Teini heittää aamupalan roskiin ja ottaa muuta syötävää
Miten saisi teinin ymmärtämään, että aamupalaa ei heitetä roskiin jos on nälkä ja oteta muuta mieleistä syötävää.
Kerran kaksi viikossa on puuroa ja kaikille sama aamupala. Ei ole tarkoitus silloin ottaa leipää ja leikkeleitä. Toki jos puuron jälkeen olisi jäänyt nälkä, niin sitten olisi voinut ottaa leipää ja leikkeleitä. Nyt kuitenkin teini heittää lähes koko puuron roskiin ja lähtee ottamaan leipää, juustoa ja leikkeleitä kun on nälkä. Teinille on kerrottu, että raha ei kasva puussa ja kun on puuro aamiainen, niin se on sitä kaikille ja tarkoitus on myös se, että leipää ja leikkeleitä syödään yhdessä myöhemmin (riittävät jokaiselle seuraavaan aamu- ja/tai iltapalaan.
Hyviä ideoita kehiin?
Kommentit (763)
Ap keskustelu tyyli on mielenkiintoinen:
Teini heittää puuron roskiin ja ahdistaa, ei ole varaa joka aamu syödä leipää, kyllä minun lapseni rakastavat puuroa, on varaa syödä, emme pakota syömään puuroa, leipää kun saa syödä vasta puuron jälkeen, pakkasessa leipä kärsii eikä käydä päivittäin kaupassa, puuroon on monipuoliset lisukkeet eli kyllä pitäisi kelvata, huonosti muiden lapset kasvatettu jos saavat valita omat aamiaisensa...
Ei mitään hätää ap, kohta ollaan kaikki niin köyhiä että puuroa on aamusta iltaan koska muuhun ei ole varaa.
Vaihdetaan kohta puuroreseptejä, Sarkomaan "20 eurolla solakaksi"- dieetti alkaa.
Mulla on kolme lasta. Nuorin on 7-vuotias, vanhin on 16. Katan aamiaispöytään yleensä puuroa, leipää lisukkeineen, hedelmiä, mysliä yms.. välillä munakasta. jokainen saa syödä mitä parhaakseen katsoo. En pakota ketään ottamaan puuroa, jos ei maistu.
Vierailija kirjoitti:
Joko on sunnuntain aamupuurot vedetty naamariin? Täällä teinit viimeistelee brunssi tarjottavia ja käyvät herättämässä isänsä. Sitten nautitaan herkuista. 😋
Minkälainen aikuinen nukkuu vielä 11 aikaa? Joku juoppo, joka on ryypänny pikkutunneille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko on sunnuntain aamupuurot vedetty naamariin? Täällä teinit viimeistelee brunssi tarjottavia ja käyvät herättämässä isänsä. Sitten nautitaan herkuista. 😋
Minkälainen aikuinen nukkuu vielä 11 aikaa? Joku juoppo, joka on ryypänny pikkutunneille?
Mä nukun ainakin mielelläni silloin pidempään kun on mahdollisuus. Arkisin saattaa mm. töiden takia jäädä yöunet lyhyeksi ja stressi aiheuttaa unettomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi sellainen joka työskentelee epäsäännöllisiä työaikoja. Jos olen töissä aamulla yhteen tai kahteen ja olen tehnyt 16 tunnin päiviä 8-10 päivää putkeen niin nukun kun pystyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka sellainen joka on ollut yön töissä. Olisi hän saanut pidempääkin nukkua, kun tuli kotiin seiskan aikaan, mutta halusi itse, että hänet herätetään 11 ettei koko päivä mene nukkumiseksi.
Siis sinä katat kaikille lautasellisen puuroa puuropäivänä pöytään?
Jessus sentään.. Lakkaa kattamasta teinille puuroa ja anna hänen tehdä leipä.
Eipä oo enää AP:ta näkynyt, kun puhui itsensä pussiin, eikä saanut niin suurta kannatusta toiminnalleen 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei oo töissä ma-pe 8-16.
T. Juuri herännyt yötyöläinen. (Ja aikuinen)
Vierailija kirjoitti:
Tosi terveellistä mättää aamulla herkkuja. Meillä oli tänään ruispuuroa. Puuroa on joka aamu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi terveellistä mättää aamulla herkkuja. Meillä oli tänään ruispuuroa. Puuroa on joka aamu.
Ymmärrätkö sinä mikä on brunssi?
Teininä minulla ainakin oli aamuisin, että välillä esim. jugurtti meni hyvin alas eli söin sitä ja välillä tökki niin pahasti etten halunnut todellakaan sitä moneen kuukauteen syödä ollenkaan.
Aina vaihteli mitä pystyi aamuisin edes ajattelevansa syödä, leipä yleensä oli helpoin mikä meni alas.
Nyt aikuisena en edes aamupalaa syö, ei vain sovi minulle.
Joko ap vei miehelleen isänpäiväpuuron sänkyyn?
1, 20 maksaa Rainbowin sämpylät jotka tarvitsee vain paistaa, pakkauksessa on 4 kpl. Olen köyhä mutta ostan näitä usein lapsille ja paistan aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo typerää käytöstä teiniltä. Ymmärrän jos ei puuro maistu, mutta tuon ikäise pitäisi jo tajuta jos perheen rahatilanne on niin huono, ettei sitä leipää yksinkertaisesti ole varaa syödä joka aamu.
Leipää voi tehdä itse ja tulee yhtä halvaksi kuin puuro.
Olisi kiva, jos kertoisit mitä leipää tee. On varmaan terveellistä ja helppo tehdä. Kirjoita ohje, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo typerää käytöstä teiniltä. Ymmärrän jos ei puuro maistu, mutta tuon ikäise pitäisi jo tajuta jos perheen rahatilanne on niin huono, ettei sitä leipää yksinkertaisesti ole varaa syödä joka aamu.
Leipää voi tehdä itse ja tulee yhtä halvaksi kuin puuro.
Olisi kiva, jos kertoisit mitä leipää tee. On varmaan terveellistä ja helppo tehdä. Kirjoita ohje, kiitos.
https://www.soppa365.fi/reseptit/fantastinen-leipa-0
t. eri
En ole koskaan halunnut syödä puuroa aamuisin, en lapsena , enkä aikuisena. Sutjakka ,lenkkeilevä ,pirtsakka 74v olen. Miks pitäis syödä puuroa , kun on aina muitakin vaihtoehtoja.