Miksi niin moni nainen on sokea omille kulmakarvoilleen?
Tuttavapiirissäni on kauniita naisia, mutta kulmat on monilla piirretty ihan miten sattuu, eikö ne näe niitä samanlaisina kuin muut ihmiset? Kummallisia palkkeja, joissa kynänjälki näkyy. Tai piirrettyjä kaaria, mutta kovin eriparia.
Kommentit (205)
Nk. ammattilainenkin tekee pahoja virheitä laittaessaan asiakkaalle kulmakarvat eli kaikille tulee ne tolpat. Ja ne alkaa eri korkeudelta ja ovat sisänurkasta järkyn paksut. Ei hajuakaan nätistä jäljestä eikä siitä mikä kellekin käy. Itse tekijällä kun on samat pelottavat leveydet, suomalaiseen värittömyyteen yhdistettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko silmä alkanut harittamaan mutta en saa enää toista kulmaa samanlaiseksi. Todella rasittavaa, ei ollut tätä ongelmaa vielä pari vuotta sitten :/
Mä olen kuullut sellaisen sanonnan että kulmien ei tarvitse olla toistensa sisarukset, vaan serkukset.
Tärkeintä on ettet kovalla kädellä maalaa niitä omituisen mallisiksi ja liian tummiksi.
Mä olen kuullut sellaisen version tuosta sanonnasta, että kulmakarvojen ei tarvitse olla identtiset kaksoset vaan sisarukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko silmä alkanut harittamaan mutta en saa enää toista kulmaa samanlaiseksi. Todella rasittavaa, ei ollut tätä ongelmaa vielä pari vuotta sitten :/
Mä olen kuullut sellaisen sanonnan että kulmien ei tarvitse olla toistensa sisarukset, vaan serkukset.
Tärkeintä on ettet kovalla kädellä maalaa niitä omituisen mallisiksi ja liian tummiksi.Mä olen kuullut sellaisen version tuosta sanonnasta, että kulmakarvojen ei tarvitse olla identtiset kaksoset vaan sisarukset.
Minäkin, "not twins but sisters." Sama ajatushan siinä on taustalla silti.
Ihmiset on niin lihavia, kasvot isommat mitä ennen. Kulmatkin pitää olla leveät palkit.
Kaikki muukin överiä huulet, ripset, perät, vaatteet, shokkivärit hiuksissa. Toivottavasti tästä mennään klassisempaa tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Joillain 40-50-vuotiailla näkee karmean ohuiksi nypittyjä kulmia. Mikä idea siinä on?
Aikanaan jotku nyppivät kulmakarvansa aivan ohuiksi. Ei ne enää siistinä ja tasaisina kasva takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Joillain 40-50-vuotiailla näkee karmean ohuiksi nypittyjä kulmia. Mikä idea siinä on?
Oli muotia heidän nuoruudessaan.
Osa nyppi kulmiaan niin ahkerasti että karvat lakkasivat kasvamasta sille nypitylle alueelle.
Itse en pitänyt niistä ohuista kulmista silloinkaan, vaan annoin kasvaa luomuna.
En ole milloinkaan innostunut mistään kulmakarvatrendeistä. Keskimäärin kaikki ovat yhtä kamalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vaaleat, käytännössä ihonväriset, kulmakarvat ja vieläpä hennot ja harvat. Moni ehdottaa värjäämistä, mutta ei sekään helppoa ole: väriä tarttuu enemmän ihoon kuin karvoihin, ja näytän helposti maskuliiniselta sekä vihaiselta. Kerran kävin kosmetologilla siinä toivossa että hän osaisi värjätä kulmani, mutta väärässä olin... Kosmetologi ei osannut käsitellä hennonharvoja kulmiani, väri oli liian harmaa ja hänenkin naamastaan näki, ettei mennyt putkeen. Onneksi väri kuluu ihosta nopeasti pois.
Olenkin päättänyt, ettei kukaan edes meikkaa kulmiani. Esim. jos menen naimisiin ja kävisin meikkaajalla, en antaisi hänen koskea kulmiini. Suurin osa on tottunut käsittelemään vain tuuheita kulmakarvoja, jotka jo itsessään ovat hyvät.
Meikkaan kulmani minimaalisesti enkä yrittää pakottaa niihin liikaa tummuutta taikka muotoa. Olen nyppinyt kulmani lyhyemmiksi sekä etu- että takapäästä, koska kulmieni luonnollinen muoto saa kasvonpiirteeni valahtamaan ja näytän vihaiselta. Ilmeeni on nyt raikas, ja panostan joko huuliin tai silmiin.
Väri ei jää ihoon kun levität sen vaan hellästi kulmiin ja annat vaikuttaa vaikka puolet suositellusta ajasta.
Tiedän, ja olen yrittänyt vaikka millä eri kulmavälineillä sitä levittää. Olen siis värjännyt jo vuosia, katsonut tutoriaaleja jne. Mun karva vain on hentoa ja kulmakarvoissa on liikaa ihoa näkyvissä, väriä ei saa vain karvoihin. Tämä kosmetologikaan ei osannut laittaa väriä vain karvoihin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei varsinaisesti liity aiheeseen, mutta järkytyin juuri kaupassa kun näin naisen jolla oli ripsipidennytkset ja ylähuuli pumpattu täyteen täyteaineita. Hän oli muuten ilman meikkiä (ei siis meikkivoidetta tai huulipunaa tms.) ja ihan järkyttävän näköiset olivat nuo ripset ja pumpatut huulet, kun ei ollut edes huulipunaa tai muuta vähän kohentamassa näköä. Miten joku voi haluta itselleen tuollaiset huulet jotka näyttävät kuin ampianen olisi pistänyt?
Jopa kestovärjätyt ripset olivat silmääni pahan näköiset eräällä vanhemmalla tapailunaisella kun ei ollut muuta ehostetta. Tuli vahvasti WT-leima mieleen ja jäi tapailut. Tupakoinnillansa ja juopottelutavoillaan oli tietty osuutta, kuten aggressiivisella käyttäytymisellä ja räksyttävällä pikkukoiralla. Jotenkin nuo kestovärjätyt ripset jäi kumminkin mieleen, ja kysymys että miksi. Hän taisi tosiaan luulla että värjäys olisi kaunistanut - vastaava harhaluulo on kovin monella jotka värjäävät hiuksiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kaunista..
Näissä kuvissa ei ole enää syy vain normaaleista huonoista meikkitaidoista, vaan heikkolahjaisuudesta.
Nyppimistä ja kestovärjäystä, niinpä.
Kammottavan näköisiä ovat yleensä nypityt ja kestovärjätyt kulmakarvat monen miehen silmään, arvaa vaan kertovatko todellisen mielipiteensä, voi jäädä pilde saamatta.
Jollei viitsi tai osaa meikata niin kestovärjäys ja nyppiminen ei ole ratkaisu mihinkään... Ilman olisi parempi.
Minä olen 55v eukko ja kulmakarvani ovat valkoiset. Värjään joskus kestovärillä ( vaaleanruskea). Luonnonvalossa, ikkunan edessä paikkailen kulmiani, harmaanruskealla kynällä. Tein nuoruudessani virheen, että nypin kulmiani liikaa. Kulmakarvoja ei kasva enää kulmaluun jälkeen. Vaikea piirtää olemattomia kulmakarvoja iholle, jossa niitä ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei varsinaisesti liity aiheeseen, mutta järkytyin juuri kaupassa kun näin naisen jolla oli ripsipidennytkset ja ylähuuli pumpattu täyteen täyteaineita. Hän oli muuten ilman meikkiä (ei siis meikkivoidetta tai huulipunaa tms.) ja ihan järkyttävän näköiset olivat nuo ripset ja pumpatut huulet, kun ei ollut edes huulipunaa tai muuta vähän kohentamassa näköä. Miten joku voi haluta itselleen tuollaiset huulet jotka näyttävät kuin ampianen olisi pistänyt?
Jopa kestovärjätyt ripset olivat silmääni pahan näköiset eräällä vanhemmalla tapailunaisella kun ei ollut muuta ehostetta. Tuli vahvasti WT-leima mieleen ja jäi tapailut. Tupakoinnillansa ja juopottelutavoillaan oli tietty osuutta, kuten aggressiivisella käyttäytymisellä ja räksyttävällä pikkukoiralla. Jotenkin nuo kestovärjätyt ripset jäi kumminkin mieleen, ja kysymys että miksi. Hän taisi tosiaan luulla että värjäys olisi kaunistanut - vastaava harhaluulo on kovin monella jotka värjäävät hiuksiaan
Melkoisen helmen olit valinnut. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoisen helmen olit valinnut. Miksi?
Erehdyksessä...
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monia kiinnostaa toisten ihmisten kulmakarvat? 🤔
Ne ovat koko ajan siinä silmien edessä kun katsot toisen kasvoja.
Mä pidän nyppimällä kulmani siistinä. Ovat luonnostaan tarpeeksi paksut enkä ole koskaan halunnut ohuita kulmia koska ne ei sovi mulle. Ei ne siis älyttömän paksut ole vaan sellaiset juuri sopivat. Arkena en laita niihin mitään väriä koska näkyvät kyllä tarpeeksi kun ovat vaaleanruskeat. Meikatessa sitten laitan vähän ruskeaa väriä korostamaan kulmia. Oikeaa sävyä eikä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla lisäksi ripsienpidennykset. Ei kestovärjätyt ripset niin vahvasti kuitenkaan erotu, että näyttäisi pahalta.
Sain viikonloppuna palautetta kulmakarvoistani. Ne on aika ohuet, olleet aina. En nypi niitä, enkä mitään meikkiä niihin tunge. Ovat siis lähes mustat luonnostaan.
En myöskään värjää hiuksiani. Oma värini on vaalean kullan ruskea.
Viikonloppuna kuulin kommentin, ihan päin naamaa, että kulmakarvani ja hiukseni eivät mätsää. Purskahdin nauruun, josta sanoja tietenkin loukkaantui. Olitkohan se sinä, ap?
???
Kun yli puoli elämää tuijottaa itseään peilistä niin onko se mikään ihme että on syntynyt epäterve itserakkaus
Oikeastaanhan tässä mielenkiintoisempi kysymys oli kuten otsikkokin kuuluu, että miksi niin moni on täysin pihalla siitä että miten kauheilta ne omat viritykset näyttävät?
Kulmakarvahullu... 🙄