Miksi abortin vastustajat eivät osaa perustella kantaansa loogisesti?
Eräässä palstan abortti-aiheisessa keskustelussa moni tuomitsi abortin, mutta harva osasi kertoa loogisia syitä siihen. Eräskin yksilö jankutti kymmeniä sivuja, kuinka vauvojen tap paminen on väärin ja että äidin pitää uhrata mieluummin oma henkensä kuin teettää keskeytys, mutta kysyttäessä perusteluja, ei vastannut mitään, ei, vaikka monta kertaa kysyttiin perusteluita. Ei yhtäkään vastausta tullut (paitsi se kymmeniä kertoja toistunut "vauvoja ei saa tap paa")
Joten sinä abortin vastustaja, kykenetkö loogisesti perustelemaan, miksi abortti on mielestäsi väärin myös silloin, kun äidin terveys tai henki on kyseessä?
Kommentit (1111)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osaavat. Miksi abortin kannattajat valehtelevat että on kyse naisen vartalosta vaikka ei ole? Ihan selvää että siellä naisen vartalon sisällä on elävä lapsi joka tapetaan. Kerrankin jos kuulisin jonkun järkiperäisen perusteen miksi terveen lapsen saa huvikseen pistää päiviltä (mukavuussyistä).
Koska jokaisella lapsella pitää olla oikeus syntyä haluttuna vanhemmalle / vanhemmille, jotka uskovat itse pystyvänsä kasvattamaan lapsen.
Ei ole lapsen etujen mukaista pakottaa haluttumia tai omasta mielestään kyvyttömiä ihmisiä vanhemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortissa surmataan jo alulla oleva elämä. Jotkut puolustelevat asiaa sillä, että abortoitava ei tiedosta tilannetta. Eihän vanhustakaan saa ampua sänkyynsä ilman tappotuomiota, vaikka hän olisi kuinka vihannes ja ei tajuaisi tästä maailmasta enää mitään. Kumpi on sitten pahempaa, surmata uusi elämä, vai jo elinkaarensa päässä oleva elämä?
Siinä sinulle loogista selitystä. Joka väittää, ettei tämä olisi täysin rationaalisesti perusteltu, elää itse tilanteessa enemmän tunneälyllä, joka ei todellakaan kuvasta sitä loogista ajattelua.
Huono vertaus, koska se vanhus pärjää elossa ilman toisen ihmisen vartalon sisällä olemista, koska on ihminen. Sikiö tai alkio ei ole vielä ihminen, koska ei ole vielä sellaiseksi ehtinyt kehittyä. Sen vuoksi puhumme sikiöstä ja alkiosta, emme ihmisestä. Koska kyseessä ei ole ihminen, emme myöskään voi puhua ta*pamisesta. Sitten kun lääketiede alkaa määritellä alkion ja sikiön ihmiseksi, olen valmis pohtimaan kantaani uudelleen.
kyllä se lääketiede yksiselitteisesti tunnustaa elämän alkavan hedelmöityksestä.
Lähde?
LääkeTIEDE. pitäisi uskoa siihen tieteeseen.
No, sanotaan että elämä alkaa hedelmöittymisestä. Mutta niin on alkanut MYÖS sen raskaana olevan naisen elämä. Miksi se on sinusta vähempiarvoinen?
Tämä on kyllä hauska paradoksi. Abortin vastustajat ja uskovaiset aina jaksaa lässyttää tekopyhästi ja hurskaasti sitä fraasiaan: elämä on itsessään arvokas, elämä on arvokas sössön söö.
Eivät idiootit tajua vaan, miten tyhmiä ovat, kun myöntävät tuossa suoraan, että elämä on arvokas vain siellä alkuvaiheessa, kun se ei ole vielä edes mitään oikeaa elämää, mutta se "arvo" vähenee, vähenee, vähenee, vähenee ja viimein lakkaa kokonaan olemasta minkään arvoista, kun tulee enemmän sitä elämää eletyksi ja ikää ( tämä siis, jos olet syntynyt siihen väärään sukupuoleen, miehillä kai on koko ikänsä ihmisarvo, mutta tyttö menettää sen jossain vaiheessa)
Eli tytön tai naisen elämä ei ole arvokasta enää. Elämä joka on kerennyt kehittyä liian pitkälle, on epäarvokasta. Ja tytön ja naisen arvo on vain välineellinen, kuin esineellä.
Uskovaisten ja abortin vastustajien olisikin loogista hyväksyä tyttöjen abortointi, mutta kieltää poikien abortointi.
Niinpä. Siksi sanoinkin edellä että abortinvastustaminen palautuu aina tarpeeseen alistaa naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika suuri osa naisista ei halua lapsia ollenkaan niin he joutuisivat sitten noudattamaan selibaattia (ja heidän ohellaan myös moni mies)
Oletko kuullut ehkäisystä ja katumuspillereistä? :D
Ehkäisy voi pettää, vaikka se olisi asiallisesti hoidettu. Lisäksi kaikki eivät hoida sitä asiallisesti. Uskotko, että ihmiset, jotka eivät pysty huolehtimaan edes ehkäisystä pystyisivät huolehtimaan lapsesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 10-15% kliinisesti todetuista raskauksista pättyy keskenmenoon ja arvioidaan, että jopa puolet hedelmöityksistä päättyy varhaiseen keskenmenoon.
Aivan. Jumalakin tekee abortteja.
Jumala antaa elämän tai ei anna.
Ihminen leikkii jumalaa.
Ööööh, ei ihan. Jumala aloittaa raskauden mutta päättääkin sitten että ei annakaan sen ihmisen elää ja tappaa sen (tai murhaa, jos uskovaisten sanaa käytetään). Hän on siten pahempi kuin ihminen, koska hänhän on pannut sen sikiön alulle tarkoituksella.
Kukahan tuossa leikkii.
Älä vertaa Jumalaa ihmiseen.
Jumala on luonut kaiken, ja hän myös omistaa kaiken.
Kyllä se niin päin taitaa olla että ihminen on luonut jumalan. Mielikuvitus on vinha juttu!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni näistä vastustajista olisi valmis ottamaan sen epätoivotun lapsen itselleen kasvatettavaksi ja elätettäväksi? Kerran jokainen elämä on arvokas.
Voisin ottaa. En tietenkään kaikkia maailman abortoitavia, mutta pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni näistä vastustajista olisi valmis ottamaan sen epätoivotun lapsen itselleen kasvatettavaksi ja elätettäväksi? Kerran jokainen elämä on arvokas.
Pari kehitysvammaista vaikka? Joiden elämä on sitten sängyssä makaamista ja sinä vaihdat heiltä vaippoja vielä kun ovat parikymppisiä ja loppuelämäsi on sitten sitä?
Tai vaikka huumeidenkäyttäjän lapsia joiden älyllinen kehitys jää puolitiehen?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän krstityt enemmänkin arvostelisi sitä mahdollista yh-äitiä ja pitäisivät tämän jälkikasvua "äpäränä". On se elämä niiiiin arvokasta siellä kohdussa. Kohdun ulkopuolella, not so much.
Vierailija kirjoitti:
Aika suuri osa naisista ei halua lapsia ollenkaan niin he joutuisivat sitten noudattamaan selibaattia (ja heidän ohellaan myös moni mies)
Hetkinen! Oletko sitä mieltä että harrastetaan seksiä ja tehdään sitten abortti tai sitten ei harrasteta seksiä ollenkaan? Oletko kuullut ehkäisystä? Jos ei vi**u osaa huolehtia ehkäisystä niin älköön myöskään tappako viatonta elämää!
Abortti ei ole keino korjata humalaisen illan sähläystä! Jos uhkaa naisen henkeä tai raskaus tullut raiskauksesta niin se on eri asia! Mutta täällä vaaditaan lupaa abortoida kaikki hölmöilyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisy voi pettää, vaikka se olisi asiallisesti hoidettu. Lisäksi kaikki eivät hoida sitä asiallisesti. Uskotko, että ihmiset, jotka eivät pysty huolehtimaan edes ehkäisystä pystyisivät huolehtimaan lapsesta?
Niin, onko kyse kuiteinkin siitä että ei viitsi hoitaa ehkäisyasioita, kun abortilla voi hoitaa " vahingon" pois ( murhaamalla alkio/ sikiö)?
Näin se taitaa usein olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikivihreä perustelu "jos et lasta itse halua voi sen aina antaa adoptioon"
Ja tässä toinen: "ei pidä harrastaa seksiä jos ei ole valmis tulemaan raskaaksi" No mitäs jos esim joutuu rais katuksi?
Kuinka usein näin todellisuudessa tapahtuu?
Emme voi tietää. Läheskään kaikkia rais kauksia ei ilmoiteta poliisille joten kukaan ei voi tietää, kuinka moni nainen on mahdollisesti tullut ras kaaksi rais kauksen seurauksena ja siksi halunnut abor tin (tavutettu koska mo de poisti ed viestini)
Niin joo, jotkut naiset kutsuu sitä raiskaukseksi, kun menee humalassa baarista humalaisen miehen luo. Vaikka on itse tyrkyttänyt itsensä.
Tiedoksi että olen itse nainen, ja Pro Life ( abortinvastustaja).
olet sai ras. Ei se oikeuta väkisin ottamaan vaikka olisi "tyrkyttänyt itseään" ja olen aika varma että olet oikeasti mies, koska te miehet tuota perustelua niin usein käytätte :)
Tiedän kyllä sukupuoleni. Olen 52v nainen, uskovainen ja Pro Life.
Uskovaisuus selittääkin jo paljon. Uskovaisten älykkyysosamäärä on tutkitusti alhaisempi kuin ateistien ja agnostikkojen.
Taas tämä kulunut tieto. Paljastat oman älyttömyytesi, kun yleistät kaikki uskovaiset tyhmiksi ja kaikki ateistit fiksuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän krstityt enemmänkin arvostelisi sitä mahdollista yh-äitiä ja pitäisivät tämän jälkikasvua "äpäränä". On se elämä niiiiin arvokasta siellä kohdussa. Kohdun ulkopuolella, not so much.
Oikea uskovainen, Jeesuksen seuraaja ei toimi noin.
Aina voi väittää olevansa uskovainen. Olen pahoillani jos olet törmännyt tällaisiin " uskovaisiin".
Uskikselta on turha järkeviä perusteita vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kiva vihata uskovaisia, ei anna hyvää kuvaa sinusta.
Pakkosynnyttämistä vaativat ovat julmia ja typeriä.
Vierailija kirjoitti:
Uskikselta on turha järkeviä perusteita vaatia.
Ihanaa että sinunlaisia kultasydämisiä ja avarakatseisia ihmisiä löytyy vielä! Rakkaus oikein tihkuu näistä viesteistä <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä toinen: "ei pidä harrastaa seksiä jos ei ole valmis tulemaan raskaaksi" No mitäs jos esim joutuu rais katuksi?
Emme voi tietää. Läheskään kaikkia rais kauksia ei ilmoiteta poliisille joten kukaan ei voi tietää, kuinka moni nainen on mahdollisesti tullut ras kaaksi rais kauksen seurauksena ja siksi halunnut abor tin (tavutettu koska mo de poisti ed viestini)
Niin joo, jotkut naiset kutsuu sitä raiskaukseksi, kun menee humalassa baarista humalaisen miehen luo. Vaikka on itse tyrkyttänyt itsensä.
olet sai ras. Ei se oikeuta väkisin ottamaan vaikka olisi "tyrkyttänyt itseään" ja olen aika varma että olet oikeasti mies, koska te miehet tuota perustelua niin usein käytätte :)
Uskovaisuus selittääkin jo paljon. Uskovaisten älykkyysosamäärä on tutkitusti alhaisempi kuin ateistien ja agnostikkojen.
Taas tämä kulunut tieto. Paljastat oman älyttömyytesi, kun yleistät kaikki uskovaiset tyhmiksi ja kaikki ateistit fiksuiksi.
Höps. Asiasta on tehty useita tutkimuksia, fakta on faktaa. Enkä sanonut että kaikkien kohdalla nuin olisi, jollei sisälukutaitoa sen vertaa ole että ymmärtää että tuollaisissa tutkimuksissa on kyse keskimääräisestä ÄOsta niin sepäs sitten kertookin taas...
Pitänee täällä alkaa vääntämään kaikki rautalangasta kuin viisivuotiaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortinvastusajien loogikka USA:ssa on järkyttävää.
Väittävät että 10-vuotias ra i ska uksen uhri ei ole kykenevä päättämään raskauden keskeyttämisestä mutta on ehdottomasti kykenevä ryhtymään äidiksi.
Koska sen väkivallan seurauksena syntyneen lapsen elämä on muka niiiin arvokasta, mutta sen väkivallan uhrina äidiksi joutuvan 10-vuotiaan lapsen elämällä ei taas ole mitään arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kehitysvammaista vaikka? Joiden elämä on sitten sängyssä makaamista ja sinä vaihdat heiltä vaippoja vielä kun ovat parikymppisiä ja loppuelämäsi on sitten sitä?
Tai vaikka huumeidenkäyttäjän lapsia joiden älyllinen kehitys jää puolitiehen?
Miksi ei? Se että sinä haluat mieluummin tappaa vammaisen ei tarkoita, että kaikki eivät jaksa heitä hoitaa. Kuka on luvannut että elämän pitää olla helppoa?
Rakastetaan lähimmäisiä, myös vammaiset ovat yhtä arvokkaita ihmisiä kuin muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höps. Asiasta on tehty useita tutkimuksia, fakta on faktaa. Enkä sanonut että kaikkien kohdalla nuin olisi, jollei sisälukutaitoa sen vertaa ole että ymmärtää että tuollaisissa tutkimuksissa on kyse keskimääräisestä ÄOsta niin sepäs sitten kertookin taas...
Pitänee täällä alkaa vääntämään kaikki rautalangasta kuin viisivuotiaalle.
Tarkoitin kuluneella, että aina jaksetaan käyttää tätä samaa "uskikset on tyhmiä"- argumenttia. Totta että näin on tutkittu, mutta väsynyttä vetää aina sama kortti esiin.
Älä jaksa nyt mukahaukkua, naurattaa vain tällaista vanhempaa akateemista rouvaa nämä viisivuotis- ja rautalankajutut :)
Älä vertaa Jumalaa ihmiseen.
Jumala on luonut kaiken, ja hän myös omistaa kaiken.