Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ns. parempiosaiset kuvittelee, että vähävarasiet haluaisivat heiltä käytettyä tavaraa itselleen

Vierailija
09.11.2022 |

Sossu ja kirkkokin tarjoaa nykyään maksusitoumuksia/lahjakortteja joilla voi ostaa ihan uusia tavaroita kaupasta. Vähävarasiille voi siis tarjota esim. käteistä/lahjakortteja, ei siis mitään romua kiitos!

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin kelpaa käytetty, vaikka oon ihan ok-tuloinen. Voit antaa tänne, jos ei teille kelpaa.

Vierailija
82/85 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle saa tuoda rahastoja ja osakkeita, mutta ilahdun myös suurista lahjakorteista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on vähävarainen koska ei hallitse rahankäyttöä.

Ei  takuulla ole. Ap on selvä provo, joka haluaa taas mollata oikeasti vähävaraisia. 

Jos joku epäilee ap. provoksi, tervemenoa vapaaehtoiseksi lajittelijaksi esim. SPR tai johonkin Ukrainan keräyksen.

Siinä monen silmät avautuvat, mitä pask..ihmiset lahjoittavat.

Ihan oon ollut tavallisessa pienessä yhdistyksessä, joka ottaa vastaan kirpparitavaraa ja myy sitä itsepalvelupaikoilla. Ohjeissa lukee selvästi ei huonekaluja eikä elektroniikkaa, arvatkaa vaan tuleeko pihaan rikkinäistä elektroniikkaa ja huonekaluja, joita ei ole tilaa säilyttää missään. Onneksin on löytynyt vapaaehtoisia viemän kuormia kaatopaikalle. Kuolinpesistä tyhjennetään kaikki ja tuodaan yhtään katsomatta mitä siinä on - mutta joskus tulee hyvääkin tavaraa näistä roskan seassa. Erikoisin on ollut palkintokaapin tyhjennys, nimellä mainittuja palkintoja tyyliin pokaali kaiverruksella Matti Meikäläisen kolmas palkinto Perähikiän hirvenhiihdosta vuodelta 1973. Miten niitä voi vähäiset vapaaehtoiset tuunata mitenkään mihinkään tarkoitukseen? 

helpostihan pokaaleista saa tuunattua vaikka mitä. Netti on täynnä ohjeita, jos ei itse keksi.

Mutta tuohon lumppujen ja elektroniikkaromun jättämiseen on yksi selitys, jonka kerran kuulin ohittaessani paria tuntematonta ihmistä: toinen neuvoi toista, että kaikkihan tietää, että lumput ja romut voi jättää hyväntekeväisyysjärjestöille, koska he saavat jättää ilmaiseksi eektroniikkaromun jätekuljetukseen ja heillä on tahoja, jotka käyvät keräämässä lumppuja niitä vastaanottaviin tehtaisiin.

Olin joskus nimittiäin itse pohtinut samaa, että miksi ihmiset jättää rikkinäistä ja likaista tekstiilijätettä hyväntekeväisyysjärjestöille ja näin sain sitten vastaukseni. JOtkut ihmiset siitä todellakin kuvittelevat, että järjestöillä on yhteistyödiilit eri tahojen kanssa, jonne voivat dumpata sitten ne tuotteet, jotka eivät kelpaa hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
84/85 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me hyvätuloisessa tuttavapiirissä annetaan tavaraa toisille ilmaiseksi ja kukaan ei siitä närkästy. Lastenvaatteita, pyöriä, lastenvaunuja yms on tullut saatua ja annettua.

Ehkä joillekin köyhille on nöyryyttävää saada tavaraa ilmaiseksi.

Vierailija
85/85 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tarjotaan, ja kiva niin, sen sijaan se oni ikävää että jos en ota jonkun rikkinäistä/sontaista, tai täysin minulle  hyödytöntä tavaraa, niin sitten naapa menee nyrpeäksi ja vihaisenoloisesti kiskaistan otetaan tavara takaisin ja sihautetaan hampaiden välistä "ei sitten!"

En kylläkään ole köyhä, mutta tiedossa on että minulle kelpaa käytetty.