Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua aikuisia ihmisiä jotka tulevat töihin sairaana! Luulevatko he oikeasti etteivät tartuta???

Vierailija
07.11.2022 |

Mitä näiden päässä liikkuu että töihin on tultava sairaana ja kun työ ei edes ole mitään sellaista ettei ilman heitä pärjää! Nyt on sitten muutkin sairaana. Ketuttaa!!!

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kyllä pelkän nuhan takia saa olla pois töistä, varsinkin jos koronavirustesti on nega. Toki moni sitten lisäilee nuhaansa muitakin oireita, että saa olla pois töistä.

Itse en flunssia pahemmin sairastele. Aika ajoin iskee poskiontelotulehdus pahemmin, joka vie äänen ja kurkku on kipeä, mutta olen ollut töissä, koska tuo poskiontelotulehdus on "oma juttuni" eli on kroonistunut enkä tartuta sillä muita.

Yksi työkaveri kerran alkoi ruikuttamaan, kun tulin töihin ja ääni ihan maassa, että nyt häneenkin sitten tarttuu. Sanoin, että jos siltä tuntuu, niin voin ilmoittaa esimiehelle ja jään saikulle. Hetken mietti ja tajusi sitten, että hänen työmääränsä tuplaantuu, jos olen pois. Kummasti siinä kohtaa sitten unohtui pelko, että saisi itse tartunnan. Sanottakoon, että ei saanut todellakaan mitään tartuntaa ja itse on tullut useamman kuin kerran ihan räkäflunssassa töihin eikä silloin ollut mitään väliä, tarttuuko työkaverille vaiko ei. Tosin kun koeaika oli ohi, saikutti sitten oikein urakalla pienetkin jutut.

Vierailija
62/113 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini tuli aikoinaan kuumeisena töihin. Tuli myös taukotilaan kahville, vaikka oli oma työhuonekin. Sekoitteli kuumaan veteen niitä apteekin flunssajuomajauheita. Kun ihmettelin asiaa, totesi koko perheen sairastavan ja hän pääsee töihin tulemalla helpommalla. Onneksi tuo ääliö vaihtoi toiseen työpaikkaan.

Tällainen meno oli ennen koronaa, nykyään ihmiset osaavat paremmin arvioida sairastamisensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noi flunssassa töihin tulevat ovat niitä kaikkein pahimpia lusmuja. Haluavat tällä "sankarudella" keräillä irtopisteitä ja näyttää hyvältä pomon silmissä. Pärskiminen ja niiskutus mahdollisimman näkyvää ja "Voi, voi kun on kurja olo..." huokaukset päälle.

Tosiasiassa on jäljessä tavoitteista ja tekevät aina sen minimin. Kokemusta on.

Vierailija
64/113 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liika tunnollisuushan sen teettää, ei kehtaa olla poissa töistä. Olen minäkin joskus ollut sairaana töissä, kun aamulla vain vähän nuhaa ja päivän mittaan sitten pahentunut. Ennen koronaa kun pieni nuha tai kurkkukipu kun ei ollut vielä syy olla pois töistä. Joskus jopa pomo vaatii töihin, muistan yhden työpaikan jossa keikkailin, siellä työkaveri oli vatsataudissa töissä kun pomolta oli tullut semmoiset huudot ettei ollut sitten uskaltanut jäädä kotiin.

Suomi on kyllä täynnä henkisesti sairaita pomoja.

Vierailija
65/113 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko paha omatunto omasta lusmuilusta? Nuha tai pieni kuume ei ole syy olla pois töistä, riippuu tietenkin työn fyysisestä raskaudesta.

Korona on.

Meillä eräs pikkupomo sanoi kaksi päivää koronaa sairastaneelle, että voit jo huomenna tulla töihin! Ihan kuin pikkupomo päättäisi milloin ihminen on työkuntoinen. Se on lääkärin asia päättää siitä. Ei onneksi tullut töihin, kun kaikki muut käski pysyä pois toimistolta sairastuttamasta muita. Itse tämä pikkupomo makasi koronassa kaksi viikkoa kotona.

Ei, se ei ole lääkärin asia päättää. Lääkärintodistus ei ole mikään vapaalippu vapaisiin.

Kyllä se on. Millä valtuuksilla pikkupomo päättää yhtään mistään? Jos ihminen on 39 asteen kuumeessa, on ok tulla töihin vain koska pikkupomo niin haluaa? Ei ole.

Semmosia pikkupomoja on Suomi väärällään.

Ei ihme, ettei työssä viihtyvyys ole keskimäärin kovin kummoista tässä maassa.

Vierailija
66/113 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko paha omatunto omasta lusmuilusta? Nuha tai pieni kuume ei ole syy olla pois töistä, riippuu tietenkin työn fyysisestä raskaudesta.

Korona on.

Meillä eräs pikkupomo sanoi kaksi päivää koronaa sairastaneelle, että voit jo huomenna tulla töihin! Ihan kuin pikkupomo päättäisi milloin ihminen on työkuntoinen. Se on lääkärin asia päättää siitä. Ei onneksi tullut töihin, kun kaikki muut käski pysyä pois toimistolta sairastuttamasta muita. Itse tämä pikkupomo makasi koronassa kaksi viikkoa kotona.

Ei, se ei ole lääkärin asia päättää. Lääkärintodistus ei ole mikään vapaalippu vapaisiin.

Niin, lääkäri antaa vain näkemyksensä.

Potilas toimii lääkärin ohjeiden mukaan sairastuessaan, ei suinkaan minkään kampaviineritoimiston

amatööripikkupomon.

Vierailija
67/113 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hieman sairaana töissä lukuisia kertoja, mutta en ole huomannut siitä seuranneen mitään pientäkään tautiaaltoa.

Vierailija
68/113 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumanv... Ihan varmasti on. Kenenkään ei pidä tulla missään nuhassa tai pikkukuumeessa sairastuttamaan muita työpaikalle. Pysy pazkaläjä poissa.

Vierailija
69/113 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toimistolla maskisuositus ja olen ainoa, joka maskia käyttää. Flunssaiset yskivät ja aivastelevat suoraan ilmaan, eivät edes leiki yrittävänsä aivastaa hihaan. Älytöntä.

Vierailija
70/113 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumanv... Ihan varmasti on. Kenenkään ei pidä tulla missään nuhassa tai pikkukuumeessa sairastuttamaan muita työpaikalle. Pysy pazkaläjä poissa.

En millään voi, sillä olen niin korvaamaton työpaikalleni. Olen koko toimiston oma työn sankari. Kaikki rakastavat minua. Rakastan toki itsekin omaa peilikuvaani yli kaiken.

Vierailija
71/113 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloisella työpaikallani, jossa ei olisi saanut koskaan esiimiehen, oikean kotkan, mielestä sairastaa, oli mahdollisuus olla sairaslomalla kolme päivää ilman sairaslomatodistusta. Oma ilmoitus riitti.

Kerran sitten sairastuin flunssaan ja olin poissa ne kolme päivää.

Kun menin taas töihin, alkoi se kotka lainvastaisesti vaatia, että minun on korvattava ne kolme poissaolopäivääni.

Olin jotenkin arvannut, että tällaista tapahtuisi ja niinpä olinkin heti sairastuttuani käynyt sairaslomatodistuksen lääkäriltä, enkä vain tyytynyt omaan ilmoitukseen.

Kaivoin sairaslomatodistuksen taskusta ja sanoin, että yhtään päivää en aio korvata.

Asiaan ei enää palattu.

Vierailija
72/113 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en ymmärrä ihmisiä jotka heti kun räkä vähän valuu, jäävät saikulle. Ikinä en ole pelkän flunssan takia jäänyt kotiin. Kyllä pitää olla kuumetta että kehtaan saikuttaa.

Et voi tietää ihmisten perussairauksista. Esim. minulla astmaatikolla ihan pieni flunssa voi aiheuttaa rajujakin oireita eikä henki kulje miltei yhtään jo pelkän nuhan takia. Itsellä ainakin flunssat kestää paljon lyhyemmän aikaa, jos vaan jään heti pois ja lepään. Deadlinejen takia tein alkusyksystä töitä sairaana. No, tulikin sitten vähän rajumpi tauti ja olin lopulta saikulla 3,5vkoa. Tuli jälkitaudit ja ja kaikki. Lopulta jouduin syömään antibiootin ja kortisonikuurin. Todennäköisesti olisin parantunut muutamassa päivässä, jos olisin vain heti levännyt enkä lähtenyt leikkimään terveydelläni.

Jokainen saa toki arvostaa omaa terveyttään juuri niin vähän kuin haluaa.

Vierailija
73/113 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään välttättä saa saikkua. Lääkärit kun ovat työnantajien asialla niin potilaat jäävät toiseksi.

Vierailija
74/113 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en ymmärrä ihmisiä jotka heti kun räkä vähän valuu, jäävät saikulle. Ikinä en ole pelkän flunssan takia jäänyt kotiin. Kyllä pitää olla kuumetta että kehtaan saikuttaa.

* Tulee vatsa- ja oksennustautisena töihin, koska ei ole kuumetta. Odottaa kiitoksia pomoltaan ja kollegoiltaan, sekä kirkkainta kruunua päähänsä kiitokseksi sankarillisuudestaan. *

Vierailija
75/113 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin aina poissa kun on jotain köhää tai nuhaa niin eihän minua näkyisi työmaalla ennen kesää.

Vierailija
76/113 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olisin aina poissa kun on jotain köhää tai nuhaa niin eihän minua näkyisi työmaalla ennen kesää.

Lisäksi minun nuhat ja köhät ovat yleensä sellaisia että jos lääkäriin meet hakeen saikkua niin lähinnä nauravat sieltä ulos.

Vierailija
77/113 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esipersoonani oli tuollainen ja "huomaavaisesti" tartutti muut.

Vierailija
78/113 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen periaatteessa samaa mieltä siitä, että selkeästi sairaana ei pitäisi kenenkään mennä työpaikalle. Kuitenkin esim. minä saan monta kertaa vuodessa yli viikon kestäviä mutta suht lieväoireisia flunssia. Kuumetta ei nouse melkein ikinä, kerran pahassa keuhkoputkentulehduksessa oli nippa nappa yli 37, kun en pystynyt melkein hengittämään. Tällaisella setillä on vaikeaa saada sairaslomaa ainakaan niin pitkäksi aikaa, että olisin oikeasti oireeton. Olen tällä hetkellä onneksi etätyössä, jota lievä flunssa ei haittaa mitenkään, mutta jos olisin töissä jossain paikassa, jossa sairauspoissaoloja kytätään, niin vaikeaa olisi. Nytkin olen toista viikkoa kipeänä, oireina vain silloin tällöin kurkku kipeä ja yskää.

Vierailija
79/113 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suhtaudutaan ihan hyvin sairauslomiin, eikä ole mitään kyttäämiskulttuuria. Sijainenkin järjestyy melkein aina. Silti meillä on niitä, jotka eivät kehtaa olla pois ja tuntevat ankaraa syyllisyyttä. Sitten he tulevat sairaina töihin tai vähintään aamulla näyttäytymään, että on tässä nyt oikeasti kuumetta ja ripulia. Kun koko porukka on tartutettu, voikin lähteä kotiin kesken päivän.

Vierailija
80/113 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras mitä olen kuullut on, että ei ole varaa olla poissa. On kuitenkin varaa maksaa veroja, joilla kustannettiin muun muassa viimeisin keuhkokuumeeni, jonka hinta minulle oli muutama sata euroa veronmaksajien maksaessa viisinumeroisen summan.