Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua aikuisia ihmisiä jotka tulevat töihin sairaana! Luulevatko he oikeasti etteivät tartuta???

Vierailija
07.11.2022 |

Mitä näiden päässä liikkuu että töihin on tultava sairaana ja kun työ ei edes ole mitään sellaista ettei ilman heitä pärjää! Nyt on sitten muutkin sairaana. Ketuttaa!!!

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olisin aina poissa kun on jotain köhää tai nuhaa niin eihän minua näkyisi työmaalla ennen kesää.

Oletko siis käytännössä köhässä ja nuhassa yhdeksän kuukautta vuodesta?

En ole hän jolta kysyt. Itse voin kertoa, että sairastan kroonista yskää (eli yskimistä silloin, tällöin) johon syytä ei ole löytynyt, vaikka perinpohjin tutkittu. Ei ole peruste sairauslomalle. Selitä sitä nyt sitten jokaiselle murhaavasti katsovalle.

Vierailija
102/113 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

He yrittävät näyttää muille kuinka upeita työntekijöitä ovat kun eivät ole poissa töistä.

Eivät tajua kuinka idiootin ja inhottavan itsestään tekevät. Potkut pitäisi antaa.

Minä meinasin saada kerran potkut (ennen korona-aikaa) kun en suostunut menemään kovassa kuumeessa töihin ja palkanmaksu myöhästyi. Hyvä, ettei nämä palkansaajatkin teilanneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä haluaako että joku riskiryhmään kuuluva sairastuu tai menettää henkensä sen takia, että menet sairaana töihin.

Meillä läheinen juuri sairasti ensimmäisen Koronan..Me riskiryhmään kuuluvat väistimme nipin napin luodin.Seuraavalla kerralla ei välttämättä käy tuuri, vaikka käyttääkin maskia meillä ollessaan.

Korona oli saatu työpaikalta.Työkaverien perheissä oli koronaa ja sitten työskennellään ilman maskia altistuneena.

Vierailija
104/113 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyössä vanhuspuolella joutuu ottamaan virallisen koronatestin jokaisesta flunssan oireesta nykyään. Olen käynyt vuoden sisllä testeissä kuutisen kertaa. Ja joka kerta ollaan poissa sieltä töistä ainakin siihen asti, kun tulos testistä on varmistunut. Kotitesti ei kelpaa, ja flunssaisena ei saa töihin mennä.

Vierailija
105/113 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitotyössä vanhuspuolella joutuu ottamaan virallisen koronatestin jokaisesta flunssan oireesta nykyään. Olen käynyt vuoden sisllä testeissä kuutisen kertaa. Ja joka kerta ollaan poissa sieltä töistä ainakin siihen asti, kun tulos testistä on varmistunut. Kotitesti ei kelpaa, ja flunssaisena ei saa töihin mennä.

Eräs juuri kertoi Twitterissä, että kotihoidon työntekijä oli olut sairaana töissä viikon ja oli sitten sairastuttanut koronaan sekä työkavereita, että potilaita.

Vierailija
106/113 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en ymmärrä ihmisiä jotka heti kun räkä vähän valuu, jäävät saikulle. Ikinä en ole pelkän flunssan takia jäänyt kotiin. Kyllä pitää olla kuumetta että kehtaan saikuttaa.

Sinulle tauti voi olla pieni flunssa, ihmiselle jolla ei ole niin hyvä vastustuskyky kyseinen tauti voi viedä pariksi viikoksi petinpohjalle. Ja kyllä sinä sen siellä todennäköisesti tartutat.

Höpö höpö nyt taas. Nykytiedon mukaan esim koronavirustautiin sairastunut henkilö on tartuttavimmillaan kolme tai kaksi päivää ennen oireiden alkua ja pari päivää oireiden alkamisen jälkeen. 

Kyllä on olemassa muitakin paljon tauteja kuin korona. Influenssa voi olla hyvälle vastuskyvyn omaavalle pieni nuha.

Vierailija
107/113 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadismista tuossa on kyse, jos tullaan sairaana työhön. Halutaan tartuttaa kaikki muutkin.

Niin totta! Työn sankarit ovat juuri niin itsekeskeisiä, että tekevät mitä tahansa päästäkseen töihin, vaikka sitten kipeinä pää kainalossa. Monesti käy mielessä, että heillä mahtaa olla kammottavat kotiolot, kun eivät voi jäädä parantelemaan itseään sinne, vaan on väkisin raahauduttava töihin sairastamaan ja sairastuttamaan muut. Säälittäviähän he oikeasti ovat. Epätoivoisia kehujen perässä juoksijoita. Luulevat olevansa korvaamattomia.

Sellaiset tyypit kyllä kuoleekin usein saappaat jalassa ykskaks yllättäen, kun kroppa jossain vaiheessa sanoo itsensä irti moisesta rääkistä. Tulee esim. aivohalvaus tai sydänkohtaus ja vie mennessään. Ironisinta on, että viimeistään kolmen kuukauden kuluttua poismenosta niitä työn sankareita ei kukaan enää pahemmin muistele työpaikalla ja heidän paikalleen on saatu toiset työntekijät.

Vierailija
108/113 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

He yrittävät näyttää muille kuinka upeita työntekijöitä ovat kun eivät ole poissa töistä.

Eivät tajua kuinka idiootin ja inhottavan itsestään tekevät. Potkut pitäisi antaa.

Minä meinasin saada kerran potkut (ennen korona-aikaa) kun en suostunut menemään kovassa kuumeessa töihin ja palkanmaksu myöhästyi. Hyvä, ettei nämä palkansaajatkin teilanneet.

Sairasta, niin sairasta! Toimistojen johtotasolla vaikuttaa istuvan pelkkiä sadistisia mielipuolia. Huomaa kyllä, että kaikenlaiset psykopaattipiirteiset tyypit pyrkivät mielellään johtotehtäviin. Sitten ihmetellään hoomoilasina, miksi ihmiset eivät tahdo viihtyä työpaikoillaan.

Vierailija
109/113 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olisin aina poissa kun on jotain köhää tai nuhaa niin eihän minua näkyisi työmaalla ennen kesää.

Oletko siis käytännössä köhässä ja nuhassa yhdeksän kuukautta vuodesta?

En ole hän jolta kysyt. Itse voin kertoa, että sairastan kroonista yskää (eli yskimistä silloin, tällöin) johon syytä ei ole löytynyt, vaikka perinpohjin tutkittu. Ei ole peruste sairauslomalle. Selitä sitä nyt sitten jokaiselle murhaavasti katsovalle.

Sinun tilanteesi on erilainen kuin tuon, jolle vastasin. Tuo tyyppi väittää pokkana, ettei häntä käytännössä näkyisi työpaikallaan ennen kesää, jos hän olisi poissa joka köhän takia jonka saa. Pistää väkisin mietityttämään, onko hänellä kaikki kunnossa. Aikamoista, jos ihmisellä menee 3/4 vuodesta nuhassa ja köhässä, ja vain kesäkuukaudet tuovat helpotusta.

Terveisin se, jolle vastasit.

Vierailija
110/113 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs juuri kertoi Twitterissä, että kotihoidon työntekijä oli olut sairaana töissä viikon ja oli sitten sairastuttanut koronaan sekä työkavereita, että potilaita.

..hän ei sitten varmaan kuunnellut niitä suosituksia, tai oli oireeton etteitiennyt sairastavansa? itse myös kotihoidossa, ja kyllä kunnassa jossa työskentelen pois jäädään flunssaoireisena siihen asti,kun on negatiivinen testitulos.  Ja kotitesti tosiaan ei kelpaa, ja joka flunssasta on se testii haettava.

Vierailija
111/113 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä kyllä pelkän nuhan takia saa olla pois töistä, varsinkin jos koronavirustesti on nega. Toki moni sitten lisäilee nuhaansa muitakin oireita, että saa olla pois töistä.

Itse en flunssia pahemmin sairastele. Aika ajoin iskee poskiontelotulehdus pahemmin, joka vie äänen ja kurkku on kipeä, mutta olen ollut töissä, koska tuo poskiontelotulehdus on "oma juttuni" eli on kroonistunut enkä tartuta sillä muita.

Yksi työkaveri kerran alkoi ruikuttamaan, kun tulin töihin ja ääni ihan maassa, että nyt häneenkin sitten tarttuu. Sanoin, että jos siltä tuntuu, niin voin ilmoittaa esimiehelle ja jään saikulle. Hetken mietti ja tajusi sitten, että hänen työmääränsä tuplaantuu, jos olen pois. Kummasti siinä kohtaa sitten unohtui pelko, että saisi itse tartunnan. Sanottakoon, että ei saanut todellakaan mitään tartuntaa ja itse on tullut useamman kuin kerran ihan räkäflunssassa töihin eikä silloin ollut mitään väliä, tarttuuko työkaverille vaiko ei. Tosin kun koeaika oli ohi, saikutti sitten oikein urakalla pienetkin jutut.

Onko teillä määritelty tarkemmin käsite "pelkkä nuha"?

Vierailija
112/113 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mulla suututtaa nuo jotka tulevat kipeänä töihin. Itse otan kaikki rokotukset influenssasta lähtien siinä toivossa että tämä talvi menisi välttäen sairauksia. Sitten joku s**t*n*n tonttu tulee töihin yskimään ja rohimaan viereen.  Seuraavaksi sitten itsellä valuu räkä ja siinä missä tartuttaja iloisesti kulkee töissä koko ajan niistäen ja kiillottaen kruunuaan että minä varmastikaan en jää sairaslomalle, itse saan kaikki poskiontelotulehdukset, välikorvantulehdukset, keuhkoputken tulehdukset ja ostelen nenäsuihkeet, antibiootit ja yskänlääkkeet. Ettekö te nyt jum*al*st* voisi olla tarttumatta muita??????????

Vierailija
113/113 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä kyllä pelkän nuhan takia saa olla pois töistä, varsinkin jos koronavirustesti on nega. Toki moni sitten lisäilee nuhaansa muitakin oireita, että saa olla pois töistä.

Itse en flunssia pahemmin sairastele. Aika ajoin iskee poskiontelotulehdus pahemmin, joka vie äänen ja kurkku on kipeä, mutta olen ollut töissä, koska tuo poskiontelotulehdus on "oma juttuni" eli on kroonistunut enkä tartuta sillä muita.

Yksi työkaveri kerran alkoi ruikuttamaan, kun tulin töihin ja ääni ihan maassa, että nyt häneenkin sitten tarttuu. Sanoin, että jos siltä tuntuu, niin voin ilmoittaa esimiehelle ja jään saikulle. Hetken mietti ja tajusi sitten, että hänen työmääränsä tuplaantuu, jos olen pois. Kummasti siinä kohtaa sitten unohtui pelko, että saisi itse tartunnan. Sanottakoon, että ei saanut todellakaan mitään tartuntaa ja itse on tullut useamman kuin kerran ihan räkäflunssassa töihin eikä silloin ollut mitään väliä, tarttuuko työkaverille vaiko ei. Tosin kun koeaika oli ohi, saikutti sitten oikein urakalla pienetkin jutut.

Poskiontelotulehdus on tarttuva. Kiitos kauheasti kun tartutat muihin ihmisiin p-ask-aisia viruksiasi/bakteerejasi. Sinulla on jo kroonistunut poskiontelotulehdus, haluat siis samaa shittiä muillekin? Passiivisaggressiivisistä kamalin on se joka tartuttaa omia tautejaan muihin ihmisiin. Näin se koronakin levisi, itsekkäiden ihmisten takia.