En tajua aikuisia ihmisiä jotka tulevat töihin sairaana! Luulevatko he oikeasti etteivät tartuta???
Mitä näiden päässä liikkuu että töihin on tultava sairaana ja kun työ ei edes ole mitään sellaista ettei ilman heitä pärjää! Nyt on sitten muutkin sairaana. Ketuttaa!!!
Kommentit (113)
Tällä lailla meillä tarttui korona koko työpaikan jengiin. Oli varmaan sit kiva hoitaa tehtäviä, kun ketään ei ollut töissä.. näitä itsekkäitä ihmisiähän löytyy. Ja itse mm. Kärsin vieläkin jostain long covidin tapaisesta
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin aina poissa kun on jotain köhää tai nuhaa niin eihän minua näkyisi työmaalla ennen kesää.
Oletko siis käytännössä köhässä ja nuhassa yhdeksän kuukautta vuodesta?
Sadismista tuossa on kyse, jos tullaan sairaana työhön. Halutaan tartuttaa kaikki muutkin.
Ei kannata sairaana tulla töihin mutta se on jo harhaista väittää, että kaikilla olisi aina automaattisesti korona kuten koronistit väittää.
He yrittävät näyttää muille kuinka upeita työntekijöitä ovat kun eivät ole poissa töistä.
Eivät tajua kuinka idiootin ja inhottavan itsestään tekevät. Potkut pitäisi antaa.
Vierailija kirjoitti:
Sadismista tuossa on kyse, jos tullaan sairaana työhön. Halutaan tartuttaa kaikki muutkin.
Hyvä pointti tuokin.
Meillä on kaksi pakollista toimistopäivää. Menen huomenna toimistolle, kun en jaksa lähteä hakemaan lääkärintodistusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin aina poissa kun on jotain köhää tai nuhaa niin eihän minua näkyisi työmaalla ennen kesää.
Sinulla ei kyllä ole kaikki kunnossa. Lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko paha omatunto omasta lusmuilusta? Nuha tai pieni kuume ei ole syy olla pois töistä, riippuu tietenkin työn fyysisestä raskaudesta.
Korona on.
Meillä eräs pikkupomo sanoi kaksi päivää koronaa sairastaneelle, että voit jo huomenna tulla töihin! Ihan kuin pikkupomo päättäisi milloin ihminen on työkuntoinen. Se on lääkärin asia päättää siitä. Ei onneksi tullut töihin, kun kaikki muut käski pysyä pois toimistolta sairastuttamasta muita. Itse tämä pikkupomo makasi koronassa kaksi viikkoa kotona.
5 päivää oireiden alkamisesta voi mennä jo töihin kunnon salliessa, ei tartuta enää.
Kun kunto ei salli, silloin ei tulla töihin, oli pikkupomo mitä mieltä tahansa.
Viiden päivän sääntö on virallinen voimassaoleva, ei pikkupomon kaksi päivää.
Vierailija kirjoitti:
Olen periaatteessa samaa mieltä siitä, että selkeästi sairaana ei pitäisi kenenkään mennä työpaikalle. Kuitenkin esim. minä saan monta kertaa vuodessa yli viikon kestäviä mutta suht lieväoireisia flunssia. Kuumetta ei nouse melkein ikinä, kerran pahassa keuhkoputkentulehduksessa oli nippa nappa yli 37, kun en pystynyt melkein hengittämään. Tällaisella setillä on vaikeaa saada sairaslomaa ainakaan niin pitkäksi aikaa, että olisin oikeasti oireeton. Olen tällä hetkellä onneksi etätyössä, jota lievä flunssa ei haittaa mitenkään, mutta jos olisin töissä jossain paikassa, jossa sairauspoissaoloja kytätään, niin vaikeaa olisi. Nytkin olen toista viikkoa kipeänä, oireina vain silloin tällöin kurkku kipeä ja yskää.
Nyt on jotain pahasti pielessä. Mene tutkimuksiin.
No minulla pomo käski tulemaan töihin, kun olin vasta lievästi kipeänä. Ei nuhaa tai kuumetta, mutta yskä ja kurkku kipeä. Koronaa ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ennen korona-aikaa meillä töissä jotkut oikein kilpailivat kuka jaksaa tulla pa*kimmassa kunnossa töihin. Nenä vuoti, silmät vuoti ja yskä röhisi. Kovassa flunssassa ei edes olisi ollut suotavaa jäädä kotiin, hirveä mekkala alkoi jos aikoi olla pois. Toisessa paikassa sai (silloin oli voimassa että 3 päivää maksullista saikkua omalla ilmoituksella) piti soittaa joka ikinen aamu ja pomo sitten armollisesti myönsi kuluvan päivän saikkua. Tätä tällaista pelleilyä oli useammassa paikassa. Arvatkaa mikä ala? Hoitoala.
Niinpä. Vuosia ennen koronaa oli omalle äidilleni viimeinen niitti jonkun hoitajan tartuttama flunssa. Se oli onneksi armokuolema hänelle siinä vaiheessa.
Koronassa, soittelin etten ole työkuntoinen vielä. Töihin saisi mennä 5vrk jälkeen oireiden alusta. Olen hoitaja ja tunsin kuinka minun odotettiin jo palaavan työhön, vaikka sairaanakin.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos joku tulee lievässä flunssassa, ei kuumeessa töihin ja tuo joku pelastaa jonkun tärkeän työtehtävän, joka menisi piloille tai myöhästyisi ja domino reaktiona haittaisi monen tulevia työpäiviä? Myös sinun, ei pelkästään johdon eli kaatuisi niskaasi ikävällä tavalla. Olisiko suhtautumisesi ihan sama ja tuntisit syvää huolta siitä, tarttuuko tuo nyt mahdollisesti joihinkin muihin.
Tietenkin periaatteessa asioiden olisi hoiduttava, ilman että kohtuuttomasti kaatuu jonkun niskaan jonkun poissaolo.
Joo minun töitä ei siis tee kukaan muu, ja minun työt vaikuttaa sitten monen muun työhön. Kyllä, aivan p*ska systeemi jättää tämä yhden henkilön varaan, mutta ei asiaan ole mitään muutosta tullut. Onneksi pystyn tekemään paljon etänä, mutta en kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis käytännössä köhässä ja nuhassa yhdeksän kuukautta vuodesta?
Olen eri, mutta kyllä. Tai jos en minä, niin jompikumpi lapsista. Toinen on tosi infektioherkkä ja kerää päiväkodista kaikki taudit, ja tartuttaa sitten minutkin. Ei ole montaa kokonaista viikkoa tänä syksynä ollut, etteikö meillä joku olisi kipeänä. Ja työt tietenkin seisoo jos en ole työpaikalla niitä tekemässä, ja siitä tulee jo sanomista kun asioitten hoitaminen venyy niin pitkään. Teen osittain etänä, mutta kaikkea ei kuitenkaan voi hoitaa etänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama viikko sitten oli toimistolla pari päivää. Oli kuivaa yskää ja muutama aivan järkyttävä aivastus. En ollut kipeä vaikka lopulta sitten olinkin. Tein kotietäpäivänä koronatestin kun lisäksi tuli kummallista vatsanväännettä. Ilmeisesti korona oli ollut jo muutaman päivän ja siellä töissä olin - tosin yksin omassa poterossani. En ollut kipeä edes koronan aikana.
Nykyään voi olla kipeä vaikka ei olisisikaan kipeä sellaisin näkyvin oirein. Olin itse aivan työkuntoinen lyhyen ja kummallisen koronan aikana.
Tietenkin on kipeä, vaikka oireet olisivat hyvin lievät. Etenkin korona on sellainen, että minulla aiheuttaa enintään lievää pahaa oloa. Toisille sitten mahdollisesti hyvin vakavia oireita.
En usko, että kukaan tietää etukäteen, minkälaisena korona iskee itselle milläkin kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama viikko sitten oli toimistolla pari päivää. Oli kuivaa yskää ja muutama aivan järkyttävä aivastus. En ollut kipeä vaikka lopulta sitten olinkin. Tein kotietäpäivänä koronatestin kun lisäksi tuli kummallista vatsanväännettä. Ilmeisesti korona oli ollut jo muutaman päivän ja siellä töissä olin - tosin yksin omassa poterossani. En ollut kipeä edes koronan aikana.
Nykyään voi olla kipeä vaikka ei olisisikaan kipeä sellaisin näkyvin oirein. Olin itse aivan työkuntoinen lyhyen ja kummallisen koronan aikana.
Tietenkin on kipeä, vaikka oireet olisivat hyvin lievät. Etenkin korona on sellainen, että minulla aiheuttaa enintään lievää pahaa oloa. Toisille sitten mahdollisesti hyvin vakavia oireita.
En usko, että kukaan tietää etukäteen, minkälaisena korona iskee itselle milläkin kerralla.
Samaa mietin, yksi tai pari lievää koronaa ei vielä tarkoita, etteikö seuraava voisi olla vakavampi. Ei ainakaan kannata tuudittautua siihen.
Vierailija kirjoitti:
Esipersoonani oli tuollainen ja "huomaavaisesti" tartutti muut.
Samoin meillä töissä. Yrjötaudissa töihin, puolet osastosta sairastui. Esihenkilö kävi vielä jossain vanhusten tilaisuudessakin edustamassa, monikohan vanhus kuoli mahataudin seurauksena.
Ei järki päätä pakota.
Työpaikalla on monia käytäntöjä.Aikoinaan en saanut sairaslomaa flunssassa (ääni pois ja 37.5 kuumetta ja räkä lensi) ja tuo 3 päivää omailmoitusta ei ollut. Toinen työ oli kassatyötä ja toinen toimistoduuni (ei etätöitä sallittu).Nykyisin on helppoa kun on omaimoitus tai voi tehdä etänä jos on pakko olla sairaana töissä...
Itsekin olisin ollut pois töistä jo lokakuun alkupuolelra asti. Haluaisin nähdä sen lääkärin, jona minulle kirjoittaisi sen ajan saikkua kurkkukivusta ja tukkoisesta nenästä.