***ELOISAT alkuviikkoon (ma-ke)***
Kommentit (75)
Kuten varmaan huomasitte niin ihan oman aloituksen laitoin. Vallan pulkkamäessä käyty... No taidan olla vähän omanapainen jos kuvittelen sillä asialla olevan niin suuri uutisarvo, että tarvitsee ihan oman aloituksen.
Yksi kätisenä hankala kirjoittaa joten palailen huomenna uudemman kerran asiaan. Jännä katsoa mihin tämä teksti päätyy.
pubu kera Annin edelleen
k.h.pMoi! Meidän poika kääntää päätään myöskin vain toiseen suuntaan...eli oikealle! Koko ajan katselee sinne...oli sitten miten päin sylissä tai lattialla tai muutenkin. Neuvolassa sanottiin, että on ihan normaalia. On nyt kiinnostunut vain tuosta suunnasta ja pitää jotenkin yrittää houkutella vasemmalle. Eilen onnistuin pari kertaa kiinnittämään katseen helistimeen ja nalleen. Ei minusta tarvita tämän ikäiselle fysioterapiaa...vaikkakin ajattelin mennä, kun saisin kaksi kertaa ilmaiseksi.
Yö meni aika hyvin. Nukahti 0:00 ja heräsi puoli viisi. Kerran taisin laittaa tutin suuhun. Sitten syötin yhdeksältä ja kahdeltatoista. Nukkui vielä hetken ja nyt puuhaa puuhamatolla. Ei kauheesti ole kitissyt. Nyt yritän syöttää ja lähteä Selloon. Jos vaikka onnistuisi..pitäisi mennä apteekkiin ja ostamaan miehelle isänpäivälahjaa!
Palaillaan!
t: Pia ja Patrik
Kummallinen viikko ollut tämä, vaikka sitä ei ole kuin kaksi päivää vasta mennyt :)
Olen nähnyt epämääräisiä unia ;) Ensin seksistä...ja heti seuraavana yönä oli meille tyttövauvaa tarjolla :) Aika johdonmukaista. No enivei ostin sitten eilen raskaustestin, ihan vaan varmuudeksi...enpä kerennyt sitä tekemään, kun tänään tuli sitten kuukautiset! Taitaa vaan mammalla nupissa heittää :D
Itseasiassa lisää lapsia ei ole tilauksessa ja olenkin tässä miettinyt sterilisaatiota, kun ei tuo siippakaan saa itsestään senvertaa aikaiseksi. Mietityttää vaan se, että miten kipeä sitten jälkikäteen on, että jaksaako näiden tenavien kanssa toimenpiteen jälkeen puuhastella.
Huomenna olisi meillä Jaakon 6 kk kontrolli tuolla keskusairaalassa, siellä kaiten poika taas syynätään tarkalleen, toivottavasti ainakin! Pikkuisen, ihan ikkupikkiriikkisen olen epäillyt, ettei jaakko ihan täysillä kuule toisella korvallaan, tai sitten ei ole kuulevinaan (ah, niin tyypillistä miestä, että!) Sekin asia selvinnee aikanaan. Ja sanoinkin terkalle, että jos tällä ollaan tästä meidän taistelusta selvitty, niin vähällä päästäisiin kuitenkin :)
Poika kääntyy kyljelleen, tutkii nyrkkiään, hekottelee ja kiukuttelee myös :) Joku kysyi peukalon syönnistä: meillä syödään myös peukaloa ja se tuntuu poikaa toisinaan hyvin rauhoittavan, tuttia olen koittanut huonolla menestyksellä tarjoilla.
Jaakko tuntuu olevan muutenkin aikalailla perseedelläpuuhun-kaveri: Esim. Nan-maito ei sovi, pulauttelee kaaressa sitä ulos! Yleensä kun Nan on parhaiten siedetty korvike...? Moni muukin asia, mikä yleensä vauvoilla on jollain tietyllä tapaa, on meillä ihan toisin. No, se on sitä persoonallisuutta se ;D
Nukkumisesta: meilläkään ei nukuta päivällä, kuin pätkäunia, mutta poika on kyllä suhteellisen tyytyväinen, vaikei paljon nukukaan. Viihtyy hyvin lattialla ja sitterissä, kunhan vaan on paljon ohjelmaa ja isoveli jaksaa hyppiä ympärillä viihdyttämässä :D ja sehän jaksaa...
keittiög: paljon enemmänkin saisin aikaa menemään keittiössä, mutta en kehtaa :) Laittelen nopeatekoisia ruokia, joita syödään yleensä useampi päivä. Sorrun myöskin joskus eineksiin, aina ei jaksa! Pirkan ruokahakemistosta löytyy muuten älyttömän hyviä reseptejä!
Tämmöttissii
Eria & Jaakko
Neiti nukkuu, mutta kuinka kauan...eli ihan nopsasti vaan.
Vieterille: mun mieheni käy töissä ko. kaupungissa ja ollaankin harkittu sinne muuttoa. Näinköhän kannattaa? ;) no, miehellä menee nyt niin julmetusti aikaa työmatkoihin et ei paljon kohta kannata täällä asua... pitkiä päiviä yksin olla muksujen kanssa. Olishan siellä heti yks äitituttu sitten jos sinne muutetaan! ;) Ja ette kai te nyt NIIN vihasia ole? ;D
Huhtilta piti kysyä, että missä mahdat asustaa? Kuulosti jotenkin niin tutulta nuo auraamattomat tiet ja kun muistelin, että sinäkin asustelet Riihimäen kupeessa... Alkaako kyläsi L-kirjaimella kenties?? Sori kun utelen, mutta jäi vaivaamaan....:)
t. oinasmamma
Terveisiä räntäsateesta, kävin äsken kävellen kaupassa ja kastuin litimäräksi.. Poitsun kävin sitä ennen vaunulenkillä nukkuttamassa ja jätin terassille nukkumaan miehen vahdittavaksi.. Kuinka ollakaan, heti kun olin häipyny kauppareissulle, poika alkoi huutamaan, eikä nukahtanu vaikka kuin oli mies vaunuja vatkannu.. Ja huusi sen 20 min. minkä olin kaupassa.. Että ei sitä täälläkään kovin pitkiä pätkiä nukuta :) Annoin sit tissiä ku tulin ja nukahti, mut heräs heti ku laskin sänkyyn, jee jee!
No nyt ruoan laittoon! Jospa se taas joskus nukkuu..
Katita ja poitsu
olipas komea pino! en muista puoliakaan kommentoida mutta minultakin paljon voimia vähän nukkuvien vauvojen vanhemmille!
pialle hyvää lomaa, kuulostaa ah niin aurinkoiselta ja lämpimän ihanalta. nauttikaahan!
ARJEN PYÖRITYSTÄ...meillä on ollut elo yhtä hulinaa. välillä tuntuu että ei meinaa itse pysyä perässä. mies on ollut pitkää päivää töissä ja loput illoista jatko-opiskellut koulussa. että välillä olen selviytynyt häthätää aamusta iltaan mutta täällä sitä ollaan ja hengissä vielä *vilkuttaa*. pikkukakkonen täytti 2v ja meno hänellä senkun kiihtyy, puhetta piisaa ja osaa kyllä ottaa oman tilansa. valloittava tapaus mutta todella lyhyellä turhauma-kuminauhalla varustettu pieni ihminen tällä hetkellä. jos ei heti saa tai tapahdu niin koittaa räjähdys ja salamointia. mutta onneksi siitä minuutin päästä yleensä paistaa taas aurinko joten suht selvät kuviot jotka helpottaa väsyneen äidinkin reagointia =)
mulle on alkanut välillä tulla semmoinen ' säpsähdystila' että missä esikoinen olikaan -kaverilla, jumpassa vai pihalla- kun on niin keskittynyt hoitamaan näitä kahta pienempää lasta. olen myös nähnyt unia viime aikoina että olen unohtanut vauvan vaunuihin tai jättänyt vaaralliseen paikkaan nukkumaan (viimeks kerrostalon katolle, hui!!) ja herään ihan kauhusta kankeana. tulkitsen että liittyy johonkin elämänhallinta-asiaan eli kait sitten tästä katraasta huolehtimiseen.
Opemamma, Puuhis ja muut joilla monta lasta, onko teillä ollut koskaan mitään tällaista? mietin vaan että koskahan tästä pääsee eroon (vai päseekö?) olen itse kaiken lisäksi ylihuolehtivaa sorttia, tiedän sen. jos ois rennompi ote vois olla vähän rennommat yöunet.
LAPSILUVUSTA, anteeks kun edelleen vaivaan teitä monilapsisia mammoja. kysymys kuuluu: miten olette päätyneet monilapsiseksi perheeksi? lähinnä tarkoitan useampaa kuin kolmea lasta. ei ole tarkoitus udella mitään tosi henkilökohtaista mutta olen itse pohtinut kovasti tuota asiaa että onko tämä kolmas lapsi meidän vika. ja mietin mikä ero on sillä onko kolme vai neljä lasta (paitsi että auto ja asunto menis uusiks...) en millään tahdo kyetä ajatukseen että vuorenvarmasti meidän vauvat on tässä. ja kuitenkin meidän resursseilla oisin oikeesti aika hullunrohkea jos tehtäisiin vielä nelonen. ikää on reilusti yli 30v ja nyt ne lapset olisi kaikki tehtävä mutta ajatus monesta pienestä peräkkäin on aika hurja.
jos jaksatte kommentoida niin kiitollisena niitä lukisin.
nyt täytyy mennä lähettämään koululainen jumppaan. hyvää päivänjatkoa elomammoille!
t.Tuuli ja Elisa 2308
Onpas meillä nykyään pitkät pinot! Hieno homma! Kirjoittelin eilen pitkät pätkät yksikätisenä ja sitten teksti hävisi bittitaivaaseen. Eli nyt uusi yritys.
Meillä on ollut muutaman yön käytössä unipussi ja uskomatonta, mutta totta: tyttö on nukkunut kaikkina öinä heräämättä kertaakaan n. 23-07. Tuntuu uskomattomalta. Olen täällä sormet ja varpaat ristissä, että sama jatkuisi.
Meillä tyttö on alkanut selvästi tarkkaavaisemmin " lukemaan" kanssani lehteä sängyssä. Ei malta syödä niin kauan kuin minulla on lehti kädessäni. Samoin katsoo tarkasti esim. kuvia mukissa ja paidassani. Pää pyörii kuin pöllöllä ja kyljelleen käännytään koko ajan. Sitten suututaan, kun ei pääse vielä vatsalleen.
Hankinnat: meillä on epäkäytännöllisiä vaatteita siunaantunut sieltä ja täältä. Osan olen itse tyhmyyksissäni ostanut. On kaikenlaisia hameita. pooloja ym. joissa selkä aina paljaana tai hame nousee ylös ja on suussa. Tämä on meidän ensimmäinen lapsi ja nyt tajuan miten epäkäytännöllisiä lahjoja olen kavereille vienyt tuliaisiksi. Näyttäväthän vaatteet kivoilta mutta....
Meilläkin kuolataan. Jatkuvasti on tippa tippumassa huulesta :) Nyrkki menee suuhun ja lutkutus on äänekästä.
Saimme tänään kutsun johonkin rota-virusrokote kokeiluun. Tuli vähän myöhässä, koska olemme jo ehtineet antaa yhden annoksen rokotetta ja torstaina tulee jälkimmäinen annos.
Minua suututtaa tänään näinkin pieni asia kuin vauvan puhdistuspyyhkeet: eli minun käteni eivät koskaan saa sieltä vain yhtä kappaletta vaan aina tulee tuppo pyyhkeitä. Menee paljon hukkaan...
Keittiög: koska meillä on vain tämä yksi lapsi ei aikaa paljon keittiössä kulu.
t. Lillefi + Stella 2408
On niin pitkä rimpsu juttua ettei millään kerkeä nyt lukemaan kun eilinenkin päivä meni ettei kerinny koneelle ollenkaan.
Lyhyesti kuulumisia: Mikähän jättiläinen tuosta meidän pojasta oikein kasvaa :( Osallistutaan rokotetutkimukseen jossa tänään käytiin ekaa kertaa. Mittasivat ja punnitsivat Toivon. Pituutta oli jo 64,5cm!!! ja painoa 6930g, eli se on ihan suhteessa painoon. Mut jätkällä on ikää siis vasta 2kk ja 2vkoa. Lisäksi kun kävin eilen kattelemassa Toivolle vaatteita, 74 cm (turha tässä enää 68 kokoisia vaatteita on ostella) niin en löytäny sellaisia pikkuvauvalle mukavia vaatteita :( H&M:ssä oli 62cm asti kivannäköisiä potkuhousuja/puolipotkareita joissa jalkaterät ummessa mut siihen ne loppui. Tuon ikäinen kuitenkin potkii jaloillaan niin kovasti että sukat tippuu jalasta ja sellaiset paksummat housut tai farkut ei musta tosiaan ole jokapäiväsiä vaatteita vielä tuon ikäiselle, mun mielestä. Eikä löytyny tänään Lindexistäkään muuta kun bodeja :(
Että tässä näitä meidän kuulumisia, nyt täytyy mennä kattomaan jotain ruokaa perheelle.
Peeveli ja Toivo 2708
Meillä oli tänään Lukan 3 kk neuvola ja hyvin oli kasvanut, 6200g ja 60cm. (synt.mitat 3235g ja 49 cm) pelkällä rintamaidolla mennään. Sai myös rokotteen ja 4 tuntia rokotteen annosta huus täyttä kurkkua n. tunnin ajan. Annoin Panadolia joka sitten helpotti..Toivottavasti itkusuus oli nyt tässä, nukahti raukka just. Onko muilla ollut tämmöstä kokemusta rokotteesta?
Meillä kans positiivisia kokemuksia unipussista. Luka illalla selvästi ymmärtää, että on yöunien aika, kun siihen puetaan. Aiemmin oli aina sormet kylmähköt kun yöllä syömään heräsi, mutta nyt pysyvät lämpiminä :)
Nyt esikko tulee muskarista vaarin hakemana. Täytyy mennä!
Hallas
Oinasmamma: Ei me niin vihasia olla, mainettamme parempia:) Olen paljasjalkainen paikkakuntalainen, lukion jälkeen sen pakollisen " mä en enää ikinä tänne palaa" poistumisen tehnyt ja niinhän sitten vaan kävi, että tänne palasin. Eikä edes tuo ukkokulta ollut syynä...löytyi vaan sitten niin hauskan nopsaan sekin:). Samat pikkukaupungin murheet varmaan kun muuallakin, mutta verrattuna isoihin kaupunkeihin esim. lasten päivähoito on vielä jollain mallilla. Ja just eilen kun oltiin neuvolassa niin terkka sanoi että täällä varataan asiakasta kohti tunti aikaa, kun joku Helsingistä muuttanut oli sanonut, että välillä se on vartti ja seuraava. Eli on täällä hyviäkin puolia. Minkäs verran teillä taas oli lapsia ja minkä ikäisiä? Meillä nämä kolme,7v, kohta 2v ja 3kk! Mutta ilmoittele miten muuttoaikeet edistyy:)
Peevelin pojan mitat kuullosti kovin kotoisilta, poika vaan on pikkasen Peppiä nuorempi:) Mutta 74cm Name It bodyja ostin eilen pari, nyt 68cm täysillä käytössä. Harmi vaan se, että vaatteet menee niin pian niin kovin isomaisiks:(
Mä en taas muista sen kummemmin kommentoida, mutta palailen jos jotain kommetoitavaa juolahtaa mieleen.
Vieteri
MIes meni tänään ajelemaan vielä kartingia työkavereiden kanssa MRRRR. No, eipä tuo kyllä omissa menoissaan juoske liikoja, joten pakko pitää mölyt mahassa. Tuntuu vaan päivä heti jotenkin raskaammalta, kun toinen tulee tavallista myöhemmin kotiin. Monesti teitä reissumiesten vaimot ihmettelen, miten jakastte yksin arkea pyörittää.
Sitten aiheisiin.
PEEVELI Muistan tuon saman huomion esikoisen vauva-ajalta: mistään ei enää löydä 74cm vaatteita, jotka olisi vauvamaisia. Kaikki oli jotain army-robotti-hämähäkki-meinikiä ja kaikki ne vaaleansiniset ihanat olivat kadonneet valikoimasta. Minäkin olisin esikolle ostanut vielä 74cm potkareita, mutta pakko oli opetella käyttämään sukkia.
VIETERI Oho, olen paikallistanut teidät ihan muualle päin Hämettä. Sitä teidän suuntaa en kyllä tunne oikeastaan ollenkaan, kerran kävin paikallisessa cittarissa pissalla, kun raskaana ollessa iski hätä kesken automatkan ;-)
PÄÄN KÄÄNTYMISESTÄ Mun mielestä on todella hyvä, että vauvan fysiikkaan kiinnitetään jo näin pienenä huomiota. Jos asiat tulevat esille vasta kun joku taito ei ota onnistuakseen, voi olla hankalampaa " kuntouttaa" . Virikkeitä kannattaa antaa siltä suunnalta, minne pää ei muuten käänny (ääniä, leluja jne) ja ottaa asia esille neuvolassa, jos edsitystä ei tapahdu.
Me käytiin tänään esikoisen kanssa puheterapeutilla. Halusin lähetteen 3-vuotisneuvolassa, vaikka hyvin tiedän, että vielä on hyvin aikaa hioa puhetta kuntoon. Lauseita tulee, mutta puuttuvat äänteet muuttavat sanoja niin ettei moni ulkopuolinen pojan puhetta ymmärrä (juna=kuna, kello=keijo ;-) Isovanhemmat hätkähtivät molemmat terapeutille menoa, she ehkä ajattelivat pojan leimautuvan tms. Minä taas koen, että jos oikeasti on aihetta alkaa jotain harjoittelemaan tai kehittää pojan suun motoriikkaa, otan kaikki ohjeet mielelläni vastaan. Kaikki oli ihan ikätason mukaista, nuo äänteiden korvautuminen muilla johtuu siitä, että puuttuva kirjain muodostuu samassa kohtaa suuta ja poika vielä ne sekoittaa. Puolen vuoden päästä mennään uudestaan ja katsotaan, miten äänteet ovat hioutuneet. Nyt on ihana kun kakkonenkin on alkanut puhua ja pojat juttelevat keskenään ;-) Mutta tätmä esimerkkinä siitä, että kyllä niitä aplveluja kannattaa hyödyntää lapsen edun vuoksi, on sitten kyse fysio-, puhe-, tai mistä terapiasta hyvänsä.
TUULI Juuri noilla samoja kysymyksiä olen päässäni pyöritellyt ja Opelta kokemuksia suurperheen elämästä kysellyt ;-) Meille toivotaan lisää lapsia näiden kolmen jälkeen, jos vaan niitä lisää suodaan, joskus muutaman vuoden kuluttua. Mua on lähinnä mietityttänyt työmäärä ja mahdollisuus tarjota lapsille harrastuksia jne. Samalla keittiögalluppiin: aikaa menee keittiössä ihan liikaa. Yritän suosia uuniruokia, jotka valmistuvat ilman jatkuvaa hämmetämistä ja vieressä seisomista. Mies onneksi hoitaa niin paljon kuin ehtii tuota ruokapuolta, kokki kun on ekalta koulutukseltaan. Hän tykkää ruoanlaitosta, mulle se on vaan pakkopullaa.
Nyt vaatii kakkonen huomiota, pikkukakkosessa tulee jotain tylsää, joten mentävä on.
Pialle ihanaa lomaa!
Pumpuli ja pojat
Tuosta pään kääntymisestä... Me on käytetty Marttaa reilu 2 viikkoisesta fysioterapiassa. Ensin oli tarkoitus että käydään 2krt (eli eka sillon 2½ viikkoisena ja toinen siitä kuukauden päästä), mutta ft oli sitä mieltä että jatketaan kerran viikossa. Nyt ollaan käyty kerta viikkoon ja jonkin verran on edistystä tapahtunut. Marttahan veti selkää kaarelle tosi kovasti ja katse on tähän asti ollut ainoastaan oikealle. Nyt kun katselee jo jonkin verran leluja niin kääntää niiden perässä katsettaan vasempaan, mutta jos antaa olla miten haluaa niin katsoo ainoastaan oikealle.
Minä olin valmis viemään jumppaan, koska siitä terkkari jo kotikäynnillä huomautti. Olen ollut hyvilläni että jumpassa on käytetty kun siihen aihetta nähtiin ja siitä on ollut hyötyä.
Ainolla oli tuota samaa (johtuu meidän tytöillä kohdussa olleesta asennosta), mutta meni itsekseen ohi. Tosin ei ollut niin " pahasti" kierossa kuin Martalla. Martallahan alkoi jo niska ja hartiat jäykistyä joten on ihan aiheellista jumpatakin.
Delfine ja tytöt
Ah, tänään on ollut tosi raskas päivä. Voi sitä aikaa kun saa toivottavasti nauttia äitiyslomasta ja vaan olla lasten kanssa... kunhan se vaan tulisi joskus. Ensin aamulla työasioissa liikkeellä ja sen jälkeen luennolle vielä. Luennolla vauva kitisi ja känisi koko ajan. Kolme kertaa kakkasi kauheat kakat, sitten oksensi mun ja itsensä päälle. Vähän alkoi hävettää lopulta, kun toiset esittelee omia tutkimustöitään ja me vaan melutaan ja meuhkataan ja haistaan... Jouduin poistumaan luentosalista 5-6 kertaa.
Huomenna vauvalla on korvalääkäri, tutkitaan nyt uudelleen se kuulo, jota ei silloin synnärillä saatu tutkittua. Toivottavasti kaikki on sen puoleen hyvin.
PEEVELILLE: Mä katsoinkin jo perjantaina teidän poitsua, että onpahan oikea iso " jötkäle" . Tietenkin ihan positiivisessa mielessä :). Mutta kokoeron esim. meidän tyttöön huomasin jo, kun teidän Toivo oli vielä rattaissa ja häntä hetken siinä hyssyttelin.
NUKKUMINEN: meillä mennään myös tosi vähillä päiväunilla. Tänään on nukkunut yhteensä päiväunia 4 tuntia. Nyt meni vielä yksille päikkäreille juuri. Saa nähdä miten kauan nukkuu nyt. Tuo neljä tuntia on ruhtinaalliset unet meillä, sillä vaunuissa tyttö nukkuu hyvin kun vaan olemme liikkeellä koko ajan. Nyt illalla on valvonut jostain kolmesta lähtien niin, että nukkui noin 10min tirsat ja nyt seisemän jälkeen nukahti uudelleen.
NUKAHTAMINEN: nyt viimeinen viikko, ehkä parikin on ollut sellaista, että tyttö ei enää nukahda mihin sattuu. Vaatii rauhallisuutta, ei mielellään enää nukahda edes syliin. Miten muilla? Vieläkö vauvat nukkuu mihin vaan jos väsyttää? Erityisesti illat on vaikeita, eilenkin tytöllä meni kaksi tuntia siihen, että sai nukahdettua yöunille. iltayhdeksästä asti sitä hyssyteltiin suuntaan jos toiseenkin ja 11 aikaan oli vasta syvässä unessa.
PEUKUNIMEMINEN: meillä tuo keskimmäinen ei huolinut koskaan tuttia ja on ihan vauvasta asti imenyt peukaloa. Olihan se söpöä alkuun, mutta nyt liki 5-vuotiaana se ei todellakaan ole enää hauskaa. Meille terkkari neuvoi silloin tytön ollessa pieni, että opettaa lapselle jonkun unirätin tms., jota lapsi sitten käyttää imiessään peukaloa. Silloin se imeminen liittyy enemmän siihen rättiin ja ilman rättiä ei peukalo mene niin helposti suuhun. Meillä se tepsi osittain, tosin rätit ovat tytölle edelleen todella rakkaita, ja aina kun hän illalla alkaa hipelöidä rättiä, niin peukalo menee automaattisesti suuhun. Tumppuja voi koittaa ensiavuksi. Tuttavani opetti 8kk ikäisen vauvan " peukuttomaksi" juuri siten, että ompeli kaikista käyttöpaidoista hihat kiinni. Periaatteessahan ei siitä imemisestä ole haittaa, jos se loppuu joskus 1-2v iässä, mutta peukalosta eroon pääseminen on vaikeaa. Me tehtiin kesällä tosi paljon työtä, että saatiin tyttö lopettamaan edes se päivällä imeminen. Nyt imee vain nukahtamistilanteissa. Nyt menee aika hyvin, mutta usein tyttö protestoi imemällä peukaloa, kun tietää, että me ei siitä tykätä.
Jätänpä taas muillekin tilaa
Jamssa + tytsy 2,5kk
Kiva, ettette ole vihaisia sitten kuitenkaan...;) Saas nyt sitten nähdä miten sen muuton kanssa käy... Kiinteistövälittäjä tulee vasta parin viikon päästä arvioimaan nykyisen talon ja voihan olla ettei me tästä niin paljon saada että sieltäpäin vastaavaa taloa edes saadaan.... Tammela kiinnostaisi kovasti. Kerittiin siellä pari kuukautta asua kun mies työt aloitti, mutta tuntuu hinnat olevan aika pilvissä siellä....:(
Niin, ja mukuloita on kaksi: poika 2 v. 7 kk ja tyllerö 2, 5 kk tai tarkemmin 11 viikkoa! :)
T. oinasmamma
P.S Minäkin olen koulua käynyt siellä teillä päin joten sikäli tuttu kaupunki ja aikoinaan vannoin että sinne en ainakaan ikinä muuta...;) Mitens se sanonta taas menikään... never say never! ;))
Elikäs eilen oltiin neitokaisen kanssa neuvolantätiä moikkaamassa ja kuulemassa 3kk strategiset mitat: 7500gr (4560gr), 64cm (54cm)!! Eli melkoinen matamimimmi meillä asustaakin. pituuden terkkari mittas kaks kertaa, kun oli sit tosiaan tullut 6cm kuukaudessa. ja ihan vaan tissiä nautitaan, ei olla dopingia käytetty:)) Veljensä täräytteli tollasia samanlaisia lukemia samoilla kuukausilla ja nyt onkin sitten niin kaponen vajaa kaks vee eli eiköhän toi meiänkin neiti tosta kapene...tai sit ei jos tulee äitiinsä;) Anoppi nyt varmaan tosta painosta väläytteliskin taas mehevästi (kysy multa vajaa 3vkoa sitten Pepin nähdessään, että onko jo saavuttanut syntymäpainonsa??? Pojan kohdalla kysy, että et kai anna liikaa tissiä ettei vaan tule lihava, ettei sit koulussa kiusata - HAAAAALOOOOO!!!!) Muuten kaikki oli okei, lonkkia kontrolloidaan ens viiikolla ylimääräisessä lääkärineuvolassa kun olen kuulevinani niistä napsunaa. Piikistä älähti ihan hitusen, mutta ei kunnolla edes itkenyt.
Mun tarvis ihan ehdottomasti alkaa väkästään kiitoskortteja ristiäisvieraille - huokaus!!
Pumpuli: Tiedätkö mikä on suomen vihaisin kaupunki?? Kiss Fm:n äänestyksen mukaan. Siellä me asustellaan:))
Huutonetin gracot meni ohi suun - dammit!! Kokeilin tänään sellaisia vuoden vanhoja, jotka on kaksosilla käytössä ja haastattelin lasten äitiä, joka kehut pelit maasta taivaaseen. Ovat esim. kolme kertaa kuljettaneet mennentullen lentsikassa eivätkä ole ruumakohtelustakaan ottaneet nokkiinsa. Eli luulempa että sellaiset menopelit lähiaikoina muuttavat meillekin:)
Mutta nyt askartelemaan
VIETERI