Kotiäiti 14 vuotta
Mitä ajattelet naisesta joka on ollut kotiäiti 14 vuotta?
Kommentit (18)
Arvokasta kotityötä ja kasvatustyötä tehnyt 14 vuotta perheensä eteen. Olisipa oma äiti ollut kotiäitinä
Luuseri, lapsi antsaitsee kaksi työtä tekevää vanhempaa.
Onpa päässyt helpolla, yksinkertainen eikä ole halunnut tehdä työtä.
Riippuu millainen tilanne perheellä on muuten. On hyviä kotiäitejä ja sitten on huonoja.
Syrjäytynyt ja säälittävä. Huono esimerkki lapselle.
Tulevaisuudessa häämöttää pieni eläke ja köyhyys.
Miksei ole mennyt töihin ja elättänyt perhettä ja antanut lasten isän makoilla kotona kolmasosaa työiästä?
Antaako se pyypyytä vieraille miehille silloin kun oma mies on töissä?
Tärkeää työtä, arvostan. Toki olettaen, että on useampi lapsi eikä olla muuten vaan oleskeltu kotona vuosia.
On muuten surullista, ettei tässä yhteiskunnassa enää arvosteta perheitä ja kotiäitejä kuten ennen. Lapsia hankkivia ollaan arvostelemassa, lasten saantia nimitetään alatyylisin ilmaisuin mm. porsimiseksi, viattomia lapsia nimitetään kakaroiksi ja pershedelmiksi... Milloin Suomesta tuli tällainen?
Minkälainen tulevaisuus Suomella olisi ilman lapsia ja heitä kasvattavia vanhempia?
Lapsia varmaan on melkoinen liuta. En oikein arvosta sitä että lisännytään holtittomasti. Tai jos yhden kanssa on niin pitkään ollut niin vähän kummallista sekin on. Mutta ehkä on hyvä syy eli puoliso on miljonääri niin ei ole väliksi mennä töihin.
En tiedä miksi joku menisi koti-äidiksi kun kaikki tilastot osoittaa että molempien vanhempien läsnäolo on huonoksi lapsille ja tekee lapsesta vähemmän itsenäisemmän. Oivin esimerkki on tästä täysin isättömät lapset, isättömät lapset yleensä kypsyvät nopeammin ja olevat jo 20 vuotiaana kypsempiä ja parempia elämässä kuin isälliset.
Mitä pitäisi ajatella?
Itse olin kotiäitinä yli 12 vuotta (kolme lasta). Ihanaa aikaa, lapset saivat kaiken huomion ja sitten lähdin osa-aikatöihin (kaksi kuuden tunnin päivää viikossa minulle mieluisassa työssä).
Taloudellisesti ei mitään hätää kun mies tienaa (alapeukuttakaa vaan).
Mulla on tuttava, joka on ollut 12 vuotta kotiäiti. Mutta töitä on myös tehnyt paljon yrittäjänä ja esim. vikan lapsen synnyttyä lähti töihin , kun lapsi oli 6 kk, lapsi mukanaan. Lapsia 8
Ekana tulee mieleen, että toivottavasti on eläkesäästöt sumplittu reilusti miehen kanssa (myös avioeron/kuoleman sattuessa). Muuten kyllä herättää ihan positiivisia mielikuvia. Olisin itsekin, jos olisi rahaa. :D
Olen kateellinen.