Laivat ei voi säädellä nopeutta muuten kuin laahalla ankkuria perässä.
Ne moottorit on aina täysillä tai sammuksissa, jos haluaa mennä hitaammin niin pitää laahata ankkuria perässä, toki voi osua välillä kaapeleihin.
Olen merikapteeni ja minä tiedän.
Ne jotka väittää muuta on tyhmiä eivätkä tiedä mitään.
Kommentit (25)
tekni, sanoi ryssäläinen kun näki kaasuttimen
Puhut paskaa, terveisin toinen kapteeni. Lisäksi ko alus seurannut kaapelia lähtöpaikasta alkaen kirjaimellisesti, joten ei ole sattumaa tämä, mutta liki mahdoton todistaa tahalliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Puhut paskaa, terveisin toinen kapteeni. Lisäksi ko alus seurannut kaapelia lähtöpaikasta alkaen kirjaimellisesti, joten ei ole sattumaa tämä, mutta liki mahdoton todistaa tahalliseksi.
Eli jos tuo jatkuu, NATOn laivat saattavat myös alkaa raahata ankkureita venäläisten kaapelien kohdalla. Hups.
Media saa klikkejä syyttämällä Venäjää ja tottakai näitä asioita käytetään propagandassa paljon. Todellisuus on se että niitä tapahtuu kokoajan.
Se että Venäjän tai Kiinan alus seilailee jossain, ei tarkota että ne tekee kokoajan jotain pahaa. Ne menee siellä muutenkin 247 koska ne on kansainvälisiä vesiä ja niillä on syynsä siihen samalla tavalla kuin kaikilla muillakin.
Kyllä on helvetin pitkälti kettinkiä että maailman merillä yltää pohjaan asti
Vierailija kirjoitti:
Media saa klikkejä syyttämällä Venäjää ja tottakai näitä asioita käytetään propagandassa paljon. Todellisuus on se että niitä tapahtuu kokoajan.
Se että Venäjän tai Kiinan alus seilailee jossain, ei tarkota että ne tekee kokoajan jotain pahaa. Ne menee siellä muutenkin 247 koska ne on kansainvälisiä vesiä ja niillä on syynsä siihen samalla tavalla kuin kaikilla muillakin.
No ei todellakaan satu koko ajan. Niitä ankkureita ei pudotella pohjaan jos ei ensin merikartasta tarkisteta mitä siinä kohdassa on. Kummasti niihin kiinalaisaluksiin tarttuilee länsimaisia johtoja, ei venäläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on helvetin pitkälti kettinkiä että maailman merillä yltää pohjaan asti
Itämeren keskisyvyys on 54m. Laivoissa on ankkuriketjua yleensä vähintään kaksi laivanmittaa. Laivan pituus on 225m.
Moto X3M is an exhilarating racing game that takes place in an adventure setting. Players take control of motorcycles and attempt to overcome difficult obstacles.
Vierailija kirjoitti:
Media saa klikkejä syyttämällä Venäjää ja tottakai näitä asioita käytetään propagandassa paljon. Todellisuus on se että niitä tapahtuu kokoajan.
Se että Venäjän tai Kiinan alus seilailee jossain, ei tarkota että ne tekee kokoajan jotain pahaa. Ne menee siellä muutenkin 247 koska ne on kansainvälisiä vesiä ja niillä on syynsä siihen samalla tavalla kuin kaikilla muillakin.
Miten selität, että seurannut kirjaimellisesti tuota kaapeli, eikä mennyt suorinta ja taloudellisinta reittiä kohti Atlantia? Se saattaa törmätä vahingossa ww2 merimiinaan piakoin.
Jarru plaja, sano ryss ä kun 1000kg ankkurin näki
Joku on todella sinisilmäinen kun uskoo Kiinan olevan puolueeton.
Vierailija kirjoitti:
Joku on todella sinisilmäinen kun uskoo Kiinan olevan puolueeton.
Stubb tuntuu olevan.
Mutta eiköhän se järkiinny, kun tajuaa, että kummasti ne on kiinalaisia, jotka laahaa ankkureita.
Kymmenen vuotta onnistuttu ankkuroimaan ilman sen suurempia ongelmia.
Ilmeisesti merikapteenien koulutuksessa on joku muuttunut?
Miten AP selittää sen, että rahtilaivat säästävät polttoainetta sillä, että ajavat valtamerillä hitaammin? Ankkurin laahaaminen ei säästä polttoainetta.
Se ehkä on kiinnostavaa, mitä siellä pinnan alla vedetään perässä
Vierailija kirjoitti:
Moto X3M is an exhilarating racing game that takes place in an adventure setting. Players take control of motorcycles and attempt to overcome difficult obstacles.
Moto on metsätyökone, ei se liity merenkulkuun
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen vuotta onnistuttu ankkuroimaan ilman sen suurempia ongelmia.
Ilmeisesti merikapteenien koulutuksessa on joku muuttunut?
Sama juttu veneissä pysymisen ja ikkunoista tippumisen suhteen, olisko tullut etäkoulutus...
Totta