"En halua olla sun isä enää"
Mun mielestä tää on karmea juttu, mutta ei suinkaan sen takia, että mies "huijattiin" isäksi.. Onko yhteiset geenit todella niin tärkeä juttu, että haluaa hylätä ihmisen, jota on rakastanut ja pitänyt omana lapsenaan 50 vuotta?
Kommentit (46)
Miten tässä tapauksessa isyys pystyttiin kumoamaan, mutta siinä toisessa äskettäin tapahtuneessa ei?
- ohis
Niin. Tämä päättyi näin ja toinen tapaus toisella lailla.
Miettikää oikeasti itsenne tuon lapsen asemaan. Miltä tuntuisi? Mua ainakin surettaa jo ajatuskin siitä, että oma isäni haluaisi kumota isyytensä.
Ap
Suurin osa miehistä ei välitä edes biologisista lapsistaan eron jälkeen.
Mun mielestä siinä ei ole mitään karmeaa että mies haluaa kumota isyyden kun selviää ettei olekaan biologinen isä. Todellakin asialla on väliä. Lapsi voi syyttää asiasta vain äitiä joka on asian salannut.
Miehellä on oikeus suojella omaa mielenterveyttään, myös petollisten naisten pahoilta teoilta.
Vierailija kirjoitti:
Miten tässä tapauksessa isyys pystyttiin kumoamaan, mutta siinä toisessa äskettäin tapahtuneessa ei?
- ohis
Elatusvelvollisuus
Vierailija kirjoitti:
Miettikää oikeasti itsenne tuon lapsen asemaan. Miltä tuntuisi? Mua ainakin surettaa jo ajatuskin siitä, että oma isäni haluaisi kumota isyytensä.
Ap
Eihän mies ollut oma isä. Olisi pitänyt äidiltä kysyä, että kuka se oma isä on.
Onneksi aikuisella tyttärellä on äiti ja muuta sukua, mieskin voi löytyä tai lapsia. Ei artikkelissa sanottu miten välien kävi.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä ei välitä edes biologisista lapsistaan eron jälkeen.
Suuri osa naisista ei välitä miehestään edes siitoshetkellä.
Miten ihmeessä isyys kumottiin noin pitkän ajan päästä, kun paljon julkisuudessa olleessa tapauksessa parin kuukauden myöhästyminen määräajasta esti kumoamisen pikkulapsen kohdalla? Ymmärrän miestä, on varmasti todella petetty olo ja jos ei ole sukua, ei ole sukua vaikka muuten tekemisissä olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi aikuisella tyttärellä on äiti ja muuta sukua, mieskin voi löytyä tai lapsia. Ei artikkelissa sanottu miten välien kävi.
Sori siis en tiedä onko, mutta voi olla. Paitsi jos on 50v vanhempien pitäisi olla jo iäkkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minulle taas olisi helpotus, jos selviäisi ettei isäni ole isäni. Et voi tietää, miten läheinen suhde noilla kahdella on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ohisElatusvelvollisuus
Tarkoitatko, että aikuisen lapsen isyys voidaan kieltää DNA testin perusteella, mutta alaikäisen ei? Kovin on outoa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä isyys kumottiin noin pitkän ajan päästä, kun paljon julkisuudessa olleessa tapauksessa parin kuukauden myöhästyminen määräajasta esti kumoamisen pikkulapsen kohdalla? Ymmärrän miestä, on varmasti todella petetty olo ja jos ei ole sukua, ei ole sukua vaikka muuten tekemisissä olisikin.
Elatusmaksujen takia. Olettaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tällä logiikalla adoptioisäkään ei ole isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ohisElatusvelvollisuus
Tarkoitatko, että aikuisen lapsen isyys voidaan kieltää DNA testin perusteella, mutta alaikäisen ei? Kovin on outoa.
Kyllä. Tarkoitan juuri sitä. Elatusvelvollisuudessa on kyse lapsen edusta, joten siksi ei päästetä edes väärää miestä pälkähästä, jos määräaika on umpeutunut ja nainen riittävän törkeä ja ahne (yleensä on).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tällä logiikalla adoptioisäkään ei ole isä.
Nyt tarkoitat ihan omaa naisen logiikkaasi. Adoptioisä on tietoisesti valinnut kasvattaa jonkun muun lapsen, tämä mies oli luullut olevansa biologinen isä, muttei ollutkaan.
Minun "isäni" teki melkein saman. Hän "adoptoi" minut kun olin vauva. Kohteli kyllä kuin omaansa, mutta kuollessaan piti huolen, että en perinyt mitään. Ei se perintö ollut rahallisesti mitään, mutta se puukko iski sydämeen, kun en ollutkaan samanarvoinen kun myöhemmin syntyneet lapset. Se oli tuskaa. 50 vuotta valhetta.
Naisen syyllisyys asiaan jätettiin taas käsittelemättä. Tarinalla on roisto.