Uskaltaako kukaan muu myöntää, että v***taa, kun miehen
aikaisemmasta suhteesta oleva lapsi tulee teille esim. joka toine vkl?
Itse pidän niitä "toisen luokan" vkonloppuina ja suurinpiirtein odotan, että lapsi on täysikäinen eikä enää (luultavammin) tule.
V***ttaa suoraan sanoen! Ja ennen kaikkea itseni, kun menin sekaantumaan tällaiseen mieheen. Muuten suhde on ihan ok.
Kommentit (93)
tulisin takuulla hulluksi jos tässä olisi vielä joku muu ulkoperheenjäsen.
Minä en usko ollenkaan noihin uusiperheisiin ja tutkimuksien mukaan ne päättyy
herkemmin eroon kuin varsinaiset ydinperheet.
Minun ystävättärelläni oli tuollainen ongelma ja erohan siinä tuli.
Jos ihmiset kunnioittasivat ja oisivat henkisesti kypsempiä avioliittoon mennessään niin tuollaisilta ongelmilta vältyttäisiin.
Mun mielestä uusperhe-kuviot (joita olen pakosta joutunut seuraamaan vierestä), on aina ollut surkuhupaisia. Tämän ketjun perusteella en voi kun sääliä!
Eikö ihmiset ja vielä äidit, tykkää muista kuin omista lapsistaan. Ja miten joku mies voi hylätä omat lapsensa jonku tämmösen katkeran ämmän takia. Oon tosi pahoillani näiden lasten puolesta. Toivottavasti äiti osaa hoitaa tämän asian fiksusti.
Meillä on kans usein vieraita lapsia (sukulaisten ja kavereiden) yötä ja hoidossa ja ovat mukavia lapsia, tykkään heistä oikeesti. En tietenkään yhtä paljon kuin omistani, mutta eihän se ole tarkoituskaan. Ja kyllä se on eri asia kuin jos ne olis miehen lapsia, mutta en ookkaan menny naimisiin miehen kans jolla olis ennestään lapsia. Tämän asian nää äitipuolet tienny valmiiksi kun ovat miehen kans yhteen menneet ja ovat nimenomaan ottaneet koko paketin myös lapsi-viikonloppuineen. Eikä äitipuolenkaan tarvitse niistä lapsista tykätä yhtä paljon kuin omistaan.
Itse elän uusperheessä, jossa on minun lapsi ja yhteinen lapsi vakituiseen sekä miehen lapsi käy viikonloppuisin, joskus arkisin ja lomilla on pidempää. No, en rakasta miehen lasta kuin omaani, mutta en inhoa, eikä vituta hänen läsnäolonsa.
En arvostaisi miestäni, jos hän hylkäisi ed.liitosta olevan lapsensa.
Meillä lapset ovat tottuneet olemaan tasa-arvoisia ja kokevat toisensa sisaruksiksi. Siinähän se samalla menee yksi lapsi enemmän tai vähemmän, ei siihen mitään vitutuksia tarvi mukaan ottaa.
TE olette sairaita.. tiedän kanssa yhden joka kielsi miestänsä tuomasta lasta yhteiseen kotiin, nyt se mies näkee lastaan jossain pallokentän laidalla!!
t. järkyttynyt isä
mutta miksi ihmeessä lapsia pitää tehdä jokaisen kanssa? sitä en voi ymmärtää.. vaikea uskoa että jokaisessa tapauksessa on kyse siitä että se ex-puoliso oli kelvoton elinkumppaniksi.
paljon laajasydämmisiä ja todellakin hyväksyvät myös naisensa lapsen, usein rakastavat kuin omaansa. Ehkä myytti pahasta äitipuolesta pitää siis paikkansa...
mutta voi jestas miten lapsellisia aikuiset voikaan olla!!!!
Ollaan mustasukkaisisa miehen lapselle, vihataan miehen entistä elämää jota ei saisi olla.
Ei osata käyttäytyä kuin aikuiset.
Vaaditaan lapselta jotain jota edes omat lapset eivät pystyisi toteuttamaan (ollaan huomaamattomia, aina iloisia, työteliäitä, nöyriä jne.)
Ei muisteta, ettei lapsi tule MINUN kotiini vaan ISÄNSÄ kotiin. Lapsihan ei tule tapaamaan tätä hirviömäistä äitipuoltaan vaan isäänsä. Jolloin on aika luonnollista että isä viettää aikaansa lapsen kanssa esim. elokuvissa, kylpylässä jne.
Ette kyllä voi sanoa, että lapsi olisi teille ns. yllätysvauva. Eiköhän se lapsen olemassa olo ole paljastunut ennen yhteenmuuttoa jolloin olette tienneet lapsen käyvän kotonanne säännöllisesti. Ja ihan oikeutetusti.
Ja niin, kokemusta on. Olen uusperheen äiti.
Siis ei eroperheen lapsi, eikä uusioperheessä asuva lapsi.
Miten tyhmä voi olla?
.
paras tapa osoittaa rakkautta kumppania kohtaan, on se että välittää hänen lapsestaan. Eihän ole lapsen vika että biologinen perhe on hajonnut? On todella julmaa miestä sekä lasta kohtaan "kieltää " heiltä tapaamiset.
Pitäisi vissiin kasvaa aikuiseksi jonkun muunkin kuin ko. lapsen!!
parin vuoden päästä kun te olette miehesi kanssa eronneet ja mies löytänyt uuden. Älä laita sinnekkään uuteen perheeseen lapsianne joka toinen vkl niin eipä vituta sitä uuttakaan emäntää.
Alku oli meilläkin vaikeaa, joskus kävi ikäviä ajatuksia mielessä. Mutta toisaalta arvosti miestäni siitä, että hän oli välittävä ja rakastav isä. Lapsista hän kertoi heti ensi tapaamisella.
Vuoisen myörä lapsipuolten ja mun välit on tuleet läheisiksi, välillä kaipaan heitä. Mä en kysele heiöltä heidän äidistään, enkä puutu kovin heidän tekemisiinsä. Tosin milelläni autan ja neuvon, kun he apua tai neuvoa kysyvät. Ja ilokseni he kysyvätkin, tuntuvat arvostavan mieleipidettäni.
Aikuisen velvollisuus on olla aikuinen. Miehelläni oli lpais ja siltä pohjalta oli lähedettävä, eli lapset kuuluivat pakettiin.
Minä voin nyt 17 v kuluttua sanoa oikeasti rakastavai lapsipuoliani, en samalla lailla kuin omaa lastani, mutta kuten siskoni lapsia. Ja elämääni he ovat rikastuttaneet, jos ei taloudellisesti, niin henkisesti kyllä.
sillä eihän niin vain käy, vaan asiat hoidetaan niin. Lapsen oikeudet jää toisarvoisiksi kun se oma etu tulee enismmäisenä.
Pitää saada uusi parempi nainen/mies ja mukamas sitä rakkautta ja ymmärrystä mitä ei osata itsekkään antaa.
pitäishän teidän urputtajien muistaa että sen rakkaan miehesi lapsi on MIEHESI OMA JOTA MIEHESI RAKASTAA YHTÄLAILLA kuin sinä omaasi (ainakin toivottavasti) ja nekin lapset ovat todennäköisesti alkunsa saaneet rakastavassa suhteessa jne...vai sekö teitä juuri potuttaakin?
ja sitten koittakaa muistaa, että sille lapsellekin on varmasti vaikeaa tulla oman iskän ja sen v...mäisen uuden ämmän työ niiden yhteiseen kotiin jossa lapsi ei aina tiedä kuinka siellä voisi ja saisi olla...
Joten menkää nyt itseenne älkääkä terrorisoiko isän ja tämän ex-suhteesta olevien lapsien yhdessäoloa siksi että lapsi tahi ex-vaimo ei teitä miellytä, jos siihen ette pysty olette itsekkäitä. Ei niitä rakastaa tartte kuin omiaan mutta ymmärtää lasta ja erilaisuutta kyllä. Jos miehestään niin tykkää ei ne lapsetkaan voi täysp. olla, miehenkän geeniä nekin omaa ja mies ainakin jonkin verran osallistuu kasvatukseen. Juu, kyllä niitä vmäisiä exiäkin voi olla jotka hankaloittaa ym. mutta onko sekään sitten lasten vika???
Meillä asuu vakituisesti mieheni syrjähypyn seurauksena syntynyt lapsi.
Lapsella oli vaihtoehtoina joko sijaisperhe tai isänsä perhe (lapsen äiti ei halunnut hoitaa lasta).
Mieheni halusi ehdottomasti kantaa vastuun lapsestaan, joten lapsi asuu nyt meillä. Meillä on myös 3 yhteistä lasta.
Asia ei tapahtunut tosta noin vaan, on käyty läpi todellinen tunteiden myrsky , asuttu erillään ym. ,mutta nyt kaikki tasoittunut kohdilleen.
Ehkä olen outo joo.. mutta elämämme on tällä hetkellä hyvällä mallilla kaikin puolin.
Kivitä vapaasti, jos sinusta siltä tuntuu.
EN OLE KAKKOSLUOKAN KANSALAINEN NIINKU TE ÄMMÄT TÄSSÄ KETJUSSA!! ÄLYIS VAAN UKKOKI OTTAA PAREMMAN JA KAUNIIMMAN PUOLSION JA TAITAA AINAKI EXÄÄ KÄYDÄ SALAA PANEMASSA KUN NOIN OTTAA TEITÄ PÄÄHÄN-BUAHAHAHAHA
kun kamalia ihmisiä tämä maa päällään kantaa!!!
Syyttömiä ne lapset siihen miehen eroon edellisestä vaimosta on. Ja heillä on täysi oikeus tavata isäänsä.
Älkää sit eron tullessa hyvät rouvat valittako miks ei isä tapaa lapsiaan. Siellä on samamnmoisia tyranneja äitipuolena kuin te!!!
H
Tämän jälkeen en yhtään ihmettele, jos Suomen nuoriso voi huonosti...
Vastuu on aina aikuisen, koettakaa nyt hyvät ihmiset käyttäytä sen mukaisesti! Se lapsi ei taatusti ole pyytänyt päästä tilanteeseen, että menettää vielä isänsäkin paskamaisen ämmän takia, joka käyttäytyy kuin kakara..
Totisesti toivon, että kun teidän "perheonni" hajoaa, että teidän lapset saavat paremman äitipuolen, tuota teidän kohtelua en toivoisi kenellekään!!
Voikun saisi teidän rakkaat miehet lukemaan tämän ketjun, niin saataisiin rehellistä kommunikaatiota peliin!
että sä olet noin katkera ja vittumainen akka!
temmattuja.
Alkuna tälle yleensä on kateus. Nyxää vituttaa kun mies on ollut joskus rakastunut ja saanut kokea sen kaiken jo häntä ennen ja siitä on todiste. Sen kun raskaus on alkanut, synnytyksen ja vielä sen, miten ne lapset on saatu alkuun. Rakkaudessa ja kiihkossa. On kihlauduttu ja menty naimisiin ja mies on kaiken jo kokenut.
Lapsia vihataan juuri siksi, että ne on todiste siitä, että mies on ollut joskus rakastunut ennenkin. Ollaan epävarmoja itsestä ja halutaan pyyhkiä miehen entinen elämä pois ja omistaa mies. Miehelle kyllä näytellään ymmärtävää ja muka tykätään lapsista. Mutta lapsille tämä salavihkaa kostetaan niin, että lapset ymmärtää häipyä häiritsemästä.
Surullista, mutta totta. Parinkymmenen vuoden päästä sitten vituttaa vielä enemmän kun miehen lapset saa lapsia ja mies innostuu niistä. Paha äitipuoli jää taas ilman huomiota ja kun miehen lapsetkin vihaa häntä niin siinä sitä ollaan. Mies on tekemisissä entisen vaimonsa kanssa kun heistä on tullut isovanhemmat. Siinä paskassa sitten äitipuoli lilluu katkerana.
Ajatteluhan on niin, että jos naisella on lapsi ennestään, häneen kuuluu koko paketti ja miehen on otettava hänen lapsensa omakseen. Mutta jos miehellä on lapsia niin eihän hän ottanut kuin miehen, eikä miehen äpäröitä.
Uusperheet on kyllä säälittäviä. Ei voi mitään.