HS: BMWn johtaja kertoo että seuraava trendi on vetyauto
Ilmeisesti ei usko sähköautoihin tulevaisuuden ainoana käyttövoimana ja liittyy yhä kasvavaan joukkoon autonvalmistajia jotka panostaa vetyyn.
Kommentit (106)
Sähköauton ongelmat liian suuria, lataus tienpäällä hidasta ja vaatisi valtavasti suurteho-latauspaikkoja huoltamoilla jotta kaikki halukkaat pääsisis lataamaan. Lisäksi jokaiseen kotiparkkiruutuun pitäisi rakentaa riittävän tehkas lataus, eli käytännössä 16A olisi ihan minimi, mielummin 3x16A.
Mistä kaupasta voin ostaa tällaisen vetyauton? Jos haluan vaikka tässä viikonloppuna käydä sellaisen hakemassa itselleni.
Entä sitten kotimatkalla - missä käyn tankkaamassa vetyä?
Tässä ne syyt miksi vetyautoilu on pelkkää fantasiaa tässä vaiheessa. Fossiiliset ja sähkö on ainoat todelliset vaihtoehdot.
Vedyssä on se etu että sitä voi tankata kotona säiliöt täyteen tällaisina päivinä jolloin sähkö on halpaa. Vesi ei lopu kesken kuten akkumineraalit.
Niin, nuo sähköpatteriautot on niin menneen maailman juttuja jo 😀
BMW on puuhannut vedyn kanssa vuosikymmeniä.
Vedyssä on paljon ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Eli sähköautot jäämässä vain välivaiheeksi?
Kyllä ja aika lyhyeksi koska oli susi jo syntyessään.
Vierailija kirjoitti:
Vedyssä on se etu että sitä voi tankata kotona säiliöt täyteen tällaisina päivinä jolloin sähkö on halpaa. Vesi ei lopu kesken kuten akkumineraalit.
Vedyn käyttö ei ole noin yksinkertaista.
Assburger kirjoitti:
BMW on puuhannut vedyn kanssa vuosikymmeniä.
Vedyssä on paljon ongelmia.
Ja sähkössäkö ei ole?
Laittaakaa joku nyt talviajotestirsportteja vetyautoista? Youtubesta varmaan löytyy useampi asiallinen testipätkä niin nähdään miten pärjäävät.
Vetyasemalla tankkaus vasta tuskaista olisikin. Se mitä esim. miljoonan maksaneella vetyasemalla pystyy tankkaamaan 40 autoa vuorokaudessa niin sähköautoja se 800-900 autoa.
Vierailija kirjoitti:
Laittaakaa joku nyt talviajotestirsportteja vetyautoista? Youtubesta varmaan löytyy useampi asiallinen testipätkä niin nähdään miten pärjäävät.
Vetyasemalla tankkaus vasta tuskaista olisikin. Se mitä esim. miljoonan maksaneella vetyasemalla pystyy tankkaamaan 40 autoa vuorokaudessa niin sähköautoja se 800-900 autoa.
Mitä horiset? Vetyautoon tankkaa 1000 kilometrin edestä vetyä 5 minuutissa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vedyssä on se etu että sitä voi tankata kotona säiliöt täyteen tällaisina päivinä jolloin sähkö on halpaa. Vesi ei lopu kesken kuten akkumineraalit.
Miten ajattelit käytännössä vetyä tuottaa kotona? Näytä minulle mistä sellainen laite tilataan ja paljonko se maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Laittaakaa joku nyt talviajotestirsportteja vetyautoista? Youtubesta varmaan löytyy useampi asiallinen testipätkä niin nähdään miten pärjäävät.
Vetyasemalla tankkaus vasta tuskaista olisikin. Se mitä esim. miljoonan maksaneella vetyasemalla pystyy tankkaamaan 40 autoa vuorokaudessa niin sähköautoja se 800-900 autoa.
Kannattaisikohan sinun ensin ottaa selvää asioista? Saattaisit pienen miettimisen jälkeen rakentaa edes jossain määrin älyllisen kommentin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaakaa joku nyt talviajotestirsportteja vetyautoista? Youtubesta varmaan löytyy useampi asiallinen testipätkä niin nähdään miten pärjäävät.
Vetyasemalla tankkaus vasta tuskaista olisikin. Se mitä esim. miljoonan maksaneella vetyasemalla pystyy tankkaamaan 40 autoa vuorokaudessa niin sähköautoja se 800-900 autoa.
Mitä horiset? Vetyautoon tankkaa 1000 kilometrin edestä vetyä 5 minuutissa helposti.
Niin sen ekan auton vain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaakaa joku nyt talviajotestirsportteja vetyautoista? Youtubesta varmaan löytyy useampi asiallinen testipätkä niin nähdään miten pärjäävät.
Vetyasemalla tankkaus vasta tuskaista olisikin. Se mitä esim. miljoonan maksaneella vetyasemalla pystyy tankkaamaan 40 autoa vuorokaudessa niin sähköautoja se 800-900 autoa.
Kannattaisikohan sinun ensin ottaa selvää asioista? Saattaisit pienen miettimisen jälkeen rakentaa edes jossain määrin älyllisen kommentin.
Mutta löytyykö talviajotestejä mistään?
Vierailija kirjoitti:
Mistä kaupasta voin ostaa tällaisen vetyauton? Jos haluan vaikka tässä viikonloppuna käydä sellaisen hakemassa itselleni.
Entä sitten kotimatkalla - missä käyn tankkaamassa vetyä?
Tässä ne syyt miksi vetyautoilu on pelkkää fantasiaa tässä vaiheessa. Fossiiliset ja sähkö on ainoat todelliset vaihtoehdot.
Kerropa nyt: fossiiliset loppuvat ja sähköautoihin eivät luonnonvarat riitä. Vetyautojen kanssa homma toimii.
Eli perustele nyt hyvin tarkoin miksi väitteesi on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaakaa joku nyt talviajotestirsportteja vetyautoista? Youtubesta varmaan löytyy useampi asiallinen testipätkä niin nähdään miten pärjäävät.
Vetyasemalla tankkaus vasta tuskaista olisikin. Se mitä esim. miljoonan maksaneella vetyasemalla pystyy tankkaamaan 40 autoa vuorokaudessa niin sähköautoja se 800-900 autoa.
Kannattaisikohan sinun ensin ottaa selvää asioista? Saattaisit pienen miettimisen jälkeen rakentaa edes jossain määrin älyllisen kommentin.
Mutta löytyykö talviajotestejä mistään?
Varmasti löytyy, kunhan nyt ensin rakentavat sen vetyauton.
Joo, tässä on kyse raaka-aineista ja niiden saatavuudesta ja riittävyydestä. Ja niihin liittyvästä bisneksestä tietenkin. Akkujen valmistukseen tarvittavaa materiaalia esim. litiumia on tällä planeetalla todella rajallinen määrä. Vettä taas on koko maailmankaikkeus täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Laittaakaa joku nyt talviajotestirsportteja vetyautoista? Youtubesta varmaan löytyy useampi asiallinen testipätkä niin nähdään miten pärjäävät.
Vetyasemalla tankkaus vasta tuskaista olisikin. Se mitä esim. miljoonan maksaneella vetyasemalla pystyy tankkaamaan 40 autoa vuorokaudessa niin sähköautoja se 800-900 autoa.
Arvaas mitä, sitä vetyä voi tehdä sellaiseen isoon säiliöön, josta se imaistaan sitten autoihin.
800-900 sähköautoa latautumaan vuorokaudessa tarvitsee vähintään lentokentän kokoisen alueen.
Eli sähköautot jäämässä vain välivaiheeksi?