Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ns. parempiosaiset kuvittelee, että vähävarasiet haluaisivat heiltä käytettyä tavaraa itselleen

Vierailija
09.11.2022 |

Sossu ja kirkkokin tarjoaa nykyään maksusitoumuksia/lahjakortteja joilla voi ostaa ihan uusia tavaroita kaupasta. Vähävarasiille voi siis tarjota esim. käteistä/lahjakortteja, ei siis mitään romua kiitos!

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nirsoilua. Minulle kelpaa käytetty oikein hyvin, vaikka kuulun toiseksi ylimpään tuloluokkaan.

Vierailija
22/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aloitus on provo, meillä on suvun pienituloisen vanhapojan - sairauseläkkeellä - kanssa, ongelma, että tuodaan tavaraa, mitä hän ei tarvitse mihinkään ja pyytämättä. Hän esimerkiksi sai veljeltään, joka käy töissä hyväpalkkaisissa, synttärilahjaksi veljen vanhan taulutelkkarin. Kun taulutelkkarit eivät vielä olleet niin yleisiä siihen aikaan, hänelle kannettiin vanhoja putkitelkkareita kun ihmiset vaihtoivat niitä. Mihin hittoon hänen - yksineläjänä, kuvitellaan niitä tarvitsevan? Hän asuu perikunnan omakotitalossa. Autotalli on täynnä tarpeettomia lahjoitettuja huonekaluja ja sisälläkin niitä on liikaa. Ei tartte lahjoitusta eikä maksusitoumusta kumpaakaan uuteen sohvaan, kun entinen on ihan hyvä! Sekin on muuten saatu eräästä kuolinpesästä, mutta se on hyvä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, vien sitten sen 65" oled telkun ja ps5:n mitä en enää tarvii suoraan kaatopaikalle.

T. Miljonääri

Vierailija
24/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, vien sitten sen 65" oled telkun ja ps5:n mitä en enää tarvii suoraan kaatopaikalle.

T. Miljonääri

Oon jäämässä työttömäksi, mutta mulle ei kelpaisi kumpikaan. En pelaa pelikoneilla, mieheni ei pelaa, lapsia ei tässä taloudessa ole ja meillä on hyvä olisko tuo 42 tuuman pari vuotta vanha telkkari, noin iso ei mahdu. 

Vierailija
25/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tarjoamassa mitään, mistä niin luulet?

Hanki itse, niin minäkin teen.

Facebookissa tätä tapahtuu koko ajan.

Kaikki ihmiset eivät ole F.B. Itse vien kiertyskeskus liian materialin kodistani.Mikä ei toimi enää minulle,mutta kenties jollekkin toiselle? Elelen yksin ilman sukua,ymm joten ei ole tarjota kenellekään.Lähtevät kierton kierätyskeskuksen kautta kuitenkin.Aikoinaan ystäväni joka minua 8 cm.lyhyempi tarjosi housujan minulle.Ymärtämättä olivat puolen nilkaan ja takapuoli liian iso. Toisella kertaa toi vanhojaisoja mummo alushousuja .Oli jo loukaava.Vaikka en rikas ,ostan alus housuni itse.Lähinä yrtin sanoa,jotkut työntä toisille vanhoja käyttökelvottomia vaateita,materiaalia. Siksi ihmiset torjuu ne.

Vierailija
26/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan siksi, että parempiosaiset itsekin jakelevat toisilleen käytettyä tavaraa.  Eivät osaa ajatella, että se ei kelpaisi köyhälle, kun se kelpaa rikkaallekin

Minäkin toin tänään mukanani yhden turhaksi jääneen design-valaisimen kotiin, kun tulin kaverilta, joka on muuttamassa ulkomaille.

Vierailija
27/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kama ei ole ikinä romua vaan hyvää tavaraa, jolle ei ole enää käyttöä tai uutta. Hyvin on aina kelvannut, etenkin kun on psykologista silmää tajuta, kenelle tarjoan mitäkin ja kenelle en.

Vierailija
28/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Miljonääri

Oon jäämässä työttömäksi, mutta mulle ei kelpaisi kumpikaan. En pelaa pelikoneilla, mieheni ei pelaa, lapsia ei tässä taloudessa ole ja meillä on hyvä olisko tuo 42 tuuman pari vuotta vanha telkkari, noin iso ei mahdu. 

No niinhän se juuri menee.

Olen huomannut ettei vähävaraisille nykyisin kelpaa edes tuotteet mistä voisi saadat monta sataa torissa. Kun se nyt on liian suuri vaiva laittaa sinne ilmoitus. Joku prepaidikin pitäisi hoitaa ettei narkkasit soittele sit jälkeenpäin keskellä yötä.

Ja kun tarjoaa niille kavereillekin ruokaa, niin ei niille kelpaa hese tai kebabbi vaan pitää olla sisäfilee pihvi jossain paremmassa ravintolassa.

Ja sitten kun tarjoaa jotain niin puhutaan kiitokseksi paskaa selän takana.

T. Miljonääri

Vierailija
29/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä mielellään ottaisin esim dyson airwrapin tai lapselle legoja. Pesen Legot sitten ammeessa

Vierailija
30/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia lahjoitan vaan rikkaille, ketkä on ottanut mielellään vastaan lastentarvikkeita. Ne ymmärtää rahan päälle

Vierailija
31/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaatopaikkamaksut on todella kalliita. Tulee halvemmaksi lahjoittaa.

No ei todellakaan ole

Vierailija
32/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni ole mitään väärää, että parempituloiset antavat hyviä tavaroita eteenpäin ja monet niistä hyötyvät.

Sitä en tosin ymmärrä, kun ihmiset antavat eteenpäin nukkasia, likaisia, reikäisiä ja osittain hajonneita tavaroita ja kuvittelevat, että vähempiosaiset ovat niin onnellisia kun saavat nämä tavarat.

Vierailija
33/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne olisi se että olisin esim ilman ruokapöytää tai ottaisin käytetyn niin valitsen ilman muuta jälkimmäisen.

Kun itse olin nuori köyhä perheenäiti niin kaikki kierrätettiin, 80-90 luvuilla oltiin ihan luonnostaan ekologisia.

Lasten vaatteet käytettiin loppuun, parhaat ja kestävimmät ehti olemaan 6 lapsella! Kengät yritettiin saada ostettua uusina. Huonekalut, kodinkoneet yms kiersi myös aikansa.

Nyt perheemme tulot on 140ke/v, lapset aikuisia ja kierrätämme yhä. Meillä on mm huonekaluja vv 1890-2021.

Meillä suunnilleen samat tulot ja lapset pieniä. Silti kierrätetään ja käydään kirppiksillä. Ollaan Tehty sitä aina ja ja tehdään myös jatkossa. Yleensä ei itse myydä eteenpäin vaan annetaan.

Vierailija
34/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti halusi antaa syntymäpäivälahjaksi monen tuhannen arvoisen tiffany valaisimen köyhälle pitkäaikaistyöttömälle tutulle.

Ei kelvannut kun se ei kuulemma sopinut sisustukseen.

Kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia.

Vierailija
35/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meille ns parempiosaisillekin kelpaa käytetty, niin tuntuu vähän hassulle ettei köyhemmälle sitten käy. No, toki mitään roskaa ja romua ei pitäisi kenenkään lahjoittaa toisen vaivoiksi, mutta hyväkuntoiset käytetyt tavarat ja vaatteet.

Vierailija
36/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne köyhät olisi köyhiä jos pystyisivät tekemään hyviä elämänvalintoja.

Jokin aikaa sitten annoin 5e jollekin lähi itäläiselle kun sen piti päästä junalla ouluun eikä ollut rahaa. Kiitokseksi se kehtasi pyytää että siirtäisin 70€ sen tilille. Kun se ei kuulemma tykännyt pyytää ihmisiltä rahaa.

Noh, menisi sitten töihin....

Vierailija
37/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on vähän kuin helsingin katukuvassa näkyvät kerjälaiset: sanovat, että tarvitsevat rahaa ruokaan ja lapsen vaippoihin, mutta jos menet kauppaan ja ostat heille vaikka valmiin lämpimän aterian, paria erilaista juotavaa ja leipää sekä sopivia vaippoja, niin käyvät melkein päälle ja vaativat rahaa.  "no! moneymoney!!! niinkuin eräälle tuttavalleni kävi, kun erehtyi uskomaan sen "olen köyhä ja tarvitsen ruokaa litaniaan")

suomen omat kerjäläiset sitten valittavat vauvapalstalla, että miten joku kehtasi tarjota käytettyjä lastenvaatteita/lisää oma item, miksei voinut antaa rahaa, jotta voi mennä ostamaan uutta.

samanlainen ajatusmaailma siis takana: rahaa pitäisi saada, mikään muu ei kelpaa. RIkkaat ihmiset sitten ymmärtävät rahan arvon ja tajuavat, että miksi tuhlata uuteen lastenvaatteeseen/lisää tähän oma item, jos jollain on sellainen turhana nurkissaan lojumassa ja hän sitä sinulle tarjoaa. Sen säästetyn rahan voi sijoittaa sitten johonkin muualle. Juu tiedän: on olemassa köyhiä, jolle mikä vain ilmainen otetaan kiitollisuudella vastaan, mutta minä vastasin tässä kirjoituksessani ap:n kirjoitukseen.

minulla on pihalla auto, jonka ostin nimelliseen hintaan eräältä vanhemmalta ihmiseltä, joka ei halunnut myydä sitä autokauppiaalle, joka tarjosi siitä törkeän vähän. Hän olisi antanut sen ilmaiseksi minulle, mutta siihen olisi verottaja puuttunut, niinpä ostin sen niin pienellä hinnalla kuin verottajalle sopi. Itsellä ei rahahuolia ole, mutta olisin ehkä köyhänäkin suostunut ottamaan toisen käytetyn tuotteen itselleni, jos sitä olisi tarjottu ja sitä olisin tarvinnut tai löytänyt käyttöä.

Vierailija
38/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaveerasin yhden mun naapurin kanssa, ja hän tunki mulle tyttärensä vanhoja vaatteita, siis väkisellä vaan, jankkasi ja jankkasi. Olin silloin työttömänä, mutta mies töissä ja oma asunto ja auto, en mikään sossun kävijä. Otin ja vein kierrätykseen, minkäs teet. Ja ainoa kriteeri oli, kun olin saman kokoinen kuin hänen tyttärensä. Ihan hirveitä mummovaatteita. Osaan olla kiitollinen, mutta rajansa kaikella!

Vierailija
39/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossut ei kirjoittele maksusitoumuksia noin vain .täytyy olla lakiin perustuva syy.suurimmaksiosaksi eivät myönnä.kirkoista saa muutaman kymmenen euron lahjakortin ruokaan.ja sitä ei todellakaan saa jatkuvasti.ne on rajattu .aloittajan kannattaisi perehtyä asiaan hieman tarkemmin..seurakunnista saa virallista tietoa .kelan sivuilta samoiten.ei keskustelupalstoilta!!.vaalit tulossa?

Vierailija
40/85 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katukerjäläisllekään ei kelpaa nykyisin enää 1 tai 2 euron kolikot. Vähintään 20 euron seteli ja meidän pitäisi samalla olla kiitollisia siitä että viitsivät harjoittaa jaloa ammattiaan.