Autoilun vaikeuttaminen näivetti Helsingin keskustan, nyt kaavaillaan katujen kattamista jotta ihmiset saataisiin takaisin.
Aika pihalla tuo nykyinen valtuusto. https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009183875.html
Kommentit (280)
Olen samaa mieltä Mannisen kanssa ettei ytimen kannata yrittää kopioida kauppakeskuksia. Miksi ihmiset tulisi yhtään halukkaammin sinne katetulle alueelle kun siellä ei ole mitään mitä tarvitsee? Edelleen helpompi mennä autolla sinne kauppakeskukseen.
Keskustassa pysäköinti on niin kallista, että itse ajelen täältä Itä-Suomesta mielummin junalla isolle kirkolle ja kuljen sitten julkisilla jos keskustasta johonkin kauemmas tarvitsee mennä reissun aikana.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta kun samat liikkeet löytyy eripuolelle pk-.seutua rakennetuista kauppakeskuksista, niin moniko ajaisi keskustaan vaikka siellä olisi miten halpaa tai helppoa pysäköidä? Kivijalkamyymälästä moni vielä vaihtanut nettikauppoihin, kun kotimaisten kauppojen sijasta voit ostaa laajemmalla valikoimalla ja halvemmalla hinnalla ulkomaisesta nettikaupasta.
Olen täysin samaa mieltä. Keskustat vaan ovat hinnoitelleet itsensä ulos kauppapaikkana. Ostokset tehdään netissä tai edullisemmissa kauppakeskuksissa. Samalla reissulla hoituu harrastukset , ruokailu ja viihde. Ihmisillä ei ole mitään tarvetta tulla viettämään aikaansa keskustaan. Tähän toki tätä halua vähentää myös se keskustassa joka paikassa lorviva epämääräinen aines.
Vierailija kirjoitti:
Keskustassa pysäköinti on niin kallista, että itse ajelen täältä Itä-Suomesta mielummin junalla isolle kirkolle ja kuljen sitten julkisilla jos keskustasta johonkin kauemmas tarvitsee mennä reissun aikana.
Itse asuin aikanaan Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla reilut 10 vuotta. Alueelta pois muuton jälkeen ei ole ollut mitään tarvetta mennä sinne asioimaan tai matkailemaan. Houkuttelisiko katettu keskusta minut Helsingin keskustaan ? Ei houkuttele. Edes alueella edelleen asuvat kaverit eivät käy vapaa-ajalla keskustassa.
Jos tässä on tarkoitus lisätä esim. ravintolatoiminta terasseilla ja kadun varrella niin olisiko tämä alue sitten niinkuin lämmintä sisätilaa vai mikä hyöty tästä kattamisesta olisi?
Asun ytimestä noin 6 km päässä. Ehkä pari kertaa vuodessa käyn keskustassa, kesäisin torilla. Muuten autoilen kauppakeskuksiin, missä löytyy aina ilmainen parkkipaikka. Samalla reissulla voi käydä kaupat, ruokakaupat, kahvilla tai syömässä.
Sama tehtiin Oulussa. Olen syntyperäinen t.s. avojalakanen enkä keskustassa ole asioinut sitten yhdeksänkymmentä jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta kun samat liikkeet löytyy eripuolelle pk-.seutua rakennetuista kauppakeskuksista, niin moniko ajaisi keskustaan vaikka siellä olisi miten halpaa tai helppoa pysäköidä? Kivijalkamyymälästä moni vielä vaihtanut nettikauppoihin, kun kotimaisten kauppojen sijasta voit ostaa laajemmalla valikoimalla ja halvemmalla hinnalla ulkomaisesta nettikaupasta.
Olen täysin samaa mieltä. Keskustat vaan ovat hinnoitelleet itsensä ulos kauppapaikkana. Ostokset tehdään netissä tai edullisemmissa kauppakeskuksissa. Samalla reissulla hoituu harrastukset , ruokailu ja viihde. Ihmisillä ei ole mitään tarvetta tulla viettämään aikaansa keskustaan. Tähän toki tätä halua vähentää myös se keskustassa joka paikassa lorviva epämääräinen aines.
Kyllä mä kävisin jos kulkeminen olisi helppoa ja pysäköinti edullista. En pidä kauppakeskuksista. Kun itse vielä aikoinani kävin Helsingin keskustassa "kauppareissuilla", kuului siihen muutakin kuin kaupoissa ravaaminen. Hyvää ruokaa, elokuvia ja ystävien tapaamista. En halua hengailla kuitenkaan kauppakeskuksissa.
Mitä siellä keskustassa tehdään!!! Käydään teatterissa, museossa tai sinfoniakonsertissa, mitään muuta tekemistä ei ole. Harva noita harrastaa.
Miksi menisin clas Ohlsonille makkarataloon kun se sama ankea kauppa on lähempänä?
Ehkä pikkuhiljaa kannattaisi hyväksyä se, että ajat ovat muuttuneet. Ostokset tehdään netissä tai ostareissa ja ylipäätään ihmiset pyrkivät vähentämään kulutusta. Nyt kun vielä kamalin painaa päälle, yhä harvemmalla on ylipäätään vara kuluttaa palveluita ja viihdettä. Suomalaiset ylipäätään ei ole niin sosiaalisia, että viihtyisivät lorvimassa kaupungilla tai istuskelemassa katukahviloissa. Se ,että jotkut sisäpihat ja kävelykadun katettaisiin ei kumminkaan muuta Helsingin säätä , syksyn ja talven sateita, viimaa ja pimeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asuin aikanaan Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla reilut 10 vuotta. Alueelta pois muuton jälkeen ei ole ollut mitään tarvetta mennä sinne asioimaan tai matkailemaan. Houkuttelisiko katettu keskusta minut Helsingin keskustaan ? Ei houkuttele. Edes alueella edelleen asuvat kaverit eivät käy vapaa-ajalla keskustassa.
Tämä näin. Pitää olla joku syy mennä sinne keskustaan. Se, että siellä olisi nyt sitten katto pään päällä, ei ole riittävä syy.
Minkään asian ostaminen ei ole syy käydä keskustassa. Ja sitä rahaahan sinne ollaan vinkumassa. Ei se Oodissa käynti maksa mitään ja sen on kerrasta nähnyt.
Korjattu. Ehkä pikkuhiljaa kannattaisi hyväksyä se, että ajat ovat muuttuneet. Ostokset tehdään netissä tai ostareissa ja ylipäätään ihmiset pyrkivät vähentämään kulutusta. Nyt kun vielä lamakin painaa päälle, yhä harvemmalla on ylipäätään vara kuluttaa palveluita ja viihdettä. Suomalaiset ylipäätään ei ole niin sosiaalisia, että viihtyisivät lorvimassa kaupungilla tai istuskelemassa katukahviloissa. Se ,että jotkut sisäpihat ja kävelykadun katettaisiin ei kumminkaan muuta Helsingin säätä , syksyn ja talven sateita, viimaa ja pimeyttä. Korjattu
En viihdy Helsingin keskustan ylihinnoitelluissa lounasravintoloissa jotka ovat täynnä pukumiehiä lähistön pankkiiriliikkeistä ja ja bisnespalaveria pitäviä start-up-pöhisijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tässä on tarkoitus lisätä esim. ravintolatoiminta terasseilla ja kadun varrella niin olisiko tämä alue sitten niinkuin lämmintä sisätilaa vai mikä hyöty tästä kattamisesta olisi?
Lämmitetty sisätila olisikin oikein vihreä ratkaisu :D
Pysäköintipaikat takaisin ja näivettyminen loppuu.
Kun vien sukulaistani meikkuun lekuriin, joudun ajamaan p***urallia parhaimmillaan tunnin, koska pysäköintipaikkoja ei ole.
Omalta osaltani vesitän vihreiden kiimaa puhtaasta ja autottomasta Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä kävisin jos kulkeminen olisi helppoa ja pysäköinti edullista. En pidä kauppakeskuksista. Kun itse vielä aikoinani kävin Helsingin keskustassa "kauppareissuilla", kuului siihen muutakin kuin kaupoissa ravaaminen. Hyvää ruokaa, elokuvia ja ystävien tapaamista. En halua hengailla kuitenkaan kauppakeskuksissa.
Keskustassa on vähän leffateattereita ja kahvilat ovat samoja espressohouseja.
No eipä se Tampereen keskustan elävöittäminenkään mikään onnistunut veto ollut, muille kuin huumeiden käyttäjille.