelee rahaa kaikille jotka ei sitä ansaitse. NInhän se menee. Korotetaan vaan veroja niin kyllähän äänestäjät mielellään maksaa.. ja otetaan lisää valtiolle velkaa.
Nyt on hyvä kysyä onko vika järjestelmässä vai järjestelmää hyödyntäjissä. Päät pölkylle niille virkamiehille jotka näitä tukia ovat jakaneet, varakkaat artistit voivat pohtia pitkää onko oman maineen tuhriminen muutaman kymppitonnin arvoinen. Jatkossa opitaan, että hieman panostetaan siihen valtion rahanjakoon ja henkilöstön osaamiseen, joka on jo valmiiksi pohjamudissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on hakenut, jos on ollut epävarmuus elannosta ja on palauttanut, kun on kuitenkin pärjännyt. Ja mitä väliä, jos kuitenkin loppupeleissä löytyy omatunto, niin multa niin iso plussa näille.
60 on palauttanut, kuinkahan monelle näitä on jaettu? Yritän hahmottaa jaetun rahapotin suuruutta.
Ps. Monroesta olen erityisen pettynyt, oon luullu, et se on hyvä tyyppi. Ei ole edes köyhä tausta, ei ole ruokarahasta puutetta, kuten monella, monella muulla "tavismuusikolla".
Yhteensä Taikessa on käsitelty yli 43000 hakemusta. Myönteisiä päätöksiä on tehty yli 25000 hakijalle.
Kaksi päivää ja suomalainen unohtaa koko asian ja jatkaa itserakkaiden taiteilijoiden fanittamista. Viesti nettiin on hurjinta mitä osataan tehdä ja taiteilijat nauravat rahoineen.
"EICCA TOPPPINEN pitää koko keskustelua luovan alan tukemisesta pandemian aikana vääristyneenä. Hänestä alaa olisi pitänyt alusta asti kohdella muiden ammattien lailla, ja korvata aiheutetut taloudelliset menetykset sellaisenaan."
Niin tuota... saanko kysyä, että mille ammatille aiheutetut menetykset on korvattu sellaisenaan? Ravintoloitsijoiden? Tarjoilijoiden? Jumppaohjaajien? Pienyrittäjien? Galleristien? Matkaoppaiden? Niiden hoitajien, jotka eivät halunneet rokottautua???
Hauskaa, että mulle tulee tähän ketjuun Apocalyptican mainos. Taidanpa jättää menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteensä Taikessa on käsitelty yli 43000 hakemusta. Myönteisiä päätöksiä on tehty yli 25000 hakijalle.
Mikähän näissä on ollut jakoperuste, aika moni kuitenkin jäänyt ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
130 miljoonaa, lukee tossa Hesarin jutussa. Että on pokkaa näillä kusipäillä! Pistää kyllä niin vihaksi kituuttaa vähillä rahoilla. No, oma vika varmaan kun en alkanut esiintyväksi taiteilijaksi.
Luin tuota ja suu auki ihmettelin miten suhtauduttaisiin siihen että nostaisin toimeentulotukea äitini rahavaikeuksiin perusteettomasti ja vilpillä. Melko varmasti käskettäisiin maksaa takaisin välittömästi moinen huijaus. Hätäaputuet on tarkoitettu siihen että ihminen jää leivättä, ei siihen että niillä avustetaan kolmansia osapuolia, ja haetaan tukea vaikka sitä ei itse edes tarvita, vaan on varaa antaa pois. Äidin olisi pitänyt hakea tukensa itse!
Monen meidän tulot lasketaan vuodessa tuhansilla, ei edes kymmenellä tuhannella.
Jokainen näistä jutussa mainituista menee minulla boikottiin. En halua tukea tyyppejä jotka vievät ahneuksissaan leivän toisten suusta, ja samalla pyörivät hyväntekeväisyydessä kiillottelemassa sädekehäänsä.
Sietäisivät hävetä jokainen niin hevletisti ettei mitään rajaa.
Vaikea uskoa ettei pääministerin nuolemisen ja perusteettoman tuen välillä ole mitään yhteyttä. Siis Uusivirran tapauksessa. Tai mistä sitä tietää ketkä kaikki pääministeriä on nuolleet. Ehkä pitäisi olla tyytyväinen niin kauan kun eivät ole olleet venäjäläisiä.
Muistan kuinka vuosituhannen alussa monet suomalaiset artistit väittivät ettei musiikkia tekemällä rikastu. Kummasti ne vaan aina kolaroivat Fisker Karmojaan ja esittelevät kesähuviloitaan tv-ohjelmissa. Ja nyt kun raukat saivat tukia paljastui mitä tasoa niiden tulot oikeasti ovat. Mitä tasoa ne kuvittelevat rikkaudeksi, jos eivät itse ole rikkaita?
En vaadi että artistit olisivat nälkätaiteilijoita mutta onpa niillä realiteetit kadoksissa. Kehtaavat hakea koronatukia ettei tarvitsisi myydä sijoitusasuntoja ym., kun muut myyvät turhaa omaisuuttaan henkensä pitimiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ehdottomasti pitäisi julkaista lista tuen palauttaneista. Iso plussa niille.
Ehdottomasti. Rehellisiä kunnon ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Mm. Olavi Uusivirta, Eicca Toppinen, Reino Nordin ja Ville Galle.
Sannan kavereita...
On ne täysiä kyrpiä nuokin. Ei mitään häpeän tunnetta.. no, monesti nuo pinnalle nousseet taiteilijat on narsisteja.