Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas autokysymys! Mistä tiedän, onko vanteet alumiinia vai peltiä?

Vierailija
06.11.2022 |

Ja kummat on paremmat ja miksi? Kiitos

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan vaikka vilkaisemalla niitä vanteita.

Vierailija
2/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei erota alumiiniä pellistä niin sitten ei mitään väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelti huomattavasti ohuempi kun alumiini

Vierailija
4/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upotat vanteet veteen selvittääksesi tilavuuden ja sitten punnitset ne. Lasket tiheyden ja näin selviää helposti kumpaa ovat.

Vierailija
5/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin paremmat peltivanteet kun tahtoo alumiinit lohkeilla. Tuo auto on enempi työkalu kun pippelin jatke.

Vierailija
6/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan vaikka vilkaisemalla niitä vanteita.

Vilkaisin ikkunasta. Niin kummat nuo sitten ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan erottaa silmämääräisesti. Googlaa niin huomaat.

Vierailija
8/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan vaikka vilkaisemalla niitä vanteita.

Vilkaisin ikkunasta. Niin kummat nuo sitten ovat?

Peltiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin paremmat peltivanteet kun tahtoo alumiinit lohkeilla. Tuo auto on enempi työkalu kun pippelin jatke.

Et taida olla kovin kaksinen kuski, jos vanteet lohkeilevat.

Vierailija
10/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile magneetilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin paremmat peltivanteet kun tahtoo alumiinit lohkeilla. Tuo auto on enempi työkalu kun pippelin jatke.

olisi kyllä parempi että pysyisit kokonaan pois auton ratista...

Vierailija
12/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on teräsvanteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltivanteet 20 vuotta vanhoissa autoissa. Uusiin autoihin et saa peltivanteita vaikka haluaisit 😅

Vierailija
14/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossani on kuulemma kumivanteet, korjaamon setä sanoi näin.

-plondi-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota akkuporakone ja poraa niitä vanteita. Erotat, tuleeko pelti- vai alumiinlastuja

Vierailija
16/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelti - tai teräsvanteissa materiaali on ohutta - reilusti alle 10 mm, ja koristelu on yleensä rivi reikiä. Vanteet on raskaat ja saattaa hieman elää. Alumiinivanteissa materiaali on selvästi paksumpi mutta muotoilu on vapaampi, kuten aiemmin sanottiin sen huomaa kyllä helposti. Kevytmetallivanteet on kevyemmät ja jäykemmät. Keveys parantaa mm. iskunvaimentimien toimintaa.

Vierailija
17/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotat painosta renkaita nostellessa.

Vierailija
18/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos taustapeilissä roikkuvat karvanopat niin peltivanteet joissa mauttomat pölykapselit.

Vierailija
19/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelti - tai teräsvanteissa materiaali on ohutta - reilusti alle 10 mm, ja koristelu on yleensä rivi reikiä. Vanteet on raskaat ja saattaa hieman elää. Alumiinivanteissa materiaali on selvästi paksumpi mutta muotoilu on vapaampi, kuten aiemmin sanottiin sen huomaa kyllä helposti. Kevytmetallivanteet on kevyemmät ja jäykemmät. Keveys parantaa mm. iskunvaimentimien toimintaa.

Yleensä "kevytmetallivanteet" painavat enemmän kuin saman tuumakoon peltivanteet, koska materiaali on paljon paksumpaa. Metalli itsessään on kevyempää kuin teräs, mutta sitä on paljon enemmän että vanne olisi riittävän vahva.

t: rengasalan ammattilainen

Vierailija
20/35 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelti - tai teräsvanteissa materiaali on ohutta - reilusti alle 10 mm, ja koristelu on yleensä rivi reikiä. Vanteet on raskaat ja saattaa hieman elää. Alumiinivanteissa materiaali on selvästi paksumpi mutta muotoilu on vapaampi, kuten aiemmin sanottiin sen huomaa kyllä helposti. Kevytmetallivanteet on kevyemmät ja jäykemmät. Keveys parantaa mm. iskunvaimentimien toimintaa.

Kyllä noi tavalliset kevytmetallivanteet ovat yleensä teräsvanteita painavammat. Siis ne mitä keskivertovalmistajat tarjoavat oletuksena tai mitä keskivertoasiakkaat ostavat muualta ulkonäön perusteella. Harva funtsii vanteen painoa, mikä on vähän surullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi