Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT alkuviikkoon (ma-ke)***

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä neiti heräs jo 2 aikaan syömään ja 6 uudelleen ja ei meinannu nukahtaa,nyt koisaa ja pitäs herättää.kauhea ilma täällä vantaalla! meillä iidan 2kk neuvola tänään pitää mennä tarhalta suoraan,mitenhän lie syömingit menee. onkos teillä muilla selkeetä syömä rytmiä? meil oli tossa mut sekoittu taas,joten kait hakusessa on..yleensä to syö 3-4aikaan ja seuraavaksi 6-7 aikaan. toiv. ei alkais yöt menee vituralleen :D

iida nukkui kylläkin eilen 3h päikit,kun kävi hytkyttää vaunui välillä ja kylvyn päälle ottaa aina nokoset kun väsähtää,sitten herätän sen eli eilenki otti 17.00-19.30 ku herätin et ehkä siks ei jaksa nukkuu sitten?! toi suuttuu kauheesti kun nostan ammeesta ja kuivaa/rasvaan jne..

nyt menox..

k.h.p ja iida tänään 2kk

Vierailija
2/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävitin nimittäin edellisen viestin jonnekin bittiavaruuteen, argh! Kuinka onnistun aina tyrimään...ja voi että se voi ottaa pannuun...

Viikonvaihde sujahti ohi. Meillä ulkoiltiin oikein urakalla ja isommat lapset olivat kiinni urheiluriennoissaan, eli se siitä yhteisestä viikonvaihteesta...ehkä sitten ensi viikonloppuna...

PIKKUJOULUT: Laitan oman pinon pikkujouluista. Käykäähän ilmottautumassa mukaan. Elän toivossa, että jollain olisi jokin ehdotus pieneksi ohjelmaksi...

ILMAKUMIPYÖRÄT: Toimivat hyvin, kun muistaa pumpata rankaat ja tsekata venttiilit aina välillä. Muuten voi olla raskasta kyytiä...

URHEILEMISESTA:Entisenä himojumpparina ja kuntosalikävijänä olen siirtynyt kävelyyn... Muuhun ei ole kertakaikkiaan aikaa...On minulla ihkauusi, hieno kuntopyörä, mutta enpä ole paljon polkenut :) Olisi kyllä ihana olla oikein timmissä kunnossa, hoikkuus kun ei ole sama asia kuin kiinteys:( Pitäisi varmaan aloittaa mm. kadonneitten vatsalihasten metsästys...

RIIPPUMATTO: Minä mietin pitkään kyseisen tuotteen hankintaa, mutta eipä tullut ostettua. Se jalallinen on ihana.

UNIPUSSI: Meillä on Leevillä käytössä unipussi ja se toimii aivan loistavasti. Nyt olen päättänyt hankkia sellaisen myös neloselle, joka pienenä ja laihana lapsena palelee aina. Jospa unipussi toisi paremmat yöunet...Nelonen on huushollin huonoin nukkuja...huonompi kuin muut yhteensä...

Jaaha sitten poistun takavasemmalle...KYSYN kuitenkin vielä, että oletteko olleet kaikkiin tekemiinne vauvatarvikehankintoihin tyytyväisiä (vaunut, hoitopöydät, kantoreput ja -liinat, vaatteet yms. )?

Mikä on ollut tarpeettomin toistaiseksi?

Meillä trikoinen kantoliina ollut loistava juttu ja vaunutkin toimineet hyvin. Hyvä hankinta oli myös unipussi ja Lodgerin fleece- makuupussi, jonka saa myös turvakaukaloon...Osa lahjaksi saaduista vaatteista on jääneet pitämättä epäkäytännöllisyyden takia.

Nyt poistun...Ihanaa päivää kaikille!

Opemamma ja Leevi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumista huomenta jälleen kerran. lisää näyttää vaan kovasti tulevan. kunhan ei vaan vedeks menis niin kiva ois. Ei siihen kurakauteen enää haluis palailla. Vaunujen renkaissakin tulee huomattavasti vähemmän törkyä sisälle näin lumiaikaan:)

Kiitos Opemamma nopeesta ilmakumikommentista. Pitää kattoo jos oma huuto illalla voittais:) Sitä mietin vielä noista ilmakumeista että mitä jos kumi puhkee?? Kun uusissa gracoissahan ei ole enää noita ilmakumeja - mahtaako sitten saada varaosia??

Täällä kanssa tänään neuvola - pimu 3kk keskiviikkona. Niin se aika vierähtää. Toinen samanlainen ja puol vuotta on täys - huh huijaa!!

Opemamman galluppiin viel pikaiset: Paljon uuttahan me ei Peppiä varten hankittu kun isoveljeltä kaikki oli vielä jemmassa. Rattaat ostettiin ja kuten jo aiemmin olen kirjoittanut, vaihtoon joutavat. En ole ollut noihin twineteihin todellakaan tyytyväinen. Oliverille ostimme aikoinaan Emmaljungan kuomurattaat kantokopalla ja ne ovat LOISTAVAT!! Silloinkin katselin brioja mutta onneksi en sortunut, koska brio ei multa maireita kehuja saa. Lahjaks saadut vaatteet on ollu mieleisiä suurimmaks osaks.

Mutta nyt pistään pikkuväkee kaupunkikuntoon. tää mamma ottaa päivän kuntoilut ja työntää tuplat kartsalle. HIKI!!

Vieteri

Vierailija
4/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paukkupakkanen on täällä näin aamutuimaan, reilusti yli 20 astetta, kuinkahan mahtaa käydä ulkoilujen tänään. eilen oli eka kerta kun en typyä ulkona nukuttanut ja senhän huomasi illalla siitä, että neiti oli kerrassaan kärsimätön. isot veljet olivat vain onnellisia kun en jaksanut heitä ruveta ulos laittamaan.

tänään on sitten edessä 3kk neuvola. mielenkiinnolla odottelen painon ja pituuden lukemia. ja sitten on edessä myös se piikki, taitaa olla aika sydämistynyt typy meillä sen jälkeen.

ostoksia ei tälle tulokkaalle ole juurikaan tehty. kaikki isompi eli vaunut ja kaukalo ovat veljien vanhoja ja sänkyäkään ei ole kasattu, koska typy nukkuu äidin vieresssä käsi kädessä ( ihan oikeasti, sillä muuten ährää koko yön). ainut ostos taitaa vaatteiden lisäksi olla hoitoalusta, jonka pesukoneen päälle laitoimme ja se on ollut omasta mielestäni erittäin toimiva.

pieni kysymys, oletteko kukaan laskenut, paljonko aikaa teillä menee päivittäin ruoan laittoon? itestäni tuntuu, että olen keittiössä koko ajan, koska meillä ainakin täytyy lasten saada se 5 syöminkiä päiväs eli kaksi lämmintä ja lisäksi ap, vp ja ip. tänäänkin heti herättyäni alkoi pottujen kuorinta ja jatkoa seuraa tämän viestin jälkeen,kun pitää käristää jauheliha ja tehdä salaatti. toki meillä syödään toisella ruoalla edellisen päivän jämiä, jos niitä on jäänyt, mutta on nekin lämmitettävä. eloani helpottamaan olen tehnyt 8 viikon ruokalistan jota noudatan sillai sovelletusti, mutta pitää se ruoka siltikin tehdä. oma arvioni keittiössä vietetystä ajasta on karkeasti 2-3 tuntia.

yöunet ovat meillä muuttuneet selvästi levottomiksi viimeisen viikon aikana. epäilys kalvaa mieltäni, että syy on äidin syömiset. olen syntymästä asti ollut syömättä suklaata, pähkinöitä ja irtokarkkeja, sillä ne ovat meillä aiemmin aiheuttaneet vatsanväänteitä. nyt viime viikolla päätin testata neitiä ja lopputulos oli ähräys, piereskely ja suoranainen huuto. siis namilakkoon jälleen ja kun eilen olin jo ruodussa, niin viime yö oli jo paljon parempi.

iho-oireita on neidille alkanut nousta. en tiedä onko syynä paukkuva pakkanen ja sen mukana kuivuva ilma, vai onko neidille kehkeytymässä myös atooppinen iho veljiensä tapaan. punaisuutta ei ole, mutta sellaista läikittäistä ihon kuivumista, joka on parin viime päivän aikana edennyt vauhdilla.

ja nyt tuli huuto, eli mukavaa päivää kaikille

Vierailija
5/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppu vierähti esikon ja nelosen synttäreiden vietossa sukulaisten kera. ihanasti satoi lunta ja lapset peuhasivat innoissaan kinoksissa. minä kolasin eilen pihan hiki hatussa. nyt tulee sitten vettä aikast reippaasti.

meillä on Eetun päiväjärjestys selkiintynyt selkeäksi rytmiksi. tuossa oli muutaman viikon jakso kun ei juuri päivisin nukkunut kuin pieniä pätkiä kerrallaan. nyt nukkuu kolmet päikkärit 2-3 tuntia kerrallaan. ja yöt sujuvat edelleen hyvin kymmenestä aamu kahdeksaan.

jokohan pia perheineen suuntasi kanarian lämpöön...

me suuntaamme sinne viikon kuluttua. saapa nähdä törmäämmekö siellä kun samassa paikassa lomaillaan...

opemamma kyseli tarvikkkeista... minä ostin vierekkäin istuttavat rattaat nelosta ja Eetua varten, mutta nelonen on ollut niin reipas ja halunnut itse kävellä että ei ole juuri niissä istunut. vaatteita saimme aika kasan lahjaksi. mutta jotain jäi käyttämättä silloin kesällä kun olivat sellaisia velour pukuja ettei voinut niillä helteillä päälle pukea. ja sitten hän sai 56cm shortsit ja t-paidan, mutta nekin jäi kättämättä. kantoliinan ostin ystävältäni mutta on vain muutaman kerran käytetty.

nyt Eetu haluaa ekoille päikyille, täytyy mennä pukemaan toppis päälle...

mukavaa päivää kaikille!

myry ja Eetu

Vierailija
6/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin tuossa lauantai-iltana pitkät turinat ja yllätys, kaikki hävisi...Hermo meni enkä koskenut koneeseen sitten kun vasta tänään.

Meillä tänään äidin lepopäivä, esikoinen on miehen äidin luona koko päivän, meni jo eilen sinne yökylään. Saadaan taasen pikku-ukon kanssa viettää rauhaisa päivä keskenämme. Nyt on jo mennyt kolme yötä yhdellä syötöllä, tosin tänään noustiin kuuden maissa ja nukkumassa oltiin jo ennen seitsemää eli mihin tämän sitten laskee...Taasen on poika koisaamassa, täytyy varmaankin liittyä seuraan kun vielä ehtii!

Hankinnoista: esikoiselle ostettiin Emmaljungan duo edget, ne nyt käytössä. Esikoiselle koppa jäi pieneksi ½-vuotiaana, tämän kanssa ei päästä niin pitkälle kun toppavaatteet ja pussukat vie niin paljon tilaa. Nyt olen jo poistanut pään puolelta sen irroitettavan " pienentimen" ja ahtaalta vaikuttaa. Olisi vaan talvella niin hyvä tuo koppa, suojaisi tuulelta ja tuiskulta paremmin kun ratasosa. Mutta kaiken kaikkiaan tyytyväinen olen ollut! Hoitopöytä on ollut tarpeen kummallakin. Kantoliinaa en ole käyttänyt kun kerran, en todellakaan osaa sitoa sitä oikein vaikka kuinka ohjeita lukisin. Mietinkin, että trikoinen olisi ollut parempi kun tuo mikä meillä on (vaikka tulikin tilaajalahjana vauva-lehdeltä), on liian jäykkä eikä jousta yhtään.

Palataan taasen!

Muumu

Vierailija
7/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna oli tosi kivat ulkoiluilmat, mutta nyt näyttää aika kurjalta. Vettä sataa ja pihat on hetkessä huonossa kunnossa. Ja loppuviikoksi taidettiin lupailla taas pakkasia. Sitten luistellaan..

Tarvikkeista; Meillä kun neiti on esikoinen, kaikki tarvikkeet on pitänyt hankkia tässä ja nyt. Brion pinnasänky on hyvä, neiti nukkuu siinä yleensä puolet yöstä ja loput äidin kainalossa. Hoitotaso siihen päälle tehtiinkin ihan itse ja hyvä on myös..

Emmaljungan yhdistelmävaunuihin kovalla kantokopalla olen myös tyytyväinen; ainoa miinus on, että voisivat olla hieman kevyemmät. Jotta saisin ne itsekseni autoon, täytyy minun nostaa ne kahtena kappaleena, mutta eipä sekään nyt iso vaiva ole.

Lisäksi on trikoinen kantoliina, kantoreppu, sitteri ja tietysti turvakaukalo. Eikä kyllä niissäkään moittimista ja kaikki ovat käytössä. Sitteri on nyt kova juttu tällä hetkellä; kuuluu vain iloinen ähinä ja helinä, kun neiti leikkii lelukaaren lelujen kanssa. Viihtyy siinä aika hienosti itsekseen.

Rytmistä sen verran, että meillä on päiväunet nukuttu aika huonosti koko ajan, ehkä yhdet paremmat 1-3 tunnin päiväunet päivässä. Mutta yöt menevät aika mukavasti, syödään yleensä klo 21-22, 2-4 ja 6-7 aikaan. Vähän tietysti ajat vaihtelevat.

Näin oma-napaista tällä kertaa. Nyt täytyy mennä laittamaan ruokaa, ennen kuin silmissä sumenee.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!, toivottaa Kumkwatti ja pikkuneiti 2,5kk

Vierailija
8/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iida on kasvanut hyvin,pituutta 58,5cm ja painoa 5800g pipo 41

kysäsin lääkäriltä (joka muuten oli komee nuori mies :P) niin tosta iidan ikenessä olevasta valkosesta pisteestä,ilmeisesti on kulmahampaan kärki joka on vielä ohuen ienjutun alla..elikkä kun oon tutkinu niin kulmat ja vasurin poskihampaat pullottaa.esikoiselle tuli 4-5kk tienoilla alhaalle,mutt kyllä lääkäri oli sitä mieltä että hammashan se siellä.

kauhee ilma! onneks on hyvät ilmakumirenkaat,mutta silti oli töitä,soitin ukolle että saa hakee tytön eskarista,mä en vaunuilla ala lykkii tuolla!

mut nyt itekkin lepäämään mikäli tyttö malttaa nukkua..

Vierailija
9/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhean kamala keli. Kävin aamusella jo heti kokoustamassa tuon työprojektin takia ja lykin vaunuja tossa myräkässä. Aura-auto ei tietenkään ollut käynyt, joten sekä meno- että tulomatkan työntelin pari kilometriä vaunuja 5 sentin lumikinoksessa. Ja vielä tota märkään räpäskälunta. Huh, hiki tuli jonsei muuta. Tyttö onneksi nukkui koko parin tunnin reissun! Ja näyttää tuo pyrytys vaan yltyvän. Toivottavasti ei heti sulaisi pois...

Ai jahas, tyttö oksensi mun päälle.

OPEMAMMAN galluppiin: meillä myös osa vaatteista jää käyttämättä, kaikki älyttömät hameviritykset nyt ainakin. Vaunuihin olen suhteellisen tyytyväinen, ovat vain vähän suuret ja raskaat, mutta mun mieleen kuitenkin. Muutama kestovaippaostos harmittaa, mutta sitähän ei voi tietää ennen kuin kokeilee... Hoitopöytänä toimii hoitotaso sängyn päällä, ja se onkin, yllättävää kyllä, ihan kätevä meillä. Erityisesti kun vauva ei nuku sängyssään, vaan sänky toimii säilytyspaikkana mun työprojektin papereille ja opiskelukamoille ja kirjoille ;) Muuten kaikki vauvan kamat ovatkin meillä jo vanhaa ja isommilta tytöiltä perittyä ja hyväksi käytössä havaittua.

Jotain piti vielä jollekin sanomani, mutta hävisi vaan mielestä.

Jamssa + tytsy 2,5kk

Vierailija
10/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee myös ruuanlaitossa helposti aikaa varsin paljon. Vaikka meillä yleensä ei syödä edes lounasta, kun isommat ovat pois kotoa. Silti tuntuu, että koko ajan saa tehdä ruokaa, siivota tai laittaa pyykkiä... Mä pidän viikossa aina vähintään yhden päivän, jolloin meillä on päivällisellä jotain valmisruokaa / einestä / ostoruokaa ja mies tekee myös kerran tai pari viikossa päivällisen. Eli todellisuudessa mulle jää varsinaisesti vaan 3-5 kertaa viikossa päivällisen teko ja viikonloppuisin tietty lounaat. Silti tuntuu, että koko ajan saa olla keittiöhommissa, kun aamupalat, välipalat ja iltapalatkin vievät oman aikansa.

Jamssa

Vierailija
11/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anni vierasti eilen ensimmäistä kertaa. Tyttö joka yleensä on seurallinen ja hymyilevä alkoi lähes itkemään kun joutui vieraampaan syliin. Minkä ikäisenä vauvat alkavat yleensä vierastamaan? Liittyykö se johonkin kehitys vaiheesee?

Syöttörytmeistä. Meillä ei päivisin ole mitään rytmiä. Tarjoan usein maitoa kun istahdan alas tai jos tyttö on äänekkäämpi. En ole alun jälkeen katsonut syöttövälien pituuksia. Öisin tyttö syö sen parisen kertaa.

Turhista hankinnoista. Ei niitä taida oikein olla tai en ole ainakaan vielä huomannut. Tuplarattaat ovat jääneet vähemmälle käytölle kuin luulin.

Lyhyestä virsi kaunis.

pubu ja Anni 2908

Vierailija
12/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli kaupunkireissu takanapäin ja huh, olipa homma. Jos noi tuplat on muutenkin raskaat niin tossa märässä lumimähnässä - KÄÄK!! Itse olin yltä päältä hiestä märkä ja taisi takkikin vähän päästää kosteutta. Peppi pysy suht kuivana vaikka noissa twineteissä jääkin se vauvakin niin tuulen ja tuiskun armoille (kantokoppa kun oli niin piukka niihin että nyt tyttö on äp:n makuupussissa). Oliverin haalari oli päältä aivan litimärkä, mutta yllätys yllätys - Seppälän 29¿ halpishaalari piti jälleen pintansa ja alla olleet vaatteet oli täysin kuivat. näytän jälleen PIIITTTKKÄÄÄ nenää yli sadan euron " tekeille" (pyydän heti anteeksi jos elomammoihin kuuluu joku henkeen ja vereen reimatec- ihminen:), SOO-RII:)) Ei vaan kyllähän ne puvut varmasti maineensa veroisia ovat mutta hinta on tälle perheelle turhan suolainen. pojalla on viime jouluna lahjaks saatu Remu mutta en halua pitää niin luksuspukua näillä alkutalven keleillä - ompahan sitten kunnon pakkasille hyvä puku, kun jopa vielä mahtu päälle. Tulipahan taas vuodatettua!

Ruokagalluppiin en oikein osaa vastata, mutta ei mulla tuolla kyökissä kai tunteja mene vaikka tällä hetkellä vastaankin tän poppoon muonituksesta. Mulla kun on ollut siitä ihannetilanne, että mies on meillä tähän asti hoitanut TÄYSIN ruuanlaiton mutta nyt raksaa joten mä kokkailen parhaan kykyni mukaan.

Jaahas, Peppi heräs - tää kiitää!!

V

Vierailija
13/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Meillä viikonloppureissu pohjanmaalle nyt ohi. Onneksi matkasimme takaisin eilen eikä tänään, sää ihan kamala nyt. Mukavasti reissu meni, lapset viihtyivät yllättävän hyvin autossa. Lukan unirytmi pysyi ihan samana myös reissussa, yöt yhdellä syötöllä jne..

Tänään onkin sitten pyykättävää riittänyt. Kyllä kolmessa päivässä ehtii aika määrä pyykkiä tulla! Ei olla edes ulos vielä ehditty, ei kyllä paljoo houkuta tuo sää.

Hankinnoista: Meillä ei kans Lukalle ole tarvinnut montaa hankintaa tehdä. Reunapehmusteet pinnikseen ostettiin, kun edelliset olivat lainassa meillä ja vaaleanpunaiset. Syöttötuolin meinaamme ostaa kun edellinen oli semmonen rimpula.. Stokken TrippTrapp-tuoli on jo katsottu valmiiksi. Olen saanut lainaan sekä kantoliinan että rintarepun ja jonkin verran niillä käyttöä on ollut.

Ruuanlaitosta: Täällä kans samat tunnelmat, että keittiöhommissa saa viettää aika tovin päivästä. Välillä tykkään kovastikin ruuanlaitosta, mutta aina en tosiaankaan ja silloin eineksistä on hyvä apu.

Eikai tässä auta muu kun lähteä jatkamaan pyykkäystä.

Mukavaa päivää vaan kaikille!

Hallas ja lapsukaiset (12/03 ja 8/06)

Vierailija
14/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurja keli, lumisade on muuttunut rännän kautta ihan vedeksi täällä maan lounaiskolkassa.

Mua on nyt alkaneet pännimään nämä kertyneet kilot oikein urakalla. Raskauskiloiksikaan näitä ei voi kutsua, koska 3 viikkoa synnytyksen jälkeen vaaka näytti pari kiloa vähemmän kuin ennen raskautta. Mutta nyt sitten ovat alkaneet kilot kertyä. Lapsellisesti luulin että voin syödä lähes mitä tahansa ja imetys hoitaa painonhallinan, kukkua kanssa=( No nyt yritetään sitten namilakkoa ja hiukan pienentää ruoka-annoksia, jospa vaaka jouluun mennessä näyttäisi vähän mukavampia lukemia.

Leo-vauveli 2,5 kk on oikein seurallinen kaveri, äidille löytyy aina velmu hymy ja useimmiten muillekin. Yhtä ystävääni hän on alkanut itkeä kun näki naaman heti herättyään, joten jokinmoista vierastamista täälläkin. Tavaroita hän on alkanut kurkottamaan oikein kunnolla viime viikonlopun aikana.

Tarvikehankinnoista: meilläkin on esikoisen, joka on myös poika, jäljiltä ollut kaikki tarpeellinen ja Leolle ei ole tarvinnut välttämättä mitään ostaa. Olen tosin kuitenkin sortunut muutamiin vaatehankintoihin. Jotkut vaatteet ovat tosiaan niin epäkäytänöllisiä, että ovat jääneet käyttämättä. Kuten eräs Kappahlista ostetettu puku jossa on ahdistavat paksut ja tiukat kaulukset. Uudet rattaat haluan Leolle ostaa, koska nykyiset ovat niin painavat ja hankalat laittaa autoon. Meiltä on sen verran matkaa kaupungille, että kävellen ei viitsi/kannata lähteä. Haluaisin että uudet rattaat ovat kevyet ja isopyöräiset ja ne pitää saada myös makuuasentoon. Saas nähdä päädynkö Brion Tridem malliin. Onko kellään niistä kokemusta?

Nyt Leo alkaa taas kaipailla seuraa, joten viikonjatkoja kaikille!

Omppupomppu ja Leo 2,5kk

Vierailija
15/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän tässä samalla tyttöstä hytkyttää uneen.... nukkunut tämän päivän aikana jo ruhtinaalliset 40 minuuttia( !!!!!) kun käytiin ulkoilemassa aamusella.... ja totta kai heräsi heti kun vaunut pysähtyivät, ARGH. yö nyt meni pitkästä aikaa hyvin, syötöt yhden ja kuuden maissa, mutta nää päivät..... tuntuu, että koko ajan saa tyttöä olla hytkyttämässä uneen!! Hetkeäkään ei ole oikeastaan aikaa rauhassa tehdä mitään ja se rupee kyllä tosiaan käymään hermoille..... millä ihmeellä saisin tän tytön unia venytettyä??? En toisaalta vielä haluis investoida riippumattoonkaan kun on sen verran hintava kuitenkin ja mitä jos se ei sitten toimikaan.... saisipa jostain lainaksi sellaisen niin voisi kokeilla ensin...

Hankinnoista.... no, meilläkin löytyy pelit ja vehkeet jo esikoisen jäljiltä. Toki noita tyttömäisempiä vaatteita on tullut hankittua....:) niin, ja sellaisen " tärinä" sitterin ostimme kun ajattelimme, että tyttö siihen tärinään nukahtaisi... ja pah! No, viihtyyhän se siinä lelukaaren alla leikkimässä mutta ei kyllä nukahda ei.....:((

Tässä tämä lyhykäisyydessään.. ei likka nukahda, tarvii kai siirtyä keinutuoliin.....

t. tärisevä oinasmamma

Vierailija
16/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti pyydän anteeksi että hehkutan mutta meillä tuo maissivelli tuntuu toimivan. Meillä kun kiukuttiin illat kun päiväunet ei maittanut, niin maito/vellin voimalla päikkärit on nyt sellaista 3 ¿ 4 h ja tyttö jälleen hymyilevä toukka. Samoin illalla annan sekoitusta ja ollaan saatu jo kahtena aamuna nukuttua 7.30 asti. Aikaisemmin nukuttiin vain 5.30 asti. Edelleen syö klo 23 ja 04, mutta aamuyöt nukutaan aikaisemman ähinän sijaan. Velliä annan kerralla n. 60 ml korvikkeeseen sekoitettuna. Meillä kun mennään jo kokonaan korvikkeella niin vellin anto on neuvolan mukaan ihan ok. Helpottavaa oli huomata että kiukuttelun syynä olikin vain nälkä eikä mikään muu.

Huomenna on tällä mammalla vapaa ilta, mennään miehen kanssa syömään ja konserttiin. Tullaan sitten puolen yön tienoissa takaisin. Mummi tulee hoitamaan typyä illaksi meille kotiin, tulevat ihan hyvin juttuun.

Omppupomppu; sama juttu kilojen kanssa. Paino ok, mutta vyötärö ¿kirraa¿.

KeittiöG: meillä tehdään sunnuntaina sellainen ruoka jota lämmitetään ma ja joskus myös ti. Keskellä viikkoa joku helppo ruoka ja perjantaisin melkein syödään joku eines/valmisruoka, lauantaina pyritään tekemään sitten jotain herkkua. Joten keittiössä ei ihan hirveitä aikoja mene kun ei ole isompia lapsia ruokittavana.

HankintaG: tyttö oli syntyessään jo sen kokoinen (4140 g / 53 cm) että osa vaatteista jäi vähälle käytölle. Samoin ihanat ¿trendiviritykset¿ on jääneet kyllä käyttämättä, kukaan ei sanonut ettei niitä oikeasti voi käyttää ! =) No tietääpähän seuraavan kanssa jos sellainen meillä vielä suodaan.

Sain lahjaksi jääkarhu fleeselämpöpussin, enkä sitä ole ehtinyt kokeilla, mutta uskoisin sen olevan tarpeen alkuvuodesta jos tyttö ei mahdu enää vaunukoppaan ja sitten isompana rattaissa. Saas nähdä, ihanan lämpöisen oloinen on.

Meillä on jo yksi lahjaksi saatu Reimatec haalari käytössä ja yksi isompi odottamassa (läheiselläni on lastenvaatekauppa¿) joten ihan olen tyytyväinen Reimatecin kannattaja = ).

Hyvää lomaa etelänlämpöön lähteville !

t. Levännyt Hanhikki ja tyttö 0908

Vierailija
17/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh tuota keliä, eipä tee mieli mennä ulos. Poitsu nukkuu tuossa terassilla joten onneks ei tarvitse lähteä rämpimään. Esikoisella tänään hoitopäivä jossa pääsee tekemään vihdoin niitä lumiukkoja kavereiden kanssa. Voi sitä tuuletusta aamulla kun nähtiin mikä keli.

Meillä syöttövälejä olen yrittänyt ihan tietoisesti vähän pidentää kun tuo meidän poitsu on niin jässikkä. Viime viikon neuvolassa 7,5kg ja 62,5cm. Ja ikää siis 2,5kk. Rytmi on semmonen että herää ysin maissa aamulla, valvoo 2h, nukkuu 3-4h, valvoo 2h ja nukkuu 3h ja valvoo 2h ja sitte klo 22 aikaa yöunille. Hereillä ollessaan syö 2 kertaa eli yhteensä 6 kertaa päivällä ja 1-2 kertaa yöllä. Mä nukutan kaikki päiväunet ulkona, -15 astetta taitais olla mulla rajana.

Lopetin Cuplatonin käytön eilen, saas nähdä tuleeko kovasti masuvaivoja. Edelleen meillä vatsa toimii kerran 10-14 päivässä joten meillä paukutellaan ahkerasti...

Keittiössä tulee kyllä vietettyä aikaa ja muutenkin kodin kuntoonlaitto aamun jälkeen vie semmosen tunnin että saa tavarat paikoilleen jne. Ruokaa yritän yleensä laittaa aina vaan iltaisin ja lounaalla sitten esikoisen ollessa kotona syö eilistä. Ite en oikeen syö yleensä lounasta.

Yritetään tehdä aina kerralla enemmän että vois laittaa pakkaseen tai sitte esim. paistelee reilun kilon jauhelihaa josta voi sitten tehdä eri juttuja.

Vaatteet jää pieneksi alta aikayksikön ja pitäis taas mennä ostamaan vähän isompaa päälle. Kone jyllää koko ajan joten sitä pyykkäystäkin saa tehdä joka päivä. Pukluja siellä ja pukluja täällä, sitähän tämä on.

Annatteko muuten keitettyä vettä vauvallenne vai suoraan hanasta? Tämä kysymys siksi että ite annan hanasta sen minkä poitsu juo, kaverille oli annettu vielä neuvolasta ohjeet että pitäisi keittää. Minusta tuosta keittämisestä on luovuttu jo esikoisen ohjeissa vajaa 3 vuotta sitten.

Mukavaa päivää!

Papuna ja poitsu 2,5kk

Vierailija
18/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kohtalon toveri,meillä nukkunu vaunumatkan 8-9 ja 11.30-12.00 ja nyt taas saa hytkyttää ku tästäkää ei ota selkoo onko nälkä vai väsy tai sit molemmat.söi aamulla puol 7 ja sit puol 11 mut ei kyl must ollu nälkänen,puklaskin pois 2 kertaa et en viitti ruokaa nyt heti tarjoo..

ehkä alan viim. 3kk iässä koklaa vellii..esikoisenkaa annoin jo 2,5kk ja 3kk nukkuin 11h unia..nooh..pitää aatella et vaavi aika on lyhyttä,mut tiiän tunteen ku ei kerkii mitään muuta kun hytkyttää ja hytkyttää..illat on kiukkua sitten kun väsyny on eikä malta syödäkkään kunnolla jne...

Vierailija
19/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aina helpottaa kun löytyy kohtalotovereita! :) Eniten rassaa oikeestaan se, ettei tyttö päivisin " osaa" nukahtaa itsekseen vaan vaatii tuota " vatkausta" . kun esikoinen (poika) meillä taas oli vauvana (ja vieläkin) sellainen, että saattoi vaikka puuhamatolle nukahtaa itsekseen kesken kaiken ja tämä typy taas on ehkä vain kerran aamusella vahingossa itsekseen nukahtanut! :O Ovat kyllä niin eri maata ton nukkumisen suhteen... Niin ja autoon nukahtaa heti kun liikkeelle vaan lähtee.

Nyt sitten typy taas nukkuu, saa nähdä kuin kauan... Itekin olen miettiny vellin alotusta tossa 3kk iässä, mutta kun tämä neiti ei vaan osaa syödä pullosta niin voi jäädä haaveeksi vaan... :( kun päivisin käy tyllerö kyllä tosi usein rinnalla.

Ja nyt kun tyttö sitten nukkuisi niin poika taas tuolla sängyssään melskaa... Voi jöhnä... tällasta tää on....:(

Vierailija
20/75 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta pyryttää oikeen kunnolla ja kova vinkka tuolla oli kun käytiin ulkona. Nyt molemmat likat nukkuu. Pienimmäinen parvekkeella monen päivän pakkastauon jälkeen ja isompi patjalla oman huoneen lattialla " retkeillen" :)

Minä oon perjantaista asti syöny taas vehnää (kuukauden diettasin) ja katsotaan mitä tuleman pitää. Ei ole ainakaan vielä likka alkanut huutamaan, mutta sitten on semmosta epämäärästä josta ei ota selvää onko allergiaa vai muuta... Silmät punottaa ja niitä hinkkaa nyrkeillä ja mietin onko väsymystä vai kutiseeko niitä? Toisaalta sitten taas esikoinen oli viime viikolla nuhainen ja vauvallakin tänään nenä törissyt eli onko tulossa flunssa? Parina iltana nukkumaan menon jälkeen on alkanut kiehnäämään ja ötisemään, tuttia on saanut laittaa tunnin ajan ennen kuin on rauhoittunut. Mies kuitenkin sanoi että tekeehän se sitä muutoinkin (ennen kuin aloin taas syömään vehnää) mutta minä en vissiin jotenkin hoksaa kun mies käy aina iltaisin yleensä rauhoitteleen;) Eilen ja toissapäivänä kävin minä niin tuntuu että se on muka lisääntynyt vaikka kun oikeen mietin niin samanlaista taitaa olla nytkin.

No sitten kakkaamiseen... kakka oli välissä jo semmosta sinappista, keltaista ja sileää, mutta nyt tuli tänään semmosta hötöä siellä seassa ja oli vähän venyvääkin. Kasvot on vähän punottanut ja silmät vetistäny, mutta ei mitään selkeetä ihottumaa tms. Vielä varmaan jatkan tuota vehnän syömistä ja katsotaan eteenpäin että tuleeko selkeempää oiretta (TOIVOTTAVASTI EI!). Perjantaina on 3kk:n neuvola ja jos näyttää että vauva alkaa itkeskelemään ja oireet pahenee niin pyydän lähetteen lastenpolille allergiatesteihin. Imetysdietillä en kyllä kovin kauaa halua/voi olla koska ruokavalio on omienkin allergioiden takia rajoittunut jo muutenkin...

RUOKAGALLUP: En koe että menis kauheesti aikaa keittiössä. Meillä syödään paljon keittoja ja laatikkoruokia ja teen aina sillain että edellisen päivän ruokaa syödään seuraavana päivänä lounaaksi. Esikoinen herää toisinaan iskän kanssa aamulla ja syö silloin puuron, mun kanssa herätessä haluaa useimmiten ihan leipää tai muroja. Puuroa en joka aamu tarjoa koska lapsi kyllästyy helposti samoihin juttuihin. Mies laittaa kans toisinaan ruokaa arkena, viikonloppuisin mies kokkaa melkein aina. Aino tykkää osallistua ruuanlaittoon niin annan hällekin aina jotain pikkuhommaa.

TURHIA TAVAROITA: Meillä on Ainolta pitkälti kaikki säästyny. No, vaunut meni siskontytölle ja nyt meillä on Teutonian Rockyt joissa kantokoppa. On ollu ihan hyvät, mutta kantokoppa on ahdas ja jousia ei juuri minkäänlaisia. Jos joskus tulee vielä vauva niin hommataan Oran vaunut, niitä just eilen ihastelin ja testailin lastentarvikeliikkeessä.

Martalle ei olle hankittu oikeestaan mitään...no kaukalo (Gracon autobaby) ja siihen en ole ollut tyytyväinen. On kauheen pystyssä asennossa ja se jalusta on tosi surkea eikä yhtään turvallisen oloinen. Huomenna saamme Ainon kaukalon takaisin siskoltani ja kokeillaan josko se passaisi meidän uuteen autoon. Vaihdetaan heti siihen jo vyöt yltää kiinni.

Hoitopöytä on uusi juttu (Ainolla ei ollut) kun saatiin se siskolta lainaksi. Vaan eipä ole tullut käytettyä kuin muutaman kerran. Sängyn päällä vaihdellaan vaipat ja nyt kun on jo isompi niin usein lattialla peitteen päällä ja siinä samalla ottaa sitten ilmakylpyjäkin.

Vaatteita on tähän asti ollu ihan riittävästi, mutta nyt kun tarvii 62cm niin kävin viime viikolla Lindexillä tuhlaamassa:) Mutta edellisestä kerrasta viisastuneena ne epäkäytännölliset jäi hankkimatta! Onhan ne söpöjä jotku krumeluurit, mutta hankin ihan perusbodeja ja trikoohousuja. Esim. paitoja en aio ostaa ollenkaan kun ne on aina korvissa ja sitten on selkä paljaana ellei sinne alle laita lyhythihaista bodya...

Ainon aikaan tehtiin paljon virheostoksia (varsinkin vaatteissa), mutta nyt ollaan tosiaan säästytty niiltä. Martta sai nyt vasta oikeestaan ensimmäisiä omia juttuja. Hiurharja pitää käydä ostaan kun on alkanut tulla paljon karstaa ja vanha hiusharja on jo aikansa eläneen näköinen...

Asunto pitää muistaa käydä tänään sanomassa irti. me muutetaan kuun vaihteessa uuteen kotiin. Tai ilmeisesti jo reilun parin viikon päästä päästään viemään tavaroita... pakattu ei olla vielä oikeestaan mitään. KÄÄK! Eikä muuttoavustakaan ole vielä tietoa saati autosta. Pitänee alkaa selvittelemään.

Ainon kanssa ollaan askarreltu joulukortteja ja joululahjoja. Kortit on ihan tiimarin korttipohjista joissa sydämen muotoinen aukko. Aino värittää valkoista kopiopaperia punaisella vahaliidulla ja siitä leikataan sopiva pala aukon kohdalle. Kirjoitetaan yhdessä kultakynällä ILOISTA JOULUA ja lopuksi liimataan tiimarista hommatut puiset lumiukkofiguurit sydämen reunalle. Ihan simppelit siis, mutta tosi kivat ja tuollainen alle 3v. pystyy jo hyvin osallistumaan. Nyt kun on opetellu kirjaimia niin kirjoitetaankin yhdessä.

Lahjaksi mummille+papalle ja kummeille tekee enkelit tyhjistä pilttipurkeista. Päällystää purkin foliolla, koristelee kultaisilla tähtitarroilla, kädet tehdään valkoisesta piipunrassista kiertämällä purkin kierreosaan ja taivuttamalla sopivasti, pää styroxpallosta, tukka langasta/vanusta, piirretään kasvot ja sädekehä kultaisesta piipunrassista. Ai että tulee hienoja:) Joulutervehdyksien mukana viemme sitten itsetehdyt tontut jotka rakentuu samalla systeemillä kuin enkeli (purkki päällystetään punaisella huovalla jne). Muutamia on tehty jo valmiiksi kummankinlaisia. Ja joka aamu Aino sanoo että askarrellaanko äiti sitten kun Martta nukahtaa! Ihana että on mun ja Aino yhteinen juttu!!

Tänään menevät taas isin kanssa uimakerhoon ja sitä on ootettu kans kovasti! Päikkäreiden jälkeen pakataan reppu ja isi tulee töiden jälkeen hakemaan. Ottaa eväät aina mukaan että saa uinnin jälkeen syödä ja tänään aikoi ottaa jugurttijuomaa ja pukea eilen ostetut toppahousut jalkaan uimakerhoreissulle:) Ihana likka!

Delfine, Aino 2v10kk ja Martta melkein 3kk