Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää antako itsetehtyjä joululahjoja

Vierailija
05.11.2022 |

En halua saada niitä teidän leipomia leipäsiä, itsetehtyjä korvakoruja tai saippuoita. Saati vaarallisia tuikkulyhtyjä.

Jos en oikeasti tunne lahjan antajaa niin syötävät jää syömättä koska en voi olla varma tietääkö hän elintarviketurvallisuudesta mitään. Kuinka monet tahmatassut on koskenut leivonnaisiin jne

Palasaippuaa ei meillä käytetä mihinkään koska sekin kerää pöpöjä. Hyih

Kommentit (148)

Vierailija
121/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon just opetellut askartelemaam tonttuja vessapaperirullista. Ap, tuon sinulle kokonaisen tonttuperheen.

Ai, lisää takkasytykkeitä! 

Vierailija
122/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan aina vain itsetehtyjä lahjoja. Nyt teen pikkuisten kanssa tarhan hoitajille lahjaksi lasten kuvat kehystettyinä itse koristeltuihin kehyksiin. Liimataan nappeja ym. Juttuja kehyksiin. Uskol, että on mieluinen lahja kun on vaivaa nähty.

Ei oo todellista. Kaikki koriste-esineet on vain tilaa viemässä. Vai meinaatko että pari vuosikymmentä alalla ollut, satoja lapsia kohdannut työntekijä säästää kaikki käpylehmät joita on saanut? Varhaiskasvattajaryhmissä yleinen linja on että lahjaksi ok on joko yhteistä kahvihuoneeseen, tai korkeintaan kortti. Ei mitään säilytettävää tavaraa. 

Mihin ajattelit että sinun lasten kuvat menee? Takan reunukselle? Niille hakataan reiät seinään ja siihen killumaan? Mitä ihmettä?? Tuollainen lahja on isovanhemmille sopiva, ei työntekijöille. Heillä on sitäpaitsi vaitiolovelvollisuus asiakkaista. Tunnistettavat valokuvat ei vaan sovi senkään puolesta. 

Eivätköhän hoitajat saa ihan tarpeeksi katsella lapsesi pärstöjä työaikana. Luuletko että vapaa-aikanakin tykkäisivät katsoa lapsesi kehystettyjä kuvia kotonaan?

Huh! Kaikkea sitä kuuleekin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä juuri askartelen aplle joulukranssia oveen ja villasukat ja -kaulaliina on jo paketeissa. Odota vaan.

laita pakettiin myös pari nuoltua tikkukaramellia

Vierailija
124/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä juuri askartelen aplle joulukranssia oveen ja villasukat ja -kaulaliina on jo paketeissa. Odota vaan.

Hyi, tuo kranssi olisikin kauhea. Ei saisi edes itse valita kranssia oveensa... Järkyttävää.

Helppoa. Laittaa sen kranssin oveen, mikä itseä miellyttää. Ei saatu kranssi tarkoita, että se on siihen oveen laitettava. Paitsi jos on sosiaalisesti kaikesta ahdistuva pelle.

Vierailija
125/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan jo joka vuotisia itse tehtyjä kynttilöitä ja sinappipurnukoita X( Menee suoraan roskiin.

Vierailija
126/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa kylmää käteistä.

Terveisin varaton

Ja itse tehtyä käteistä mielellään

Vierailija
127/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa kylmää käteistä.

Terveisin varaton

Ja itse tehtyä käteistä mielellään

En ota vastaan mitään itsetehtyä. Roskiin menee. Ruokalahjat ovat turhia.

Vierailija
128/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan jo joka vuotisia itse tehtyjä kynttilöitä ja sinappipurnukoita X( Menee suoraan roskiin.

Kuka haluaa itsetehtyä sinappia? Ties mitä siihen on laitettu. Yliopiston apteekin valmistamaa sinappia voi antaa lahjaksi. On hygienia kunnossa.

Vierailija
129/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeasti kuvittelee, että tällainen lahja olisi jonkun mielestä kiva? Itse en haluaisi mitään tällaista itselleni. https://villananna.vaikuttajamedia.fi/2021/02/02/tee-se-itse-herkkukori/

Esimerkiksi minä. Herkut kelpaavat aina. Lisäksi korille on tyhjänä aina käyttöä. Ja ihanaa, jos joku ajattelee juuri minua ja näkee vaivaa.

Tolla tyypillä on aika kammottavia lahjaideoita muutenkin. En kyllä kehtaisi sellaisia antaa.

Vierailija
130/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetäähän ne ahneketjutkin hyllyistään tuotteita pois myynnistä kun tukeskin tukistaa.

mutta mitä täällä kaikille huudat, kerro se niille joilta niitä lahjoja saat. kiroile oikein kovasti päälle?

stalkkeri jossain talossa oli kait oikein hyvillään kun kehaistiin että nättiin pakettiin pöntön täydeltä lahjapakettiin kun kerrän on noin kiinnostunut .. stalkaamaan.

Vierailija
131/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lahjaan menevät rahat saa lähettää ukrainaan! Eli sen pari euroa mitä niihin itse tehtyihin tonttu-ukkoihin nyt meneekään.

Vierailija
132/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa itsetehtyä sinappia? Ties mitä siihen on laitettu. Yliopiston apteekin valmistamaa sinappia voi antaa lahjaksi. On hygienia kunnossa.

On sinne kaupankin sinappiin voitu spruutata kolibakteeria.

Vierailija
133/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Itsetehty voi olla huonokin. Ellei joku osaa tehdä laadukkaasti ja hygieenisesti. Hyvää hygieniaa kaikille ja pölyttömyyttä, kun valmistaa niitä.

Vierailija
134/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiset toivoo villasukkia joululahjaks multa. Voishan ne jättää tekemättä, mutta teenpä silti ku eivät ite osaa neuloa, vaikka kaikille se on peruskoulussa opetettu, eivät vaan osaa. Sukulaislapsilla on keskittymisen kanssa niin paljon ongelmia että vaikee niitä on opettaa ku eivät osaa keskittyä ees paria minuuttia.

Kun ei se neulominen nyt niiiiin vaikeaa voi olla.

Vierailija
135/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo edesmennyt täti kutoi joka jouluksi villasukat. Olivat lämpimät ja aina oikean kokoiset. Kaipaan tätiä ja villasukkia. Itse tehdyt lahjat ovat kaikkein arvokkaimpia, koska siinä on kulutettu aikaa jonkun toisen vuoksi. Keski-ikäinen mies

Vierailija
136/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa kumpa?

Kumpainenko?

Vierailija
137/148 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan aina siskoni perheeltä taatelikakun.

Hän kun osaa tehdä sen niin, että siitä tulee maistuva ja mehevä. Se on siis tosi hyvää, lapsikin pitää siitä.

Jostain syystä oma leipomani taatelikakku on aina kuiva ja mautonkin. Uskon, että siskolla on joku oma mauste, jota kakkuun käyttää, eikä kerro sitä minulle.

Sillä mitäs hän silloin antais meille lahjaksi, jos itse osaisin leipoa yhtä hyvän joulukakun.

Lisäksi saan häneltä rasiallisen itse leivottuja piparkakkuja.

Kakku on aina pakattu sellofaaniin, ja kauniilla leveällä punaisella lahjanauhalla sidottu. Jouluinen kortti mukana.

Hän tuo sen meille aina aatonaaton iltana.

Piparirasian palautan tietenkin aina tyhjänä takaisin.

Tortut leivon itse ja pikkuruisia rusinapullia lapsen kanssa.

Olen niin kiitollinen tuosta joulukakusta, kun itse en ole jauhopeukalo.

Sisko on myös lapsen kummitäti, lapselle ostaa lahjan minun vinkin/toivomuksen mukaan.

Itse ostan heille joka vuosi, jonkun joulukukan.

Vierailija
138/148 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan ihan kiusallani.

Vierailija
139/148 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo tarhantätijuttu voi olla totta. Vai voiko??

Vierailija
140/148 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat ja itsetehdyt esim. joulukoristeet ovat ihania lahjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi