En tajua aikuisia ihmisiä jotka tulevat töihin sairaana! Luulevatko he oikeasti etteivät tartuta???
Mitä näiden päässä liikkuu että töihin on tultava sairaana ja kun työ ei edes ole mitään sellaista ettei ilman heitä pärjää! Nyt on sitten muutkin sairaana. Ketuttaa!!!
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä ihmisiä jotka heti kun räkä vähän valuu, jäävät saikulle. Ikinä en ole pelkän flunssan takia jäänyt kotiin. Kyllä pitää olla kuumetta että kehtaan saikuttaa.
Sinulle tauti voi olla pieni flunssa, ihmiselle jolla ei ole niin hyvä vastustuskyky kyseinen tauti voi viedä pariksi viikoksi petinpohjalle. Ja kyllä sinä sen siellä todennäköisesti tartutat.
Höpö höpö nyt taas. Nykytiedon mukaan esim koronavirustautiin sairastunut henkilö on tartuttavimmillaan kolme tai kaksi päivää ennen oireiden alkua ja pari päivää oireiden alkamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkäri kirjoittaa saikkua vaikka kolme päivää, ne kannattaa pitää. Tässä on nimittäin sudenkuoppa; Jos menet töihin, vaikka olet virallisesti lääkärintodistuksella sairaslomalla ja sinulle sattuu työtapaturma, esim. kompastut portaissa mappipinon kanssa ja katkaiset jalkasi, kyseessä ei olekaan työtapaturma jonka työnantaja korvaisi vakuutuksestaan, koska et ole virallisesti töissä. Jos jotain pahempaa kävisi, olisit siis melkoisessa pulassa.
V i tt u mitä paskaa ihmiset jaksaakin kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko paha omatunto omasta lusmuilusta? Nuha tai pieni kuume ei ole syy olla pois töistä, riippuu tietenkin työn fyysisestä raskaudesta.
Korona on.
Meillä eräs pikkupomo sanoi kaksi päivää koronaa sairastaneelle, että voit jo huomenna tulla töihin! Ihan kuin pikkupomo päättäisi milloin ihminen on työkuntoinen. Se on lääkärin asia päättää siitä. Ei onneksi tullut töihin, kun kaikki muut käski pysyä pois toimistolta sairastuttamasta muita. Itse tämä pikkupomo makasi koronassa kaksi viikkoa kotona.
"Meillä eräs pikkupomo sanoi kaksi päivää koronaa sairastaneelle, että voit jo huomenna tulla töihin!" Jos on ollut kaksi päivää oireeton voi mennä töihin. Esim kurkkukipu, yskä, jne ei ole este mennä töihin.
39 asteen kuume on.
Kuume, kuume ja kuume. Et osaa muuta hokea=
"Meillä eräs pikkupomo sanoi kaksi päivää koronaa sairastaneelle, että voit jo huomenna tulla töihin! Ihan kuin pikkupomo päättäisi milloin ihminen on työkuntoinen. Se on lääkärin asia päättää siitä. Ei onneksi tullut töihin, kun kaikki muut käski pysyä pois toimistolta sairastuttamasta muita. Itse tämä pikkupomo makasi koronassa kaksi viikkoa kotona."
Ja missä tuossa mainittiin 39 asteen kuume? Keksit sen vasta kun ei pelkät yläpeukut säteillyt?
Siinä kun sanoin että työkaveri oli sairastanut kaksi päivää eli oli ollut oireinen kaksi päivää. Oireisiin sisältyi korkea kuume. Ei ollut kahta oireetonta päivää, etkä osaa lukea? Pikkupomo yritti siis saada SAIRAAN ihmisen töihin tartuttamaan myös muita koronaan.
Seli seli, korona ei ole ENÄÄ kahden viikon vapaalippu kotona lusmuiluun.
Sano se sille pikkupomolle, joka makasi kotona kaksi viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkäri kirjoittaa saikkua vaikka kolme päivää, ne kannattaa pitää. Tässä on nimittäin sudenkuoppa; Jos menet töihin, vaikka olet virallisesti lääkärintodistuksella sairaslomalla ja sinulle sattuu työtapaturma, esim. kompastut portaissa mappipinon kanssa ja katkaiset jalkasi, kyseessä ei olekaan työtapaturma jonka työnantaja korvaisi vakuutuksestaan, koska et ole virallisesti töissä. Jos jotain pahempaa kävisi, olisit siis melkoisessa pulassa.
Esim oman alasi tes jäänyt kokonaan lukematta? Hämmästyttää miten vähän ihmiset ottaa selvää omista laillisista oikeuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko paha omatunto omasta lusmuilusta? Nuha tai pieni kuume ei ole syy olla pois töistä, riippuu tietenkin työn fyysisestä raskaudesta.
Korona on.
Meillä eräs pikkupomo sanoi kaksi päivää koronaa sairastaneelle, että voit jo huomenna tulla töihin! Ihan kuin pikkupomo päättäisi milloin ihminen on työkuntoinen. Se on lääkärin asia päättää siitä. Ei onneksi tullut töihin, kun kaikki muut käski pysyä pois toimistolta sairastuttamasta muita. Itse tämä pikkupomo makasi koronassa kaksi viikkoa kotona.
"Meillä eräs pikkupomo sanoi kaksi päivää koronaa sairastaneelle, että voit jo huomenna tulla töihin!" Jos on ollut kaksi päivää oireeton voi mennä töihin. Esim kurkkukipu, yskä, jne ei ole este mennä töihin.
39 asteen kuume on.
Kuume, kuume ja kuume. Et osaa muuta hokea=
"Meillä eräs pikkupomo sanoi kaksi päivää koronaa sairastaneelle, että voit jo huomenna tulla töihin! Ihan kuin pikkupomo päättäisi milloin ihminen on työkuntoinen. Se on lääkärin asia päättää siitä. Ei onneksi tullut töihin, kun kaikki muut käski pysyä pois toimistolta sairastuttamasta muita. Itse tämä pikkupomo makasi koronassa kaksi viikkoa kotona."
Ja missä tuossa mainittiin 39 asteen kuume? Keksit sen vasta kun ei pelkät yläpeukut säteillyt?
Siinä kun sanoin että työkaveri oli sairastanut kaksi päivää eli oli ollut oireinen kaksi päivää. Oireisiin sisältyi korkea kuume. Ei ollut kahta oireetonta päivää, etkä osaa lukea? Pikkupomo yritti siis saada SAIRAAN ihmisen töihin tartuttamaan myös muita koronaan.
Seli seli, korona ei ole ENÄÄ kahden viikon vapaalippu kotona lusmuiluun.
Sano se sille pikkupomolle, joka makasi kotona kaksi viikkoa.
Pikkupomo kussut sun aamiaismuroihin? :D #katkeruus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä ihmisiä jotka heti kun räkä vähän valuu, jäävät saikulle. Ikinä en ole pelkän flunssan takia jäänyt kotiin. Kyllä pitää olla kuumetta että kehtaan saikuttaa.
Sinulle tauti voi olla pieni flunssa, ihmiselle jolla ei ole niin hyvä vastustuskyky kyseinen tauti voi viedä pariksi viikoksi petinpohjalle. Ja kyllä sinä sen siellä todennäköisesti tartutat.
Höpö höpö nyt taas. Nykytiedon mukaan esim koronavirustautiin sairastunut henkilö on tartuttavimmillaan kolme tai kaksi päivää ennen oireiden alkua ja pari päivää oireiden alkamisen jälkeen.
Suomessahan tämäkin tiedetään muuta maailmaa paremmin. Eikö? Jostain syystä meillä on lähes pahin koronaankuolleisuus täällä.
Ennen korona-aikaa meillä töissä jotkut oikein kilpailivat kuka jaksaa tulla pa*kimmassa kunnossa töihin. Nenä vuoti, silmät vuoti ja yskä röhisi. Kovassa flunssassa ei edes olisi ollut suotavaa jäädä kotiin, hirveä mekkala alkoi jos aikoi olla pois. Toisessa paikassa sai (silloin oli voimassa että 3 päivää maksullista saikkua omalla ilmoituksella) piti soittaa joka ikinen aamu ja pomo sitten armollisesti myönsi kuluvan päivän saikkua. Tätä tällaista pelleilyä oli useammassa paikassa. Arvatkaa mikä ala? Hoitoala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltaisella palstalla ollaan ja et tajua sitä kyttäämistä ja syyllistämistä, vähättelyä, selkäänpuukotusta ja muuta kieroilua joiden vuoksi pitää olla aina teräksinen julkisivu suojana ja mitään heikkouden merkkejä ei voi osoittaa (kuten että jäisi kipeänä kotiin jolloin selän takana alkaisi saikuttamisjupinat jne.)
Muutos alkaa susta babe. You can talk the talk but can you walk the walk? Voimaannu.
eräänlaista viestintujan ampumista kun message ei miellyttänyt.
No meillä oli yksi työntekijä kipeänä töissä, sanoi että ei hätää, on vaan pientä flunssaa, häneltä oli ääni mennyt, yskä ja sanoi ettei tehnyt testiä kun on niin pieni flunssa vain, tuskin on koronaa. No nyt mulla on korona!!! Ja ainakin yhdellä muullakin. Että kiitos.
Mä olin tavan flunssan vuoksi kotona 3 päivää. Liman yskiminen kurkusta jatkuu mulla jokaisen flunssan jälkeen 1-2 viikkoa, vaikken taatusti enää tartuta ketään. En voi sille yskälle mitään, mutta en kyllä voi pienen nuhan ja yskn takia olla kahta viikkoa saikullakaan. Pahimmillaan olisin kolmasosan talviajasta saikulla. Eipä siitä lääkärikään kirjoittaisi saikkutodistusta.
Vierailija kirjoitti:
No meillä oli yksi työntekijä kipeänä töissä, sanoi että ei hätää, on vaan pientä flunssaa, häneltä oli ääni mennyt, yskä ja sanoi ettei tehnyt testiä kun on niin pieni flunssa vain, tuskin on koronaa. No nyt mulla on korona!!! Ja ainakin yhdellä muullakin. Että kiitos.
Meillä lapsen päiväkodissa oli vesirokkoepidemia (tämä aikana jolloin vesirokkorokote ei kuulunut rokoteohjelmaan). Eräs äiti toi lapsensa pk:n joulujuhlaan, koska hänen lapsellaan oli vain LIEVÄ vesirokko. Minusta pk:n henkilökunta olisi saanut pistää heidät pihalle, mutta ei. Oma lapseni sai sieltä juhlasta tartunnan tämän vuoksi. Vai oliko kyse siitä, ettei kyseistä perhettä laitettu pois, koska ra*ismi syytösten pelko.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän ei yleisellä tasolla ole sinun kehtaamisesta kiinni. Vointi ratkaisee, oli kuumetta tai ei. Kuumeetonkin tartuttaa räkimisellään muita. Ällöttää kun esim. keittiötöihin tullaan yskimään ja räkimään.
Ei heitä kiinnosta vttakaan tarttuuko vai ei.
He rakastavat näyttää kuinka vtn kovaa työn vääntäjää he ovat, oikein stn työn sankareita jotka kömpii vaikka haudasta hommiin. Luterilaisuuden suuria saavutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Esim itse en pysty välttämättä tekemään lainkaan työtäni flunssaisena, tarvitsen toimivaa ääntä. Sen lisäksi minulla on astma ja flunssat sen takia pitkittyy. Itse olen kyllä hyvin tarkka käsihygieniastani, mutta ei se auta jos joku tulee köhimään metrin päähän ja levittämään sitä virustaan.
Entäs jos joku tulee lievässä flunssassa, ei kuumeessa töihin ja tuo joku pelastaa jonkun tärkeän työtehtävän, joka menisi piloille tai myöhästyisi ja domino reaktiona haittaisi monen tulevia työpäiviä? Myös sinun, ei pelkästään johdon eli kaatuisi niskaasi ikävällä tavalla. Olisiko suhtautumisesi ihan sama ja tuntisit syvää huolta siitä, tarttuuko tuo nyt mahdollisesti joihinkin muihin.
Tietenkin periaatteessa asioiden olisi hoiduttava, ilman että kohtuuttomasti kaatuu jonkun niskaan jonkun poissaolo.
Nämä omahyväiset "minä en sairasta ikinä enkä ole ollut saitsulla ainakaan 10 vuoteen" ihmiset on liki poikkeuksetta ilkeämielisiä muissakin asioissa.
Ensin nämä tartuttaa muut työpaikalla ja sitten alkaa panettelu kuinka "se" tai "tämä" on taas sairauslomalla ja varmasti vaan pelkän lorvikatarrin takia. Minäkään en jäänyt sairauslomalle vaikka olin kauhean räkäinen ja yskäinen ainakin kaksi viikkoa..
Tolvanat sitten nyökyttelee vieressä hyväksyvästi, että näin on eikä edes tajua, että tuo itsensä ylentäjä kertoi samassa lauseessa, ettei sairasta ikinä ja oli kaksi viikkoa kauhian sairas mutta tuli silti töihin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsen päiväkodissa oli vesirokkoepidemia (tämä aikana jolloin vesirokkorokote ei kuulunut rokoteohjelmaan). Eräs äiti toi lapsensa pk:n joulujuhlaan, koska hänen lapsellaan oli vain LIEVÄ vesirokko. Minusta pk:n henkilökunta olisi saanut pistää heidät pihalle, mutta ei. Oma lapseni sai sieltä juhlasta tartunnan tämän vuoksi. Vai oliko kyse siitä, ettei kyseistä perhettä laitettu pois, koska ra*ismi syytösten pelko.
Meidän päiväkodista taas joskus oli huvittavia kommentteja kuten "poissa pitää olla sitten min.viikko kysy vaikka lääkäriltä" No en ollut yrittämässä edes väittää muuta. En sitten tiedä oliko heille kuiskuteltu että vanhemmat tyrkyttää sairainakin lapsia hoitoon ja siitä etukäteisasenne.
Useimmat sairaslomasyyt ovat naurettavia,kun nenä vähän vuoti...
Vierailija kirjoitti:
En usko, että kukaan tulee töihin sairaana, jos ei työt vaadi ja ikävä kyllä myös joskus työtoverit. Kerro näille henkilöille, että kyllä minä osaan ja teen teidän työt, menkää vain kotiin sairastamaan.
Kyllä ne osa menee töihin sairaana, ainakin yksi tuttu oli koronassa töissä. Ei haitannut kun oli vaan heikko positiivinen ja koko perhe koronassa. Seuraavalla viikolla töissä oli vähemmän väkeä, kun kanssaihmiset oli sairastuneet koronaan.