Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ns. parempiosaiset kuvittelee, että vähävarasiet haluaisivat heiltä käytettyä tavaraa itselleen

Vierailija
09.11.2022 |

Sossu ja kirkkokin tarjoaa nykyään maksusitoumuksia/lahjakortteja joilla voi ostaa ihan uusia tavaroita kaupasta. Vähävarasiille voi siis tarjota esim. käteistä/lahjakortteja, ei siis mitään romua kiitos!

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle ei kelpaa, älä tee yleistyksiä muiden puolesta. Minullekin kelpaa käytetty, vaikka käyn töissä, samoin yksi kaveri ja äiti ottavat vastaan vaatteita, joita en itse enää tarvitse eikä kummallakaan ole pulaa rahasta.

Vierailija
2/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ihmettelen,ettei meille enää lahjoiteta mitään romua. Joskus tuntui että kaikki ihmiset tyrkytti jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarjoamassa mitään, mistä niin luulet?

Hanki itse, niin minäkin teen.

Vierailija
4/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa tätä tapahtuu koko ajan.

Vierailija
5/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisko siitä vinkumisesta kuinka pitäisi lahjoittaa köyhille. Sitä ei taida rikkaat pitää?

Vierailija
6/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaatopaikkamaksut on todella kalliita. Tulee halvemmaksi lahjoittaa.

Vierailija
7/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuvittele, kun oikein hyvin on kelvannut vähävaraisille meille tarpeettomat lastenvaatteet, huonekalut, hieman vanhentunut elektroniikka yms. 

Vierailija
8/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa tätä tapahtuu koko ajan.

Jos seuraisit niitä keskusteluja huomaisit että niihin tulee jono ihmisistä jotka haluaa mitä vain ilmaiseksi. En tiedä ovatko köyhiä, mutta kierrätys ainakin toimii.

Vierailija
9/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vankasti keskituloinen ja otan vastaan käytettyä jos on ehjää ja siistiä ja tarvitsen sitä. Esimerkiksi roskalavaryhmästä oon mökille bongannut paljon tarpeellista ilmaiseksi. Olis rahaa ostaa uutenakin mutta miksi tuhlaisin kun saan yhtä hyvän ilmaiseksi. Jää enemmän rahaa matkusteluun ja säästöön 👌

Vierailija
10/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat kuvitella olevansa hyveellisiä ihmisiä.

Vierailija
11/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähävarainen, mutta mulle kelpaa muiden romut. Kannan näin ilmastotalkoihini oman panokseni ja käytän tuotteet loppuun. Voisin aivan hyvin ostaa talosta lähtien kaiken uutena, mutta tykkään elää näin.

Vierailija
12/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisiä, joilla on esimerkiksi huonekalut 60- - 80-luvulta. Kyllä hyväosaisen käytetty sohva vuodelta 2011 olisi aika hieno uudistus noille.

Vierailija
13/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hyvätuloisena kierrän kyllä kirppareita ja kierrätyskeskuksia ja myös kuvittelen, että oma käytetty saattaisi jollekin kelvata ihan ilmaiseksi tarpeeseen. Sain kyllä joskus kuulla, että harrastan köyhäilyä, mikä on loukkaavaa huonotuloisia kohtaan. Ota tuosta nyt sitten selvää. Parempi varmaan, että jokainen hoitaa vain omat asiansa niin ei tule kellekään paha mieli.

Vierailija
14/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitää saada uutta??? Maailma hukkuu roskaan ja ilmastonmuutos etenee! Onneksi sulla ei ole rahaa. Minä olen varakas ja ostan silti käytettyä!!

Vierailija
15/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin oikeasti niin köyhä, että kerjään/odotan muilta jotain, niin silloin tyytyisin kyllä siistiin ja käytettyyn. En oleta vieraiden antavan minulle mitään. Ehkä moni muukin ajattelee näin. Ei osata ajatella, että jollekin ei kelpaa kuin uusi, jos sen joku muu kustantaa.

Vierailija
16/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan on juuri se ongelman ydin. Siis sen ongelman ydin, että vähävarainen on vähävarainen.

Vähävarainen ei ymmärrä, että pitää elää tulojensa mukaan. Kun kuvittelee, että kaikille kuuluu samat asiat, niin metsään menee. 

Itse keskituloisena käyn kirpputoreilla, otan vastaan sukulaisilta saatuja vanhoja lastenvaatteita, ostan punalaputettua ruokaa, ajan 20v vanhalla autolla ja mieheni 30v vanhalla autolla, hankin edullisen puhelimen entisen hajonneen tilalle ym, ym, niin minulle jää rahaa käydä välillä ulkomaan matkoilla tai hankkia heti uusi pesukone, kun vanha hajoaa tai ostaa tyttärelleni 200e maksava vanhojentanssimekko. Kun tarvitsen ylimääräistä rahaa esim. remonttiin tai johonkin hankintaan, niin teen enemmän ylitöitä. Koska olen vain keskituloinen, en kuvittelekaan, että minulla olisi varaa ostaa esim. kallista autoa. 

Vierailija
17/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa käytetty, jos sen voi myydä eteenpäin.

Vierailija
18/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lastenrattaat ysäriltä kelpasi jollekin, tiedä sitten tuloistaan. Pihavarastosta oli viety. Huomasin viisi vuotta sitten, kun oli lapsenlapsi tulossa ja olisin antanut ne häntä varten.

Vierailija
19/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne olisi se että olisin esim ilman ruokapöytää tai ottaisin käytetyn niin valitsen ilman muuta jälkimmäisen.

Kun itse olin nuori köyhä perheenäiti niin kaikki kierrätettiin, 80-90 luvuilla oltiin ihan luonnostaan ekologisia.

Lasten vaatteet käytettiin loppuun, parhaat ja kestävimmät ehti olemaan 6 lapsella! Kengät yritettiin saada ostettua uusina. Huonekalut, kodinkoneet yms kiersi myös aikansa.

Nyt perheemme tulot on 140ke/v, lapset aikuisia ja kierrätämme yhä. Meillä on mm huonekaluja vv 1890-2021.

Vierailija
20/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne olisi se että olisin esim ilman ruokapöytää tai ottaisin käytetyn niin valitsen ilman muuta jälkimmäisen.

Kun itse olin nuori köyhä perheenäiti niin kaikki kierrätettiin, 80-90 luvuilla oltiin ihan luonnostaan ekologisia.

Lasten vaatteet käytettiin loppuun, parhaat ja kestävimmät ehti olemaan 6 lapsella! Kengät yritettiin saada ostettua uusina. Huonekalut, kodinkoneet yms kiersi myös aikansa.

Nyt perheemme tulot on 140ke/v, lapset aikuisia ja kierrätämme yhä. Meillä on mm huonekaluja vv 1890-2021.

Mikä järki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme