Tiedättekö, mikä tekee katkeraksi?
Kommentit (147)
Itse pitää ratkaisut löytää jos ei muualta niitä anneta. Niin me muutkin joudutaan tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnossa oleilu on tosi ihanaa ja virkistävää Suomessa juu tuolla märässä kylmässä pimeässä kurametsässä on niin ihanaa oleilla
Työtön voi ulkoilla päiväsaikaan, ja sää on ihan pukeutumiskysymys. Ja kaikille ihan sama, vai luuletko että rikkaammilla on eri sää?
On erilaista, jos on ulkoiluseuraa. Yksinään on aika ankeaa tarpoa tihkusateessa, vain omat masentuneet ajatukset seuranaan.
Mulla on kämpässä nyt niin kylmä, että vaatteita on hankala saada kuivumaan,jos ovat kastuneet. Ei ole varaa laittaa ylimääräisiä sähköpattereita päälle.
Vierailija kirjoitti:
Itse pitää ratkaisut löytää jos ei muualta niitä anneta. Niin me muutkin joudutaan tekemään.
Kyllä minäkin löydän heti 10 ratkaisua jos ne ongelmat on teidän ongelmien tasoa tyyliin "joulukuuseni on liian tuuhea"
Julkinen nolaaminen. Olen täynnä katkeruutta ja vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalla saa aina apua
Kun olet noin älykäs, osaat varmaan kertoa, mistä köyhä, sairas saa ensin sitä rahaa?
Opiskelemalla hyväpalkkaisen tutkinnon
Mullahan on hyvä akateeminen tutkinto alalla, jossa ei ole työttömyyttä. Päin vastoin, on kuulemma kova pula oman alani ammattilaisista.
Mutta kun olen sairas. Luetaan: S A I R A S. Veropapereissa lukee invaliditeetti 100%, se on mt, ei fyysinen vamma.Huomaan, ettet ole läheskään veroiseni mitä älykkyyteen tulee.
Ai äitihullu, ok turha jatkaa. Mutta sen omasta kokemuksesta tiedän, että hyvällä tutkinnolla sulla on kova sairaseläke, eikä siis mitään rahallista hätää.
Sen uskon ettei ystäviä ole tuolla luonteella, mutta omaan käytökseen voi vaikuttaa.
Olet ilkeä ihminen. En ole mikään "äitihullu", onko hän joku palstan vakiokasvo?
Turha loukkaantua faktoista. Tosiasioiden esiintuominen ei kerro henkilön luonteesta yhtään mitään. Ok?
Vierailija kirjoitti:
"Te muut" ette ole täysin yksin ilman apuja ja tukiverkkoja. Ehkä olette vieläpä terveitäkin ja työkykyisiä?
Hymyilen vinosti esim. jutuille, missä "Piia-Anneli osti wanhan talon ja remontoi sen kokonaan uusiksi". Lukiessa käy ilmi, että Piia-Annelilla on mies ja/tai isä, timpuriystäviä ja iso liuta kavereita, jotka ovat talkootöinä tehneet suunnilleen kaiken. Piia-Anukselle on jäänyt vain makkarin seinän maalaus ja sisustus.
On kyllä niin katkeraa ettei rajaa! Voisit kirjoittaa vaikka kirjan tosta sun katkeruudesta, ratkaisisi mahdollisesti sun rahahuolet samalla jos se menestyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Te muut" ette ole täysin yksin ilman apuja ja tukiverkkoja. Ehkä olette vieläpä terveitäkin ja työkykyisiä?
Hymyilen vinosti esim. jutuille, missä "Piia-Anneli osti wanhan talon ja remontoi sen kokonaan uusiksi". Lukiessa käy ilmi, että Piia-Annelilla on mies ja/tai isä, timpuriystäviä ja iso liuta kavereita, jotka ovat talkootöinä tehneet suunnilleen kaiken. Piia-Anukselle on jäänyt vain makkarin seinän maalaus ja sisustus.
Jep kyllä lehdet on täynnä näitä self made womaneja joilla on pikkusen apua miehistä, vanhemmista, appivanhemmista, siskosta, veljestä, naapurin koirasta jotka on niiiiin ylpeitä kun selättivät murtuneen pikkuvarpaan aiheuttaman kolmen päivän sairasloman joka vietettiin Lapin kelomökillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalla saa aina apua
Kun olet noin älykäs, osaat varmaan kertoa, mistä köyhä, sairas saa ensin sitä rahaa?
Mullahan on hyvä akateeminen tutkinto alalla, jossa ei ole työttömyyttä. Päin vastoin, on kuulemma kova pula oman alani ammattilaisista.
Mutta kun olen sairas. Luetaan: S A I R A S. Veropapereissa lukee invaliditeetti 100%, se on mt, ei fyysinen vamma.Huomaan, ettet ole läheskään veroiseni mitä älykkyyteen tulee.
Vaikka on sairas, ei tarvitse olla kusipää.
Terv, toinen neuropaattisesta hermokivusta kärsivä MT-potilas.
Vierailija kirjoitti:
vahvuutta on olla myös heikko ja tavoitella toisen apua ja tukea. me olemme täällä kaikki loppujen lopuksi yhdessä vaikka taaperrame näennäisesti itse ja usein yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin löydän heti 10 ratkaisua jos ne ongelmat on teidän ongelmien tasoa tyyliin "joulukuuseni on liian tuuhea"
Et ikinä voi tietää sitä, mitä toinen ihminen elämässään käy lävitse. Kaikkein vähiten tiedät silloin, kun luet niitä lehdistä tai instoista, keskustelupalstoilta. Sinä, sinä et tiedä mitään. Elämä tulee sinuakin vielä opettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalla saa aina apua
Ei, mutta vähän aiheen ohi mietittynä, sairaan ei tarvitse myöskään olla ylettömän nöyrä tai kiitollinen kaikista pikkumurusista joita yht kunta hälle sallii, kun hyvinvoivat kokee ansaitsevansa kaiken mahdollisen maan päällä ja valittaa sen minkä kerkeää jos esim työnantajan tarjoamassa joulujuhlassa on tylsä esiintyjä (true story).
Keskustelu meni oudoksi. Olen vastannut kerran, ensimmäisellä sivulla.
Onko aina pakko verrata, kenellä on asiat huoneitten? Ja onko aina pakko alkaa neuvoa? Eikö voisi vain joskus kuunnella (lukea) ja sanoa jotain empaattista.
Siksi en halua kertoa, mikä on.
En halua lukea, että sinulla on sitä ja tätä.
Toisaalta en halua kertoa, mitä ei ole ja lukea provo-huuteluita.
Ja silti haluaisin niin kovasti huutaa koko maailmalle että näin s*atanan yksin ei saisi ketään jättää ikinä. Ja kun tämä alkoi jo lapsuudessa, eikä näköjään helpota koskaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu meni oudoksi. Olen vastannut kerran, ensimmäisellä sivulla.
Onko aina pakko verrata, kenellä on asiat huoneitten? Ja onko aina pakko alkaa neuvoa? Eikö voisi vain joskus kuunnella (lukea) ja sanoa jotain empaattista.
Siksi en halua kertoa, mikä on.
En halua lukea, että sinulla on sitä ja tätä.
Toisaalta en halua kertoa, mitä ei ole ja lukea provo-huuteluita.Ja silti haluaisin niin kovasti huutaa koko maailmalle että näin s*atanan yksin ei saisi ketään jättää ikinä. Ja kun tämä alkoi jo lapsuudessa, eikä näköjään helpota koskaan.
Ap
Minkä ikäinen olet? Täältä voisi löytää ystäviä myös, miltä paikkakunnalta olet?
Mun on vaikeaa pysyä positiivisena kun näin vaivaa koulun ja työpaikan eteen, mutta sairaudet kilpirauhasen vajaatoiminta ja sydänongelmat vievät ilon. Lisäksi toinen käsivarsi on todella kipeä. Käyn siis nyt sydänongelmien vuoksi kalliissa kokeissa (veronmaksajille kalliissa) ja jännitän mitä siellä näkyy. Olen 36-vuotias ja olen ollut koko ikäni urheilullinen ja luulin olevani hyvässä kunnossa. On toki paljon muitakin ongelmia. Tuntuu että haluaisin olla vain kotona ja katsoa Netflixiä.
Aloittaja, kerro tosiaan hiukan itsestäsi kuten joku ehdotti? Ikä, paikkakunta, kiinnostuksen kohteita ainakin. Ehkä täältä löytyisi saman henkistä seuraa :)
Vierailija kirjoitti:
Tekee pahaa varmasti. Kun minä jäin työttömäksi ja yritin pärjätä yksin ja kiristin ruuvia ja en enää pärjännyt. Sitten veljeni tuli käymään ja kysyi voinko keittää edes kahvit. Ei ollut mistä keittää. Veljeni ei tiennyt tilanteestani, että olin saanut yyteen takia potkut ja olen työtön ja ei vaan ole rahaa eikä mitään. Hän sanoi mikä on.
Aloin itkemään. Sanoin ettei minulla ole yhtään mitään ja vuokrat koko aika myöhässä. Käyn leipäjonossa nykyään.
Veljeni oli mitä vtttttttua. Miks et pyydä apua, jos olet paineessa. Kun ei kehtaa. Ei vaan kehtaa pyytää, kun aina pärjännyt. Sitten veljeni sanoi, että hei saat mitä tarvitset. Käytiin kaupassa, niin olin siellä mitä kehtaan ottaa edes. Hän sanoi, että ota mitä vaan tai mä otan sen mitä lapsena söit aina. Otat niin paljon kuin tarvitset. Sit otin varoivaisesti ja hän lappas kärryt täyteen. Huuteli oletko kasvissyöjä ja voiko näitä ottaa ja näitä. Olin nolona joo siis jooo. Maksoi laskun ja antoi 1500e rahaa ulkona ja sanoi, että voisit sinäkin avata suusi useammin. Sanoi, että soita jos olet pulassa oikeasti. Isoveli on kai aina se isoveli. Kiva itkeä hänen hyvyyden puolesta.
Upea veli sinulla, monella ei ole moista veljeä eikä siskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalla saa aina apua
Ei, mutta vähän aiheen ohi mietittynä, sairaan ei tarvitse myöskään olla ylettömän nöyrä tai kiitollinen kaikista pikkumurusista joita yht kunta hälle sallii, kun hyvinvoivat kokee ansaitsevansa kaiken mahdollisen maan päällä ja valittaa sen minkä kerkeää jos esim työnantajan tarjoamassa joulujuhlassa on tylsä esiintyjä (true story).
Me ihmiset olemme erilaisia. Olen itse ollut siitä tyytyväinen aidosti, että toiset eivät ole kokeneet sitä, minkä minä koin ja sitä minkälainen terveydentilani tällä hetkellä on. Minä olen myös äärettömän kiitollinen jokaikisestä pennistä, jonka olen elämäni varrella yhteiskunnalta saanut. Olen kiitollinen siitä hoivan ja huolenpidon määrästä. Minua on yhteiskunnan varoin kuvattu sekä lääkitty. Minä en ole tehnyt mitään sen eteen. En siis voi olla muuta, kuin äärettömän kiitollinen tästä.
En ole kateellinen enkä katkera siitä mitä joku muu ansaitsee tai kokee ansaitsevansa. En myöskään tiedä millainen tällaisen ihmisen elämä on, joka valittaa joulujuhlan esiintyjästä. Ei ehkä mene hänelläkään hyvin - en voi tietää. Minua ei kiinnosta se mitä joku toinen ihminen saa tai ansaitsee, se ei ole minulle lisää tai minulta pois.
Sinä (oletettavasti se olit sinä)puhut siitä miten asuntosi on niin kylmä, etteivät vaatteesi siellä kuivu ja näin ollen et pääse ulkoilemaan. Minä en fyysisten rajoitteideni vuoksi tule ikinä lähtemään lenkille, mutta minä en välitä siitä, että sinä valitat miten vaatteesi eivät kuivu.
Suurin osa on liian heikkoja kestämään tämän elämän.